خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ℳelissa

مدير بازنشسته
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
26/7/18
ارسال ها
1,088
امتیاز واکنش
20,447
امتیاز
368
محل سکونت
به تو چه من از کجام
زمان حضور
15 روز 17 ساعت 12 دقیقه
نویسنده این موضوع
باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن در استرالیا که سالانه بیش از یک میلیون و هشتصد هزار بازدید کننده دارد، محلی ایده‌آل برای تفریح و لـ*ـذت مداوم است.
این باغ گیاه‌شناسی در مساحتی بیش از ۳۸ هکتار ساخته شده و بیش از ۵۰ هزار گیاه از ۸۵۰۰ گونه‌ی گیاهی متفاوت را در خود جای داده است. این جاذبه‌ی گردشگری دیدنی، علاوه بر مجموعه‌ی متنوع گیاهان، رودخانه‌ها و حیواناتی که این باغ‌ها را خانه خود می‌دانند، رویدادهای سالانه و تورهای منحصر به فردی را نیز میزبانی می‌کند. «باغ سلطنتی گیاه‌شناسی ملبورن» یا «باغ سلطنتی گیاه‌شناسی ویکتوریا» (Royal Botanic Gardens Victoria) همه‌ی روزهای سال به جز روز آغاز سال نو و کریسمس، از ۹ صبح تا ۵ عصر (روزهای تعطیل ۹.۵ تا ۵.۵) به روی بازدیدکنندگان باز است. این باغ نه تنها مکانی ایده‌آل برای افراد خانواده در همه سنین به شمار می‌آید، بلکه رویدادها و برنامه‌هایی برای آن‌ها در طول سال برگزار می‌کنند. این جاذبه‌ی گردشگری ملبورن، شامل چندین بخش مهم است که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱. آتش فشان گیولفویل
این مجموعه‌ از چندین باغ کنار هم تشکیل شده است. در بخش جنوب شرقی، «آتش‌فشان گیولفویل» (Guilfoyle’s Volcano) در سال ۱۸۷۶ میلادی ساخته شد و به خاطر «ویلیام گیلفویل»، گیاه‌شناس و معمار باغ سلطنتی، این نام را بر آن گذاشتند. این بخش به مدت ۶۰ سال بدون استفاده بود و سر انجام طی یک پروژه‌ی مهم، بازسازی شد و برای ذخیره‌سازی آب باغ گیاه‌شناسی ملبورن مورد استفاده قرار گرفت. این مخزن تاریخی و دیدنی،‌ دارای مسیری برای پیاده‌روی است که دیدی عالی به شهر دارد.

۲. باغ بنیاد کودکان ایان پاتر
«باغ بنیاد کودکانِ ایان پاتر» (The Ian Potter Foundation Children’s Garden) با مساحت ۵۰ هزار متر مربع جایی مناسب برای کودکانی است که دوست دارند دستانشان را در باغ خاکی کنند و به بازی و کشف دنیای طبیعی بپردازند. این بخش از باغ به طور خاص برای کودکان طراحی شده تا در آن‌ها احساس مالکیت، مراقبت و مسئولیت در برابر محیط زیست را ایجاد کند. دیدن مکان‌های سرگرم‌کننده‌ای مثل «باغ ویران»، «منطقه‌ی تالاب»، «جنگل بامبو»، «تونل گیاهان»، آشپزخانه‌ی باغ که پر از سبزیجات خوشمزه است را از دست ندهید.

۳. رصدخانه ملبورن
باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا با انجمن نجوم ویکتوریا همکاری کرده تا این سایت تاریخی «رصدخانه ملبورن» (Melbourne Observatory) را حفظ و تورهای منظم عمومی را برای بازدید افراد برنامه‌ریزی کند. این رصدخانه در بین سال‌های ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۳ ساخته شد و تا سال ۱۹۰۲ توسعه پیدا کرد. کارکنان رصدخانه بیش از این که به ستاره‌شناسی بپردازند، به دنبال داده‌های علمی ضروری برای بهبود کارکرد صنایعی چون کشتی‌رانی، کشاورزی، کسب و کارهای شهری و سـ*ـیاست بودند. در رصدخانه،‌ پیش‌بینی وضعیت آب و هوا، تعیین ساعت و مشخص کردن استاندارد مقیاس‌ها نیز انجام می‌گرفت.

۴. مجموعه گیاهان
آب وهوای معتدل ملبورن، به طیف وسیعی از گیاهان اجازه می‌دهد تا در کنار هم در باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی ملبورن حضور داشته باشند. ۳۱ مجموعه‌ متفاوت گیاهان، از درختان بزرگ گرفته تا گل‌های فصلی رنگارنگ کوچک، در این قسمت از باغ برای بازدید عموم آماده شده‌اند. این مجموعه شامل کاملیا، فلورای جنگل‌های بارانی، ساکولنت و کاکتوس، گل رز، گونه‌های کالیفورنیایی، گیاهان دارویی، گل‌های بهاری و گیاهانی که از جنوب چین آورده شده‌اند، می‌شود که برای اهداف علمی، آموزشی و حفاظت از منابع طبیعی آن‌ها را نگهداری می‌کنند و نقش مهمی در کمک به دانشمندان و عامه مردم برای درک تاریخ، کاربرد امروز و آنچه در آینده برای گیاهان در محیط طبیعی رخ می‌دهد، دارند.

۵. مجموعه حیوانات فانا
باغ‌ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا مجموعه‌ای از جانواران بومی و عجیب و غریب به نام فانا دارد، زیرا دریاچه‌ها و آبگیرهای آن زیستگاهی ایده‌آل را برای مارماهی‌ها و سایر گونه های آبزی فراهم می کند. همچنین درختان، درختچه‌ها، گل و بوته‌های باغ، تنوعی غنی از حیات وحش، از جمله پستانداران را در میان خود جای داده‌اند. بیش از ۵۰ نوع پرنده مثل پرنده‌های بومی استرالیا، لاک‌پشت‌، ماهی‌، قورباغه‌، موش‌های آبزی، روباه، خفاش، انواع حشرات و پروانه‌ها در این باغ‌های زیبا در کنار هم زندگی می‌کنند.


باغ گیاه شناسی سلطنتی در ملبورن

 
  • تشکر
  • عالی
Reactions: Niuosha.dkw و Karkiz
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا