خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
5 کار که در اسپانیا برای یادگیری زبان اسپانیایی می توانید انجام دهید


۱- یک کتاب عبارت خوب داشته باشید. کتاب عبارت آشکارا این مزیت را دارا است که زبانی را در اختیار شما قرار می دهد که در هر موقعیتی آن را لازم دارید، در نتیجه سفر خیلی راحت تری را برایتان فراهم می کند. با این حال، اثر مهم تر این است که باعث می شود تا بروید و با مردم واقعی صحبت کنید، جایی که در واقع یادگیری اتفاق می افتد.


۲- روی پادکست ها سرمایه گذاری کنید. بستن بار به منظور سفر معمولاً زمان آزاد زیادی می برد. به خصوص موقعی که صحبت از نقل مکان می شود آمریکای جنوبی زمان فشرده ای لازم دارد. پادکست های زبان را آماده در اختیار داشته باشید تا موقعی که آن ها را لازم دارید وقت سفر را به وقت مطالعه تبدیل کنید.


۳- مسیرها را بپرسید. … حتی اگر می دانید که به کجا می روید! احتمال دارد کمی حالت غیر صمیمی داشته باشد، اما مساله این است که پرسیدن مسیرها قابل قبول ترین دلیل اجتماعی برای صحبت با مردم در هر کجای جهان است. حتی اگر مکالمه ای کوتاه باشد یک تعامل بیش تر به حساب می آید، و اعتماد به نفستان زیاد می شود.


۴- پرواز نکنید. هر چه مسافت بیش تر باشد بهتر است. نه تنها خیلی ارزان تر از پرواز در آمریکای جنوبی است، بلکه تعدادی موقعیت های عالی هم وجود دارد. اول این که اگر شما کنار شخصی باحال بنشینید در تمام مسیر سفر یک مخاطب شیفته دارید. دوم این که اگر هم کسی نباشد ساعت ها زمان مطالعه ی بی وقفه خواهید داشت (خوشبختانه آن ها فیلم های دهه ی ۹۰ آمریکایی را در تلویزیون پخش نمی کنند).


۵- به جای آن یک کلاس با افراد بومی داشته باشید. گیتار؟ گل آرایی؟ هر آن چه که دلتان می خواهد. در کلاسی ثبت نام کنید که دوست دارید و، اگر چه احتمال دارد سخت به نظر برسد، به طور زیاد و معناداری در معرض زبان قرار خواهید گرفت (یعنی فقط شامل جملات کتاب عبارت نمی شود – دستور العمل هایی است که شما باید بفهمید و دنبال کنید). همان طور که شما تجربیات رایج را با بقیه به اشتراک می گذارید کلاس ها همچنین روشی خارق العاده برای پیدا کردن دوست هستند.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH و ASaLi_Nh8ay

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان اسپانیایی در کشور اسپانیا با زبان اسپانیایی آمریکای لاتین تفاوت دارد همانطور که انگلیسی بریتانیایی با انگلیسی آمریکایی متفاوت است. اسپانیا تنها کشوری است که از حالت جمع غیر رسمی vosotros استفاده می‌کند (پس باید به صرف فعل به جای پنج ضمیر با شش ضمیر عادت کنید) و اینکه اسپانیایی‌ها به تند صحبت کردن معروف هستند.
اسپانیایی‌ها همچنین از نسخه‌ی غیر رسمی you (tú) به مراتب بیشتر از مردم آمریکای لاتین استفاده می‌کنند. اگر در کشورهای آمریکایی اسپانیایی صحبت کنید، باید عادت استفاده از tú و vosotros برای همگان را از سر بیرون کنید. چیز منحصر بفرد دیگر تلفظ نوک زبان c و z هست (البته در مورد sها چنین نیست.)
اسپانیایی‌ها مخصوصاً در شهرهای بزرگ عاشق زندگی شبانه‌ی‌شان هستند. رستوران‌ها تازه از ساعت ۱۰ شب یا دیرتر پر می‌شوند و شب‌نشینی‌ها می‌تواند تا خودِ صبح ادامه پیدا کند. اگر فکر نمی‌کنید بتوانید تا نیمه‌شب به شام برسید، بهترین روش برای شام خوردن در اسپانیا تاپا بار هست که میگو، قارچ‌های با طعم سیر، همبرگر و تکه‌های تخم‌مرغ و املت سیب‌زمینی معروف به تورتیلا سِرو می‌کند.
یک عامل فوق‌العاده‌ی دیگر برای انتخاب شما در یادگرفتن اسپانیایی داخل کشور اسپانیا نزدیکی آن به سایر اروپا است. یک دوره‌ی زبانی در اسپانیا می‌تواند نقطه‌ی شروع خیلی خوبی برای کاوش تابستانی زبان‌ها و فرهنگ‌ها در اروپا باشد.
لهجه‌ی آرژانتینی‌ها خالی از اشتباه است. حرف ll که در سایر کشورهای اسپانیایی زبان y تلفظ می‌شود در آرژانتین zh تلفظ می‌شود و ریتم صحبت کردن هم به طوری مشخص ایتالیایی است.
در حالی که مهاجران اسپانیایی زبان خود را به عنوان میراث ترک کردند، موج مهمی از مهاجرت اروپایی به آرژانتین از سال ۱۸۸۰ تا ۱۹۲۰، موجب پیدایش ایتالیایی‌ها و صدای تک اسپانیایی به کشور شد. در سال ۱۹۱۴، یک چهارم جمعیت بوینوس آیرس متولد ایتالیا بودند، و به طور تخمینی امروزه ۶۰% آرژانتین، رگه‌ی ایتالیایی دارند. به طور کل نسبت به ایتالیایی‌ها در گویش های ایتالیایی بومی سلیس‌تر هستند، اسپانیایی با لحن ایتالیایی به زبان رایج آن‌ها تبدیل شد.
اما ۴ روش بهتر برای یادگیری زبان اسپانیایی چه مواردی هستند؟

در کشوری اسپانیایی‌زبان مطالعه کرده یا زندگی کنید
این مهم است. صرف زمان بسیار خارج از کشور در کشوری که زبان مقصدتان صحبت می‌شود، بدون بحث مؤثرترین راه برای یادگیری است.. چرا؟ چون با زندگی کردن، مطالعه کردن یا کار کردن در خارج، خودتان را در محیط یادگیری فوق‌العاده‌ای قرار می‌دهید، طوری که متفاوت با کودکی کم‌سن که زبان مادری‌اش را یاد می‌گیرد، نیست. گذراندن یک دوره‌ی زبان اسپانیایی راهی عالی برای پیشرفت سریع و آشنا شدن با علایق مشابه است. گزینه‌ی دیگر کار کردن در کشوری اسپانیایی‌زبان است.


تماشای فیلم‌ها
یک سطل پاپ‌کورن و یک لپ‌تاپ بردارید و آن لغات دوست‌داشتنی را یادداشت کنید. تماشای فیلم‌ها و سریال‌های خارجی یک روش امتحان‌شده و واقعی دیگر برای یادگیری یک زبان جدید است. صنعت فیلم‌سازی و تلویزیون اسپانیایی‌زبان بسیار پربار است و اسپانیا، آرژانتین، مکزیک و شیلی در صدر آن قرار دارند. فیلم‌هایی که باید حواسمان به آن‌ها باشد عبارتند از کارهای کارگردانانی نطیر پدرو آلمودوار، الِهاندرو ایناریتو، الهالندرو آمِنابار و پابلو لارین.


به موسیقی گوش کنید
گوش کردن به موسیقی همچون تماشای فیلم‌ها و تلویزیون‌ راهی آرامشبخش برای دعوت کردن زبان اسپانیایی به داخل مغزتان است. از آنجا که تعداد خیلی زیادی گویشور بومی اسپانیایی وجود دارد، گستره‌ی موسیقی موجود نیز بسیار وسیع است. هنرمندان را در اسپاتیفای یا یوتیوب پیدا کنید و همزمان به انجام تکالیف منزل، رانندگی، داخل باشگاه یا بین مسیرهای خود به آن گوش کنید!


به اجتماع اسپانیایی‌ها در شهر خود ملحق شوید
با وجود اینکه خودتان هم می‌توانید یاد بگیرید، از جایی به بعد بسیار مؤثرتر خواهد بود که پروانه‌ای اجتماعی باشید. از آنجاکه انسان‌ها پیش از تاریخ مکتوب به مهاجرت می‌پرداختند، جوامع رنگارنگی از مهاجرین و دانش‌آموزان در تقریباً همه‌ی کشورهای دنیا وجود دارد و به احتمال خیلی زیاد در شهری که همین الان خودتان در آن زندگی می‌کنید. جوامع را با جستجوی اینترنتی برای وقایع فرهنگی، غذایی یا فیلمی پیدا کنید. هیچ‌وقت نمی‌دانید چه کسی دوست اسپانیایی‌زبانی دارد که به شما معرفی‌اش خواهد کرد!

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 
  • تشکر
Reactions: YeGaNeH

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
زبان اسپانیایی (español)، زبانی است از خانواده زبان‌های رومی که خود زیرمجموعه‌ای از زبان‌های هند‌واروپایی به حساب می‌آید. دوران اوج درخشش این زبان، زمان استعمار اسپانیایی در سطح جهان بوده‌ است، اما اسپانیول همچنان زبان قدرتمندی است و دلایل متعددی برای آموختن آن وجود دارد که در ادامه، به ۷ مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. گستردگی و میزان گویش‌ور
بعد از زبان چینی ماندرین و زبان انگلیسی، اسپانیول بیش‌ترین تعداد گویش‌ور در جهان را دارد. بیش‌تر از ۴۰۰ میلیون نفر در جهان به این زبان تکلم می‌کنند و زبان مادریشان اسپانیایی است. این زبان همچنین، زبان رسمی ۲۰ کشور جهان است که علاوه بر اسپانیا، کشورهای آرژانتین، بولیوی، کوبا، شیلی، مکزیک و بسیاری دیگر را نیز شامل می‌شود. همچنین، در ایالات متحده، به دلیل وجود اقلیت بزرگی از مردمان لاتین‌تبار، اسپانیایی بعد از انگلیسی بیش‌ترین تعداد گویش‌ور را داراست. در تصور زیر، نقاط قرمز رنگ نشان‌گر کشورهایی است که زبان رسمی‌شان اسپانیول است و نقاط آبی رنگ، کشور‌هایی را نشان می‌دهد که این زبان، یکی از زبان‌های رسمی محسوب می‌شود.



۲. موقعیت‌های شغلی
دانستن یک زبان خارجی همیشه نقطه قوتی در رزومه کاری افراد محسوب می‌شود. تحقیقات اخیر نشان داده‌اند که کارمندانی که به زبان دیگری تسلط دارند، کارمندان ارزشمند‌تری به شمار می‌آیند و احتمال استخدام آن‌ها بیش‌تر است. از آن گذشته، اگر شرکتی که درآن کار می‌کنید با کشورهای لاتین و هیسپانیک روابط تجاری داشته باشد، موضوع فوق تشدید شده و این زبان بسیار مفید خواهد بود. از سوی دیگر، شاید دوست داشته باشید در کشور دیگری به فعالیت بپردازید. خب، دانستن زبان مذکور درهای ۲۰ کشور جهان را به روی شما خواهد گشود که می‌توان در آن‌ها زندگی کرد و به کار و فعالیت‌های تجاری پرداخت.



۳. تاریخ و فرهنگ
اسپانیا یکی از بزرگترین و قدرتمند‌ترین امپراتوری‌ها، یا به عبارت دیگر، استعمارگران جهان بوده است. قبل از آن نیز، بخش بزرگی از این کشور تحت تسلط مسلمانان و امپراتوری اسلامی قرار داشت. تمامی این موارد موجب شده که این کشور، فرهنگی غنی و تاریخی پرشکوه داشته باشد که تسلط به این زبان، دروازه‌های این تمدن عظیم را به رویتان خواهد گشود. اگر از خود کشور اسپانیا نیز صرف نظر کنیم و عرض اقیانوس اطلس را بپیماییم، به قاره آمریکا می‌رسیم که کشور‌های جنوب و مرکز آن نیز در این عرصه چیزی از اسپانیا کم ندارند! از هرچه که بگذریم، در نهایت این کاشفین اسپانیایی بودند که آمریکا را کشف کردند!
. مقاصد گردشگری
قصر بزرگ الحمرا در جنوب اسپانیا، شهرهای گرانادا، سویل، بارسلون، مادرید و البته سواحل زیبای این کشور همه و همه تنها گوشه‌ای از جاذبه‌های گردشگری این کشور به حساب می‌آیند. همچنین این کشور در مقایسه با همسایگان اروپایی خود نسبتا ارزان‌ است که آن را برای توریست‌ها و گردشگران به گزینه‌ای ایده‌آل تبدیل می‌کند. طبیعت زیبای آمریکای جنوبی و تاریخ و فرهنگ‌های گوناگون آن‌، هرساله بسیاری از علاقه‌مندان را به دیدن خود دعوت می‌کند. البته از آمریکای مرکزی و کوبا و جزایری مانند پورتو‌ریکو نیز نباید غافل شد که هوش از سر همگان بـرده‌اند.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
اصطلاحات رایج در زبان اسپانیایی

در این پست اصطلاحات رایجی که بیشتر در زبان اسپانیایی کاربرد داره و استفاده
میشود رو برای شما دوستان عزیز قرار دادم :



!Hola : سلام

!Buenos días : روز بخیر

!Buenas tardes : عصر بخیر

!Buenas noches : شب بخیر

Adiós : خداحافظ

Por favor : لطفا

Hasta la vista : بعدا می بینمت

Hasta luego : تا بعد

Hasta pronto : بزودی می بینمت

Hasta mañana : تا فردا

Gracias : ممنون , متشکرم

Muchas Gracia : خیلی ممنون , خیلی متشکرم

De nada : خواهش می کنم , قابلی نداره(برای تعارف)

Bienvenido : خوش آمدید

Lo siento : متأسفم

Perdón : ببخشید

Disculpe : معذرت می خوام

!Vamos : بریم

؟Cómo está usted : حال شما چطوره؟(حالت مودبانه)

؟Cómo estás : حالت چطوره؟(صمیمانه)

؟Qué tal : چطوری؟(صمیمانه)

Bien / Muy bien : خوب /خیلی خوب

Mal / Muy mal : بد /خیلی بد

Sí / No : بله/نه

؟Cómo se llama usted : اسم شما چیه؟(حالت مودبانه)

؟Cómo te llamas : اسمت چیه؟(صمیمانه)

....Me llamo : اسم من ...... است

....Mi nombre es : اسم من ..... است

Mucho gusto : از دیدنتون خوشحالم

Igualmente : به همان اندازه

Señor / Señora / Señorita : آقا/خانم/دوشیزه

؟De dónde es usted : شما اهل کجا هستید؟(مودبانه)

؟De dónde eres : اهل کجایی؟(صمیمانه)

؟Cuántos años tiene usted : شما چند سال دارید؟(مودبانه)

؟Cuántos años tienes : شما چند سالتونه(صمیمانه)

؟Cómo : چطور؟ , چگونه؟

!Claro : البته!

؟Qué es esto : این چیست؟

؟Qué te pasa : چه اتفاقی برای شما افتاده؟

?Qué me pasa : چه اتفاقی برام افتاده؟

?Qué pasa : چه اتفاقی افتاده؟

!Buena idea : ایده ی خوبیه!

Quizás/tal vez : شاید

?Listo : آماده؟

!Buena suerte : موفق باشید!

!Callate : خفه شو

Te amo/Te quiero : دوستت دارم

?por pué me tratas así : چرا با من اینطوری رفتار می کنی؟

me siento solo/a : احساس تنهایی می کنم

quiero decirte algo muy importante : می خواهم چیز مهمی بهت بگم

?qué quieres decir : منظورت چیه؟

no te preocupes por mi : نگران من نباش

no te preocupes : نگران نباش

con permiso : با اجازه

me importa mucho : خیلی برام مهمه

no me importa : برام مهم نیست

?qué significa esta palabra : این کلمه چه معنی داره؟

?cómo se pronuncia : چطور تلفظ میشه ؟

yo mismo : خودم

tú mismo : خودت

!ya basta : دیگه بسه!

no sé mucho español : اسگانیایی خیلی بلد نیستم

?por dónde tenemos que ir : از کجا باید بریم؟

estoy bien : خوبم

hablas muy rapido : خیلی تند صحبت می کنی

la próxima semana : هفته بعد

la próxima semana que viene : هفته آینده

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
به این اصطلاحات زبان اسپانیایی برای حرفه ای ها توجه نمایید

‘جاری’ معنی تحت الفظی لغت Chorros است. این اصطلاح یعنی ‘مقدار بسیار زیاد’. اگر شما بخواهید بگویید که مقدار چیزی زیاد است، سعی کنید از اصطلاح اسپانیایی chorros استفاده کنید. وقتی از قبل در حال صحبت درباره‌ی چیزی مایع هستید، این اصطلاح بسیار مناسب است.


برای مثال: Hoy hace mucho calor, estoy sudando a chorros. این یعنی، ‘امروز واقعا هوا گرم است، دارم شُر شُر عرق می‌ریزم.’


‘دو گام آن طرف تر’ معنی تحت الفظی Dos pasos است، پس از این اصطلاح برای نشان دادن چیزی نزدیک استفاده می‌شود. این اصطلاح بسیار رایج است. دفعه‌ی بعد که شخصی از شما پرسید چیزی کجاست، ببینید آیا عبارت ‘está a dos pasos’ کارساز است یا نه. در انگلیسی افراد گاهی اوقات می‌گویند چیزی ‘درست آن گوشه است’ و احتمال دارد گویشوران اسپانیایی در این بافت متنی هم از dos pasos استفاده کنند. همچنین عبارت dos pasos در فناوری اطلاعات به معنی تأییدیه‌ی دو مرحله‌ای است. بعضی از پایگاه‌های اینترنتی برای اهداف امنیتی از شما می‌خواهند که در dos pasos ثبت نام کنید.


معنی تحت الفظی عبارت Duras penas چیزی شبیه ‘درد شدید’ است، و شما وقتی برای انجام کاری شرایط سختی را می‌گذرانید، می‌توانید اغلب از این عبارت استفاده کنید. برای مثال، اگر شما بخواهید به اسپانیایی بگویید، ‘ما به سختی موفق شدیم آب پیدا کنیم.’ می‌گویید A duras penas logramos a encontrar agua.


‘در آخر داستان’ معنی تحت الفظی Fin de cuentas است.


یعنی ‘وقتی همه چیز انجام شده است.’ شما می توانید از این عبارت برای شروع جمله استفاده کنید مثل: A fin de cuentas, no hubo daño. معنی اش چیزی می‌شود مشابه این جمله، ‘در آخر هیچ صدمه‌ای وارد نشد.’


‘در مسیر’ معنی تحت الفظی La carrera است‌ و موقعی که چیزی به طور کامل انجام نشده است می‌توانید از آن استفاده کنید. برای توصیف عجله‌ای انجام شدن چیزی از آن استفاده کنید. اگر شما بخواهید بگویید او کار را با عجله انجام داد، می‌گویید lo hice a la carrera.

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
جملات و كلمات پر كاربرد در زبان اسپانيايي



español/a - اسپانيايي____ persa - فارسی، ایرانی__

اسپانیول/اسپانیولا _ __ _ پرسا



iraní - ايراني___lengua española - زبان اسپانيايي_____irán- ايران

_ایرانی لِنگوآ اسپانیولا ایران

__

españa - اسپانیا_____italia - ایتالیا_____italiano/a - ایتالیایی

اسپانیا ایتالیا ایتالیانو/ ایتالیانا



?cómo estás¿ - چه طوری؟ ، حالت چه طوره؟





?cómo está Usted¿ - حال شما چه طوره؟



estoy bien - خوبم_____gracias - ممنون____muchas gracias - خیلی ممنون


?cuál es la capital de España¿ - پايتخت اسپانيا كجاست؟


la capital de España es Madrid - پايتخت اسپانيا مادريد است


?eres español¿ - آيا اسپانيايي هستي؟


sí,soy español - بله،اسپانيايي هستم


?de dónde eres¿ - كجايي هستي؟


soy español - اسپانيايي هستم


soy de españa - اسپانيايي هستم


soy iraní - ايراني هستم


soy de irán - ايراني هستم


?eres madrileño¿ - مادريدي هستي؟



?dónde vives¿ - کجا زندگی می کنی؟



?por dónde tenemos qie ir ¿ - از کدوم طرف باید بریم؟


no,yo soy sevillano - نه،من سبيايي هستم


?es él argentino¿ - او آرژانتيني هست؟


sí,es argentino - بله آرژانتيني هست


no,él es chileno - نه،او شيليايي هست


grande - بزرگ


pequeño - كوچك


argentina es un país grande - آرژانتين كشور بزرگي است


en el sur de argentina hay muchas islas pequeñas - درجنوب آرژانتين



جزاير كوچك زيادي وجود دارد



?hay alguien aquí¿ - کسی اینجا نیست؟



nadie esta aquí - کسی اینجا نیست



aquí no hay nadie - کسی اینجا نیست


hablar - صحبت كردن



hablas muy rapido - خیلی تند صحبت می کنی


?hablas español¿ - اسپانيايي بلدي؟



?sabes español¿ - اسپانيايي بلدي؟


no sé mucho español - خيلي اسپانيايي بلد نيستم


llamar - صدا زدن،فراخواندن،تلفن زدن


llamarse - ناميده شدن


...me llamo - ناميده مي شوم ... ، اسم من هست...


?cómo te llamas¿ - اسمت چيه؟


me llamo franco - اسمم فرانكو هست


?y tú¿ - و تو؟ ، تو چطور؟


me llamo carmen - اسم من كارمِن هست



mañana te llamaré - فردا بهت زتگ می زنم


querer - خواستن، دوست داشتن


por favor - لطفا

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
!de nada¡ - خواهش مي كنم

!te quiero¡ - دوستت دارم!


sientese por favor - لطفا بشينيد


por favor,quiero dos kilos de manzanas - لطفا دو كيلو سيب مي خوام


un hombre español - يك مرد اسپانيايي


una mujer española - يك زن اسپانيايي


nación - ملت


nacional - ملي


internacional - بين المللي


nacionalidad - ملّيت


el día Internacional de la Infancia - روز جهاني كودك


ya - دیگه,از حالا به بعد


!ya basta! - بسه دیگه!


ya me voy - من دیگه میرم


?cómo aprendiste español - چه جور اسپانیایی یاد گرفتی؟


soy univercitario de lengua española - دانشجوی زبان اسپانیایی هستم


yo mismo - خودم


tú mismo - خودت


aprender - یاد گرفتن


enseñar - یاد دادن آموزش دادن نشان دادن


enseñanza - آموزش


solo - تنها


sólo - فقط


solamente - به تنهایی,فقط


yo mismo he aprendido - خودم یاد گرفته ام


hace tres años - سه سال پیش


desde hace tres años - از سه سال پیش


durante tres años - در مدت سه سال


hece un mes - یک ماه پیش


hace una semana - یک هفته پیش


próximo - نزدیک


la próxima semana - هفته بعد


la próxima semana que viene - این هفته که میاد ، هفته بعد


el próximo mes - ماه بعد


el próximo mes que viene - این ماه که میاد ، ماه بعد


cinco días antes - پنج روز پیش


cinco días después - پنج روز بعد


seis meses antes - شش ماه پیش


seis meses después - شش ماه بعد


después de un mes - بعد از یک ماه ، بعد از گذشت یک ماه


varios - تعدادی ، چند ، چند تا


varios meses antes - چند ماه پیش


hace varios meses - چند ماه گذشته


hace varios meses que me siento solo - چند ماهه که احساس تنهایی می کنم


sentirse solo - احساس تنهایی کردن


durante tres años - در مدت سه سال


?qué significa esto¿ - این یعنی چی؟


?qué significa esta palabra¿ - معنی این کلمه چیه؟


?cómo se pronuncia¿ - چه جور تلفظ میشه؟


pronunciar - تلفظ کردن


pronunciarse - تلفظ شدن


pronunciación - تلفظ


fácil - راحت آسان

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
بخش اول کلمات پرکاربرد زبان اسپانیایی



?eres español¿ – آیا اسپانیایی هستی؟



sí,soy español – بله،اسپانیایی هستم



?de dónde eres¿ – کجایی هستی؟



soy español – اسپانیایی هستم



soy de españa – اسپانیایی هستم



soy iraní – ایرانی هستم



soy de irán – ایرانی هستم



?eres madrileño¿ – مادریدی هستی؟



?dónde vives¿ – کجا زندگی می کنی؟



?por dónde tenemos qie ir ¿ – از کدوم طرف باید بریم؟



no,yo soy sevillano – نه،من سبیایی هستم



?es él argentino¿ – او آرژانتینی هست؟



sí,es argentino – بله آرژانتینی هست



no,él es chileno – نه،او شیلیایی هست



grande – بزرگ



pequeño – کوچک



argentina es un país grande – آرژانتین کشور بزرگی است



en el sur de argentina hay muchas islas pequeñas – درجنوب آرژانتین



جزایر کوچک زیادی وجود دارد



?hay alguien aquí¿ – کسی اینجا نیست؟



nadie esta aquí – کسی اینجا نیست



aquí no hay nadie – کسی اینجا نیست



hablar – صحبت کردن



hablas muy rapido – خیلی تند صحبت می کنی



?hablas español¿ – اسپانیایی بلدی؟



?sabes español¿ – اسپانیایی بلدی؟



no sé mucho español – خیلی اسپانیایی بلد نیستم



llamar – صدا زدن،فراخواندن،تلفن زدن



llamarse – نامیده شدن



…me llamo – نامیده می شوم … ، اسم من هست…



?cómo te llamas¿ – اسمت چیه؟



me llamo franco – اسمم فرانکو هست



?y tú¿ – و تو؟ ، تو چطور؟



me llamo carmen – اسم من کارمِن هست



mañana te llamaré – فردا بهت زتگ می زنم



querer – خواستن، دوست داشتن

انجمن رمان‌نویسی
رمان۹۸


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلمات پرکاربرد زبان اسپانیایی



por favor – لطفا



gracias – متشکرم،ممنون



muchas gracias – خیلی ممنون



!de nada¡ – خواهش می کنم



!te quiero¡ – دوستت دارم!



sientese por favor – لطفا بشینید



por favor,quiero dos kilos de manzanas – لطفا دو کیلو سیب می خوام



un hombre español – یک مرد اسپانیایی



una mujer española – یک زن اسپانیایی



nación – ملت



nacional – ملی



internacional – بین المللی



nacionalidad – ملّیت



el día Internacional de la Infancia – روز جهانی کودک



ya – دیگه,از حالا به بعد



!ya basta! – بسه دیگه!



ya me voy – من دیگه میرم



?cómo aprendiste español – چه جور اسپانیایی یاد گرفتی؟



soy univercitario de lengua española – دانشجوی زبان اسپانیایی هستم



yo mismo – خودم



tú mismo – خودت



aprender – یاد گرفتن



enseñar – یاد دادن آموزش دادن نشان دادن



enseñanza – آموزش



solo – تنها



sólo – فقط



solamente – به تنهایی,فقط



yo mismo he aprendido – خودم یاد گرفته ام



hace tres años – سه سال پیش



desde hace tres años – از سه سال پیش



durante tres años – در مدت سه سال



hece un mes – یک ماه پیش



hace una semana – یک هفته پیش



próximo – نزدیک



la próxima semana – هفته بعد



la próxima semana que viene – این هفته که میاد ، هفته بعد



el próximo mes – ماه بعد



el próximo mes que viene – این ماه که میاد ، ماه بعد



cinco días antes – پنج روز پیش



cinco días después – پنج روز بعد



seis meses antes – شش ماه پیش



seis meses después – شش ماه بعد



después de un mes – بعد از یک ماه ، بعد از گذشت یک ماه



varios – تعدادی ، چند ، چند تا



varios meses antes – چند ماه پیش



hace varios meses – چند ماه گذشته


داستنی های زبان اسپانیایی

 

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 26 دقیقه
نویسنده این موضوع
hace varios meses que me siento solo – چند ماهه که احساس تنهایی می کنم



sentirse solo – احساس تنهایی کردن



durante tres años – در مدت سه سال



?qué significa esto¿ – این یعنی چی؟



?qué significa esta palabra¿ – معنی این کلمه چیه؟



?cómo se pronuncia¿ – چه جور تلفظ میشه؟



pronunciar – تلفظ کردن



pronunciarse – تلفظ شدن



pronunciación – تلفظ



fácil – راحت آسان



difícil – سخت مشکل



lengua extranjera – زبان خارجی



extranjero – خارج ، خارجی



importante – مهم



importancia – اهمیت



me importa – برام مهمه



es importante – مهمه



me importa mucho – برام خیلی مهمه



no me importa – برام مهم نیست



no me importa nada – اصلا برام مهم نیست



repetir – تکرار کردن



repetirse – تکرار شدن



practicar – تمرین کردن



muy – خیلی



muy bien – بسیار خوب – باشه



mucho/a – خیلی , زیاد



conocer – آشنا بودن , آشنا شدن, شناخت داشتن



conocimiento – آشنایی



?conoces a rafael¿ – رافائل رو می شناسی؟



sí, es tu amigo – بله , دوست تو هست



?te gusta música clásica¿ – موسیقی کلاسیک دوست داری؟



a mí me gusta la música pop – من موزیک پاپ دوست دارم



?qué pasa¿ – چی شده؟



?qué te pasa¿ – چت شده؟ چه اتفاقی برات افتاده؟



para aprender una lengua extranjera es muy importante repetir y practicar mucho – برای یاد گرفتن



یک زبان خارجی تکرار کردن و تمرین زیاد خیلی مهمه



la pronunciación en la lengua española es muy fácil – تلفظ در زبان اسپانیایی خیلی راحته



pero en la inglesa es difícil – اما در زبان انگلیسی سخته



lo único que te pido es que lo hagas – تنها چیزی که ازت می خوام ، اینه که این کارو بکنی



no puedo creer que tú lo hayas hecho – نمی تونم باور کنم که تو تین کارو کرده باشی



te juro que yo no lo hice – قسم می خورم که من این کارو نکردم



con permiso – با اجازه



no te preocupes , todo se va a arreglar – نگران نباش ، همه چی درست میشه


داستنی های زبان اسپانیایی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا