خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
ایمیل مارکتینگ نوعی از بازاریابی مستقیم است و یکی از راه های برقراری ارتباط با مشتریان است و ابزاری ضروری برای بازاریایی در کسب و کار به شمار میرود.
ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی چیست

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از راه های برقراری ارتباط با مشتریان است که به خاطر هزینه متناسب و امکانات مطلوب مانند امکان شخصی سازی مورد توجه بازاریابان دیجیتال قرار گرفته است.



ایمیل مارکتینگ چیست؟

کاربرد ایمیل مارکتینگ تنها به تبلیغات محدود نمی شود بلکه حفظ ارتباط با مشتریان، ارسال محتوای کاربردی و حتا بازگرداندن مشتریان قبلی نیز از اهداف اصلی ایمیل مارکتینگ است. تشویق مشتری به خرید مجدد، افزایش آگاهی از برند و ارسال پیشنهادات شخصی سازی شده نیز از موارد دیگری است که به کمک ایمیل مارکتینگ می توان پیگیری کرد. به علاوه این روش هم برای کسب وکارهای بزرگ و هم برای کسب وکارهای کوچک با بودجه های تبلیغاتی محدود مناسب است.




تاریخچه ایمیل مارکتینگ
40 سال پیش گری توئرک که در سازمان تجهیزات دیجیتال (DEC) کار می کرد، 400 ایمیل برای 400 مشتری ارسال کرد و از این طریق 13 میلیون دلار فروش ایجاد کرد.

اوایل دهه 90 میلادی با جدی شدن استفاده از اینترنت سیستم کاری و شخصی مردم تغییرات زیادی کرد و به همین دلیل شرکت های مختلف تلاش می کردند سرویس های جدیدی را به کاربران ارائه کنند. در همین راستا،Hotmail به عنوان اولین ارائه دهنده سرویس ایمیل تحت وب به صورت رایگان، فعالیت جدی خود را شروع کرد.

بعدها مدیران و بازاریاب های مختلف بیشتر به استفاده از ایمیل روی آوردند و پیام های انبوهی را برای مخاطبان و مشترکان خود ارسال می کردند. همین مسئله باعث شد تا قوانین سخت گیرانه تری برای ارسال ایمیل های اسپم و هرزنامه وضع شود.

اما رفته رفته بازاریابی ایمیلی جایگاه درست خود را پیدا کرد و با اضافه شدن ویژگی های جدید به سرویس های مختلف، رعایت حقوق کاربران و امکان سفارشی و شخصی سازی پیام ها این ابزار توانسته است اثربخشی خوبی داشته باشد.




ایمیل مارکتینگ

 

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
مزایای ایمیل مارکتینگ
ایمیل مارکتینگ جزو پرکاربردترین برنامه های اجرایی در استراتژی بازاریابی کسب وکارهای کوچک و بزرگ است که تقریبا بیشتر آن ها از این روش استفاده می کنند. این سیستم چند بعدی مزایای بسیار زیادی دارد که باعث می شود اثربخشی و بازگشت سرمایه خوبی داشته باشد. در ادامه بیشتر از مزایای ایمیل مارکتینگ نسبت به روش های دیگر بازاریابی خواهیم گفت.




1.پیاده سازی آسان
با این که ایمیل مارکتینگ تکنیک ها و اصول حرفه ای متناسب با خودش را دارد، شما می توانید با کمترین دانش فنی کمپین های ایمیلی خود را پیاده سازی کنید. با استفاده از ابزارهای بازاریابی ایمیلی می توانید از قالب های آماده و Drag & Drop برای طراحی ایمیل های حرفه ای کمک بگیرید.




2.اثربخشی زیاد و لحظه ای
ایمیل مارکتینگ علاوه بر اثربخشی بالا، به شما این امکان را می دهد که نتایج بازاریابی خود را با فاصله زمانی اندک ببینید.




3.مقرون به صرفه بودن
بازاریابی ایمیلی به نسبت بسیاری دیگر از روش های دیجیتال مارکتینگ، هزینه پایینی دارد. به علاوه زمان و منابع صرف شده برای آن نیز اندک و به صرفه است.




4.ارتباط سفارشی و شخص سازی شده
ارسال پیام های همگانی و کلی این روزها ممکن است مورد استقبال مخاطبان واقع نشود. در مقابل، زمانی که محتوا و ارسال پیام سفارشی و شخصی سازی شده باشد می تواند تعامل و درگیری مخاطب را به شکل چشمگیری افزایش دهد.




5.نرخ بازگشت سرمایه خوب
یک ویژگی مهم ایمیل مارکتینگ، نرخ بالای بازگشت هزینه تبلیغات است. به علاوه نرخ کلیک بالا در این روش نیز می تواند نرخ تبدیل و بازگشت کاربران را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.



ایمیل مارکتینگ

 

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
معایب ایمیل مارکتینگ
با تمام مزایای ارزشمندی که از ایمیل مارکتینگ گفتیم، اما این روش هم بدون عیب نیست و معایبی دارد که باید حواستان باشد تا حد امکان آنها را برطرف کنید. این معایب شامل موارد زیر می شود:




1.اسپم شدن پیام ها
یکی از بزرگ ترین مشکلات موجود در بازاریابی ایمیلی این است که پیام های ارسالی شما اسپم تشخیص داده شود و به پوشه spam برود و کاربران نتوانند پیام شما را ببینند. اما گاهی این مشکل به دلیل اشتباه شما در تشخیص مخاطبان هدف رخ می دهد و برای افرادی پیام می فرستید که جزو بخش بندی یا مشترکان شما نیستند. ضمن اینکه باید حواستان به ارسال انبوه ایمیل ها باشد؛ چراکه ارائه دهندگان سرویس های ایمیل نظیر Gmail، حسابی روی این موضوع حساس هستند.




2.ارسال نشدن ایمیل ها
گاهی به دلایل مختلف مانند استفاده از کلمات خاص ممکن است هیچ گاه ایمیل شما به دست مخاطبان هدف نرسد. به همین دلیل سرویس های ایمیل مارکتینگ مدعی ارائه گزارش تحویل (Delivery) هستند تا مزیت رقابتی خود را نشان دهند.




3.مشکل در طراحی پیام
محتوای ایمیل شما از عنوان گرفته تا کال تو اکشن نهایی اهمیت بسیار زیادی دارد. با اینکه استفاده از قالب های آماده خوب است، ولی ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید و اگر طراحی خوبی نداشته باشید، محتوای شما در دستگاه های مختلف به ویژه گوشی های موبایل به درستی نشان داده نمی شود.




هنگام ایمیل مارکتینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟
  • برای کاربران حق انتخاب در نظر بگیرید تا در صورت عدم تمایل بتوانند اشتراک ایمیل ها را لغو کنند.
  • مراحل را ساده طراحی کنید تا کاربر با وارد کردن حداقل اطلاعات بتواند مشترک شود.
  • عنوان ایمیل را جدی بگیرید و آن را جذاب و ترغیب کننده طراحی کنید.
  • با ارسال ایمیل های انبوه و اسپم مزاحم کاربران نشوید.
  • سعی کنید ایمیل، متن مختصر و طراحی جذاب و حرفه ای داشته باشد.
  • محتوای سفارشی و شخصی سازی شده بفرستید.
  • هویت تجاری خود (لوگو، نام تجاری، آدرس سایت و اطلاعات شبکه اجتماعی) را فراموش نکنید.



ایمیل مارکتینگ

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا