خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*SHAKIBAgh*

همراه رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
7/8/20
ارسال ها
102
امتیاز واکنش
2,995
امتیاز
213
سن
22
محل سکونت
جهان ارتش سرخ
زمان حضور
18 روز 23 ساعت 19 دقیقه
نویسنده این موضوع
خواص گیاه انجدان رومی شامل درمان عفونت و التهاب دستگاه ادراری، روماتیسم، نارسایی‌های کبد و کلیه، سـ*ـینه پهلو، تصفیه خون، رفع گلودرد و زخم دهان، درمان سرفه و درمان کند ذهنی و فراموشی است. مصرف گیاه انجدان در بارداری مضر است و باعث سقط جنین میشود.



انجمن رمان 98_گیاه انجدان رومی (Lovage) در میان سبزی‌های اروپایی جایگاه ویژه‌ای دارد و در حال حاضر در بعضی نقاط جهان از جمله در کشور‌های آلمان، امریکا، مجارستان، چک و اسلاک زمین‌های زیادی برای کشت آن اختصاص داده شده است. در ایران نیز این گیاه در مازندران، گیلان، تهران و آذربایجان کاشت می‌شود. از خواص گیاه انجدان در درمان بیماری‌های مختلف استفاده می‌شود. در ادامه با خواص گیاه انجدان، نحوه مصرف، موارد احتیاطی و منع مصرف این گیاه دارویی آشنا شوید.در این مطلب می‌خوانید:
  • خواص گیاه انجدان رومی (طبیعت و خواص درمانی)
  • طریقه مصرف گیاه انجدان
  • گیاه شناسی انجدان رومی
  • عوارض جانبی گیاه انجدان و منع مصرف

خواص گیاه انجدان رومی (طبیعت و خواص درمانی)
طبیعت گیاه انجدان گرم و خشک است. برخی از مهمترین خواص درمانی این گیاه عبارتند از:
۱. کمک به درمان صرع و میگرن
انجدان گیاهی آرامبخش است که در تسکین اعصاب موثر است. از خواص گیاه انجدان در طب سنتی برای کمک به درمان میگرن و درمان صرع استفاده میشود و در برخی از منابع از آن با نام گیاه ضد صرع یاد می‌شود. برای درمان میگرن باید روغن انجدان به شقیقه‌ها مالیده شود.
۲. تنظیم قاعدگی و پیشگیری از بارداری
انجدان رومی گیاهی قاعده آور است و در ایجاد و نظم بخشیدن به قاعدگی موثر است. همچنین به دلیل قاعده آور بودن این گیاه، از آن برای پیشگیری از بارداری می‌توان استفاده کرد. به این منظور بعد از پاک شدن تا یک هفته هر روز ۲ گرم از دانه این گیاه مصرف شود.
۳. کمک به درمان سـ*ـینه پهلو، برونشیت و سرفه
انجدان برای تنگی نفس، درمان سرفه و برونشیت مفید است و خاصیت خلط آور دارد از این رو یک درمان خانگی عالی برای سـ*ـینه پهلو است. این گیاه با ایجاد تعریق به هنگام تب، بدن را خنک می‌کند و برای خارج کردن خلط از سیستم ریوی مفید است.
۴. تقویت حافظه
درمان فراموشی و کند ذهنی از خواص گیاه انجدان است. به این منظور مقدار ۲۰ گرم از میوه گیاه انجدان را آسیاب کنید و آن را با ۲۵۰ گرم عسل مخلوط کرده و روزی یک قاشق مرباخوری مصرف کنید.
۵. تسکین درد مفاصل
از گیاه انجدان در طب سنتی برای درمان خانگی سیاتیک، فلج و تسکین درد مفاصل به صورت کمپرس و ضماد استفاده میشود.
۶. کمک به درمان عفونت و التهاب دستگاه ادراری
گیاه انجدان برای تقویت کلیه‌ها مفید است. عصاره ریشه این گیاه به درمان عفونت و التهاب دستگاه ادراری (کلیه و مثانه)، دفع سنگ کلیه و به طور کلی تقویت کلیه‌ها کمک میکند.
۷. بهبود ناراحتی‌های کبد
عصاره این گیاه دارویی باعث دفع سنگ صفرا، بهبود نارسایی‌های کبد، کاهش التهاب‌های کولون و روده کوچک می‌شود.
۸. بهبود روماتیسم
درمان بیماری روماتیسم مفصلی از خواص گیاه انجدان رومی است. این گیاه با فعال کردن عملکرد کلیه‌ها و دفع آب اضافی و سموم بدن در رفع آب آوردن بافت‌های بدن، آب آوردن قوزک پا، ورم کلیه‌ها، ورم مثانه و دفع ادرار موثر است.
۹. تقویت معده
ریشه گیاه انجدان رومی، معده را تقویت می‌کند و هضم کننده غذا است.
۱۰. برطرف کردن ناراحت‌های پوستی
در طب سنتی از خواص گیاه انجدان برای برطرف کردن ناراحتی‌های پوستی استفاده می‌شود.
۱۱. رفع بوی بد بدن
این گیاه به رفع بوی بدن نیز کمک می‌کند. به این منظور دم کرده گیاه انجدان را روزی سه فنجان میل کنید.

طریقه مصرف گیاه انجدان
از گیاه انجدان به صورت جوشانده، دم کرده و ضماد برای درمان بیماری‌ها استفاده می‌شود. برای دم کردن ۲ گرم از گیاه را در یک فنجان آب و روی حرارت ملایم دم کرده و روزی سه فنجان میل شود.
گیاه شناسی انجدان رومی
گیاه انجدان رومی که با نام‌های انگدان، سالوس، کاشن، کاشم، زیره کوهی، گل شوری و کرفس جبلی نیز در منابع علمی شناخته می‌شود، گیاهی از تیره چتریان، علفی و پایا است و از قدیمی‌ترین گیاهان دارویی و ادویه‌ای به شمار می‌رود. انـ*ـدام رویشی، مزه و بوی این گیاه شباهت زیادی به کرفس دارد و کاربرد غذایی آن در اروپا به دلیل عطر و مزه آن علاوه بر مصارف درمانی، در تهیه انواع سوپ و سالاد است.

ریشه، میوه و برگ‌های انجدان خاصیت دارویی دارند لیکن مقدار اسانس در انـ*ـدام‌های مختلف گیاه متفاوت است و بیشترین اسانس در ریشه گیاه قرار دارد. ریشه انجدان بویی معطر، طعمی تلخ، گزنده و کمی شیرین دارد. این گیاه دارای ویتامین ث و ب کمپلکس است. این گیاه همچنین Quercetin دارد که هیستامین را مهار می‌کند و در کاهش علائم آلرژی موثر است.


عوارض جانبی گیاه انجدان (موارد احتیاطی و منع مصرف)
  • انجدان رومی از دسته گیاهان قاعده آور است؛ از این رو مصرف آن برای زنان باردار مجاز نیست و خطر سقط جنین را به همراه خواهد داشت.
  • مصرف گیاه انجدان برای کسانی که مشکل التهاب کلیه و مجاری ادرار دارند و عملکرد کلیه آن‌ها ضعیف است ممنوع بوده و باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
  • مصرف بیش از اندازه گیاه انجدان رومی باعث زردی پوست خواهد شد و استفاده از آن در افرادی که پوست روشنی دارند، باعث بروز حساسیت پوست به نور خورشید خواهد شد.


خواص دارویی گیاه انجدان

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا