خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Awrezoo

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/7/20
ارسال ها
230
امتیاز واکنش
1,285
امتیاز
228
زمان حضور
13 روز 1 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
برای کنکور انگیزه ندارم؟
انگیزه برای کنکور را چطور به دست بیاورم؟
چگونه با انگیزه باشم؟
من انگیزه برای کنکور ندارم؟ چه کار کنم؟
حفظ انگیزه برای کنکور چگونه است؟
راه های افزایش انگیزه برای کنکور چیست؟
چطور انگیزه خودم را به ۱۰۰ درصد برسانم؟
اگر شما هم یکی از سوالات بالا را دارید این مقاله برای شماست حتماً آن را مطالعه کنید و به آموزش های آن عمل کنید.

یکی از مواردی که خیلی برای کنکوری ها به وجود می آید نبوده انگیزه و عدم توانایی حفظ انگیزه برای کنکور است. انگیزه عامل درونی است نه یک عامل بیرونی. هم چنین انگیزه باید به صورت مداوم تقویت شود و با کمی تمرین و البته خوش بینی می توانیم انگیزه خودمان را به ۱۰۰ درصد برسانیم.به قول آنتونی رابینز یکی از مشهورترین سخنران های انگیزشی دنیا ” به دست آوردن انگیزه مانند حمام کردن ماست همان طور که هرروز با دوش می‌گیریم برای به دست آوردن پاکیزگی بدن باید هر روز در جهت حفظ انگیزه خود اقدام کنیم”

چرا حس درس خوندن نیست ؟ چرا حال درس خوندن ندارم؟

حالا که تا اینجای مقاله رو خوندید بهتون تبریک میگم چون حاضرید برای اهداف خودتون و برای آینده خودتون وقت بگذارید. اما باید اینو بدونید که تقریبا همه هم سن و سال های شما یا اصلا به آینده خودشون اهمیت نمیدن یا اینکه همین الان دارند با این مشکلات دست و پنجه نرم می کند. پس شما با یادگیری این تکنیک ها عملاً از خیلی از هم سن و سال های خودتان جلوتر هستید…
سعی کن از موقعیت فعلیت لـ*ـذت ببری. چون این موقعیت که تورو به اونجایی که دوست داری میرسونه.این نوشته رو خیلی بهش توجه کن کل زندگی مسیره و هیچ مقصدی وجود نداره شما فقط باید از مسیر زندگیت لـ*ـذت ببری.


این رو بدون دلیل شکست یا موفقیت تو فقط خودت هستی…
وقتی داری تو مسیر موفقیت حرکت می کنی، مطمئنا مواقعی پیش میاد که سطح انگیزه برای کنکور شما پایین میاد یا به قول بعضیا دیگه آخر توانشون میرسند اما دوست من این رو باید بدونی که تنها دلیل شکست یا موفقیت تو فقط و فقط خودت هستی پس لطفاً بهونه های الکی نیار. کم نبودن افرادی که با کمترین امکانات و در دور افتاده ترین نقاط کشور تونستند که خیلی خوب بدرخشند نمونه بارز این افراد رستگار رحمانی است که در یکی از نقاطی که امکانات در آنجا خیلی کم است و تنها چند ماه بعد از سربازی کنکور داد توانست رتبه برتر کنکور را از آن خود کند. پس نشدی وجود ندارد.
به سال آینده همین موقع فکر کن دوست داری به بقیه بگی خیلی تلاش کردم ولی نشد؟ دوست داشتم به دستش بیارم ولی تلاشم کافی نبود؟ یا اینکه دوست داری بگی سخت بود ولی به هر سختی بود به دستش آوردم؟ انتخاب گزینه ها با شماست….
برای موفق شدن برای پیشرفت باید متفاوت بود باید با سختی ها مقابله کرد



به قول انیشتن:”تعجب می کنم یک سری افراد همان کارهای قدیمی را انجام می‌دهند و انتظار نتایج متفاوت دارند”



همچنین جالبه بدونید وقتی که دیگه توان انجام کاری را ندارید و احساس می کنید دیگه نمی تونید این کار رو انجام بدید فقط یک دستور از مغز شماست و و تا آن لحظه فقط از ۴۰ درصد توانایی های خود استفاده کرده اید.

چند روش برای بهبود و افزایش انگیزه برای کنکور

1- خواب کافی داشته باشید:


خواب شما برای بالا بودن انگیزه برای کنکور بسیار مهمه.خواب باید به میزان کافی باشد اگر کم یا زیاد شود شما را کسل و بی انگیزه می کند، مخصوصاً اگر خواب زیاد شود معمولاً ۶ تا ۸ ساعت خواب در ۲۴ ساعت برای بدن کافیست. سعی کنید بیشتر از این ساعت نخوابید چرا که بازدهی بدن شما را به شدت پایین می آورد.

2- غذای خوب و مفید بخورید:

سعی کنید از خوردن غذاهای چرب و سنگین در ایام کنکور خودداری کنید.همچنین سعی کنید از مغزیجات و میان وعده های مفید در زمان مطالعه استفاده کنید.همچنین اگر مواد قندی مصرف نمیکنید در مواقع مطالعه هر چند وقت یک بار یک شکلات یا… مصرف کنید.

3- محل مطالعه خوبی انتخاب کنید.این کار انگیزه برای کنکور شما را زیاد میکند!

محل مطالعه انتخاب می کنید باید دارای نور کافی، دمای مناسب و گردش هوای مناسب باشد. اگر محل مطالعه دارای نور نامناسب یا دمای سرد یا زیاد گرم باشد شما را کسب کرده و انگیزه برای کنکور شما را می گیرد.

تمرکز در مطالعه را چگونه افزایش دهیم ؟

4-یک تابلوی آرزوها یا تابلوی اهداف درست کنید:


این کار خیلی برای افزایش انگیزه برای کنکور مفید است برای این کار فقط باید یک محل که زیاد جلوی چشم شماست انتخاب کنید و اهداف خود را روی آن بچسبانید.مثلا اگر به رشته پزشکی علاقه دارید عکس یک پزشک را روی آن آن بچسبانید یا…همچنین نوشتن جمله های انگیزشی در تابلو می تواند کمک خیلی زیادی به شما بکند. این کار از خیلی جهت ها مفید است: اول اینکه شما تصویر سازی ذهنی می کنید و این کار از از نظر علم نوروساینس (علوم اعصاب)کمک خیلی زیادی به شما می کند.و همچنین باعث می شود شما از یک تکنیک علمی به نام اهرم رنج ولذت استفاده کنید و با استفاده از لـ*ـذت های خود به رنج های خود غلبه کنید.

5-هر روز یک فیلم انگیزشی ببینید یا یک عبارت انگیزشی بخوانید: کافیست هر صبح که از خواب بلند می شوید یا شب که می خواهید بخوابید یک فیلم انگیزشی ببینید یا یک عبارت انگیزشی بخوانید. کتاب های زیادی هستند که جمله های انگیزشی دارند از جمله یکی از اینها کتاب پله پله تا اوج نوشته زیگ زیگلار است.
توجه کنید که اگر فیلم انگیزشی را از اینترنت می بینید از قبل آن را آماده کرده باشید تا تمرکز،انرژی و وقت شما هدر نرود چرا که صبح زود و آخر شب زمان‌های بسیار حساسی هستند. اگر می خواهید بیشتر در مورد مدیریت تکنولوژی و استفاده از موبایل و فضای مجازی بدانید دوره آموزشی مدیریت تکنولوژی را از دست ندهید:

دوره آموزشی مدیریت تکنولوژی

6- به آینده فکر کنید.انگیزه برای کنکور شما مهم است!


چشمانتان را ببندید و سعی کنید به آینده فکر کنید. سعی کنید خودتان را دقیقاً در همان موقعیتی که دوست دارید تصور کنید. فکر کنید که اگر شما به آن موقعیت برسید چه کسانی خیلی خوشحال می شوند و چه کسانی خیلی ناراحت؟ فکر کنید که اگر به آن موقعیت برسید تمام زحمات پدر و مادرتان را جبران خواهید کرد.به این فکر کنید که شما لیاقت رسیدن به آن موقعیت را دارید.

7-ساعت های پر بازده بدن خود را پیدا کنید:

یک باور خیلی اشتباه در بین کنکوری ها جا افتاده بهترین ساعت برای مطالعه صبح ها یا بهترین ساعت برای مطالعه شب ها است. این کاملاً به خود شخص بستگی دارد یکی در شب ها می تواند کاملاً تمرکز کند و مطالعه کند و یکی دیگر در روز ها این ساعت ها برای هر شخص متفاوت است و شما باید ساعت راندمان بدن خود را پیدا کنید. پیدا کردن این ساعت ها هم فقط با سعی و خطا به دست می آید و هیچ آزمون و تست ای ندارد.
البته توصیه ما به شما مطالعه و کلا کار کردن در صبح زود است چرا که بیش از ۹۰ درصد افراد ثروتمند و موفق دنیا کارهای مهم خود را صبح زود انجام می دهد.

8- درس های مورد علاقه تون رو بخونید:

یکی از بهترین و عالی ترین کارهایی که می توانید برای انگیزه برای کنکور داشته باشید اینکه در موقع هایی که حال ندارید درس هایی که بهشون علاقه دارید و دوستشون دارید رو بخونید. این کار باعث میشه کم کم انرژی و انگیزش ما برگرده و بعد از اون می تونید برید سراغ درسهای سخت تر.

9- در بین مطالعه استراحت فراموش نشود:

یکی از مهمترین نکات استراحت بین هر کاری است. هنگام مطالعه قسمت های مختلف مغز ما درگیر و خسته میشن. از جمله قسمت خیلی مهم توجه و تمرکز که حتما باید استراحت بین مطالعه برای انگیزه برای کنکور داشته باشید. زمان های مختلفی برای این کار نقل شده یکی از آنها نظر آقای دنیل پینک(daniel pink) در کتاب چه موقع(when)بهتر است هر ۵۳ دقیقه ۱۷ دقیقه استراحت کنید.
توجه: در این زمان استراحت اجازه ندارید سمت تلفن همراه بروید.می توانید از یک منظره زیبا، یا گوش کردن به موسیقی مورد علاقه خودتونیا مثلا آب دادن به گل گلدون یا… لـ*ـذت ببرید.
این کار اصطلاحاً تبر تیز کردن است و اگر به آن توجه نشود هم کیفیت مطالعه و یادگیری خودتان را پایین می آورید و هم به بدن خودتان ضرر میزنید

10-قهوه بنوشید


این کار را می توان هم به عنوان استراحت و هم به عنوان افزایش دهنده انگیزه برای کنکور استفاده کنید قهوه سطح برخی هورمون های بدن شما را مثل کورتیزون بالا می برد و این کار باعث می‌شود که شما انرژی و انگیزه بیشتری پیدا کنید. البته سعی کنید در مصرف قهوه زیاده روی نکنید روزی نهایتاً دو کاپ بنوشید.

امیدوارم از این مطالب و نکات استفاده کنید. اگر شما هم از روشی استفاده می‌کنید که انگیزه شما را بالا می برد و در این پست ذکر نشده است لطفاً در کامنت ها مطرح کنید تا دوستان شما بتوانند از آن استفاده کنند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


انگیزه برای کنکور را چطور تقویت کنیم؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MINO.S و Crazygirl
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا