خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Awrezoo

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/7/20
ارسال ها
230
امتیاز واکنش
1,285
امتیاز
228
زمان حضور
13 روز 1 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
نکات طلایی کنکوری

داوطلبانی که برای مطالعه و درس خواندن کنکوری استارت می زنند چند دسته می باشند افرادی که از ابتدا با ثبت نام در یک آزمون آزمایشی از تابستان به طور منظم و جدی با برنامه آزمون ها به جلو حرکت می کنند. خیلی از این افراد در اواسط راه از نتایج کسب شده دلسرد می شود و به دلایلی مدتی از مطالعه دور می شود و بسیار برایشان هضم این موضوع که وقت از دست رفته باز نمی گردد سخت است و در اثر عذاب وجدان از دست دادن فرصت دیگر تمایل به مطالعه ندارند. عده ای دیگر افرادی هستند که به دلایل مختلف دیر شروع به مطالعه می کنند و استارت جدی خود را برای موفقیت در کنکور دیر می زنند. و زمان بسیار زیادی را از دست می دهند. اما برای این افراد سوالاتی پیش می آید که در ادامه به آن سوالات می پردازیم. آیا موفق می شویم؟ مگه میشه؟ چطور دوتا پایه و دو تا پیش رو تو این زمان اندک که خیلی از رقبا مطالعه را شروع کرده اند بخوانیم و به بودجه بندی کامل کنکور برسی کنیم. این ها سوالاتی هستش که برا شما پیش می آید.
اما جواب این گونه سوالات را چگونه می توان داد؟ در ادامه به این ها می پردازیم.
اولا که بزرگترین اشتباه این است که بخواهیم خود را با دیگران مقایسه کنیم مثلا ساعات مطالعه و تعداد تست هایی که برای دروس اختصاصی و عمومی میزنیم را با دیگران مقایسه کنیم. بهترین مقایسه افراد مقایسه هر فرد با خودش است. همین که هفته ای ۲۰ تست بر تعداد تست ها و یا مثلا ۱ ساعت بر ساعات مطالعاتی هفته گذشته خود بیافزایید بهترین نوع مقایسه است. دوما توجه داشته باشید که هیچ وقت دیر نیست فرصت مناسبی تا کنکور باقی است.
برای موفقیت در کنکور باید عزم راسخ داشته باشید و اشتیاق سوزان به موفق شدن و ایمان به خود که این عوامل از مهم ترین ارکان موفقیت در کنکور سراسری است. باور کنید که اصلا دیر نشده است اگر از همین حالا مطالعه را به طور جدی و با برنامه آغاز کنید موفقیت شما حتمی خواهد بود. دیر شروع کردن برای کنکور نباید انگیزه شما را از بین ببرد. مطمئن باشید با داشتن یک برنامه منسجم و دقیق به راحتی هم دروس پایه (سال دوم و سوم دبیرستان) و هم دروس پیش دانشگاهی را به راحتی فرا میگیرید. در سال کنکور در ماه هایی از سال افراد به طور موقتی شل می شوند و برای چند هفته مطالعه را رها می کنند این اتفاق در ماه هایی مثل بهمن ماه و اردیبهشت بسیار شایع می باشد.

فضای مطالعه را جذاب و نشاط آور کنید

محیطی که در آن مطالعه میکنید را جذاب کنید، با تزئین رنگ های گرم مطالعه را در فضای با نشاط لـ*ـذت بخش تر کنید. عکس هایی از رشته و دانشگاهی که دوست دارید قبول شوید به در و دیوار بچسبانید. از لوازم تحریر باحال و رنگارنگ استفاده کنید!
برخی دروس می باشند که ممکن است بعد از قبولی در دانشگاه دیگر رنگ و رویش را نبینید اما برای اینکه نتیجه خوبی بگیرید باید آن ها را مطالعه کنید. پس به جای اینکه غر بزنید که من عربی نمی خوانم یا من از ریاضی بدم می آید با یک برنامه ریزی صحیح درس هایی که چندان علاقه ای به آن ها ندارید را مطالعه کنید. تصورتان این باشد که این دروس چقدر در آینده شما تاثیر گزار است و درصد بالای آن ها می تواند مسیر زندگیتان را عوض کنید.
تفریحاتی را انجام دهید که انرژیتان برای درس خواندن بیشتر کند و نه اینکه همان انرژی نصفه نیمه را هم بگیرد. چرخیدن در شبکه های اجتماعی مختلف و بازی کردن با موبایل اسمش تفریح نیست. ساعت‌ها گشتن در شبکه های اجتماعی چیزی جز خسته کردن مغز و چشمانتان برای شما ندارد. و زمان را فقط از دست می دهید و هیچ گونه فایده ای برای شما ندارد.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


نکات طلایی کنکوری

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: MINO.S و ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا