خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

*KhatKhati*

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/7/20
ارسال ها
2,694
امتیاز واکنش
9,213
امتیاز
233
محل سکونت
گلنمکستان
زمان حضور
63 روز 21 ساعت 29 دقیقه
نویسنده این موضوع
چرا تولید رانیتیدین متوقف شد؟

با توجه به بررسی های صورت گرفته و اطلاعیه اخیر مراجعی نظیر FDA ایالات متحده آمریکا و TGA استرالیا در خصوص ایجاد ناخالصی نیتروزآمین از نوع NDMA در فراورده های دارویی رانیتیدین و نامه سازمان غذا و دارو به شرکت های تولید کننده، تا اطلاع ثانوی تولید و توزیع این دارو در کشور ممنوع می باشد و مصرف این دارو برای عموم مردم توصیه نمی شود. بررسی های آزمایشگاهی نشان داده اند، حتی اگر در زمان تولید رانیتیدین میزان نیتروزآمین در فراورده تولید شده صفر یا در حد مجاز باشد، با گذشت زمان این ناخالصی در فراورده ایجاد و ممکن است به حدود بالاتر از سطوح مجاز برسد. شرایط نگهداری دارو مانند مجاورت با دمای بالا و یا مدت زمان طولانی نگهداری حتی در دمای اتاق می تواند میزان نیتروزآمین را افزایش دهد. نیتروزآمین یک ماده سرطان زاست که در سوسیس، کالباس و ماهی دودی یافت می شود.



استریپ آفتوژل جایگزین رانیتیدین

استریپ آفتوژل با منشاء‌ گیاهی که برای ترمیم زخم های مخاط دهان از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را اخذ نموده و از عصاره گیاه شیرین بیان تهیه شده است می تواند به عنوان جایگزین رانیتیدین برای کمک به ترمیم زخم های گوارشی استفاده شود. عصاره گیاه شیرین بیان به دلیل داشتن ماده موثره گلیسیریزیک اسید می تواند ترمیم زخم های گوارشی را نیز تسریع نماید.



آیا مصرف زیاد عصاره شیرین بیان توصیه می شود؟

خیر. مصرف مقادیر زیاد عصاره گیاه شیرین بیان می تواند باعث افزایش فشار خون شود. مقدار عصاره بکار رفته در استریپ آفتوژل محدود است و اختلالی در سیستم فشار خون ایجاد نمی کند.



بسته بندی استریپ آفتوژل به چه صورت است؟

استریپ آفتوژل بصورت پولک های گرد و قهوه ای روشن با وزن ۱۰ میلی گرم تهیه شده است و ۲۰ پرک در یک بسته بندی فلاکن عرضه می شود. این دارو در مخاط دهان می چسبد و آهسته همراه با بزاق دهان حل می شود. طعم این فراورده شیرین است ولی فاقد قند می باشد. شیرینی استریپ آفتوژل به دلیل وجود گلیسیریزیک اسید موجود در آن است که ۵۰ برابر از ساکارز شیرین تر است.

انجمن رمان نویسی
رمان۹۸


چرا تولید رانیتیدین متوقف شد؟

 
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا