خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Awrezoo

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/7/20
ارسال ها
230
امتیاز واکنش
1,285
امتیاز
228
زمان حضور
13 روز 1 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
ساری - ایرنا- با وجود اینکه طبق بررسی ها شانس قبولی دانش آموزان ریاضی و انسانی تقریبا هشت برابر رشته تجربی در کنکور است، اما تصور فقدان وجود بازار کار در این ۲ رشته باز هم دانش آموزان را به رشته تجربی سوق می دهد.




هر ساله خردادماه علاوه بر استقرار هوای گرم ، شاهد گرمای تب انتخاب رشته در میان دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول نیز هستیم . دانش آموزانی که برای ورود به متوسطه دوم باید یکی از چهار شاخه نظری، معارف، فنی و حرفه ای و کار و دانش را انتخاب کنند.
گذشته از رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش و همچنین معارف که باید در جای خود بررسی شود، اما در حوزه نظری در میان پنج رشته انسانی ، ریاضی ، تجربی ، هنر و زبان خارجه ، بیشترین گرایش به سمت رشته تجربی است. این مسئله به مازندران یا استان خاصی محدود نمی شود و در سراسر کشور نیز به همین روال است.
طبق گزارش های کنکور سراسری سال ۹۸، تعداد یک میلیون و ۱۱ هزار و ۳۸۴ دانش آموز در شاخه نظری با یکدیگر رقابت کردند که از این تعداد حدود ۶۴۰ هزار نفر از رشته تجربی بودند که حدود ۶۳ درصد از مجموع شرکت کنندگان در کنکور را تشکیل می داد. همچنین ۲۰ درصد شرکت کنندگان مربوط به رشته انسانی و ۱۲ درصد نیز متقاضیان رشته ریاضی بودند.
اما نکته قابل توجه این است که شانس قبولی در رشته تجربی برای ورورد به دانشگاه تنها ۲۷ درصد است در حالی که شانس قبولی در رشته های ریاضی ۱۶۳ درصد و در رشته انسانی ۱۵۰ درصد است.
با این وجود هرساله شاهد هجوم بیش از یک سوم دانش آموزان مازندرانی به سمت رشته تجربی هستیم که در باقی کشور نیز اعداد و ارقام به همین شکل است.
طبق گزارش معاونت متوسطه آموزش و پرورش مازندران امسال ۴۰ هزار دانش آموز مازندرانی آماده انتقال از پایه نهم به دهم هستند که باید در این بخش انتخاب رشته و هدف خود را تعیین کنند و این درحالی است که طبق پیش بینی ۳۹ درصد از دانش آموزان مازنی رشته تجربی را برای ادامه تحصیل بر می ...


انتخاب رشته تجربی و شانس قبولی که نان نمی شود

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: ASaLi_Nh8ay
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا