خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Awrezoo

حامی انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/7/20
ارسال ها
230
امتیاز واکنش
1,285
امتیاز
228
زمان حضور
13 روز 1 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
تکلیف برگزاری کنکور سراسری یا لغو آن هنوز مشخص نشده است و مسئولان تصمیم نهایی را به زودی اتخاذ خواهند کرد.


به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، وزارت علوم پس از آن که شخص وزیر، لغو کنکور را غیرممکن دانست و گفت به هر ترتیب ممکن همه کنکورهای سال ۹۹ برگزار می‌شود، دیگر هیچ اظهار نظری در این باره نکرد. اما از ناحیه وزارت بهداشت حرف‌های زیادی درباره کنکور شنیده شده که حالا پس از جلسه دوشنبه شب وزیر بهداشت با کمیسیون آموزش مجلس به اوج خود رسیده است.


اظهار نظرهای مختلف از سوی مسولان داوطلبان را سردرگم کرده است؛ البته آنچه از صحبتهای مسئولان مشخص شد تصمیم نهایی در خصوص اینکه کنکور برگزار شود یا نه، تا ساعاتی دیگر گرفته خواهد شد.


قالیباف تعویق کنکور را از ستاد ملّی کرونا پیگیری می‌کند


زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب توئیتری خود با اشاره به ماجرای کنکور نوشت: پیرو صحبتی که امروز در صحن علنی با آقای دکتر قالیباف درمورد تعویق کنکور سراسری داشتم ایشان ضمن موافقت، فرمودند موضوع تعویق را از طریق ستاد ملی کرونا پیگیر خواهند شد؛ لذا با توجه به قول دکتر قالیباف مبنی بر پیگیری، فعلا در مورد طرح دوفوریتی تعویق کنکور سراسری دست نگه میداریم تا ببینیم پیگیری‌ها نتیجه خواهد داد؟


وی در ادامه نوشت: کمیسیون آموزش مجلس هم امروز در رابـ*ـطه با تعویق کنکور سراسری جلسه‌ای با حضور مسئولان خواهد داشت، قطعا سلامت داوطلبان و خانواده محترم آن‌ها برای مجلس اصل است.


اختلاف‌نظر وزیر بهداشت با وزیر علوم درباره برگزاری کنکور


احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره این بحث که اکثریت اعضای کمیسیون موافق برگزاری آزمون کنکور سراسری در شرایط فعلی هستند، اظهار داشت: من به عنوان عضو کمیسیون آموزش مجلس چنین چیزی را تکذیب می‌کنم. اتفاقاً تعداد مخالفین برگزاری آزمون کنکور در نشست عصر امروز این کمیسیون که وزرای بهداشت، ورزش، علوم و رئیس سازمان سنجش حضور داشتند بیشتر بودند.

وی افزود: تعداد مخالفین برگزاری کنکور در موعد مقرر بیشتر از موافقین بودند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: نتیجه نشست عصر امروز کمیسیون آموزش با موضوع آزمون سراسری کنکور آن بود که نشست دیگری در آینده نزدیک که ممکن است فردا یا پس‌فردا باشد برگزار شود که در این جلسه وزرای بهداشت و علوم حاضر شده و از کمیسیون آموزش مجلس من و تعداد دیگری از همکارانم حضور خواهند داشت و بحث را به صورت مفصل‌تری پیگیری کنیم.


مخالفان برگزاری کنکور ۹۹


برگزاری کنکور ۹۹ مخالفین جدی دارد تا جایی که حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون آموزش مجلس به رئیس جمهور نامه نوشته و خواستار لغو آزمون سراسری شده است.


در نامه وی آمده است که با توجه به نگرانی جدی دلسوزان جامعه پزشکی و داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌شود کلیه کنکور‌های سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کل کشور به طور کامل تحت کنترل درآمده باشد.


ئیس کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرده که با توجه به نگرانی جدی دلسوزان جامعه پزشکی و داوطلبان و خانواده‌های آن‌ها توصیه می‌شود کلیه کنکور‌های سراسری زمانی برگزار شود که بیماری در کل کشور به طور کامل تحت کنترل درآمده باشد. زیرا تجربه نشان داده اجرای پروتکل‌های یکسان با توجه به شرایط اقلیمی متفاوت کشور نمی‌تواند ضمانت اجرایی داشته باشد و متاسفانه ممکن است شاهد همه گیری شدیدتر با مرگ و میر بالا باشیم و کسی نتواند جوابگوی ملت باشد.


محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس نیز در نامه ای به وزارت بهداشت و وزارت علوم درباره برگزاری کنکور، بهترین تصمیم را تغییر بسیاری از سـ*ـیاست‌های فعلی و ازجمله تعطیلی آزمون‌های سراسری با شرکت‌کننده بالا دانست.


وی تاکید کرد بهترین تصمیم در شرایط کنونی، تغییر بسیاری از سـ*ـیاست‌های فعلی و ازجمله تعطیلی آزمون‌های سراسری با شرکت‌کننده بالاست.


به تعویق انداختن کنکور به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست

بعد از به اوج رسیدن اظهار نظرهای مختلف در خصوص کنکور وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: با وجود احتمال سخت بودن شرایط فصل پاییز پس یا نباید کنکور سراسری را برگزار کنیم و یا به تعویق انداختن آن به امید روزهای بهتر، کار درستی نیست و باید آن را برگزار کنیم. از سویی بلاتکلیفی، داوطلبان کنکور سراسری را دچار اضطراب می‌کند و طولانی شدن اضطراب، ضعف سیستم ایمنی بدن و گرفتار شدن به کرونا را در پی خواهد داشت و باید زودتر تصمیمی در مورد برگزاری کنکور سراسری بگیریم.

نمکی تصریح کرد: در کنکور دکترا پروتکل های بهداشتی با درصد قابل قبولی اجرا شد آن هم در شرایطی که داوطلبان از محیط های متعدد اجتماعی در جلسه آزمون شرکت می کنند و هر کدام از آنها را با اسکورت یا از قرنطینه نمی آوریم. کنکور دکترا از نظر ما، تستی برای برگزار کنندگان و ناظران بهداشتی بود که آیا می توانیم کنکور کارشناسی ارشد را با رعایت پروتکل ها برگزار کنیم یا خیر؟ از دید بنده، با تمهیدات بیشتر و تقویت تعداد ناظران بهداشتی و مجریان، می توانیم کنکور کارشناسی ارشد را برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید به تعداد داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد، پک های بهداشتی پیش بینی کنیم. اگر حتی یک جوان دچار بیماری شود و در بخش ICU بسـ*ـتری شود، غیر از ناراحتی و رنجش برای خانواده و ما، باعث زحمت بیشتر کادر درمانی می شود. در مورد کنکور کارشناسی ارشد اگر دوستان تصور می کنند که تعویق آزمون برای فراهم شدن فضای بهتر در کشور از نظر بیماری به مصلحت می باشد، خطا است و بنده چنین پیش بینی از آینده بیماری ندارم و هیچ عقل سلیمی این را نمی گوید اما می توانیم با تشدید تمهیدات، کنکور کارشناسی ارشد را برگزار کنیم.

وزیر بهداشت گفت: اگر در مورد کنکور سراسری، تمهیدات تازه ای نیندیشیم، نشان داده ایم که نمی توانیم آن را برگزار کنیم. حذف کنکور به مرداد و شهریور نمی رسد و سالها است که طنابی به حلق آموزش کشور بسته ایم اما باید گره های این طناب را باز کنیم و با وفاق ملی، باید یکبار برای همیشه مشکل کنکور را حل کرد.


وزیر علوم: تصمیم‌گیری درباره برگزاری کنکور به زودی مشخص می‌شود


منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری پس از پایان نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در جمع خبرنگاران درباره جمع‌بندی این نشست، گفت: نشست امروز با دعوت کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برگزار و بحث‌های مهمی در خصوص برگزاری آزمون سراسری مطرح شد.


وی ادامه داد: نگرانی‌های نمایندگان نسبت به برگزاری آزمون‌ها در نشست امروز به مهمانان منتقل شد و در مجموع تصمیمی برای تعویق تاریخ برگزاری کنکور در این نشست اتخاذ نشد.


وزیر علوم اضافه کرد: بر همین مبنا مقرر شد نشستی با حضور وزرای علوم و بهداشت و رئیس کمیسیون آموزش برگزار شود تا در این نشست تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری زمان کنکور اتخاذ شود.


غلامی تصریح کرد: لذا تصمیم‌گیری نهایی در خصوص برگزاری کنکور از طریق ستاد ملی کرونا اعلام خواهد شد.


آخرین اخبار از برگزاری کنکور ۹۹ / کنکور برگزار می‌شود؟

 
آخرین ویرایش:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا