خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~shiva~

عضو جدید انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
1/8/20
ارسال ها
6
امتیاز واکنش
14
امتیاز
73
زمان حضور
8 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت کشورمان شب گذشته مهمان برنامه دورهمی شد و به گفتگو با مهران مدیری در این برنامه پرداخت.

در برنامه دورهمی نصرالله مدقالچی چه گذشت؟

برنامه دورهمی با اجرای مهران مدیری شب گذشته 10 مردادماه 99 ساعت 23 روی آنتن شبکه نسیم رفت.

مهران مدیری در این برنامه میزبان نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت کشورمان بود و شبی متفاوت را با این هنرمند عرصه سینما و تلویزیون رقم زد.
نحوه ورود نصرالله مدقالچی به حرفه دوبله

نصرالله مدقالچی یکی از قدیمی ترین دوبلورهای ایران است و مهران مدیری گفتگو با او را با موضوع نحوه ورودش به این حرفه آغاز کرد که این هنرمند کشورمان گفت:من بعد از امتحانات خرداد کار میکردم و همیشه پیش دایی ام میرفتم تا من را به جایی برای کار معرفی کند و سال 41 به آقای علیمحمدی من را معرفی کرد و ایشون به من گفتند که چه صدایی داری و دوست داری وارد دوبله بشوی و من هم گفتم بله و ایشون استودیوی عصر طلایی را به من معرفی کرد و قرار شد به آنجا بروم.
مهمان دورهمی ادامه داد:من با شوق فراوان به استودیوی عصر طلایی رفتم و آقای علیمحمدی مشغول دوبله بودند و قرار شد من یک کلمه در این دوبله بگویم و بعد از آن به یک استودیوی دیگه بروم و کارم را شروع کنم.
مهران مدیری به صدای نصرالله مدقالچی اشاره کرد و گفت صدای شما اساسا صدای خشنی است که این دوبلور کشورمان در این خصوص گفت:خشن نه ولی زنگ صدای من بالا است و اگر کمی به آن فشار بیاورم خشن میشود و اینکه صدای من به درد نقش منفی میخورد هم نمیتوان گفت که درست است چون من نقش های مثبت هم زیاد گفته ام.
نصرالله مدقالچی درباره نزدیک بودن صدای دوبلور به صدای شخص گفت:بله به نظرم اگر صداها نزدیک باشد بیشتر به دل بیننده می نشیند.
آنشرلی یکی از آثار درخشان نصرالله مدقالچی

مهران مدیری به کارهای درخشان زیادی که در کارنامه نصرالله مدقالچی وجود دارد اشاره کرد و از آنشرلی به عنوان یکی از ماندگارترین های آن نام برد و نصرالله مدقالچی در این خصوص گفت:آنشرلی در سال 78 به من تحویل داده شد و من دکلمه اول را وقتی میخواستم تنظیم کنم به منزل یکی از کارگردان ها رفتیم تا از او کمک بگیریم اما قیمت بالایی دادند و گروه کودک نپذیرفت و قرار شد چند قسمت از این مجموعه را ببینم و دکلمه را نوشتم و مونتاژ شد و من براساس آن این تیتراژ را نوشتم و خودم اجرا کردم و راوی داستان هم بودم.
نصرالله مدقالچی متولد 7 مهر سال 1323 است و در ادامه صحبت هایش درباره دوبله و علاقه به این حرفه صحبت کرد و همکاری با دوبلورهای سرشناس گفت و به دوبله نقش ابوسفیان در فیلم محمد رسول الله(ص) اشاره کرد.
ازدواج نصرالله مدقالچی

مهران مدیری درباره ازدواج نصرالله مدقالچی از او پرسید که گفت:من سال 1346 ازدواج کردم، پسر بزرگم 50 سالش است و مدیریت صنعتی خوانده ولی کار دیگری انجام میدهد و پسر کوچکم 46 سالش است که در تلویزیون آلمان فعالیت میکند و همسر اولم اهل دنیای هنر نبودند.
نصرالله مدقالچی در ادامه صحبت هایش به محبتی که مردم به او دارند اشاره کرد و گفت:من با مترو و اتوبوس رفت و آمد میکنم و یکبار یکی از هواداران میخواست که با من عکس بگیرد و گفتم اجازه بده که به ایستگاه برسیم و پیاده شویم و آنجا بگیرم و من دوباره سوار میشوم و این فرد به قدری خوشحال شد که من واقعا خجالت میکشم و لطف مردم خیلی زیاد است.
اوضاع دوبله از نگاه نصرالله مدقالچی

این دوبلور پیشکسوت درباره اوضاع دوبله گفت:ما خودمان خراب کردیم و اجازه دادیم که افراد بی استعداد وارد این حرفه شوند و ما به دنبال عشق وارد این حرفه شدیم و این روزها مردم بخاطر نان به این حرفه ورود میکنند و وقتی هر کسی هرکاری دلش خواست انجام داد و این موضوع به این حرفه لطمه زد.
نصرالله مدقالچی در ادمه صحبت هایش به لـ*ـذت بخش بودن دوبله برای او اشاره کرد و از سختگیری که در کارش دارد گفت و از آموزش هایی که این روزها به جوان ها داده میشود صحبت کرد.




نصرالله مدقالچی دوبلور پیشکسوت در دورهمی

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: mahaflaki
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا