خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

neybad

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/8/18
ارسال ها
55
امتیاز واکنش
1,426
امتیاز
213
زمان حضور
4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
حشره ها دنیای وسیعی دارند به طوری که جمعیتی نزدیک به انسان ها و شاید بیشتر در میان تمام موجودات دنیا دارند. این موجودات همیشه شگفتی هایی را نیز به همراه خود دارند که جالب است از آن با اطلاع باشید.
بندپایان از جمله اولین گونه هایی بوده اند که از گذشته تا به حال بر روی این کره خاکی زندگی می کنند از این رو باید انتظار دنیای وسیعی را نیز از آن ها داشته باشیم. قدمت سال های زیاد این موجودات باعث شده است که گونه های آن ها با اشکال متفاوت به وجود آیند.

**Orchid mantis

یکی از چالب ترین بندپایانی که بر روی گل های ارکیده بیشتر دیده می شود همین موجود است. تا به حال نمونه های بسیاری از این دسته از بندپایان پیدا شده اند که به سبک گلهای مختلف هستند اما نمونه گل ارکیده که بیشتر در اندونزی و مالزی دیده می شود بسیار متفاوت هستند. این بندپایان خیلی راحت خود را به گلبرگ های گل ارکیده تبدیل می کنند و این حرکت به نوعی وضعیت شکاری آن ها است.


** Hercoles Beetle


یکی دیگر از بندپایان شگفت انگیز سوسک کرگدنی یا هرکولس است. این سوسک بیشتر در امریکای جنوبی دیده می شود و قدرتی ماورایی دارد. این سوسک قادر است نزدیک به 850 برابر وزن خودش را بر روی پوسته محکم پشتش جا به جا کند. اندازه این بندپا در گونه های بالغ می تواند به نزدیک 13 سانتی متر نیز برسد. البته این سوسک با همه بزرگی که دارد تنهای یک بند پای سبزی خوار است که علوفه جمع می کند.

** Belostomatidae


این بندپا که در خانواده حشرات شمارش می شود یکی از جالب ترین حشراتی است که در آب زندگی می کند. نام غیر علمی آن حشره آب است و معمولا در میان آب هایی قرار دارد که راکد مانده اند و البته شرایط آب و هوایی آن بیشتر در کشورهای استوایی دیده شده است. این حشره می تواند تا اندازه یک سوسک رشد کند و نیش آن یکی از دردآورترین نیش هایی است که تا به حال به انسان زده شده است که البته شاید باعث مرگ نشود اما می تواند مشکلات خاص پوستی و عضلانی را ایجاد کند. حباب های بسیار زیادی که در پشت این جانور قرار دارد می تواند آن را در نزدیکی سطح آب نگه دارد و از غرق شدن آن جلوگیری می کند.


اشنایی با متفاوت ترین بند پایان

 
  • تشکر
Reactions: bawhar

neybad

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/8/18
ارسال ها
55
امتیاز واکنش
1,426
امتیاز
213
زمان حضور
4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
**Leopard Moth


پروانه ببری یا چشم ببر یکی از گونه بندپایانی است که طرح رنگی بسیار جالب و متفاوت دارد. این پروانه طرحی سیاه و سفید به مانند ببر به پشت خود دارد که می تواند خیلی راحت در نور زیاد نامرعی شود ولی در بسیاری از مناظر دیگر به راحتی دیده میشود و اغلب شکاری مناسب برای شکارچیان هستند. این پروانه ها از آنجایی که شکار می شوند تعداد زیادی در دنیا ندارند.

** Dasychira Pudibunda

یک حشره اهل دانمارک که رنگ زرد و زیبایی دارد به نام علمی " Dasychira Pudibunda Caterpillar" شناخته می شود. این حشره در نگاه اول به نظر یک حشره اسفناجی بامزه است اما وقتی به آن نزدیک می شوید می توانید دندان های او را ببینید که مانند خون اشام هایی در حال خوردن درخت هستند. این روزها جمعیت این کرم ها در حالا افزایش است و درختان دانمارک را از بین برده اند.


** سوسک طلايي

در شمال آمريکا سوسکي ۷ ميليمتري زندگي مي کند که در نوع خود بسيار جالب است. اين سوسک با رنگ طلايي اش شناخته مي شود اما مطالعات نشان مي دهد که اين سوسک در شرايط مختلف قابليت تغيير رنگ را نيز دارد. اين سوسک ها غالبا روي برگ درختان زندگي مي کنند ولي اگر آن ها را از محل زندگي اصلي دور کنيد به رنگ هاي مختلفي مانند قهوه اي در مي ايند. اين سوسک ها غالبا بي آزار هستند و از گياهان تغذيه مي کنند.



** سوسک ببري




گونه ديگري از سوسک ها که بيشتر در استراليا ديده شده است به “سوسک ببري” مشهور هستند. اين سوسک ها سريع ترين موجودات روي زمين هستند به طوري که مي توانند به سقف سرعت ۲٫۵ متر در ثانيه برسند که اين سرعتي معادل آن است که انسان تقريبا ۹۰۰ کيلومتر در ساعت بدود. اين سوسک در سرعت هاي بالا بينايي خود را از دست مي دهد به همين علت تنها در مسيرهاي کوتاه و براي شکار مي دود. اين سوسک بسيار خشن است پس به هيچ حشره کوچکي رحم نمي کند چرا که مي تواند با يک حرکت ان را بخورد.


اشنایی با متفاوت ترین بند پایان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:

neybad

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
22/8/18
ارسال ها
55
امتیاز واکنش
1,426
امتیاز
213
زمان حضور
4 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
** کرم ASP


يکي از زيباترين کرم هاي دنيا بار ديگر در آمريکا زندگي مي کند. اين کرم با حالت پشمالو اي که دارد به نظر جذاب و بي خطر مي رسد اما اين تنها نگاه اول است چرا که اگر دست به آن برخورد کند يکي از سم هاي خطرناک دنياست که در يک لحظه وارد بدن مي شود. اين کرم با حالت سمي که دارد باعث به وحود آمدن سردرد؛ تنگي نفس و … ميشود. البته نکته اي که بايد به آن اشاره شود اين است که سم اين کرم کشنده نيست و تنها حال انسان را کمي بد مي کند.

** حشره شاخ دار




آفريقاي جنوبي ميزبان يکي از حشره هاي زيبا و در عين حال جالب است که با نام حشره شاخدار شناخته مي شود. اين حشره قابليت آن را دارد که تا ۱۰ ميلي متر رشد کند پس در ميان بندپايان درختي بسيار بزرگ است. اين حشره براي آنکه بتواند از خودش محافظت کند يک شاخ بسيار بزرگ روي کمرش دارد به همين علت به شاخدار معروف است. نمونه هاي زيادي از اين حشره وجود دارد که هر کدام آن ها در نقطه اي خاص از زمين زندگي مي کنند.


اشنایی با متفاوت ترین بند پایان

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا