خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

BlueMσOη

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/6/20
ارسال ها
836
امتیاز واکنش
3,725
امتیاز
248
زمان حضور
15 روز 5 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
بهترین انجمن رمان نویسی
دانلود رمان
اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد.جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.
اهواز در گذشته و به خصوص در 8 سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند. یکی از کارهایی که میتوان در اهواز انجام داد خرید کردن است و یکی از بازارهای جذاب اهواز برای خرید، بازار عبدالحمید است که در ادامه آن را به شما معرفی می کنیم.

بازار عبدالحمید قدیمی‌ترین بازار اهواز به‌شمار می‌‌رود. این بازار در دوره‌ی قاجار نه‌ تنها بسیار رونق داشت؛ بلکه پاتوق پولدارهای منطقه برای خریدهای ریز و درشت نیز بود. خانه‌ی دادرس که از جمله‌ خانه‌های به‌جا مانده از دوره‌ی قاجار در اهواز است، در بازار عبدالحمید قرار دارد. این بازار به جامانده از دوره قاجار در سال 1382 در فهرست آثار ملی به ثبت رسید. بازار عبدالحمید یکی از بازارهای قدیمی در شهر اهواز است که تاریخ، فرهنگ، هویت و سنت اهوازی‌ها را در کوچه پس کوچه‌های تنگ و باریک آن می‌توان نظاره کرد. حال و هوای سنتی این بازار پر از رنگ را می‌توان در رمان‌های احمد محمود نیز بخوانید، کتاب مجموعه داستان های بازار عبدالحمید نیز به تصور شما از این بازار کمک می‌کند.
#تالار_گردشگری_ایران


بازار عبدالحمید اهواز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi و Mana

BlueMσOη

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
15/6/20
ارسال ها
836
امتیاز واکنش
3,725
امتیاز
248
زمان حضور
15 روز 5 ساعت 16 دقیقه
نویسنده این موضوع
این مرکز خرید در نقطه‌ی کانونی شهر قرار داشت و در اوایل فعالیتش به عنوان بازار اصلی شهر شناخته می‌شد. در دوران قاجار و سال‌ها بعد از آن، این مکان به عنوان مناطق زیبا، مهم و به روز اهواز به شمار می‌آمد و نمای آن منظره‌ی زیبا و چشم نوازی برای عابران داشت.
اکنون در این بازار که فرهنگ عربی در آن غالب است، می‌توانید پوشاک، طلا و زیورآلات، لباس عربی، دله (ظرف قهوه عربی) تهیه کنید. اگر از بازار عبدالحمید بازدید کرده و به معماری آن دقت کنید، متوجه قدمت زیادش خواهید شد. متأسفانه این بنا در حال حاضر، مورد بی‌توجهی مردم و مسئولین قرارگرفته و دیگر رونق قبل را ندارد.
صداهای ناهنجار دستفروش ها آرامش این بازار را به هم ریخته و تمرکز برای دقت در یکی از آثار هویتی شهر را از بین می‌برد.این بازار که یادگار به جامانده از نسل‌های پیشین اهواز است اکنون یکی از معضلات شهری شده و به جای نگهداری از آن باید چاره‌ای برای رفع معضلات ناشی از تجمع و دستفروشی در این بازار اندیشید.
بازار عبدالحمید که داد نیروهای اجراییات شهرداری از معضلات آن بالا است، تقریبا از اصلی‌ترین مراکز دستفروشی و بساطی شهر است. بساط همه نوع جنس و میوه و لباس و کیف و کفش و لباس‌های سنتی و امروزی در این بازار دیده می‌شود و راه برای گذر عابران به بیش از یک متر در وسط خیابان و نیم متر در هر طرف خیابان نمی‌رسد. با این ازدحام دستفروشی در کوچه‌ای باریک، مکان دفع پسماند نیز در همان جا است و زباله‌ها و اجناس فروشندگان در کنار هم، غیرقابل تفکیک شده‌اند!دستفروشان در این بازار سابقه‌ای طولانی دارند و سابقه طولانی آنها موجب گستاخی و حق به جانبی آنها شده است، طوری که نیروهای اجراییات شهرداری به جای برخود قاطعانه و قهری با دستفروشان به خواهش و التماس رو آورده‌اند! برخی از نیروها هم با دستفروشان دوست و صمیمی شده‌اند و اوقات خوشی در کنارشان سپری می‌کنند!بازارها از مهم‌ترین اماکن برای شناخت فرهنگ و هویت هر شهر هستند. بازارهای قدیمی اهواز نیز می‌توانند ارائه‌دهنده فرهنگ، سنت و هویت شهر اهواز باشند. آدرس بازار عبدالحمید اهواز: استان خوزستان، اهواز، خیابان نظامی یا نظری‌پور، بین خیابان نادری و امام خمینی هزینه بازدید: رایگان
#تالار_گردشگری_ایران


بازار عبدالحمید اهواز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi، تينا و Mana
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا