خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Asal_Zinati

کاربر فعال انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/2/20
ارسال ها
593
امتیاز واکنش
19,814
امتیاز
303
محل سکونت
دیوار..
زمان حضور
129 روز 11 ساعت 21 دقیقه
نویسنده این موضوع
بابل؛ شهرستان کهن استان مازندران
بابل یکی از قدیمی‌ترین شهرهای استان مازندران است. این شهر پس از رشت، پرجمعیت‌ترین شهرستان خطه شمال ایران به حساب می‌آید. بابل با داشتن چند دانشگاه برتر دولتی یکی از برترین شهرهای ایران در زمینه علمی هم به حساب می‌آید.

بابل در دوره باستان با نام مه‌میترا شناخته می‌شد در دوره پس از اسلام مامطیر نام گرفت و در دوره قاجار بارفروش نام داشت. بابل به خاطر موقعیت خاص ارتباطی در استان مازندران، از قدیم‌الایام مورد توجه تجار و بازرگانان بوده است و سالیان طولانی به عنوان مرکز استان مازندران شناخته می‌شد.


راه‌های دسترسی به بابل
اگر از سمت پایتخت به بابل حرکت کنید، بهترین مسیر برای رسیدن به بابل جاده هراز است. از جاده هراز به سمت بابل، حدود 200 کیلومتر راه در پیش دارید. بعد از گذر شهرستان آمل به بابل می‌رسید. اما اگر جاده فیروزکوه را برای رسیدن به بابل انتخاب می‌کنید، کمی مسیر شما طولانی‌تر خواهد بود. باید پس از گذر از پل سفید، سواد کوه و قائم‌شهر به سمت بابل حرکت کنید. جاده چالوس که مسیر مورد علاقه اکثر مسافران برای رسیدن به شمال ایران است، انتخاب خوبی برای رسیدن به بابل نخواهد بود. چرا که مسیر شما را بسیار طولانی‌تر خواهد کرد.

چه فصلی برای مسافرت به بابل مناسب است؟

بهترین فصل برای تماشای بابل، بهار و مخصوصا اردی‌بهشت است. بابل در اردی‌بهشت بسیار دیدنی و زیبا است. ترکیب بوی بهارنارنج و رنگ‌های متنوع محصولات کشاورزی که در بازارهای محلی به چشم می‌خورد، دل هر مسافر و رهگذر را می برد. پاییز هم یکی از فصل‌های مناسب برای سفر به بابل است. مهر و آبان جنگل‌های اطراف بابل رنگ‌های بی‌نظیری به خود می‌گیرند و مناظری دیدنی خلق می‌کنند.

انجمن رمان 98 | دانلود رمان

هفت آبشار بابل
هفت آبشار تیرکن، یکی از زیباترین آبشارهای شهرستان بابل است. هفت آبشار همانطور که از نامش پیداست، از مجاورت هفت آبشار تشکیل شده است و در مرز بابل و شهرستان سوادکوه قرار دارد. بزرگترین آبشار این مجموعه 9 متر طول دارد و حوضچه‌های زیبایی در زیر آنها پدید آمده‌اند که در تابستان، جان می‌دهند برای آب‌تنی!

اطراف هفت آبشار جنگل‌های زیبا و مناظر بکری وجود دارند که زیبایی آبشارها را چندبرابر می‌کنند. برای رسیدن به هفت آبشار باید حدودا دو ساعت در دل جنگل پیاده‌روی کنید. پس یادتان باشد که اگر به دیدن هفت‌آبشار می روید کفش‌های مناسب پیاده‌روی در جنگل به پا داشته ‌باشید.


#تالار_گردشگری_ایران


گردشگری بابل

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: FaTeMeH QaSeMi، DIANA_Z و Karkiz
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا