خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
تبریز یکی از مهم‌ترین و در عین حال زیباترین شهرهای ایران است که علاوه بر جایگاه ویژه در حوزه‌های صنعتی، اقتصادی، هنری و ... دارای پیشینه تاریخی و فرهنگی بسیار غنی است. این شهر در طول تاریخ با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بوده، ولی با این وجود جایگاه خود را در عرصه‌های سیـاس*ـی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و... حفظ کرده است.از اینرو، در ادامه برنامه سفری پنج روزه به تبریز ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده اغلب دیدنی‌های مشهور تبریز با رعایت بعد مسافت – به جهت صرفه‌جویی در هزینه حمل و نقل و سهولت رفت و آمد - در کنار امکانات رفاهی مانند رستوران‌ها گنجانده شود. بدیهی است این برنامه از طرف وب‌سایت کجارو به صورت برنامه‌ای بهینه برای سفر به تبریز ارائه شده و مبدا پیش فرض برای این سفر تهران خواهد بود و تلاش شده است تا در دو بخش جاده‌ای و شهری دیدنی‌های مورد علاقه گردشگران معرفی شوند. البته گردشگران بسته به هدف یا زمان سفر خود می‌توانند برنامه دیگری را برای سفر خود اجرا کنند.
روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم
مسیر جاده‌ای:
مسیرهای مختلفی برای سفر از تهران به تبریز وجود دارند؛ ولی نزدیک‌ترین و بهترین مسیر میان دو شهر تهران و تبریز در حدود ۶۸۷ کیلومتر و از طریق آزادراه زنجان - تبریز است و در حدود شش ساعت و چهل دقیقه طول می‌کشد.
خلاصه مسیر:برای این سفر ابتدا باید وارد بزرگراه شیخ فضل الله شده و سپس مسیر را تا اتوبان تهران – کرج ادامه دهید تا به کرج برسید. دوباره همان مسیر را در اتوبان تهران – کرج تا شهر قزوین ادامه دهید. پس از قزوین مسیر را در اتوبان قزوین – زنجان ادامه دهید و در نهایت، پس از عبور اززنجان وارد آزادراه زنجان – تبریز شوید. مدت زمان پیمودن مسافت این آزادراه سه ساعت است.
روز اول:روز نخست سفر را با حرکت به سمت قزوین آغاز کنید. فاصله تهران تا قزوین در حدود ۱۶۲ کیلومتر است که تقریبا ۲ ساعت طول می‌کشد. قزوین یکی از شهرهای توسعه یافته ایران است که دارای دیدنی‌های تاریخی بسیاری است؛ حتی به دلیل رواج هنر خوشنویسی در این شهر به «پایتخت خوشنویس ایران» نیز شهرت دارد. پس بهتر است تا حداقل یک روز و نیم در این شهر اقامت کرده و از دیدنی‌های آن لـ‌ذت ببرید.
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی شهر تبریز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad، ~BAHAR.SH~، *RoRo* و 6 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
کلیسای کانتور:
  • نشانی: خیابان دارائی
گردش در قزوین را با کلیسای کانتور آغاز کنید. کلیسای کانتور معروف به «برج ناقوس» در جنگ جهانی دوم در زمان اشغال ایران به دست روس‌ها در شهرستان قزوین ساخته شد. پس از خروج روس‌ها از ایران این کلیسا خالی شد. در ایران مسیحی‌های ارتدکس ساکن نیستند و به همین دلیل این بنا هم‌اکنون به عنوان یک بنای تاریخی حفظ و نگهداری می‌شود و البته درون این کلیسای زیبا، چند ویترین فروش جواهرات دست ساز قرار دارد
بیشتر بخوانید:
  • ‌کلیسای کانتور، یادگار روس ها در قزوین
موزه قزوین
  • نشانی: خیابان هلال احمر
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با خودرو و ۹ دقیقه پیاده
  • زمان بازدید: همه روزه به جز جمعه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۷ بعد از ظهر
موزه قزوین در شرق دولتخانه صفوی قزوین قرار دارد و اشیای مختلفی مانند ظروف سفالی، مفرغی متعلق به هزاره‌های اول و سوم میلاد در آن نگهداری می‌شوند.
بیشتر بخوانید:
  • موزه قزوین: تماشاگه یادگارهایی از کهن دیار قزوین (قسمت اول)
قبل از ادامه بازدید برای رفع خستگی و صرف غذا به یکی از رستوران‌های شناخته شده قزوین مراجعه کنید و غذای محلی این شهر مانند قیمه نثار را امتحان کنید.
بیشتر بخوانید:
  • بهترین رستوران های قزوین
  • غذاهای سنتی استان قزوین
کاخ چهل ستون:
  • نشانی: خیابان امام خمینی
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲ دقیقه (پیاده / خودرو)
  • زمان بازدید: همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۱۸ عصر
عمارت چهل ستون قزوین، معروف به عمارت کلاه فرنگی بنایی در شهر قزوین است. این بنا که تنها کوشک باقی‌مانده از مجموعه کاخ‌های سلطنتی دوران شاه تهماسب است، در مرکز شهر قزوین و در میدان آزادی (سبزه میدان ) قرار دارد و در دوره صفویه و زمانی که قزوین پایتخت بود به کلاه فرنگی مشهور بود.
بیشتر بخوانید:
  • کاخ چهلستون قزوین، مبارک‌ترین بنای دنیا
سرای سعد السلطنه:
  • نشانی: خیابان امام خمینی
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه پیاده و ۲ دقیقه با خودرو
  • مدت زمان بازدید: ۷ صبح تا ۲۲ شب
یکی از زیباترین و مشهورترین بناهای تاریخی قزوین کاروانسرا یا سرای سعدالسلطنه است که قدمت آن به زمان ناصرالدین شاه در دوران قاجار بازمی‌گردد. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین بناهای عمومی و سراهای بازرگانی کشور در دوره قاجار محسوب می‌شود.
بیشتر بخوانید:
  • سرای سعدالسلطنه بزرگترین کاروانسرای سر پوشیده داخلی شهری در ایران
پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه بازدید از قزوین را به روز بعد موکول کنید و شب را در یکی از هتل‌های قزوین استراحت کنید.
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی شهر تبریز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad، ~BAHAR.SH~، *RoRo* و 6 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
روز دوم
بازار قزوین
[*]نشانی: خیابان مولوی
[/LIST]
مجموعه‌ بازار قزوین که معماری سنتی و جالبی دارد، یکی از اماکن دیدنی شهر قزوین است. این بازار از تعدادی سرا و تیمچه تشکیل شده است. قدمت این بازار به دوران صفوی باز می‌گردد.
در صورت تمایل و داشتن وقت کافی از خیابان سپه نیز دیدن کنید و در غیر اینصورت مسیر را به سمت زنجان ادامه دهید. خیابان سپه قزوین نخستین خیابان طراحی‌شده ایران است که در دورهٔ صفوی در زمان پایتختی قزوین احداث شد. در سال ۱۳۸۷ رسماً به عنوان اولین خیابان ایران در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.
بیشتر بخوانید:
  • بازار قزوین؛ بازاری به امتداد تاریخ
  • خیابان سپه قزوین؛ نخستین خیابان ایران
مسیر قزوین – زنجان در حدود ۱۷۸ کیلومتر است که در حدود ۲ ساعت طول می‌کشد. البته این مسیر دارای جاذبه‌های شاخصی مانند گنبد سلطانیه است که توصیه می‌کنیم پیش از ورود به زنجان فرصت بازدید از ان را از دست ندهید.
گنبد سلطانیه زنجان
[*]نشانی: شهر سلطانیه (۴۳ کیلومتری زنجان)
[*]زمان بازدید: ۲۴ ساعته
گنبد سلطانیه در شهر سلطانیه در استان زنجان قرار دارد و یکی ازشاهکارهای معماری ایران در دوره ایلخانی است. این گنبد در حد فاصل سال‌های ۷۰۴ تا ۷۱۲ قمری، به دستور اولجایتو پادشاه مغول، معروف به سلطان محمد خدابنده و با تولیت و نظارت خواجه رشیدالدین فضل‌الله همدانی ساخته شده است.
بیشتر بخوانید:
[*]گنبد سلطانیه؛ بزرگترین گنبد خشتی جهان
پس از ورود به زنجان و صرف ناهار در یکی از رستوران‌های این شهر بازدید از زنجان را آغاز کنید. البته با توجه به مدت کم اقامت در زنجان می‌توانید یک یا دو مورد از این دیدنی‌ها را انتخاب کنید.
موقعیت جغرافیایی:
شهرستان تبریز با وسعت 2167 كیلومتر مربع (4.8 درصد مساحت استان)، مركز استان آذربایجان شرقی بوده و ارتفاع تقریبی آن از سطح دریا 1350 متر می باشد. تبریز شهری است كه نامش از دیرباز آشنای اهل سیاحت و تجارت در اقصی نقاط جهان بوده و هست و در طول جاده ابریشم، غرب را به شرق پیوند داده و دروازه مشرق زمین خوانده شده است. این شهر بزر گترین شهر منطقه شمال غرب کشور و قطب اداری، ارتباطی، بازرگانی، سیـاس*ـی، صنعتی، فرهنگی و نظامی این منطقه شناخته می‌شود.
پس از بهره‌ برداری از آزاد راه نبی‌اکرم (تبریز-زنجان)، میزان مسافر پذیری تبریز رو به افزایش نهاد و این شهر پس از مشهد به عنوان دومین شهر مسافر پذیر کشور مطرح گردید. شهرستان تبریز از سمت شمال با شهرستان ورزقان، از سمت شرق با شهرستان‌ های هریس و بستان‌ آباد، از سمت غرب با شهرستان‌ های شبستر و اسکو و از سمت جنوب با شهرستان مراغه هم‌ مرز است.
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی شهر تبریز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad، ~BAHAR.SH~، *RoRo* و 6 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
تبریز، دیار اولین های ایران و یکی از پر افتخار ترین شهرهای ایران در تاریخ معاصر، مقصد گردشگری نوروزی برخی از هموطنان در شمال غرب کشور است. تبریز، سرزمین اولین هاست. مثل یزد (سرزمین «ترین‌های» ایران)، دیار علم و فرهنگ و صنعت و تاریخ است. اگر قصد ایرانگردی در هفته اول و دوم فروردین ۹۸ دارید، حتما، دیار اولین های ایران را با خانه های تاریخی و مردمان خونگرم و سوغاتی های خوشمزه، فراموش نکنید
تبریز جاهای زیادی برای گشتن نوروزی دارد که هریک می‌تواند جاذبه سفر به این شهر باشد. در تبریز می‌توان در خیابان‌ هایی که فراز و فرود زیادی را طی کرده‌اند قدم زد، به دیدار موزه‌هایش رفت و خوشمزه ترین کباب‌ها و شیرینی ها و آجیل ها را خورد. اگر مهمان تبریز بودید، دیدن اینجاها را از دست ندهید.
بازار تبریز، مثل بازار قزوین (سعدالسلطنه) و بازار کاشان و اصفهان، از بزرگترین بازارهای مسقف ایران و جهان است و یادآور بازار بزرگ مسقف شهر میلان ایتالیا. این بازار با گنبد و سقف آجری خود، بازارچه‌ها، تیمچه‌ها و راسته‌های مختلفی دارد، اما قشنگ‌ترین قسمت آن، تیمچه مظفریه است.
تیمچه‌ای که در زمان مظفرالدین شاه قاجار ساخته شده و قالی‌ها و فرش‌های دست بافت ارزنده و رنگارنگی دارد. طلاها و کفش‌های بازار تبریز نیز معروف است. بازار در خیابان جمهوری قرار گرفته. یکی از قشنگ‌ترین موزه‌های تبریز، موزه قاجار است. موزه قاجار که پیش از این خانه امیرنظام گروسی، از رجال سیـاس*ـی دوره ناصرالدین شاه بوده، عمارتی زیبا با حیاطی پر از گل دارد و سفری است به دوره قاجار مانده است. زیبایی‌های این مسجد آنقدر زیاد است که پس از گذشت قرن‌ها و صدماتی که به آن وارد شده، هر انسان صاحب ذوقی را متحیر و مبهوت می‌سازد. بارزترین ویژگی مسجد کبود و شهرت زیادش بیشتر به خاطر کاشی‌کاری معرق و تلفیق آجر و کاشی و اجرای نقوش پرکار است که هم در داخل و هم در خارج آن مشهود است. مسجد کبود در خیابان امام خمینی، روبروی کوچه صدر واقع است.
مسجد کبود تبریز از مقصدهای گردشگری مذهبی نوروزی ایرانیان در سرزمین اولین های ایران است
این موزه بخش های مختلفی دارد، یک اتاق آن مخصوص پول و سکه‌های دوره قاجار است، اتاقی دیگر مختص ظرف و ظروف، اتاقی برای کاشی های رنگارنگ، اتاقی برای تفنگ و اسلحه و اتاقی برای ساز و اتاق هایی هم برای وسایل دیگر. موزه‌ قاجار در یکی از محله‌های قدیمی تبریز به نام ششگلان قرار دارد.در تبریز اگر خواستید پیاده روی کنید پیشنهاد ما خیابان تربیت است. خیابان تربیت، خیابانی است همچون خیابان سپه سالار تهران، با درختکاری و مغازه های کفش فروشی بسیار که یک سرش به بازار تبریز می‌رسد و راه رفتن در زیر سایه درختانش خالی از لطف نیست.
پیاده راه تربیت تبریز:
نمی‌شود تبریز رفت و به باغ ائل گلی یا استخر شاه سر نزد. ائل گلی که یکی از شلوغ‌ترین جاهای گردشگری تبریز است در جنوب شرقی شهر قرار گرفته و ۷ کیلومتر با مرکز شهر فاصله دارد. این باغ در حقیقت کاخی است که در وسط استخری بزرگ قرار گرفته و به شکل جزیره درآمده است. ساخت اولیه استخر به دوران آقا قویونلوها برمی‌گردد و در دوره های بعد به تدریج تکمیل و به شکل باصفای امروزی درآمده است
اگر دلتان می‌خواهد بدانید محل تصمیم گیری سران مشروطه کجا بوده، باید راه خانه مشروطه در محله راسته کوچه در غرب بازار تبریز و روبروی مسجد جامع را در پیش بگیرید. این خانه که برجسته‌ترین چهره‌های مشروطه از جمله ستارخان، باقرخان، ثقه‌الاسلام تبریزی و حاجی میرزا آقافرشی در آن جمع می‌شدند، محل نگهداری اسناد دوره مشروطه است. خانه‌ای از سنگ، آجر و خشت و پر از آیینه کاری و گچبری. تبریز، مساجد زیادی دارد، اما یکی از دیدنی‌ ترین آنها مسجد کبود یا مسجد جهانشاه است.
خیابانی که می‌توان خانه‌های قدیمی زیادی در آن پیدا کرد. مقبره الشعرا که مدفن بیش از ۴۰۰ شاعر نامدار ایرانی از جمله شهریار، قطران و اسدی طوسی است در این خیابان قرار گرفته. موزه قاجار سمت راست خیابان ثقه الاسلام، در خیابان فرعی شهریار و در کنار بیمارستان کودکان است.
مقصدهای شکم گردی در تبریز:
  • رستوران حاج مجید در خیابان پشت موزه شهرداری که به ساختمان ساعت معروف است، یکی دیگر از بهترین انتخاب هاست. وارد سنگفرش خیابان تربیت می‌شوید و در انتهای سنگفرش و در طبقه دوم پاساژ تربیت به رستورانی می‌رسید که چلومرغ‌هایش حرف ندارد.
  • رستوران حاج علی در بازار اصلی و قدیمی تبریز بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد و بیشتری‌ها یا کباب کوبیده‌اش را می‌خورند یا برگش را. یک پرس چلو کباب رستوران حاج علی ۱۵ هزار تومان است و تا دو نیم هم بیشتر غذا ندارد.
  • چلوکبابی باختر که منویش تنها شامل برگ و کوبیده است، یکی دیگر از رستوران های خوب تبریز است. در چلوکبابی باختر که همراه غذاهایش سوپ هم می‌دهد، رستوران شلوغی است و در آن باید نزدیک ۲۸ هزار تومان خرج کرد. آدرس: دروازه تهران، بلوار ۲۰ بهمن، خیابان باختر
  • دیزی و تاواکبابی محمدی همانطور که از اسمش برمی‌آید دو نوع غذا بیشتر ندارد: دیزی و تاواکبابی، اما یکی از جاهایی است که هرکس در زندگیش یک بار باید کباب تابه‌ای‌هایش را امتحان کند، آنقدر خوشمزه که حتی اشک شوق را هم به دنبال دارد. دیزی و تاواکبابی را در ظرف‌های روحی، همراه گوجه سرخ شده است.
منبع روزیاتو
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی شهر تبریز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad، ~BAHAR.SH~، *RoRo* و 6 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی شهر تبریز:
تبريز در دامن سهند - اين آتشفشان خاموش تاريخ - آرميده، اما خود آتشفشانی است كه هر از گاه با خروشی سهم‌آگين سيمای تاريخ را دگرگون می‌كند. تبريز يكی از قديمی‌ ترين شهرهای ايران است. مجموعه آثار تاريخی و نشانه‌ های باستان‌شناختی كه از محل‌ های مختلف آن در نتيجه حفاری‌ های متعدد به دست آمده دلالت بر ديرينه‌ گی و قدمت تاريخی اين شهر دارد. قديمی‌ ترين مطلب مربوط به شهر تبريز، در كتيبه سارگن دوم پادشاه آشور( 722 – 750 ق . م ) آمده است كه آن را شهری بزرگ و آباد، و دارای باروی تو در تو وصف كرده است.
تبریز مهد علم و مدنیت، پیشگام و طلایه دار اولین‌ ها بوده ، از آن جمله می توان از تشکل اولین انجمن ایالتی در سال 1285 شمسی، ایجاد سیستم‌ های مدیریت شهری مثل شهرداری (بلدیه سابق) توسط قاسم خان والی، پایه گذاری اولین انجمن ادبی در سال 1279 شمسی و تأسیس اولین مدرسه نوین توسط حاج میرزا حسن رشدیه به سال 1268 شمسی نام برد.
تبريز اولين شهر بزرگ منطقه است كه ماركوپولو از آن ديدن می‌كند. سلطان محمود غازان خان معروف‌ترين شاه مغول در 694 هجری تبريز را مقر حكومت قرار داد و آن را به منتهای درجه عظمت و بزرگی و آبادانی رسانيد.
خواجه رشيدالدين فضل‌ الله همدانی در بخش شمالی تبريز در بيلانكوه، مركز علمی ربع رشيدی را بنا نهاد. تاج‌الدين عليشاه جيلانی نيز مسجد عليشاه (ارك تبريز) را در مركز شهر بنا نهاد. تبريز در اين زمان رسما پايتخت ايلخانان مغول بود و تمام مملكت از جيحون تا مصر زير اطاعت فرمانروايان تبريز قرار داشت. پس از ايلخانان مغول، تبريز در عصر تركمانان آق‌ قويونلو و قره‌ قريونلو پايتخت ايران شد و در اين زمان (870 هجری قمری) بود كه به دستور جهان شاه بن قره يوسف بن تركمان مسجد كبود (گوی مسجد) بنا شد. يورش‌ های امير تيمور و فرزندان او به تبريز، كوچ دادن اجباری صنعتگران و هنرمندان تبريزی به تركستان و بالاخره زلزله‌ های بی‌ امان و پی‌در پی شكوه و عظمت تبريز را به طور موقت از بين برد و بیشتر آثار تاريخی كم‌ نظير آن از بين رفت. در سال 906 هجری قمری شاه اسماعيل صفوی تبريز را پايتخت ايران كرد. در دوران صفوی شهر تبريز بارها ميدان جنگ ايران و عثمانی بود. در آغاز حكومت قاجار به خصوص زمان فتحعلی شاه، تبريز پايتخت دوم يا وليعهد نشين ايران و محل استقرار عباس ميرزا نايب السلطنه شد. تمام وليعهدهای خاندان قاجار دوران وليعهدی خود را در مقام حاكم آذربايجان، در اين شهر سپری كردند.
منبع:تریپ یار
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی شهر تبریز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad، ~BAHAR.SH~، *RoRo* و 5 نفر دیگر

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
تبریز پایتخت گردشگری 2018
مردم آذربایجان و در راس آنها تبریزی‌ ها در طول تاریخ کشورمان نشان دادند، که همیشه و در همه حال در امور مختلف همواره پیشگام و پیشتاز بوده‌ اند و در واقع این قابلیت و ظرفیت در بین آنان است، که اگر بخواهند کاری را انجام دهند، با پشتکار، همت، غیرت و سختگیری خاص آن کار را به سرانجام می‌ رسانند، که نمود بارز این امر به خاطر همت و تلاش مردمان این خطه، شهر تبریز، به عنوان شهر اولین‌ ها مطرح است.
در سایه تلاش و پیگیری مسئولان استان در دو سال گذشته تبریز بعنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی برای سال 2018 انتخاب شده است. با توجه به معرفی شدن تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام 2018، لازم است یادآوری شود که تبریز با معماری سنتی و تاریخی خود ازجمله دارا بودن بزرگترین بازار سر پوشیده جهان که ثبت شده یونسکو میباشد، صنایع دستی و سوغاتی های کم نظیر و متنوع و مطرح شده در سطح جهان از جمله فرش دستبافت، خشکبار و انواع دیگر سوغاتی ها قابلیت پذیرایی از مردم مشتاق گردشگری را در سطح بین المللی دارد که این خود از افتخارات دیگر این کهن شهر ایران است. قابل یاد آوری میباشد که انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری کشورهای اسلامی، تصویب انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، برگزاری همایش بین‌المللی ورزش‌ های زورخانه‌ای در تبریز و انتخاب تبریز به عنوان پایتخت جهانی فرش، از جمله عوامل موثر در انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 میباشد.همانطور که ذکر شد شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده و مسئولین استانی درصدد طرح آن در سطح جهانی و انجام تبلیغات لازم برای جذب گردشگر هستند. به این منظور روز سه شنبه، ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۵، با حضور معاون رئیس جمهور و متولیان گردشگری استان و شهردار تبریز در جریان یک همایش، از لوگوی طراحی شده ویژه تبریز پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی سال 2018 و تمبر مخصوص آن رونمایی شد.
لوگوی تبریز ۲۰۱۸ با در نظر داشتن المان هاو نمادهای مهم فرهنگی و تاریخی کهن شهر تبریز توسط لیلا حجتی طراحی شده و در همایش‌ها و برنامه‌های مختلف تبریز ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
همچنین با حضور دکتر مسعود سلطانی‌ فر معاون رئیس جمهور، دبیرخانه تبریز ۲۰۱۸ در خانه تاریخی حیدرزاده تبریز آغاز به کار کرد و به عبارتی این خانه تاریخی بار دیگر مورد توجه قرار گرفت.
تقسیمات کشوری:طبق آخرین تقسیمات کشوری شهرستان تبریز دارای دو بخش به نامهای مرکزی (شامل دهستانهای میدان‌چایی، سرد صحرا، آجی‌چای و اسپیران) و خسروشاه (شامل دهستان‌های لاهیجان و تازه‌کند)، سه نقطه شهری به نامهای تبریز، سردرود و خسروشاه و 75 آبادی می‌باشد.
اقلیم و آب و هوا:
شهر تبریز از سمت شمال، جنوب و شرق به کوهستان و از سمت غرب به زمین های هموار و شوره‌ زارهای تلخه‌ رود محدود شده و به شکل یک چاله نسبتاً بزرگ و یا یک جلگه بین‌ کوهی درآمده است. ارتفاع این شهر از سطح دریا بین 1350 متر تا 1550 متر در نقاط مختلف آن متغیر بوده و شیب عمومی زمین های تبریز به سمت مرکز شهر و سپس به سمت مغرب می باشد. آب و هوای تبریز در زمستان‌ ها بسیار سرد و در تابستان‌ ها خشک و گرم است؛ اگر چه حرارت به دلیل نزدیکی به کوه سهند و وجود باغ‌های فراوان در پیرامون شهر تعدیل می‌گردد.
#تالار_گردشگری_ایران


معرفی شهر تبریز

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: moh@mad، ~BAHAR.SH~، *RoRo* و 6 نفر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا