خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

~PARLA~

مدیر ارشد بازنشسته
طراح انجمن
  
عضویت
7/7/20
ارسال ها
1,362
امتیاز واکنش
18,205
امتیاز
373
محل سکونت
~OVEN~
زمان حضور
34 روز 20 ساعت 33 دقیقه
نویسنده این موضوع
حقوق و فناوری اطلاعات، اگرچه در ایران در حد نگارش برخی از کتب و مقالات و نیز همایش‌های موردی در آغاز راه است، اما در خارج از مرزهای ایران، در دانشگاه‌های معتبر، کرسی و برنامه درسی دارد و ژورنال‌های معتبری در این حوزه توسط نهادهای علمی منتشر می‌شود که در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم. لازم به ذکر است که ترتیب موسسات دانشگاهی در این مطلب بر اساس رنکینگ علمی نیست.

۱٫ دانشگاه استنفورد برنامه علمی مفصلی با عنوان حقوق، علم و تکنولوژی دارد. تجارت الکترونیکی، اینترنت و جامعه، بیوساینس، Codex، نوروساینس و جامعه و نیز برنامه حقوق تکنولوژی تطبیقی در ماورای اقیانوس اطلس شش مرکز زیرمجموعه این برنامه هستند. این مرکز دارای سه ژورنال به نام‌های «حقوق، علم و سـ*ـیاست‌گذاری»، «بیوحقوق و سـ*ـیاست‌گذاری سلامت» و «ریویو حقوق فناوری» است و ضمناً دو انجمن برای حقوق و تکنولوژی و نیز حقوق مالکیت معنوی در زیرمجموعه آن فعالیت می‌کنند. این برنامه ارائه‌کننده یک دوره فوق لیسانس با عنوان حقوق، علوم و تکنولوژی و نیز چهار دوره دکترا با عنوان حقوق و مهندسی زیستی، حقوق و علوم کامپیوتری، حقوق و مهندسی الکتریکی و حقوق و مدیریت علوم و مهندسی است. مدیر این مرکز مارک. ای‌لملی است که تاکنون هفت کتاب و بیش از ۱۵۰ مقاله در این حوزه تدوین کرده است.

۲٫ چنین برنامه‌ای در دانشگاه هاروارد هم وجود دارد. در زیرمجموعه آن با برنامه‌های علمی در حوزه حقوق مالکیت فکری، حقوق سلامت، بیوتکنولوژی و اخلاق زیستی، حقوق اینترنت، حقوق تکنولوژی و آزادی‌های مدنی مواجه هستیم. این برنامه همچنین دو کلینیک هم تاسیس کرده که در واقع برای کاربردی کردن یافته‌های نظری است. این دو کلینیک عبارت‌اند از: کلینیک حقوق سایبر در مرکز برکمن برای اینترنت و جامعه و کلینیک حقوق و سـ*ـیاست‌گذاری سلامت. در قالب این برنامه پنج فلوشیپ یا فرصت مطالعاتی در اختیار افراد گذاشته می‌شود ضمن اینکه سه ژورنال حقوق و تکنولوژی، حقوق بشر و آزادی‌های مدنی و امنیت ملی نیز زیرمجموعه این برنامه مطالعاتی و علمی هستند. اما به جز این دو دانشگاه، دانشگاه دیگر صرفاً به ارائه برنامه کارشناسی ارشد در این زمینه بسنده کرده است.

۳٫ دانشگاه مینه‌سوتا هم برنامه‌ای در زمینه حقوق مالکیت فکری و فناوری دارد. این رشته البته بیش از هر چیز سویه مالکیت فکری دارد و در آن علائم تجاری، حق اختراع و کپی‌رایت مورد بررسی قرار می‌گیرد. شبیه‌سازی دادگاه حقوق مالکیت فکری و ژورنالی با عنوان ریویوی حقوق، علم و تکنولوژی از دیگر امکاناتی است که ذیل برنامه حقوق فناوری در این دانشگاه قرار گرفته است. این دانشگاه مدعی است که ناحیه مینه‌سوتا همواره در میان ۱۰ حوزه قضایی در زمینه پرونده‌‌های حق اختراع قرار دارد و این موضوع پیوند صنعت یا کسب و کار حقوقی و دانش در این دانشگاه را بیش از هر چیز ممکن می‌کند.

۴٫ در دانشگاه فوردهام آمریکا هم که یکی از دانشگاه‌های برجسته در رشته حقوق است، دوره کارشناسی ارشدی با عنوان مالکیت فکری و فناوری اطلاعات وجود دارد که ذیل آن از کپی‌رایت، حقوق مالکیت معنوی، حق اختراع و علائم تجاری صحبت می‌شود.

۵٫ دانشگاه لویولا نیز که یکی از دانشگاه‌های مطرح در غرب آمریکاست، در مقطع کارشناسی ارشد، تخصصی با عنوان امنیت سایبری و حریم خصوصی اطلاعات ارائه می‌کند. در این دوره امنیت سایبری و مقررات‌گذاری، سیستم‌های امنیت شبکه‌های کامپیوتری، نحوه پاسخ‌دهی به حملات سایبری و نیز تحقیق پیرامون آن، رویکردهای مهندسی سیستم به امنیت سایبری و نیز جرائم سایبری مورد بحث واقع می‌‌شود. روشن است که این دوره کاملاً یک دوره میان‌رشته‌ای بین حقوق و کامپیوتر است.

۶٫ این رشته صرفاً در آمریکا مورد توجه قرار نگرفته است. دانشگاه اسلو در نروژ یک کارشناسی ارشد دارد که در حوزه حقوق ارتباطات و تکنولوژی است. در این برنامه شما باید ۱۵ ماه در کلاس‌ها شرکت کنید و البته در ترم آخر، تلاش کنید پایان‌نامه‌ای در این رابـ ـطه بنویسید. حقوق ارتباطات الکترونیکی، حقوق مالکیت فکری در جامعه اطلاعاتی، حاکمیت اینترنتی، حریم خصوصی و حفاظت از دیتا، حق اختلاف و ضمانت اجرای قانونی در زمینه دیجیتال و حقوق تجارت الکترونیکی شش موضوعی هستند که در این قالب به دانشجویان تدریس می‌شود.

۷٫ دانشگاه تیلبرگ در هلند نیز یک برنامه ۱۲ ماهه با عنوان کارشناسی ارشد حقوق و تکنولوژی دارد. در این برنامه مقررات، اخلاق فناوری، مالکیت فکری، مشروعیت و پذیرش قوانین و نیز کورس‌های اختیاری مانند جرائم سایبری، قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات، مسئولیت در حوزه اینترنت و تجارت جهانی و نیز مقررات بین‌المللی و اروپایی در زمینه مقررات و بیوتکنولوژی به دانشجویان تدریس می‌شود.

۸٫ دانشگاه لایدن هلند نیز در مقطع کارشناسی ارشد، حقوق و تکنولوژی‌های دیجیتالی را ارائه می‌دهد. در قالب این برنامه، مقررات‌گذاری اینترنت، استراتژی‌های مقررات‌گذاری، حریم خصوصی و حفاظت از دیتای آنلاین، رسانه و حقوق بنیادین، دولت دیجیتالی، جرائم و امنیت سایبری، حقوق ارتباطات الکترونیکی، قراردادهای حوزه فناوری اطلاعات، کپی‌رایت و حقوق کودک در عصر دیجیتالی مورد بحث واقع می‌شود.

۹٫ دانشگاه زوریخ سوئیس در مقطع کارشناسی ارشد، رشته مطالعاتی جذابی با عنوان حقوق مبادلات بین‌‌المللی تجاری و تکنولوژی ارائه می‌کند. همان‌طور که مشخص است، این رشته در ذیل حقوق تجارت بین‌الملل تعریف می‌شود.

۱۰٫ و بالاخره اینکه مشابه چنین رشته‌هایی در بسیاری از دانشگاه‌های دیگر جهان نیز ارائه می‌شود؛ برای مثال دانشگاه آمستردام کارشناسی حقوق اطلاعات ارائه می‌کند، دانشگاه CUA در آمریکا دوره‌ای با عنوان حقوق و تکنولوژی دارد و دانشگاه دوبلین در ایرلند نیز دوره مطالعات پیشرفته حقوق و تکنولوژی‌های دیجیتالی ارائه می‌کند. البته که در قالب برنامه‌های مربوط به حقوق رسانه و با تعریف مدرن از رسانه نیز بسیاری از مسائل حوزه فناوری اطلاعات به بحث گذاشته می‌شوند
رمان 98
رمان 98| دانلود رمان


ده روایت از مطالعه از حقوق و فناوری در آن سوی آب ها

 
  • تشکر
Reactions: *RoRo*، ~ROYA~، ASaLi_Nh8ay و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا