خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Delaram88

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
25/2/20
ارسال ها
185
امتیاز واکنش
491
امتیاز
148
محل سکونت
ی جایی-_-
زمان حضور
7 روز 13 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
کارهایی که نباید در ماینکرفت انجام داد


کاربران تازه کار ماینکرفت ابتدای بازی اغلب دچار مشکلاتی میشوند که تجربه بازی کردن آن‌ها را شاید دچار مشکلاتی کند. در این آیتم به کارهایی که نباید آن‌ها را انجام داد پرداخته‌ایم تا لـ*ـذت بیشتری از بازی ببرید اگر چه آزمون و خطا قسمتی از زیبایی های دنیای ماینکرفت است.

تحرک بیش از اندازه

حرکاتی نظیر به سرعت دویدن و پریدن باعث کاهش سریع میزان گرسنگی یا هانگر نسبت به راه رفتن معمولی میشود. این حرکات تاثیر جدی بر میزان سطح گرسنگی بازیکن خواهند داشت،. تلاش بازیکن برای حفظ سطح گرسنگی در چند روز اول اهمیت زیادی دارد، چون تولید محصول غذایی امری زمانبر است. بازیکنی که سطح گرسنگی وی خیلی پایین است دیگر نمیتواند به سرعت بدود. بازیکن باید قادر باشد در صورت نیاز در زمانی که با دشمن های متخاصم در بازی برخورد میکند به سرعت بدود. زمانیکه سطح گرسنگی بازیکن به صفر میرسد، سطح سلامتی به سرعت کاهش مییابد. در درجه سختی Hard امکان دارد گیمر از گرسنگی شدید بمیرد. امنترین روش این است که بازیکن تنها بعد از اینکه به دخیره غذایی دائمی دست پیدا کرد بدود. قایقها و اسب ها میتوانند برای جابهجایی سریع و بدون کاهش سطح گرسنگی استفاده شوند.

مسمویت غذایی

بازیکن باید در زمان خوردن گوشت فاسد و گوشت مرغهای خام مواظب باشد چنانکه هر کدام به وضعیت گرسنگی بازیکن ضربه میزند و موجب کاهش سطح هانگر وی میشود. 80 درصد احتمال مسمویت بعد از مصرف یک تکه گوشت فاسد به مدت 30 ثانیه وجود دارد همچنین احتمال مسمومیت بعد از مصرف گوشت خام مرغ 30% است. خوردن یک چشم عنکبوت بازیکن را مسموم میکند و باعث از بین رفتن دو قلب بازیکن می‌شود. بازیکن باید از خوردن این موارد اجتناب کند مگر اینکه غذای بهتری در دسترس نباشد از سوی دیگر بادکنک ماهی به شدت خطرناک است و به هیچ وجه نباید خورده شود (مگر اینکه بازیکن تلاش کند به یک “رژیم متعادل” دست یابد یا بتواند در چالش “ما چگونه به اینجا رسیدیم؟” موفق باشد چنانکه میتواند موجب گرسنگی درجه 3 برای 15 ثانیه ، حالت تهوع درجه 2 برای 15 ثانیه (این شرایط زاویه دید بازیکن را متزلزل میکند) و حالت سمی درجه 4 میشود. بنابراین اگر سطح گرسنگی یا هانگر کاملاً خالی شود خوردن بادکنک ماهی به بازیکن به دلیل گرسنکی و سم کمکی نخواهد کرد اگرچه خوردن شیر میتواند اثر مسمویت غذایی را خنثی کند.

فراموش کردن مکان‌های پناهگاه

بعد از چند روز اول کار، بازیکن میتواند برای زنده ماندن به امکانات اولیه و اساسی مانند مزارع، یک خانه کوچک و یک معدن دسترسی داشته باشد. خیلی از بازیکنان در این مرحله برای ماجراجویی و بدست آوردن بیشتر وسوسه میشوند تا به نقاطی دور از پایگاه شان بروند.

اگرچه بازیکن باید همیشه مکان خانه خود را بخاطر داشته باشد. حتی فعالیت در محلی ناشناخته برای مدتی کوتاه میتواند موجب شود که بازیکن حس جهتیابی خود را از دست بدهد و نتواند هرگز خانه خود را پیدا کند. عدم اطلاع از مکان پایگاه ، باعث به هدر رفتن زمان ارزشمند بازیکن میشود و میتواند او را مجبور به شروع دوباره بازی کند. این امر به این دلیل میتواند منجر به مرگ شود که بدون داشتن یک پناهگاه ، احتمال کشته شدن یازیکن توسط دشمنان و یا اتمام آذوقهی آنها بیشتر است. برای جلوگیری از این اتفاق مختصات محل پایگاه را در قسمت تنظیمات مشاهده و به خاطر بسپارید

حمل نکردن اقلام ضروری

اگر بازیکن قصد داشته باشد که دور از خانهاش به ماجراجویی بپردازد، همیشه باید یک دسته چوب، سنگهای ساختمانی، یک کلنگ، مواد غذایی زیاد، یک شمشیر، یک زره مرغوب، یک سطل آب، یک سلاح دور برد مانند کمان یا نیزه سه سر و (اگر از کمان استفاده میکند) تیر زیادی به همراه داشته باشد مگر اینکه آن کمان با طلسم بینهایت –تیر- جادو شده باشد.

مطمئن شوید که برای تـ*ـخت خوابها به اندازهی کافی پشم به همراه دارید تا بتوانید خودتان محل spawn (زنده شدن شخصیت) را مشخص کنید و زمانیکه هوا تاریک شد جای خواب داشته باشید. وقتیکه فاصلهی معینی را دور از آخرین محل خوابتان طی کردید (شاید 200 بلوک آن طرفتر) زمان این است یک تـ*ـخت دیگر در آن مکان ایجاد کنید. تـ*ـخت خود را بعد از استراحت نشکنید چون دیگر قادر به از سرگیری دوباره بازی (respawn) در محلی که تـ*ـخت شما واقع است نخواهید بود.

استفاده از اقلامی که باعث زنده شدن (spawn) شما در بُعدی اشتباه میشوند

بازیکن نباید از یک تـ*ـخت در دنیای The Nether یا منطقه (The End) استفاده کند و تنها باید از آن در Overworld استفاده کند. (توجه داشته باشید که روستاییان هنوز میتوانند در هر بعدی از تختها بدون منفجر شدن آنها استفاده کنند). اگر بازیکنان دوست دارند که محل زنده شدن در نقطهی The Nether باشد باید در عوض از respawn anchor استفاده کنند. تختی که در بیرون از Overworld باشد و respawn anchor خارج از دنیای nether باشد باعث انفجار شدید با شعاعی چندین برابر بمت TNT میشود. علاوه بر این ، زمینهای مجاور را به آتش میکشد که بطور بالقوهای مرگآو ر است. در زیر زمین(The Nether) و یا در نقطه پایان(The End) هیچ چرخهی روز و شبی وجود ندارد که بتوان در میان آن خوابید. اگرچه تـ*ـخت ها و respawn anchor ها میتوانند در مد PvP ، به عنوان دکور و روشی برای حمله مخصوصاً در برابر اژدهای نابودگر و موارد دیگر مفید باشند. respawn anchor ها برای حمله یا به عنوان مواد انفجاری در استخراج معدن پیشنهاد نمیشوند به این دلیل که بسیار گران هستند. توجه کنید وقتی که یک تـ*ـخت در محل قرار گرفت منفجر نمیشود و فقط یکبار قابل استفادهاست. respawn anchor ها برای انفجار نیازمند شارژ شدن هستند. اگر در محدوده ی انفجار دیگری باشند تختهای دیگر از بین خواهند رفت در واقع لنگرها در برابر انفجار مقاوماند و مانند TNT منفجر نمیشوند.

احاطه کردن تختها با بلوکها

معمولاً زمانی که بازیکن میخوابد روز بعد در کنار تـ*ـخت خود بیدار میشود اگر فضای اطراف او گرفته نشده باشد. خالی گذاشتن اتاق در مجاورت و بالای تـ*ـخت مهم است. اگر فضای آزادی در کنار و بالای تـ*ـخت بازیکن نباشد آنها درون یک بلوک بیدار میشوند و خفه خواهند شد. اگر بازیکن کشته شود نمیتواند در کنار تـ*ـخت دوباره زنده شود، در عوض در دنیای دیگر زنده میشوند که میتواند از محلی که بازیکن سعی داشته بخوابد بسیار دور باشد، به همراه پیامی که میگوید ” تـ*ـخت خانه ی شما گم یا مسدود شده”. که در این مورد مثال آخر صدق میکند. همچنین بازیکن نباید یک بلوک شفاف مثل شیشه را در اطراف تـ*ـخت قرار دهند زیرا بازیکن نمیتواند روی یک بلوک شفاف از یک تـ*ـخت زنده شود.

شلیک به شکل خطرناک

اگر یک تیر از کمان- مستقیماً رو به بالا پرتاب شود، به پایین برمیگردد و بازیکن را مورد اصابت قرار میدهد. همچنین بازیکن نباید بعد بعد از پرتاب تیر فوراً به سمت هدف هجوم ببرد مخصوصاً اگر بازیکن elytra (بالپوش) پوشیده باشد با تیر برخورد خواهند کرد (به این نکته باید توجه شود که بازیکن از این امر میتواند به عنوان یک تاکتیک برای ایجاد پرواز طولانی تر elytra با یک کمان نیرومند (punch bow) استفاده کنده اما این موثرترین روش برای انجام این کار نیست).

معدنکاوی بصورت عمودی (مستقیم رو به پایین یا بالا)

با معدنکاوی یا حفر مسقیم به سمت پایین یا بالا، بازیکن خود را در موقعیت مرگباری قرار قرار میدهد. برای مثال اگر بازیکن بر روی بلوکی که بر روی آن ایستاده مستقیم به سمت پایین حفاری کند، امکان دارد به درون دریاچهای از مذاب، غار، درهای تنگ یا سیاهچال سقوط کند و بر اثر این سقوط صدمهی شدیدی میبیند و این احتمال نیز وجود دارد که توسط دشمنان مورد هجوم قرار بگیرد. حفاری به سمت پایین همچنین میتواند باعث گیر افتادن بازیکن در چاله ای شود که خود کنده است. در این حالت قرار دادن نردبان یا پرش بر روی ستون ها میتواند به خروج بازیکن کمک کند.

راه‌های امن‌تر برای حفاری به سمت پایین شامل موارد زیر هستند:

  • معدنکاوی به صورت الگوی پلهای
  • پیدا کردن یک غار با دهانهای باز به سطح زمین
  • قرار دادن نردبان یا داربست در هنگام حفاری
  • حفر یک چاله با ابعاد 1×2 و ایستادن بین دو بلوک یا روی بلوکی که در مقابل بلوک حفر شده قرار دارد
  • تکرار مراحل حفاری بعد از حفر 3 بلوک از سطح زمین به سمت پایین، قرار دادن نردبان در کف بلوک، ایستادن بر روی نردبان، سپس حفاری بلوکهای زیرین
  • اگر بازیکن اصرار به حفر چالههای باریک و تنگ به سمت پایین دارد باید سعی کند به صدای آب، گدازه و دشمنان (این امر با فعال کردن زیرنویس آسانتر میشود). به این بازیکن میتواند از وجود غار، گدازه یا حضور دشمنان در زیر پای خود آگاه شود.
به همان صورت که حفاری بلوکی که بازیکن روی آن ایستاده خطرناک است ، حفاری بلوک بالای سر وی نیز خطر دارد، این خطرات شامل موارد زیر هستند:

  • مذابی که در بالا جریان دارد میتواند بازیکن و تمامی اقلامی که به همراه دارد را بسوزاند
  • آب میتواند بازیکن را غرق کند
  • غار یا سیاهچالی پر از دشمنان که به بازیکن حمله خواهند کرد، که در آخر به کم شدن جان وی یا کشته شدن او منتهی خواهد شد.
  • سنگریزه و ماسه میتواند بازیکن را مدفون و خفه کند.
یک راه برای امنتر کردن حفاری به سمت بالا این است که بازیکن یک مشعل در جلوی پای خود قرار دهد و یک بلوک در hotbar (نوار اقلام ضروری) بگذارد که بتوانند به آسانی آن را تعویض کنند. مشعل هر سنگ ریزه یا ماسه که بر روی آن بی افتاد را خرد میکند و اگر سیالی از درون چاله بیرون بیاید، بازیکن میتواند با بلوکی که در دست دارد به سرعت سوراخ را ببپوشاند و از خروج جریان جلوگیری کند. این پیشگیریها بیعیب نیستند چنانکه هنوز احتمال حفر به درون غاری پر از دشمنان وجود دارد یا واکنش بازیکن به اندازهی کافی برای جلوگیری از جریان گدازه سریع نیست (مخصوصاً در زیر زمین جایی که جریان گدازه سرعتی همانند

جریان آب دارد). همچنین در حفاری رو به پایین ، بازیکن باید محتاط باشد و به صداهایی که میشنود دقت کند (مثل صدای دشمنان، آب، گدازه و …) یا اثرات ذرات (مخصوصاً چکیدن آب/گدازه از یک بلوک) که میتواند نشانه حضور گدازه، آب یا دشمنان در یک غار باشد.

بی توجهی و نادیده گرفتن تله‌ها در معابد صحرا

بازیکن نباید هرگز در مرکز یک هرم صحرایی (بلوک رسی آبیرنگ) به سمت پایین حفاری کند. انجام این عمل منجر به سقوط وی به روی یک صفحهی فشارشی و فعال کردن تلهی TNT در زیر ساختمان میشود که بازیکن را منفجر میکند. این انفجار محتملاً بازیکن را میکشد، اقلامی که همراه دارد را از بین میبرد و صندوقچهها و محتویات درون آن ها را نابود میکند. راه های امنتر دیگری برای رسیدن به این هدف وجود دارد:

آسانترین و سریعترین روش حفر یک تونل از دیوار جانبی هرم و جمع آوری بلوکهای ماسه ای در مسیر به سمت پایین است. برای دوباره بالا آمدن بازیکن میتواند بپرد در حالیکه بلوک زیر پای خود را جابهجا میکند.

بصورت یک مدل پله ای حفر کنید و به سادگی از پله ها برای برگشتن به بالا استفاده کنید.

برای پریدن با سرعتی کم به درون اتاق گنج استفاده کنید از یک سطل آب استفاده کنید ، این عمل اجتناب از برخورد با صفحهی فشارشی را آسان میکند. بالا آمدن میتواند با حفر پله یا قرار دادن نردبان انجام شود.

زمانی که بازیکن به کف هرم رسید، میتواند با امنیت صفحهی فشارشی را از خاک بیرون بکشد، TNT آن را استخراج کند و صندوقچهها را غارت کند.

به همراه نداشتن بلوک برای معدنکاوی

عملیات حفاری عمیق با خطرات زیادی همراه هستند. اگر بازیکن اندوختهی خوبی از بلوکهای معمولی به همراه داشته باشد (مانند قلوهسنگ، خاک و غیره)، میتواند مواد مورد نیاز برای غلبه برای خطرات بالقوه مثل دریاچهی مذاب، پرتگاههای بزرگ یا دشمنان را فراهم کند. همچنین به همراه داشتن یک الوار یا چوب برای ساختن وسایل اهمیت بالایی دارد.

به همراه نداشتن چوب در هنگام حفر معدن

اگر بازیکن فراموش کند در هنگام حفاری با خود چوب بیاورد، ممکن است قادر به ساختن مشعلهای بیشتر نباشد. نداشتن توانایی برای ساخت مشعل منجر به کاهش دید و افزایش تعداد دشمنان میشود. بصلاح است که حداقل یک دسته الوار در هنگام سفر به درون این معادن همراه داشته باشید. (اگرچه اگر خوششانس باشید، امکان دارد به یک تونل معدنی برخورد کنید که حاوی تعداد زیادی تختههای چوبی هستند.)


کارهایی که نباید در ماینکرفت انجام داد

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: DIANA_Z
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا