خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mahsa._.M

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/2/20
ارسال ها
197
امتیاز واکنش
2,084
امتیاز
228
محل سکونت
Ekipw Vampire
زمان حضور
30 روز 3 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم که هشتگ چیست و در شبکه‌های اجتماعی مختلف نظیر توییتر، اینستاگرام و فیسبوک و… چه کاربردی دارد. همچنین نقش هشتگ را در بازاریابی محتوا بررسی می‌کنیم. اگر می‌خواهید همه چیز را در باره‌ی هشتگ بدانید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
سوالی که احتمالاً برای خیلی از شما وجود دارد و دوست دارید بدانید این است که هشتگ چیست و چگونه می‌توان از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی گوناگون از جمله توییتر، اینستاگرام و فیسبوک استفاده کرد. امروزه به عقیده بسیاری از تحلیلگران و متخصصان تنها یک نوع از بازاریابی باقی مانده و آن بازاریابی محتوا است. یکی از انواع مهم و اصلی بازاریابی محتوا، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است.

یکی از اصلی‌ترین کارها برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی این است که بدانید هشتگ چیست و بتوانید بهترین استفاده ممکن را از این ابزار مهم ببرید. در این مقاله تصمیم داریم به این موضوع بپردازیم و نحوه استفاده از آن را در شبکه‌های اجتماعی مختلف را به صورت تصویرمحور و گام به گام توضیح دهیم.

هشتگ چیست ؟

در چند دهه اخیر کلمات زیادی به دایره واژگان مردم اضافه شده است و شبکه‌های اجتماعی نقش مهم و تأثیرگذاری را در این زمینه ایفا کرده‌اند. یکی از این کلمات «هشتگ» بوده است. کلمه‌ی هشتگ از جمله کلماتی بود که زمان زیادی برد. نخستین بار شبکه‌ اجتماعی توییتر بود که باعث شد کلمه هشتگ یا «Hashtag» معروف شود ولی اکنون بسیاری از شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و اینستاگرام هم از این ابزار استفاده می‌کنند. هشتگ مجموعه‌ای از یک یا چند کلمه است که بدون فاصله و پشت سر هم نوشته می‌شود. این چند عبارت بدون فاصله پس از نماد # قرار می‌گیرند. به عنوان مثال می‌توان به هشتگ‌های زیر اشاره کرد:

  • #همیارآکادمی
  • #موفقیت
  • #آموزش
در صورتی که بخواهیم یک عبارت چند کلمه‌ای را به هشتگ تبدیل کنیم باید به صورت زیر عمل کنیم:

  • #خواستن_توانستن_است
  • #آموزش_مستمر
  • #همیار_آکادمی
این هشتگ‌ها جای مشخصی ندارند. می‌توانید آن‌ها را در ابتدای پست خود قرار دهید یا در پایان یا هر جا که خواستید از آن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که ساختار جستجو در شبکه‌های اجتماعی بر مبنای هشتگ است. به بیان دیگر وقتی شما عبارتی را جستجو می‌کنید، شبکه اجتماعی کلمه مورد نظر شما را بر مبنای هشتگ‌های موجود جستجو می‌کند. بنابراین اگر بخواهیم یک راهنمای کلی در رابـ*ـطه با تعریف هشتگ ارائه دهیم باید بگوییم:

  • در هشتگ چیزی به نام فاصله نداریم و کلمات هشتگ باید به هم پیوسته و چسبیده باشند
  • در هشتگ چیزی به نام نقطه تعریف نمی‌شود. بنابراین در هشتگ خود از نقطه استفاده نکنید.


نحوه استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی

 

Mahsa._.M

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
16/2/20
ارسال ها
197
امتیاز واکنش
2,084
امتیاز
228
محل سکونت
Ekipw Vampire
زمان حضور
30 روز 3 ساعت 18 دقیقه
نویسنده این موضوع
هشتگ‌ها چگونه در شبکه‌‎های اجتماعی مختلف کار می‌کنند؟

پس از آن‌که در بخش قبلی مقاله توضیح دادیم که شهتگ چیست؟ و چه خصوصیاتی دارد اکنون می‌خواهیم بدانیم که سازوکار و مکانیزم هشتگ در شبکه‌های اجتماعی مختلف (توییتر، فیس‌بوک و اینستاگرام) چگونه است و چگونه در هر شبکه می‌توان از هشتگ استفاده کرد.

هشتگ‌ها در توییتر چگونه کار می‌کنند؟

در توییتر وقتی کاربر از یک هشتگ استفاده می‌کند، در واقع محتوای او در بین تمام محتواهایی که از هشتگ خاص استفاده کرده‌اند قرار می‌گیرد. در ادامه طبق تصویر هشتگ را در توییتر جستجو کردیم:

هشتگ‌ها در توییتر چگونه کار می‌کنند؟ | هشتگ چیست


در بین محتواهای مربوط به این هشتگ، مطالب مختلفی وجود دارد. چند راه برای بررسی این مطالب وجود دارد. در نوار بالایی تصویر فوق چند بخش وجود دارد که در ادامه به توضیح هر کدام می‌پردازیم:

  • Top: در این بخش توییت‌هایی نمایش داده می‌شود که بیشترین تعامل را به خود جلب و جذب کرده است. معمولاً توییت‌های افراد تأثیرگذار یا برندهایی که بیشترین فالوور را دارند در این بخش قرار می‌گیرد.
  • Latest: در این بخش شاهد جدیدترین توییت‌ها با هشتگ خواهیم بود.
  • People: در این بخش لیستی از حساب‌هایی به چشم می‎خورد که باهشتگ در ارتباط هستند و می‌توانید آن‌ها را دنبال کنید.
  • Photos: با مراجعه به این بخش مجموعه‌ای از توییت‌هایی با عکس در مورد هشتگ منتشر شده است نمایش داده می‌شود.
  • Videos: با مراجعه به این هشتگ، مجموعه‌ای از توییت‌های مختلف به شما نمایش داده می‌شود که از هشتگ استفاده کرده‌ و در کنار این هشتگ ویدیو هم قرار داده‌اند.


نحوه استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا