خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
یکی از مشکلاتی که افراد بسیاری با آن دست و پنجه نرم می کنند ریزش مو ی سر است که می تواند هم مردان و هم زنان را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد.

مو هم مانند هر قسمت و هر عضو دیگری از بدن نیاز به مواد غذایی کافی دارد تا بتواند رشد کند و از سلامت خوبی برخوردار شود. ریزش روزانه بین 50 تا 100 تار مو طبیعی است ولی اگر تعداد ریزش تار مو بیش از این باشد، نشان می‌ دهد فرد دچار ریزش مو شدید شده است و باید به دنبال راه حلی برای درمان آن بود.

مو به دلیل اینکه در معرض محیط بیرونی و هوای آلوده قرار دارد، مراقبت بیشتری می‌ طلبد. اصولا شامپو محصولی است برای شستشوی موها و رفع چربی سر و آلودگی هایی که طی روز بر سطح موها و پوست سر می نشینند.

شامپوها دارای PH و قدرت پاک کنندگی مختلفی است، مثلا شامپوهایی که برای موهای خشک تولید می شوند دارای قدرت شویندگی کمتری نسبت به شامپوهای مخصوص موهای چرب هستند.

ترکیبات موجود در شامپوها تارهای مو و سطح خارجی پوست سر را تحت تاثیر قرار می دهند. برخی از شامپوها حاوی نرم کننده و سایر ترکیبات شیمیایی و یا گیاهی بوده که به نرمی و لطافت تارهای مو و پوست سر کمک می کنند و یا حاوی موادی هستند که موجب بهبود حالت گیری موها می شوند.

شامپوها با توجه به ترکیبات شان تاثیری متفاوت بر تارهای مو از نظر نرمی و حالت گیری و همچنین کاهش چربی سر دارند.

در شامپو های ضد ریزش مو علاوه بر مواد شوینده و حالت دهنده مقداری ویتامین و سایر ترکیبات از قبیل عصاره گیاهان، پروتئین و اسیدهای آمینه وجود دارد که شرکت های تولید کننده ادعا می کنند این شامپوها کمک به کاهش ریزش و تقویت موها می نمایند که از نظر علمی هیچ مدرکی دال بر اثر مثبت شامپو های ضد ریزش مو در تقویت موها وجود ندارد و این ادعا بی اساس و صرفا تبلیغاتی است.

مقدار ویتامین ها و مواد مغذی موجود در شامپو های ضد ریزش مو بسیار ناچیز است و در زمان کوتاهی که هنگام استحمام صرف می شود همان مقدار اندک هم جذب سر نمی شود، لابراتوارهای سازنده توصیه می کنند که اجازه دهید کف شامپو برای مدتی بروی سرتان بماند تا مواد موجود در شامپو جذب پوستتان شود، پس در این صورت علاوه بر ویتامین ها و ترکیبات مفید در شامپو قاعدتا مواد شیمیایی شوینده که بخش اعظم شامپو را تشکیل می دهند نیز جذب پوست و ریشه موها می شود و این مسئله کلا مفید بودن شامپوهای ضد ریزش مو را زیر سوال می برد!

مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن به شکل خوراکی و از طریق تغذیه و یا مکمل های غذایی و ورود آن ها به سیستم و چرخه متابولیزم بدن کمک به بهبود وضعیت موها می کند و نه جذب آن ها از طریق پوست، هیچ مدرک علمی دال بر اثر موضعی ویتامین ها و مواد معدنی بر مو وجود ندارد، به عنوان مثال اگر شخصی دچار کمبود عنصر روی و بیوتین باشد احتمالا با مشکلاتی از قبیل ریزش مو و نازکی تارهای مو مواجه می شود چون بدن برای ساخت پروتئین نیازمند عنصر روی و بیوتین است.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تاثیر شامپو ضد ریزش مو در تقویت و ریزش موی سر

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مو از پروتئینی بنام کراتین ساخته می شود و متقابلا کمبود این دو ماده مغذی موجب کاهش تولید پروتئین و به دنبال آن بروز مشکلات متعدد در پوست و مو ها می گردد. حال مصرف روی و بیوتین به شکل مکمل غذایی و در دوز استاندارد زیر نظر پزشک می تواند کمک به بهبود وضعیت موها در شخصی که دچار کمبود این مواد می باشد بنماید اما استعمال موضعی محلول ها و یا شامپوهای حاوی بیوتین و روی تاثیری در بهبود وضعیت موها نخواهند داشت زیرا تولید و متابولیزم پروتئین ها و اسیدهای آمینه در کبد انسان انجام می شود و سپس پروتئین و اسیدهای آمینه از کبد وارد جریان خون و به انـ*ـدام های بدن از جمله ریشه موها منتقل می شوند تا مورد استفاده قرار گیرند. پس ادعای لابراتوارهای تولید کننده، مبنی بر اثر بخش بودن شامپو ضد ریزش مو بی اساس و صرفا تبلیغاتی است.

به طور کلی عقیده بر این است که شامپوها زیاد نمی توانند در جلوگیری از ریزش مو موثر باشند اگر چه موادی که در شامپوها به کار می روند، می توانند مفید باشند ولی بیشتر جنبه تبلیغاتی دارند و برای جلب توجه مشتریان از آنها استفاده می شود. مانند شامپوهای حاوی سیر و نعنا که بسیار کم اثر هستند.


* نکاتی درباره خرید شامپو
در هنگام خرید شامپو باید به قدرت شویندگی مناسب آن با توجه به جنس موهایتان و میزان چربی پوستتان توجه داشته باشید، همچنین شامپوهایی که به موهایتان حالت بهتری می بخشند می توانند انتخاب مجددی برای خرید شما باشند.

پس به تبلیغات پیرامون شامپوهای ضد ری زش مو که حاوی پروتئین، ویتامین ها و ترکیبات دیگر می باشند توجه نفرمایید.



* توصیه هایی درباره شامپوها و طریقه مصرف آن

بهتر است شامپو خود را هر 6 ماه یکبار تعویض کنید تا مواد شیمیایی موجود در آن ها تغییری منفی در جنس موهایتان ایجاد نکند. می توان 2 شامپو سازگار با موهایتان را انتخاب کنید و هر کدام را برای 6 ماه مصرف نمایید و در صورت تمایل این چرخه را تکرار کنید.



* ترک شامپو کردن روزانه مو
استفاده از انواع شامپو و نرم‌ کننده برای تمیزی و بهداشت فردی مفید هستند، ولی اگر هر روز از این مواد شیمیایی استفاده شود تأثیرات منفی دارد و از علل ریزش مو است و باعث می شود که موی شما رو به خشکی رود و تارهای مو دچار آسیب‌ دیدگی شوند. پس بهتر است شامپو کردن روزانه خود را به دو تا سه بار در هفته کاهش دهید.

میزان و دفعات مناسب برای شستشوی موها در هر فرد متفاوت و بستگی به میزان چربی سر، تعریق و شرایط محیطی دارد، مثلا به کسانی که موهای چربی دارند و یا در محیط گرم و یا در معرض آلودگی بیش از حد می باشند توصیه می شود روزانه استحمام نمایند. اصولا هر چقدر هم موهایتان چرب باشد نیازی به شستشو بیش از یکبار در روز نمی باشد مگر با نظر پزشک و در موارد خاص که فرد مبتلا به بیماری پوستی است.

در شامپوها معمولا مواد آنیونی و کاتیونی را طوری ترکیب می کنند که میزان چربی زدایی آنها فرق کند و برای انواع موهای خشک و معمولی استفاده شود.

افرادی که موهای چرب دارند، می توانند هر روز موهایشان را بشویند این افراد باید تنها یک دست شامپو بزنند چون شامپو زدن مکرر به موها سبب می شود، موهای مرده ای که روی سر هستند زودتر از موعد مقرر بریزند. در صورتی که این موها می توانند تا 3 ماه روی سر باقی بمانند و سپس ریخته شوند. در هر صورت این افراد باید سعی کنند از شامپوهای مخصوص موهای چرب استفاده کنند تا چربی کف سرشان بهتر پاک شود.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تاثیر شامپو ضد ریزش مو در تقویت و ریزش موی سر

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا