خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
توپ الکترومغناطیسی روسیه از سال ۲۰۱۵ تا کنون در حال گذراندن آزمایشات بر علیه اهداف مختلف بوده و برد متوسط آن بین ۷ تا ۸ کیلومتر است.

سامانه‌های پدافندی، هر چقدر هم که پیشرفته باشند، عملکرد صد درصدی نخواهند داشت و همیشه راه‌های زیادی برای اخلال در عملکرد آن‌ها وجود دارد. از اخلال بر روی رادار سامانه گرفته، تا استفاده از اقدامات متقابل مثل رها کردن چف و فلر برای منحرف کردن موشک، همگی راه‌هایی هستند که یک هواگرد می‌تواند با استفاده از آن‌ها کار رهگیری را برای سامانه پدافندی مشکل کند. از آن گذشته، موشک‌های پدافندی پیشرفته امروزی معمولا گران قیمت هستند و استفاده از آن‌ها علیه اهدافی مانند پهپادهای کوچک و ارزان، مقرون به صرفه نیست.

به همین دلیل برخی کشورها به دنبال توسعه تسلیحات انرژی هدایت شده رفته اند. یکی از انواع این تسلیحات، سلاح‌های الکترومغناطیسی هستند. این سلاح‌ها با ایجاد ناگهانی مقدار زیادی انرژی الکترومغناطیسی، باعث از بین رفتن تجهیزات الکترونیکی می‌شوند. در نوع هدایت شونده این سلاح، امواج الکترومغناطیسی ایجاد شده با سرعت نور حرکت می‌کند و هدف راهی برای فرار از آن نخواهد داشت.

توپ الکترومغناطیسی روسیه



روسیه نیز برای چندین سال در حال توسعه و آزمایش یک توپ الکترومغناطیسی است که می‌تواند به سمت یک هدف مانند یک جنگنده یا پهپهاد شلیک شود و با از بین بردن اجزاء الکترونیکی اش، آن را ساقط کند. تاس، خبرگزاری دولتی روسیه، از قول دو منبع در صنایع دفاعی این کشور، اطلاعات جدیدی را در مورد توپ الکترومغناطیسی روسیه را ارائه داده است. به گفته این منابع، توپ الکترومغناطیسی روسیه از سال ۲۰۱۵ تا کنون در حال گذراندن آزمایشات مختلف بوده که آخرین آن‌ها در بهار سال جاری صورت گرفته است. در این آزمایشات، این سلاح بر علیه اهداف مختلفی بر روی زمین و در آسمان مورد استفاده قرار گرفته است.

توپ الکترومغناطیسی روسیه

برد متوسط توپ الکترومغناطیسی روسیه که پیش از این حدود ۱ تا ۲ کیلومتر تخمین زده شده بود، بین ۷ تا ۸ کیلومتر است و بسته به نوع هدف، می‌تواند تا ۱۰ کیلومتر هم موثر باشد. البته منابع مورد اشاره همچنین تاکید کرده‌اند که در حال حاضر نقطه ضعف این سلاح، میزان انرژی زیاد مورد نیاز آن است که توسعه یک سامانه متحرک را در آینده نزدیک ناممکن می‌کند.با این وجود با گذشت زمان و پیشرفت بیشتر این گونه سلاح‌ها، دفاع در مقابل هواگردها بسیار ارزان‌تر و موثرتر خواهد شد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


توپ الکترومغناطیسی روسیه نابودی هواگردهای متخاصم را تضمین می‌کند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا