- عضویت
- 8/7/20
- ارسال ها
- 99
- امتیاز واکنش
- 1,798
- امتیاز
- 163
- سن
- 19
- زمان حضور
- 4 روز 11 ساعت 31 دقیقه
نویسنده این موضوع
آیا روح اختصاص به انسان دارد؟
- خیر، حیوانات روح حیوانی دارند، نباتات روح نباتی دارند و حتی جمادات هم به نحوی روح دارند. هر اثری از جمادات صادر میشود به آن روح بستگی دارد که حاکم بر آن جسم است. این یک دید عرفانی است که به ما این مساله را میفهماند که همه کلمات وجودی روح دارند، اما روح در هر جایی محکوم به همان جا، و آثار و خاصیاتش محدود به همان مورد و موضوع خاص است. به قول معروف: «روح کل شیء بحسبه»
این آیه قرآن کریم، حرف اول و آخر این قضیه است که میفرماید: « آسمانهاى هفتگانه و زمین و کسانى که در آنها هستند، همه تسبیح او مىگویند و هر موجودى، تسبیح و حمد او مىگوید، ولى شما تسبیح آنها را نمىفهمید...» (اسراء /44)
چیزی نمیتوانید تصور بکنید مگر اینکه او تسبیح خدا میکند و حمد کننده خداست. این تسبیح و حمد بدون روح ممکن نیست. باید یک حقیقتی باشد که منشأ این تسبیح و حمد باشد و ما از آن حقیقت، تعبیر به روح میتوانیم بکنیم، بنابراین روح مطلق به همه موجودات تعلق دارد و در هر جایی شعاعی از روح، تابیده و آنجا را منشأ خیر، برکت، آثار و تأثر کرده است، اما روح انسان خاص انسان است، روح حیوان خاص حیوان و ...
در این بیان، ملائکه هم داخل هستند؟ یعنی ملائکه هم روح دارند؟
-بله، آنها که خودشان روح هستند. همچنین در هر کلمه وجودی، میتوانیم ارواحی را تصور بکنیم. بستگی دارد در آن شیء، چند گونه اثر و تاثیر مشاهده شود. شاید بتوان برای هر اثر یک روح در نظر گرفت و همه ارواح جزئیه مرتبط شوند به یک روح کلی که حاکم بر آنهاست و خود این روح کلی، زیر مجموعه ارواح کلیتر از خود قرار بگیرد و همینطور ...
- خیر، حیوانات روح حیوانی دارند، نباتات روح نباتی دارند و حتی جمادات هم به نحوی روح دارند. هر اثری از جمادات صادر میشود به آن روح بستگی دارد که حاکم بر آن جسم است. این یک دید عرفانی است که به ما این مساله را میفهماند که همه کلمات وجودی روح دارند، اما روح در هر جایی محکوم به همان جا، و آثار و خاصیاتش محدود به همان مورد و موضوع خاص است. به قول معروف: «روح کل شیء بحسبه»
این آیه قرآن کریم، حرف اول و آخر این قضیه است که میفرماید: « آسمانهاى هفتگانه و زمین و کسانى که در آنها هستند، همه تسبیح او مىگویند و هر موجودى، تسبیح و حمد او مىگوید، ولى شما تسبیح آنها را نمىفهمید...» (اسراء /44)
چیزی نمیتوانید تصور بکنید مگر اینکه او تسبیح خدا میکند و حمد کننده خداست. این تسبیح و حمد بدون روح ممکن نیست. باید یک حقیقتی باشد که منشأ این تسبیح و حمد باشد و ما از آن حقیقت، تعبیر به روح میتوانیم بکنیم، بنابراین روح مطلق به همه موجودات تعلق دارد و در هر جایی شعاعی از روح، تابیده و آنجا را منشأ خیر، برکت، آثار و تأثر کرده است، اما روح انسان خاص انسان است، روح حیوان خاص حیوان و ...
در این بیان، ملائکه هم داخل هستند؟ یعنی ملائکه هم روح دارند؟
-بله، آنها که خودشان روح هستند. همچنین در هر کلمه وجودی، میتوانیم ارواحی را تصور بکنیم. بستگی دارد در آن شیء، چند گونه اثر و تاثیر مشاهده شود. شاید بتوان برای هر اثر یک روح در نظر گرفت و همه ارواح جزئیه مرتبط شوند به یک روح کلی که حاکم بر آنهاست و خود این روح کلی، زیر مجموعه ارواح کلیتر از خود قرار بگیرد و همینطور ...
ارواح سرگردان هنوز به دنیا علاقه دارند
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com