خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

KURO TOKA

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
29/8/19
ارسال ها
954
امتیاز واکنش
20,496
امتیاز
418
محل سکونت
卂几|爪乇 ㄥ卂几ᗪ 丂卂Ꮆ卂
زمان حضور
106 روز 4 ساعت 11 دقیقه
نویسنده این موضوع

hayooladaryaei.jpg

بـ*ـو*سلمه کیست؟
#فولکور_های_ایرانی

در باور دريا نوردان قديم بوشهر هيولاي دريايي به نام بـ*ـو*سلامه بوده است که در شب هاي تاريک دريا به کشتي ها حمله ميکرده و دريانوردان و جاشوهاي جوان را با خود ميبرده و خون و گوشت آنان را ميخورده است.
بـ*ـو*سلامه بيشتر زاييده اوهام و ترس جاشوها از تاريکي مطلق دريا و عقايد خرافي مردم در آن دوران بوده و به هيچ وجه وجود خارجي نداشته است.
جاشو پس از چندين ماه دوري از خانواده و کار سخت و طاقت فرسا بر روي دريا و مواجه با خطرات بسيار از نظر فکري و روحي به سطح پاييني نزول ميکرده است و در اين حالات اوهام و تفکرات خرافي و خيالي به سراغ جاشوها و دريانوردان مي امد که همراه با ترس و وحشت فراوان بوده است و گاها از شدت ترس و فشار عصبي و روحي خود را به آب مي انداخته اند و جان خود را از دست مي داده اند.
اين باور در بين ساحل نشينان نيز رواج داشته تا آنجا که بر اين باور بوده اند که بـ*ـو*سلامه در کنار ساحل به کمين مينشيند و کودکاني که دردريا مشغول بازي هستند را با خود ميبرد.
تا کنون هيچ جاشو و دريانوردي بـ*ـو*سلامه يا همان هيولاي دريا را به چشم نديده و همگي فقط به نقل از ديگران از اين موجود خيالي صحبت کرده اند.

منبع :مانستر کوئست سایت


بـ*ـو*سلمه کیست؟

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: Ice._.girl و Mana
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا