خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
بر اساس گزارش‌ها، کمپانی بوئینگ به زودی تولید هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ ، اولین هواپیمای پهن پیکر دنیا را متوقف خواهد کرد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، کمپانی بوئینگ به زودی تولید هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ را پس از بیش از ۵ دهه متوقف خواهد کرد.

بنابر این گزارش‌ها، پس از تولید ۱۶ فروند ۷۴۷ از پیش سفارش داده شده در طی دو سال آینده، خط تولید این هواپیما برای همیشه متوقف خواهد شد. دلیل این مساله کاهش تقاضا برای این هواگرد در طی سال‌های اخیر و در نهایت ضربه بزرگ همه گیری کرونا به صنعت هواپیمایی است.

بوئینگ 747

کمپانی بوئینگ هنوز رسما این خبر را تایید یا تکذیب نکرده است و به کارکنان کارخانه اورت در ایالت واشنگتن که از دهه ۶۰ محل تولید بوئینگ ۷۴۷ بوده است، چیزی در مورد این که تغییری در خط تولید این هواگرد رخ خواهد داد گفته نشده است.

با این حال در سال‌های اخیر نشانه‎هایی از نزدیک بودن پایان تولید بوئینگ ۷۴۷ مشاهده شده است. نرخ تولید این هواپیما تا سال ۲۰۱۵ به ۱ هواپیما در ماه رسید و از آن زمان تا کنون به نصف یک هواپیما کاهش یافته است. همچنین گروه ترایمف که بزرگترین پیمانکار فرعی بوئینگ و مسئول تولید بدنه بویئینگ ۷۴۷-۸ (آخرین مدل این هواگرد) است، در سال ۲۰۱۹ تعدادی از دستگاه‌های خط تولید خود را به فروش گذاشت. این مساله نشان دهنده کاهش بار کاری در کارخانه این شرکت بود. این گروه مسئول تولید بدنه تمام بوئینگ‌های ۷۴۷ از اولین فروند در سال ۱۹۶۶ تا به امروز بوده است.

کاهش تقاضا برای بوئینگ ۷۴۷ و دیگر هواپیماهای پهن پیکر

تقاضا برای بوئینگ ۷۴۷-۸ در ۱۵ سال خیر کاهش یافته است و مدل‌های قدیمی‌تر نیز در حال خارج شدن از خدمت توسط شرکت‌های هواپیمایی هستند. در صورتی که خط تولید این هواگرد متوقف شود، در مجموع ۱۵۳ فروند از این مدل ساخته شده است. به گفته تحلیلگران در گروه مالی جفریز، کمپانی بوئینگ تا سال ۲۰۱۶ در تولید هر فروند ۷۴۷-۸، حدود ۴۰ میلیون دلار ضرر کرده است.

بوئینگ 747

البته این کاهش تقاضا فقط مختص بوئینگ نبوده و روندی جهانی است. از زمان حادثه ۱۱ سپتامبر و افزایش قیمت نفت و فراورده‌های حاصل از آن، از جمله سوخت هواپیما و پس از آن بحران مالی سال‌های ۲۰۰۷-۲۰۰۸ و سپس کاهش رشد اقتصادی در سرتاسر دنیا در سال‌های اخیر، تقاضا برای هواپیماهای پهن پیکر که مصرف سوخت بالایی دارند و زمان پرواز با آن‌ها به دلیل سرعت کمتر بیشتر است، کاهش قابل توجهی داشته است.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


بوئینگ ۷۴۷ افسانه‌ای به زودی از دور تولید خارج خواهد شد

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
در همین راستا کمپانی ایرباس نیز در سال گذشته اعلام کرد که به دلیل کاهش تقاضا، تولید هواپیمای A380 خود را در سال ۲۰۲۱ متوقف خواهد کرد. به این ترتیب دوره این هواگرد که رقیب ۷۴۷ بود، با تولید تنها ۲۵۱ فروند به پایان خواهد رسید که این مقدار درمقایسه با ۱۵۵۷ فروند بوئینگ ۷۴۷ تولید شده ناچیز است. همه گیری ویروس کرونا نیز بر وخامت اوضاع افزوده است و با این که هنوز تقاضاهایی در بخش باربری وجود دارد، اما این تقاضاها به حدی نیست که بتواند ادامه تولید این هواگردها را توجیح کند.

بوئینگ 747

در کنار همه این مسائل، کمپانی بوئنگ از پیش با مشکلات مالی دیگری نیز مواجه بود. برای مثال هواپیمای جدید ۷۳۷ Max این کمپانی، اخیرا به دلیل نقص‌های فنی که باعث سقوط چندین فروند از آن شده است، توسط اداره هوانوردی فدرال و آژانس امنیت هوانوردی اروپا زمین‌گیر شده و بسیاری از مشتریان سفارش‌های خود را پس گرفته‌اند. مشکلات توسعه و تولید هواپیمای بوئینگ ۷۸۷ در اوایل دهه دوم قرن حاضر نیز از دیگر مسائلی است که گریبان گیر بوئینگ شد. توقف تولید بوئینگ ۷۴۷ می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود و راه را برای اختصاص منابع حاصل به بخش‌های دیگر این کمپانی هموار کند.

بوئینگ 747

با این که بوئینگ ۷۴۷ تا چند دهه دیگر پرواز خواهد کرد، اما توقف خط تولید آن، شروعی بر پایان عمر این هواگرد افسانه خواهد بود. هواگردی که ورود به خدمت آن باعث ایجاد انقلابی در صنعت هوانوردی و آغاز عصر سفرهای هوایی ارزان قیمت شد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


بوئینگ ۷۴۷ افسانه‌ای به زودی از دور تولید خارج خواهد شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا