خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ربات رزمی تایپ ایکس – Type X جدیدترین دستاورد کمپانی میلرم رباتیکس است و یک ربات رزمی زرهی محسوب می‌شود که در ادامه مختصرا با آن آشنا می‌شویم.

این روزها شاهد معرفی ربات‌های رزمی گوناگونی توسط سازندگان متفاوتی از سرتاسر دنیا هستیم. ربات رزمی تایپ ایکس محصول میلرم رباتیکس (Milrem Robotics) یکی از جدیدترین دستاوردهای نظامی این کمپانی استونیایی محسوب می‌شود که بر پایه یک شاسی زرهی ساخته شده است.

تایپ ایکس یک خودرو رزمی رباتیک است که اصطلاحا به آن‌ها RCV گفته می‌شود. این خودروها به دلیل عدم حضور سرنشین انسانی، می‌توانند انتخاب اول برای ماموریت‌های خطرناک باشند و به عنوان پیش قراول در نوک حرکت قوا حضور یابند.

ربات رزمی تایپ ایکس

این خودروی رزمی زرهی که ظاهری مشابه تسلیحات فیلم‌های تخیلی دارد، توان آتش بالایی داشته و با کمک هوش مصنوعی و الگوریتم‌های پیشرفته خود می‌تواند به صورت خودمختار و یا کنترل از راه دور توسط دو کاربر انسانی شامل راننده و تیربارچی در کنار خودورهای سرنشین دار به ایفای نقش بپردازد. در حالی که این روزها طراحی و ساخت خودورهای رزمی سرنشین دار پرهزینه‌تر از سابق است، تیپ ایکس رباتی ارزان قیمت بوده و هدایت آن نیز کاری آسان و کم هزینه است. ناگفته نماند این ربات از قابلیت یادگیری ماشین نیز بهره می‌برد.

تایپ ایکس حاضل تجارب بدست آمده از طراحی و توسعه دیگر ربات رزمی چندمنظوره و مسلح ساخت میلرم رباتیکس موسوم به THeMIS است. با این حال بر خلاف THeMIS که یک ربات نسبتا کوچک بود و یک تیربار سنگین ۱۲.۷ میلی‌متری داشت، Type X جثه بزرگی دارد و یک تانک کوچک مجهز به توپ است. ربات رزمی تایپ ایکس ۶ متر طول و تقریبا ۳ متر عرض دارد و ارتفاعش نیز به ۲.۲ متر می‌رسد. ابعاد کوچک ربات باعث می‌شود تا کمتر در معرض دید باشد و هدف گیری آن سخت‌تر شود.

وزن آن تنها ۱۲ است که بدین ترتیب هواپیماهای ترابری نه چندان بزرگ همچون C-130 هرکیولیس (Hercules) نیز می‌توانند تا ۲ دستگاه و هواپیماهای ترابری راهبردی بزرگ نیز بیش از ۱۰ دستگاه از آن‌ را حمل و از هوا با چتر یا در ارتفاع کم به روش رهاسازی با چتر در ارتفاع کم در میدان نبرد رها کنند. هلیکوپترهای بزرگ و تربراتری سنگین همچون CH-47 شینوک (Chinook)، CH-53K کینگ استالیون (King Stallion) و CH-53E سوپر استالیون (Super Stallion) نیز می‌توانند یک دستگاه از آن را با خود حمل کنند.

این ربات هیبرید بوده و در کنار موتور دیزل خود، یک موتور الکتریکی نیز دارد. حضور دو موتور نه تنها سبب کاهش مصرف سوخت و شتاب گیری سریع اولیه می‌شود، به تانک امکان حرکت بی صدا به مدت یک ساعت و یا کمین در یک نقطه برای نقش دیده بانی تا ۲۴ ساعت را نیز می‌دهد. همچنین سبب کاهش اثر گرمایی و در نتیجه دیرتر کشف شدن آن می‌شود و هدف قرار دادن ربات با موشک ضد زره گرمایاب را سخت‌تر می‌کند.

ربات رزمی تایپ ایکس


شاسی زرهی ربات رزمی تایپ ایکس


شاسی زرهی این خودرو برای حرکت دو زنجیر شنی دارد و این زنجیرها به جای کفشک فلزی، کفشک لاستیکی دارند که ضمن کم‌صداتر بودن نسبت به نمونه فلزی، به آسفالت نیز آسیبی وارد نمی‌کنند و کم هزینه‌تر هستند. این خودرو دارای بیشینه سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت است و با یک بار سوختگیری کامل، به طور میانگین مسافتی به طول ۶۰۰ کیلومتر را می‌پیماید.

تایپ ایکس یک برجک محافظت شده کنترل از راه دور دارد که روی آن یک توپ خودکار ۲۵ میلی‌متری M242 بوشمستر (Bushmaster) سوار است. این توپ که با نیروی الکتریکی کار می‌کند، دارای بیشینه برد ۷ کیلومتر است و می‌تواند با اهداف زمینی و هوایی گوناگونی درگیر شود. البته برجک این ربات می‌تواند پذیرای توپ خودکار ۳۰ میلی‌متری M230LF نیز باشد که مجددا نوعی توپ برقی است و گلوله‌های سنگین‌تری دارد، اما بیشینه برد آن ۴ کیلومتر است. به گفته سازنده این ربات در آینده می‌تواند به توپ‌های سنگین ۹۰ و ۱۰۵ میلی‌متری نیز مسلح شود.

برجک این ربات در کنار تیربار می‌تواند با موشک‌های ضد زره همچون جاولین آمریکایی، اسپایک اسرائیلی، MMP اروپایی و یا آلکوتان-۱۰۰ اسپانیایی نیز مسلح شود و به شکار تانک‌های دشمن بپردازد. همچنین می‌تواند تماما موشک ضد زره با خود حمل و به یک ربات زره کوب تبدیل شود.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ربات رزمی تایپ ایکس از سوی میلرم رباتیکس معرفی شد

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ربات رزمی تایپ ایکس

این برجک پایدار شده دارای یک پوشش ۳۶۰ درجه‌ای از سامانه‌های اپتیکی همچون دوربین پانورامیک و سنسورهای تصویر ساز فروسرخ برای دید در تاریکی و یا شرایط بد جوی همچون هوای مه آلود و سنسور فاصله یاب لیزری است. همچنین چندین نارنجک انداز برای پرتاب نارنجک دودزا نیز دارد.

میلرم رباتیکس ماموریت در نظر گرفته شده برای ربات رزمی تایپ ایکس را همراهی و محافظت از کاروان‌های موتوری به خصوص کاروان‌های لجستیکی و ترابری اعلام کرده است. چنین تصمیمی ناشی از سال‌ها تجربه آمریکا و به طور کلی ناتو (که استونی نیز از اعضای آن محسوب می‌شود) در عراق و افغانستان است. طی دو دهه جنگ در عراق و افغانستان، کاوران‌های موتوری ناتو بارها در کمین شورشی‌های مسلح به تسلیحات ضدتانک افتاده‌اند.

میلرم ضمن معرفی تایپ ایکس، از یک کیت هوشمندسازی نیز رونمایی کرد که می‌تواند هر خودروی سرنشین‌داری را به یک ربات بدون سرنشین تبدیل کند. بدین ترتیب می‌توان کاروانی تماما بدون سرنشین از کامیون‌های رباتیک داشت که از صدها کیلومتر دورتر توسط کاربر انسانی کنترل شده و چندین ربات‌ رزمی تایپ ایکس از آن‌ها محافظت می‌کنند.

ربات رزمی تایپ ایکس

البته تایپ ایکس در اصل رباتی چندمنظوره است و شاسی زرهی آن می‌تواند پذیرای برجک با نقش‌های گوناگون باشد. برای مثال می‌تواند رادار و موشک زمین به هوا حمل و در نقش پدافند هوایی خدمت کند. همچنین قادر است به خمپاره انداز مسلح و یک خمپاره انداز خودکشش بدون سرنشین شود. حمل رادار آتشبار یاب به منظور کشف محل شلیک پرتاب و شرکت در عملیات سرکوب توپخانه دشمن نیز از دیگر قابلیت‌های این ربات است. همچنین می‌تواند به نقش ترابری و جابجایی بار پرداخته و یا با مجهز شدن به خیش و یدک کش، به خودروی پشتیبانی لجستیک و بازیابی تبدیل شود.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ربات رزمی تایپ ایکس از سوی میلرم رباتیکس معرفی شد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا