خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

The unborn

مدیر ارشد بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
20/8/18
ارسال ها
8,710
امتیاز واکنش
29,462
امتیاز
473
سن
23
محل سکونت
کویِ دوست
زمان حضور
207 روز 9 ساعت 43 دقیقه
نویسنده این موضوع
سرویس پارچه ای آشپزخانه از اون دسته وسایل مورد نیاز خانوم خونست،که یه تیکه از این سرویس دستگیره است همه میدونیم که مدل های مختلفی داره از ساده گرفته تا قلبی و پروانه ای و… که همشون خیلی جذابن. این روز ها تنوع پارچه هم از نظر طرح و هم رنگ و مدل بسیار زیاد هست که میتونیم با ترکیب پارچه ها و دوخت سرویس پارچه ای، آشپزخونمون رو حسابی جذاب کنید و اشتیاق بیشتری بهتون برای انجام کارهای روزانه تو آشپزخونه بده.



دستگیره قلبی


ﻭﺳﺎﻳﻞ ﻣﻮﺭﺩ ﻧﻴﺎﺯ

  • پارچه
  • ﻻﻳﻪ ﺣﺮﻳﺮ
  • ﭘﺸﻢ ﺷﻴﺸﻪ
  • نوار اریب
  • ﺁﺳﺘﺮی ﻧﺨﻲ


وسایل مورد نیاز


مراحل ﺩﻭﺧﺖ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ

برای یک دستگیره از پارچه، ﻻﻳﻪ ﺣﺮﻳﺮ، ﭘﺸﻢ ﺷﻴﺸﻪ و آستری از هر کدوم یه دونه طرح قلب برش میزنیم. و برای تیکه های روی دستگیره از نیم قلبی استفاده میکنیم و از هر کدوم دو عدد برش میزنیم.



الگو



برش الگو


لایه حریر رو با اتو به پشت پارچه میچسبونیم. باید زبری لایه حریر رو به پارچه باشه. لایه حریر اختیاری هستش اما پارچه رو محکم تر میکنه و ایستش رو بهتر.



چسباندن لایه حریر


پارچه ای که لایه حریر زدیم رو میذاریم، روش پشم شیشه رو میذاریم و روی پشم شیشه آستری رو میذاریم و روش رو با هر مدلی که دوست داشته باشیم میدوزیم تا این سه لایه محکم باشه و تکون نخوره.



دوختن پشم شیشه


برای تیکه های روی ﻗﻠﺐ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﭘﺎﺭﭼﻪ، ﭘﺸﻢ ﺷﻴﺸﻪ و آستری رو روی ﻫﻢ میذاریم میتونیم روش رو بدوزیم و هم میتونیم با سوزن ته گرد فیکسش کنیم و بعد نوار اریب رو به لبه صاف کارمون میدوزیم. برای دوخت نوار اریب میتونید به این لینک مراجعه کنید.



دوختن نوار اریب به لبه


دو ﺗﺎ ﺗﻴﻜﻪ ﻛﻮﭼﻴﻚ رو ﺑﻌﺪاز دوختن نوار اریبشون میذاریم روی قلب و شروع میکنیم به دوختن نوار اریب. برای دوخت نوار هم ابتدا لبه نوار رو میزاریم روی لبه دستگیره و از روی خط تای نوار شروع میکنیم به دوختن.



دوختن نوار اریب دوردستگیره


نوار اریب رو برمیگردونیم ﺑﻪ ﭘﺸﺖ اﺯ ﺧﻄ ﺗﺎ دولا ﻣﻴﻜﻨﻴﻢ و ﺑﻪ پشت کارمون میدوزیم. البته برای تمیزی ﻛﺎﺭ ﻣﻴﺘﻮﻧﻴﻢ پس دوزی ﻫﻢ ﺑﻜﻨﻴﻢ. اﮔﺮ ﺧﻮاﺳﺘﻴﻢ ﺑﺎ چرخ خیاطی بدوزیم بهتره اول با دست بدوزیم یا با سوزن فیکسش کنیم و بعد بدوزیم.



برگردوندن نوار اریب


برای آویزان کردن دستگیره هم یه نوار مستطیلی برش میزنیم. برای دوختش دوسرش رو روی هم میزاریم میدوزیم و پارچه رو برمیگردونیم. اگر برگردوندن پارچه براتون سخته میتونین لبه ها رو یه کم به داخل تا کنیم و روی هم بذاریم و بدوزیم.



دوختن آویز


نوار دوخته شده رو دولا میکنیم و روی دستگیرمون میدوزیم.



دوختن به دستگیره


برای تزیین از پاپییون استفاده میکنیم و روی دوختمون میچسبونیم که کارمون تمیز باشه. برای دیدن آموزش پاپیون پارچه ای میتونید به این لینک مزاجعه کنید.



دستگیره طرح قلب
#دونفره


آموزش دوخت دستگیره قلبی برای جهیزیه

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا