خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Melika Kakou

کاربر نیمه فعال
کاربر رمان ۹۸
عضویت
24/4/20
ارسال ها
351
امتیاز واکنش
7,080
امتیاز
263
محل سکونت
In The Windows
زمان حضور
73 روز 27 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیستم‌عامل مک امکانات پیش‌فرض متعددی دارد؛ اما با نصب نرم‌افزارهای دیگر، می‌توان تجربه‌ی کاربری را به‌طور چشمگیری بهبود بخشید.











سیستم‌عامل مک اپل از امکانات پیش‌فرض متعددی مثل ایمیل و مدیریت تقویم و ابزار بهره‌وری برخوردار است؛ اما نصب تعدادی از نرم‌افزارها مثل نرم‌افزارهای تولید گیف، ویرایش تصویر، سازمان‌دهی ویندوز و...، می‌توانند کار با مک را آسان‌تر کنند.
با نصب نرم‌افزارهای مناسب دیگر، به نگرانی بابت امنیت یا تبلیغات نفوذی نیازی نیست و می‌توان کار با مک را به‌طور درخورتوجهی بهبود داد. برخی نرم‌افزارها هم با اشتراک سالانه منتشر می‌شوند و می‌توانند به مشاغل یا سرگرمی‌هایی مثل عکاسی کمک کنند. بنابراین، اگر در اکوسیستم مک تازه‌کار هستید و به‌دنبال‌ راه‌هایی برای استفاده‌ی بهتر از آن می‌گردید، می‌توانید فهرست نرم‌افزارهای زیر را نصب کنید.
۱. Adobe Cretive Cloud Photography
مجموعه‌ی عکاسی Adobe Creative Cloud نرم‌افزارهایی مثل Lightroom و Lightroom Classic و فتوشاپ را شامل می‌شود که طیف‌ کارهایی مثل ویرایش و تولید تصویر را دربر می‌گیرند. این مجموعه برای هر دو طیف حرفه‌ای و آماتور مناسب و هزینه‌ی ماهانه‌ی آن ۹/۹۹ دلار است.
۲. Alfred
Alfred یکی از ابزارهای ضروری برای تولید میان‌بر است و امکان استفاده از دستورهای سریع صفحه‌کلید را برای اجرای اپلیکیشن‌ها و یافتن فایل‌ها و حتی جست‌وجوی وب می‌دهد. همچنین با این نرم‌افزار، می‌توانید افزونه‌های خود را بسازید یا افزونه‌های دیگر کاربران آلفرد را قرض بگیرید. آلفرد نرم‌افزاری پیچیده و کار با آن کمی دشوار است؛ اما با یادگیری فرمو‌ل‌های اصلی آن، می‌توانید در زمان خود برای انجام کارهای کامپیوتری صرفه‌جویی کنید. استفاده از این نرم‌افزار می‌تواند به‌طور چشمگیری کارها را بهبود دهد.
۳. Bear Notes
Bear Notes اپلیکیشن قدرتمند و کارایی برای یادداشت‌برداری است که چند سال پیش، جایگزین Evernote شد. امکانات این اپلیکیشن به‌اندازه‌ی اپلیکیشن‌های دیگر نیست؛ اما طراحی چشم‌نواز و امکاناتی مثل سنجاق‌کردن یادداشت‌ها و سازمان‌دهی ازطریق هشتگ و استفاده از سینتکس مارک داون را دارد. بیرنوت از نسخه‌ی iOS سریع نیز بهره می‌برد که مناسب افرادی است که کارهایی مثل رونویسی صوتی یا یادداشت‌برداری را انجام می‌دهند. از نسخه‌ی Pro این نرم‌افزار می‌توان روی چند دستگاه مختلف استفاده کرد و هزینه‌ی سالانه‌اش ۲۰ دلار است. از دیگر جایگزین‌های این نرم‌افزار می‌توان به اپلیکیشن Keep گوگل و iA Writer اشاره کرد.
۴. Deliveries
اگر تمام مایحتاج خود را از آمازون می‌خرید یا به‌طورکلی، ار خرید آنلاین بسیار استفاده می‌کنید، به‌کاربردن نرم‌افزار ردیاب اختصاصی می‌تواند گزینه‌ی ارزشمندی باشد. اپلیکیشن Deliveries با هزینه‌ی ۴/۹۹ دلار برای این کار دردسترس است و از چندین سرویس خرید پشتیبانی می‌کند و داشبوردی منسجم برای بسته‌های ارسالی و اطلاعات به‌روز و تاریخ‌های تخمینی دارد. این برنامه از نسخه‌ای موبایلی نیز برخوردار است که در آن، می‌توانید آخرین خریدهای خود را ردیابی کنید.
۵. Gif Brewery 3
گیف‌ها یکی از بخش‌های مهم اینترنت هستند و یکی از نرم‌افزارهای برتر برای تولید آن‌ها GIF Brewery 3 محسوب می‌شود که نرم‌افزاری رایگان است. اغلب ابزارهای رایگان تولید گیف را می‌توان در وب پیدا کرد که تبلیغات مزاحم یا فرایند ثبت‌نام طولانی دارند؛ اما GIF Brewery 3 هیچ‌کدام از این مزاحمت‌ها را ندارد. این نرم‌افزار سریع و قدرتمند است و می‌تواند فایل ویدئویی یا لینک یوتیوب را به‌عنوان ورودی دریافت کند. البته می‌توانید از آن برای چسباندن تصاویر یا ضبط صفحه‌ی نمایش روی مک یا همراه‌ با دوربین تلفن هوشمند استفاده کنید. GiFBrewery پنل سفارشی‌سازی با امکانات کاملی برای توسعه یا کاهش طول، برش، تغییر اندازه‌ی فایل‌ها و دست‌کاری حلقه‌ها و لایه‌ها دارد. به‌جرئت می‌توان گفت هیچ ابزاری مانند GIF brewery امکانات جامعی ارائه نمی‌دهد.
۶. Moom
یکی از ابعاد ناامید‌کنند‌ه‌ی سیستم‌عامل مک، نبود ابزارهای رسمی مدیریت پنجره به‌شمار می‌آید؛ درحالی‌که ویندوز سال‌ها است به‌طور پیش‌فرض از ابزارهای مدیریت پنجره پشتیبانی می‌کند. تغییر اندازه‌ی دقیق و امکان چسباندن و نمایش چندپنجره‌ای در مک چندان کار ساده‌ای نیست؛ اما به‌لطف اکوسیستم بزرگ اپلیکیشن‌های شخص ثالث، نرم‌افزارهایی برای رفع این مشکل طراحی شده‌اند. یکی از این نرم‌افزارها Moom نام دارد که کار با آن نیز بسیار ساده است. این اپلیکیشن پس از نصب روی پس‌زمینه باقی می‌ماند و منتظر می‌ماند تا ماوس را روی دکمه‌ی سبز حداکثرسازی پنجره ببرید. در این محل، می‌توانید جهت پنجره را به روش‌های مختلف تغییر دهید یا حالت نمایش دوقسمتی عمودی یا افقی را برای آن انتخاب کنید و کلیدهای میان‌بری برای صفحه‌ی کلید ایجاد یا آن را برای استفاده از ماوس سفارشی‌سازی کنید و قالب‌ها و اندازه‌های پنجره را منطبق با نیازهای خود تغییر دهید.
۷. Paprika 3
آشپزها معمولا با اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری یا پوشه‌ی ایمیل خود دستورهای غذایی خود را مدیریت می‌کنند؛ اما Paprika 3 نرم‌افزار قدرتمندی برای مدیریت دستورهای غذایی با امکانات کامل است. گرچه این نرم‌افزار با قیمت نسبتا گران ۳۰ دلار دردسترس کاربران قرار می‌گیرد، بسیار فراتر از اپلیکیشن غذایی معمولی عمل می‌کند. در این برنامه، می‌توانید دستورهای غذایی را از سرویس‌های رقابتی مثل MacGourmet وارد کنید، از دستورالعمل‌ها به‌طور هفتگی و متناسب با تقویم خود خروجی بگیرید، مواد اولیه‌ی لازم یا فهرست موردنیاز خود را به چک‌لیست تبدیل کنید، فهرست‌های خرید گسترده یا موجودی آشپزخانه یا برنامه‌های غذایی ایجاد کنید، اندازه‌ی دستورالعمل‌ها را متناسب با وعده‌ی غذایی خود تنظیم کنید و تمام فعالیت‌ها را بین تلفن‌همراه و تبلت و کامپیوتر دسکتاپ سینک کنید. افزون‌براین، Paprika بخش بوک‌مارک برای ذخیره‌سازی فوری دستورالعمل‌های آنلاین دارد؛ بنابراین، یکی از اپلیکیشن‌های ضروری برای آشپزی خانگی و راه مناسبی برای شروع آشپزی است.
۸. Pixelmator Pro
Pixelmator Pro را می‌توان به‌عنوان جایگزین رایگان فتوشاپ انتخاب کرد. این نرم‌افزار از پردازش تصاویر RAW پشتیبانی می‌کند که یکی از پیش‌نیازهای مهم در ویرایش تصویر است. همچنین، با بسیاری از امکانات لایت‌روم و فتوشاپ ازجمله ترفندهای هوش مصنوعی برای جایگزینی بخش‌های زائد یا ناخواسته‌ی تصویر با نسخه‌ی مصنوعی پس‌زمینه سازگار است. علاوه‌بر‌این، Pixelmator Pro تنها ویرایشگر قدرتمند تصویری است که مخصوص کاربران مک طراحی شده است.
۹. Tooth Fairy
اگر می‌خواهید اپل ایرپاد خود را به‌صورت پیوسته به آیفون و مک متصل نگه دارید، Tooth Fairy یکی از پیش‌نیازهای ضروری است. هزینه‌ی این اپلیکیشن، تنها سه دلار است و با استفاده از آن، به‌راحتی می‌توانید دستگاه‌های متصل به بلوتوث را مدیریت کنید. این نرم‌افزار با ایجاد میان‌برهای آیکن منو برای هر دستگاه انتخابی عمل می‌کند و می‌توانید آن را متناسب با شاخص وضعیت باتری تنظیم کنید. همچنین، با کمک این نرم‌افزار می‌توانید دستگاه‌های بلوتوث خود را با کلیدهای ترکیبی (هات‌کی‌ها) صفحه‌کلید مدیریت کنید. پس به‌جای اینکه هربار با تنظیمات بلوتوث دست‌وپنجه نرم کنید و منتظر اتصال بمانید، می‌توانید تنها با یک کلیک ماوس یا کلیدهای صفحه‌کلید، به‌سرعت و به‌آسانی این کار را انجام دهید.


یازده برنامه‌ی ضروری برای مک

 
  • تشکر
Reactions: Saghár✿
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا