خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
از وسایل مورد نیاز و مهم برای نگهداری از سگ، محوطه بازی یا پارک سگ هست. شاید ایده «محدود کردن فضای سگ» بنظرتون ظالمانه بیاد و ترجیح بدید توله سگ بامزه‌ای که تازه به خونه آوردید واسه خودش تو خونه ول بچرخه و راحت باشه. اما باید بدونید که پارک یکی از مهمترین مراحل در تربیت و آموزش سگ هستن و اگه دلتون یه سگ خوش رفتار و مودب می‌خواد نباید ازش غافل بشید. در این مطلب در مورد اهمیت پارک سگ، انتخاب پارک مناسب برای سگتون و نحوه انتخاب و خرید بهترین پارک برای سگ صحبت می‌کنیم. با ما در ادامه همراه باشید.

پارک استیل سگ


پارک سگ چیست و چه انواعی داره؟

پارک یا محوطه بازی سگ یه حصار فلزی (گاهی پلاستیکی) هست که فضای فعالیت سگ رو محدود می‌کنه و اغلب بدون سقف هستن.

برخلاف باکس و جعبه که فضای کمی داره و برای حمل و جابجایی و نگهداری موقت استفاده میشه، پارک فضایی برای راه رفتن و بازی کردن به سگ می‌ده و برای مدت طولانی‌تری میشه سگ رو داخلش قرار داد. (راهنمای خرید باکس و جای خواب سگ)

اغلب پارک های سگ قطعات قابل جدا شدن دارن و می‌تونید به راحتی اندازه و فضای پارک رو کم یا زیاد کنید و موقع مسافرت و جابجایی قطعاتش رو جمع کنید و به راحتی جابجاش کنید. همینطور اکثر اونا در دارن، اما مدلهای بدون در هم وجود داره که باید سگ رو از بالا داخلش قرار بدید.

پارک های سگ اغلب فلزی هستن، اما مدلهای پلاستیکی و حتی پارچه‌ای هم موجوده. جنس فلزی استحکام و دوام خیلی بیشتری داره و به راحتی هم قابل شستشو هست و به همین دلیل پیشنهادش می‌کنیم. مدل‌های پارچه‌ای و برزنتی خیلی سبکن و جای کمی می‌گیرن و برای سفر مناسبتر هستن.

پارک و محوطه بازی سگ رو می‌تونید داخل خونه یا در حیاط و فضای بیرون قرار بدید؛ اما اگه پارک رو می‌خواید بیرون از خونه بذارید حواستون به آب و هوا و بارندگی باشه تا یه موقع سگ اذیت نشه. همینطور جنس پارک باید طوری باشه که در برابر رطوبت مقاوم باشه.

بازی کردن با سگ داخل پارکش


اهمیت پارک و محوطه بازی در تربیت سگ

به محض اینکه یه توله سگ بامزه رو به خونه میارید باید تربیتش رو شروع کنید و پارک در این مورد کمک زیادی می‌تونه بهتون بکنه.

می‌گن پشت هر سگ خوش رفتار و مودب یه پارک مناسب و خوب قرار داره!

تمامی مربیان حرفه ای سگ و دامپزشکان استفاده از پارک سگ رو به خاطر مزایایی فراوانی که داره توصیه می‌کنن و جزء وسایل لازم برای نگهداری سگ می‌دونن. (چک لیست لوازم مورد نیاز سگ)

سگ‌ها غریزی دوست دارن یه لونه امن داشته باشن و اتفاقا پارک این فضا رو براشون فراهم می‌کنه، پس نگران نباشید! سگتون داخل پارک احساس خوبی خواهد داشت. پارک در واقع یه فضای تمرینی برای بازی سگه تا خوش رفتار بودن و آموزش های مختلف رو یاد بگیره و تمرین کنه تا بعد بتونه در هر موقعیت و جایی رفتار درست رو انجام بده.


پارک سگ چیست و چرا برای تربیت سگ لازمه

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • قهقهه
Reactions: Ghazaleh.A

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
پارک نگهداری سگ برای توله سگ و تربیت و آموزشش واجب و لازمه؛ اما اینطوری نیست که وقتی سگ بزرگ شد دیگه نیازی بهش نباشه. در موقعیت های مختلف مثلا وقتی خونه نیستید یا سگتون مریضه و باید فعالیتش محدودباشه هم می‌تونید از پارک استفاده کنید. خلاصه پارک سگ کاربردهای خیلی زیادی داره.

بازی توله سگ ها داخل پارک سگ


مزایای پارک سگ چه چیزهایی هستن؟

آموزش‌های اولیه به سگ: پارک فضایی محدود و امن برای سگ به وجود میاره و به راحتی می‌تونید روش کنترل و نظارت داشته باشید. پارک نگهداری سگ به ویژه برای انواع آموزش ها به توله سگ تازه وارد استفاده میشه. آموزش دستشویی کردن، تنها موندن در شب و پارس نکردن و … رو می‌تونید به کمک پارک به سگتون یاد بدید.

همینطور برطرف کردن انواع مشکلات رفتاری مثل گاز گرفتن و عادت به جویدن وسایل خونه رو در محیط کنترل شده و محدودِ پارک سگ و با نظارت و تمرین می‌تونید انجام بدید.

فضای داخل پارک برای توله‌‍‌ها باید به اندازه‌ای بزرگ باشه که در گوشه‌ای از اون بتونید پد آموزش ادرار رو قرار بدید و فضایی برای خوابیدن و بازی کردن توله سگ هم داشته باشه.

خیال راحت برای شما: توله ‌ها بسیار بازیگوش و غیرقابل پیش بینی هستن و حداقل در چند ماه اول نباید هیچ وقت اونا رو بدون نظارت رها کنید؛ وگرنه ممکنه خرابکاری کنن یا حتی برای خودشون خطری پیش بیاد. اما گاهی پیش میاد که باید چند ساعتی از خونه بیرون برید یا داخل خونه هستید اما باید مدتی مشغول و سرگرم کاری باشید و نمی‌تونید حواستون به سگتون باشه. در این صورت پارک به کمکتون میاد و می‌تونید سگ رو با خیال راحت داخلش قرار بدید. البته حواستون باشه که نباید مدت زمان خیلی زیادی سگ رو داخل پارک و قفس سگ قرار بدید.

امنیت و محافظت برای سگ: سگ‌ها در طبیعت در لونه زندگی می‌کردن و به طور غریزی دوست دارن در یک فضای کوچک و امن باشن. پارک سگ چنین امنیتی رو براشون فراهم می‌کنه. اگه تازه توله سگی رو به خونه آوردید و بسیار ترسو و مضطربه یا اگه سگتون بیش از حد هیجان زده و بیش فعال میشه پارک راه خوبی برای آروم کردن سگ و فراهم کردن فضایی اختصاصی مثل لونه برای سگه. حتی وقتی خونه بیش از حد شلوغه (موقع مهمونی) و

سگتون داره اذیت میشه می‌تونید از پارک سگ استفاده کنید.

وقتی یه سگ یا حیوون جدید به خونه آوردید و میخواید با سگتون آشناش کنید هم محوطه امنِ پارک می‌تونه به آشنا شدن تدریجی و بدون استرسُ این دو تا با هم کمک زیادی بکنه.

پارک چادری برای سگ


پارک سگ چیست و چرا برای تربیت سگ لازمه

 

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
چطوری سگ رو به موندن توی پارک عادت بدم؟

  • قبل از هرچیز بهتون بگیم که اگه می‌خواید استفاده درستی از پارک بکنید هیچ وقت اونو برای تنبیه سگ استفاده نکنید! سگ باید داخل پارک احساس امنیت و رضایت داشته باشه؛ اگه هربار که سگتون خرابکاری کرد اونو داخل پارک بندازید اینطوری قفس براش به معنای تنبیه میشه و دوست نداره توش بمونه.

یادتون باشه که پارک سگ در جهت تربیت و آموزش سگه نه برای زندانی کردن و تنبیه اون!

  • نکته بعد اینکه عادت کردن توله سگ به پارک به زمان و صبر و حوصله زیادی نیاز داره. پس انتظار نداشته باشید دفعه اول که سگ رو داخلش قرار دادید همه چیز به خوبی تموم بشه! اما با توجه به مزایای فراوونی که پارک برای شما و برای سگتون داره واقعا ارزششو داره که برای این کار زمان بگذارید و سگ رو به پارک عادت بدید.

  • برای اینکه توله سگ به موندن داخل پارک عادت کنه باید کمی صبور باشید. اوایل در پارک رو نبندید، توله رو داخلش قرار بدید و با قرار دادن اسباب بازی مورد علاقه یا خوراکی اونو به موندن داخل فضای پارک تشویق کنید.

  • برای اینکه سگ حس بهتری داخل محوطه پارک داشته باشه می‌تونید اسباب بازی های مورد علاقه‌شو هم داخلش قرار بدید. حتی گاهی چند تکه تشویقی هم می‌تونه حس بهتری به سگتون بده.
  • هیچ وقت تا سگ به پارک عادت نکرده تنهاش نذارید؛ چون اینطوری دچار اضطراب و استرس میشه و فقط می‌خواد از پارک بیرون بیاد. در رو باز بذارید و خودتون هم کنارش بمونید. بعد از چندبار تمرین در پارک رو ببندید اما همچنان خودتون اون دور و بر باشید و به سگتون توجه کنید.

  • اگه سگ شروع به پارس کردن، ناله و زوزه کرد در رو باز نکنید. در حالیکه همچنان که داخل پارکه کنارش بشینید و هربار که ساکت شد بهش تشویقی بدید تا یاد بگیره آروم موندن چیزیه که تایید و تشویق می‌کنید.
  • هیچ وقت سگ رو برای مدت زیادی داخل پارک قرار ندید؛ حواستون باشه که پارک تنها برای نگهداری موقت سگ (چند ساعت) هست نه برای نگهداری همیشگی اون!
پارک سگ اماده


پارک سگ چیست و چرا برای تربیت سگ لازمه

 

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
چه چیزهایی رو باید داخل پارک سگ بذارم؟

بسته به اینکه چه استفاده ای می‌خواید از پارک بکنید لازمه وسایل مختلفی برای راحتی بیشتر سگ داخلش قرار بدید. اگه فقط می‌خواید سگ داخلش بازی کنه پس وسایل زیادی نیاز نداره، اما اگه قراره کل شب تا چندین ساعت در روز داخل پارک بمونه پس به وسایل بیشتری نیاز داره.

  • جای خواب یا باکس سگ به همراه یه پتو و زیرانداز نرم برای خواب
  • ظرف آب و غذا
  • توالت یا پد آموزش ادرار
  • اسباب بازی‌های مورد علاقه‌ش (اسباب بازی نرم، جویدنی، توپ و …)
  • کمی تشویقی و خوراکی مورد علاقه‌ش (مخصوصا خوراکی جویدنی که ساعتها سرگرمش کنه)
ارتباط باسگ داخل پارکش


نکات مهم موقع خرید پارک سگ

وقتی برای خرید پارک سگ به پت شاپ های حضوری یا آنلاین مراجعه کنید با تنوع بالایی از اونا مواجه میشید که ممکنه انتخاب رو برای شما کمی سخت کنه. برای اینکه بتونید بهترین و مناسب‌ترین محوطه بازی و پارک رو برای سگتون بخرید به نکات زیر توجه کنید:

رشد توله سگ رو در نظر داشته باشید: توله‌ها به سرعت در حال رشدن و در عرض چند ماه از یه توله کوچولو به سگی بزرگ و بالغ تبدیل میشن؛ بنابراین موقع خرید پارک سگ رشد ماه های آتی سگ رو در نظر داشته باشید. پارک هایی که سایزشون قابل تغییره بهترین گزینه هستن. این پارک ها رو با تغییر قطعات و دیواره ها میشه کوچکتر یا بزرگتر کرد.

پارک بهتره قابل جمع شدن و قابل حمل باشه. اکثر پارکها قطعات قابل جدا شدن دارن و به راحتی می‌تونید اونا رو از هم جدا کنید و جابجا کنید و بعد در جای بعدی به هم وصلشون کنید. ممکنه بعضی پارکها این قابلیت رو نداشته باشن؛ پس موقع خرید به این نکته توجه کنید.


پارک سگ چیست و چرا برای تربیت سگ لازمه

 

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
از خرید پارک خیلی کوچک یا خیلی بزرگ خودداری کنید. با توجه به جثه و نژاد سگتون اندازه مناسب پارک رو خریداری کنید. اگه پارک و قفس بیش از حد کوچک باشه سگ توش احساس زندانی بودن می‌کنه و مطمئنا دوست نداره توش بمونه؛ اما اگه فضای پارک هم بیش از حد بزرگ باشه هم به ویژه برای سگی که عادت به موندن داخل پارک نداره مناسب نیست. پارکهایی که اندازه قابل تغییر دارن این مشکل رو ندارن و توصیه میشن.

پارک باید خونه‌ای امن برای سگتون باشه. اگه قراره هرازگاهی سگ رو چند ساعتی داخل محوطه بازی قرار بدید پس باید فضای داخلش رو به خونه‌ای امن و دوست داشتنی تبدیل کنید. چند تا اسباب بازی و تشویقی داخلش قرار بدید و اگه قراره سگ اونجا بخوابه فضای داخل پارک باید به اندازه ای باشه که جای خواب سگ و گاهی توالت هم توش جا بشه.

به ارتفاع دیواره‌های پارک دقت کنید. ارتفاع دیواره‌ها باید به اندازه‌ای بلند باشه که سگ نتونه به راحتی بپره و بیرون بیاد؛ بنابراین با توجه به نژاد و جثه و میزان فعالیت سگ، پارکی رو انتخاب کنید که دیواره‌هاش ۲-۳ برابر قد سگ ارتفاع داشته باشه.

به جنس پارک توجه کنید. اغلب پارک‌هایی که در بازار وجود داره از جنس فلز هستن، اما مدلهای متنوعی از جنس پلاستیک و نایلون و حتی پارچه‌های برزنتی هم وجود داره. پیشنهاد ما پارک فلزیه، چون دوام و ماندگاری بالایی داره، قابل جویدن و خراب شدن نیست و تمیز کردنش هم راحتتره. اما مثلا پارک پارچه‌ای و سبک برای سفر و وقتی که به پیک نیک می‌رید می‌تونه گزینه خوبی باشه.

پارک برای داخل خونه یا بیرون خونه؟ با توجه به اینکه کجا قراره پارک رو برپا کنید به جنس و استحکام و ویژگی‌هاش هم توجه کنید.

پارکی که بیرون و در فضای باز می‌ذارید باید ضدزنگ باشه و در برابر تغییرات آب و هوایی دوام بیشتری داشته باشه. همچنین دیواره‌هاش باید بلندتر باشه تا از پریدن سگ به بیرون و همینطور پریدن حیوانات دیگه به داخل پارک جلوگیری کنه.

در حالیکه در مورد پارک داخل خونه، علاوه بر اندازه مناسب زیبایی و ظاهر اهمیت بیشتری پیدا می‌کنه.

پارک سگ آبکاری کروم




پارک سگ آبکاری کروم (طرح استیل)

  • جنس فلزی
  • مقاوم و بادوام
  • ارتفاع ۶۰ و ابعاد قطعات ۶۰ در ۶۰ سانتیمتر
  • مناسب سگ‌های کوچک و به عنوان پارک توله سگ
مشاهده قیمت در سایت فروشنده

پارک سگ بنفش


پارک قفسه‌ای مدل sh-300

  • این پارک به راحتی قابل باز و بسته شدنه.
  • سبکه و حمل راحتی داره.
  • با تغییر قطعات میتونید اندازه و ارتفاع رو تغییر بدید.
  • به عنوان قفسه هم قابل استفاده است!

پارک سفری


پارک سفری و تاشو

  • پارک پارچه‌ای مناسب سفر
  • قابل تاشو و بسیار سبک
  • ارتفاع ۹۵ سانتیمتر
  • وزن کل پارک یک کیلوگرم!
مشاهده قیمت در سایت فروشنده

پارک سگ ارتفاع 90 سانتیمتر


پارک فلزی سگ

  • ارتفاع ۹۵ سانتیمتر
  • دارای ۸ قطعه قابل اتصال
  • وزن کلی پارک حدود ۵ کیلوگرم


پارک سگ چیست و چرا برای تربیت سگ لازمه

 

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,667
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع
نگهداری سگ داخل پارکش


بهترین مکان برای قرار دادن پارک سگ کجاست؟

بعد از خرید باید یه جای مناسب رو برای قرار دادن و برپا کردن پارک انتخاب کنید. سگ‌ها موجوداتی اجتماعی هستن و دوست دارن همیشه در کنار شما و اعضای خانواده باشن. بنابراین گوشه‌ای از پذیرایی یا اتاق نشیمن که بقیه هم حضور دارن جای مناسبی به نظر میرسه.

همینطور پارک رو در جایی قرار بدید که تهویه مطبوع و دمای مناسبی داشته باشه و نور خوبی هم داشته باشه. قراره جای خواب، ظرف غذا و آب و گاهی توالتش رو هم داخل پارک قرار بدید؛ پس باید فکر همه جا رو کرده باشید. کنار پنجره که خیلی هم در مسیر رفت و آمد نباشه جای خوبی برای قرار دادن پارک هست.

پارک رو در نزدیکی مبلمان منزل یا وسایل خونه قرار ندید تا یه موقع سگ با استفاده از اونا از پارک بیرون نیاد.

خرید یک پارک سگ بستگی به هدف شما داره. این فضا میتونه به تربیت سگ شما کمک کنه. علاوه بر اون کاربردهای دیگه ای هم داره. مثلا:
  • به سگ شما امکان چرخیدن، بازی کردن و حتی خوابیدن میده.
  • میشه سگ یا توله سگ رو برای مدت زمان بیشتری توی این فضا نگهداری کرد تا صاحبش بتونه به کارهای مهمش رسیدگی کنه. البته یادتون باشه که نباید سگ ها رو برای مدت زیادی توی پارک تنها بزارین، چون مشکلات زیادی ممکنه برای سگتون پیش بیاد.
  • توی مسافرت یا رفتن به فضای باز برای تفریح میتونین همراه خودتون ببرین و سگ توی این فضا نگهداری کنین.
  • زمانی که کاری میکنید که نباید سگ توی خونه بچرخه این فضا خیلی کمک میکنه. حتی مواقعی که توی خونه هستین و دوست دارین روی کارتون تمرکز کنین.
  • زمانی که شما یک سگ دارین و به تازگی یه توله سگ دیگه به سرپرستی گرفتین. توی این وضعیت میتونین توله سگ تازه اومده رو توی پارک بزارین تا کم کم با سگ های دیگه خونه آشنا بشه.


پارک سگ چیست و چرا برای تربیت سگ لازمه

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا