خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
بسیاری از دوستان هستند که کدشان را برای شخصی ارسال میکنند و یا در انجمن های پرسش و پاسخ برنامه نویسی مشکلی که با آن برخورد میکنند را مطرح میکنند و انتظار دارند که دیگران مشکل کدشان را بصورت کامل برایشان برطرف کند. در این فیلم آموزشی میخواهیم درباره‌ی این نکته صحبت کنیم که چرا هیچکس جز خودتان نباید/نمیتواند مشکلات کد شما را حل کند؟

این داستان از کجا شروع شد؟

دلیل ضبط این ویدئو این بود که بسیاری از دوستان کدها‌یشان را در چت سایت یا ایمیل برای من ارسال میکردند و درخواست کمک میکردند در خصوص اینکه کدی که نوشته‌اند کار نمیکند. من هم تاجایی که میتوانستم راهنمایی های لازم را ارائه میدادم و نظراتم را درباره‌ی کدهایشان میگفتم و اگر با مشکلی مواجه میشدند، چند نکته را مطرح میکردم که ممکن بود یک نکته منجر به حل شدن مشکل آن کد شود.

اما تعداد کمی از دوستان با این روش مشکل داشتند و انتظار داشتند که کدشان بصورت کامل توسط من و یا همکارانم در یادیفای بررسی و رفع خطا (دیباگ) شود. یا بعضی از دوستان کل پروژه‌شان را در قالب فایل zip ارسال میکردند و دوست داشتند که ما فایل را دانلود کنیم، مشکل آن‌را برطرف کنیم و دوباره فایل را برای آن‌ها آپلود کنیم.

اما برای همه دوستانی که درخواست های این‌چنینی داشتند، تا جایی که میتوانستیم نکاتی را مطرح میکردیم و نظر کلی‌مان را درباره‌ی آن مشکل یا خطای کد میگفتیم. اما بعضا دوستان از اینکه کدهایشان توسط ما اصلاح نمیشد، نارحت میشدند. به همین دلیل این فیلم آموزشی را ضبط کردیم و میخواهیم بگوییم که چرا هیچکس نباید کدهایتان را برای شما رفع خطا کند؟



پشت هر خطا، یک تجربه نهفته است

نکته‌ای که در خصوص خطاها، ارورها، باگ ها و… وجود دارد این است که آن‌ها هرکدام یک فرصت فوق العاده برای یادگیری یک نکته‌ی جدید هستند. بسیاری از برنامه نویسان از اینکه با یک باگ جدید مواجه شوند ترس دارند و دوست دارند یا از آن فرار کنند و یا اصلاح آن‌را به گردن شخصی دیگری بیندازند.



پیشنهاد من به شما این است که هروقت با یک باگ، مشکل، خطا و… مواجه شدید، تمام سعی‌تان را بکنید که آن مشکل را خودتان حل کنید. زیرا بعد از حل آن مشکل، یک تجربه و نکته‌ی جدید آموزشی به شما اضافه میشود که از روی هم جمع شدن همین تجربه‌ها، شما تبدیل به یک برنامه نویس حرفه‌ای میشوید.



آیا حل کردن مشکلات کدها آسان است؟ قطعا خیر. در برخی مواقع برای من پیش آمده است که روزها و هفته‌ها درگیر حل کردن یک مشکل از کدی که نوشته‌ام بودم. اما وقتی مشکل آن کد را حل کردم، در مسیر حل آن مشکل توانستم به چندین نکته‌ی مختلف آموزشی را نیز به معلوماتم اضافه کنم و همینطور تجربه‌ی بیشتری کسب کنم.



برای مدت زیادی به هر باگ و مشکلی که برمیخوردم سعی میکردم که خودم آن‌را حل کنم و تا حد ممکن از کسی سوال نکنم و با جستجو و تحقیق مطالعه مشکل را حل کنم. این عادت من باعث شد که تجربه‌ی زیادی در حل مشکلات مختلف داشته باشم و حالا وقتی که به اکثر مشکلات در برنامه نویسی برمیخورم، چون مشکلی شبیه به آن‌ها را در قبل حل کرده‌ام، کارم برای حل آن مشکل جدید راحت‌تر میشود. زیرا چیزی به اسم تجربه به من اضافه شده است.







چرا هیچکس جز خودتان نباید/نمیتواند مشکلات کد شما را حل کند؟

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تا جایی که میتوانید خودتان حل کنید

نظر من این است که فکر کنید هیچ کسی را ندارید،‌ هیچ شخصی قرار نیست به شما راهنمایی مستقیم کند و با هیچ کس ارتباطی ندارید. حالا اگر به یک مشکل یا باگ برخورد کردید، سعی کنید فقط با کمک گوگل مشکل‌تان را حل کنید.

مقاله‌ی مرتبط: برنامه نویسی چیست؟ یک تعریف ساده، کاربردی و جذاب

اکثر دوستانی که به تازگی وارد حیطه‌ی برنامه نویسی شده‌اند، هنگامی که با یک مشکل در کدشان مواجه میشوند، یک یا دوبار سعی در حل آن مشکل میکنند و سپس خیلی سریع مشکلشان را در یک انجمن برنامه نویسی مطرح میکنند و یا از شخصی بصورت مستقیم کمک میگیرند. ممکن هم هست در این حالت مشکل‌شان حل بشود، اما چون شخص دیگری حل این مشکل را برایشان انجام داده است، تجربه و دانش خاصی به آن‌ها اضافه نشده است.



پیشنهاد اول من به شما عزیزان این است که اگر با مشکل، باگ یا خطایی برخورد کردید، تمام سعی‌تان را بکنید که تنهایی آن‌را حل کنید. اطمینان داشته باشید که تجربه یکی از مهم ترین نکاتی است که به شما در تبدیل شدن به یک برنامه نویس حرفه‌ای کمک میکند.



ممکن است برای حل مشکل یا باگی که با آن مواجه شده‌اید، محبور باشید که زمان و انرژی بسیاری صرف کنید، اما شک نکنید که ارزشش را دارد و در نهایت باعث افزایش تجربه و دانش شما میشود.

برای حل مشکل‌تان میتوانید از گوگل و استک اورفلو هم کمک بگیرید. این دو سایت، بهترین دوستان هر برنامه نویسی هستند و برای حل تمامی مشکلات به شما کمک میکنند.



چرا هیچکس جز خودتان نباید/نمیتواند مشکلات کد شما را حل کند؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا