خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
شما هم حتما با HTML و CSS آشنایی دارید. در بعضی از جاها دیده‌ام که افراد از HTML و CSS به عنوان زبان های برنامه نویسی نام میبرند. یا مثلا در رزومه‌ها افراد مینویسند که مسلط به زبان های برنامه نویسی HTML و CSS هستند. در این فیلم و مقاله آموزشی میخواهیم درباره‌ی این موضوع صحبت کنیم که چرا HTML و CSS از لحاظ منطقی و علمی، نمیتوانند زبان برنامه نویسی باشند و کلا چه چیزی از زبان های برنامه نویسی کم دارند.

HTML و CSS مخفف چه هستند؟

احتمالا میدانید که HTML مخفف Hyper Text Markup Language هست. اگر به کلمه‌ی markup دقت کنیم، متوجه میشویم که حتی در اسم HTML هم آمده است که یک زبان Markup یا نشانه گذاری یا علامت گذاری هست.

CSS هم مخفف عبارت Cascading Style Sheet میباشد که دقیقا اسمش نیست اشاره میکند که CSS یک Style Sheet میباشد که کار اصلی آن این است که به کمک HTML بیاید و صفحات وب زیبایی را برای ما طراحی کند.

پس اگر به اسم HTML و CSS دقت کنیم هم متوجه میشویم که نمیتوانند زبان های برنامه نویسی باشند. در ادامه دلیل های دیگری را نیز بررسی میکنیم.



HTML و CSS دارای ویژگی های زبان های برنامه نویسی نیستند!

زبان های برنامه نویسی یک سری ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی دارند که به عنوان زبان‌های برنامه نویسی شناخته میشوند. برای مثال شما PHP را به عنوان یک زبان برنامه نویسی در نظر بگیرید. در PHP شما میتوانید:

  • از شرط‌های if و else استفاده کنید
  • از حلقه‌های while و for و… استفاده کنید
  • از توابع (function) ها استفاده کنید
  • متغیر بسازید و به متغیرها مقدار دهید
  • از برنامه نویسی به روش شی گرا لـ*ـذت ببرید
  • و ده‌ها امکان دیگر
این ویژگی‌هایی که در بالا نام بردیم، همگی چیزهایی هستند که بین همه‌ی زبان های برنامه نویسی مشترک هستند. اما هیچ کدام از آن‌ها در HTML و CSS وجود ندارند. شما نمیتوانید با HTML و CSS کارهایی شبیه کارهای بالا کنید. به همین دلیل نمیتوان به HTML و CSS گفت که آن‌ها جز دسته‌های زبان های برنامه نویسی قرار میگیرند.



چرا HTML و CSS زبان برنامه نویسی نیستند؟

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
حواستان به رزومه‌تان باشد

اگر شما میخواهید برای جایی رزومه ارسال کنید و یا اینکه در حال صحبت با شخصی حرفه‌ای در حیطه‌ی برنامه نویسی هستید، مراقب باشید که از HTML و CSS به عنوان زبان های برنامه نویسی صحبت نکنید. یا مثلا در رزومه‌ی خود، ننویسید: مسلط به زبان های برنامه نویسی HTML و CSS



شما میتوانید HTML و CSS را بجای زبان برنامه نویسی، یک تکنولوژی بدانید و مثلا بگویید: من مسلط هستم به تکنولوژی‌های HTML و CSS



اگر در رزومه یا صحبت هایتان HTML و CSS را یک زبان برنامه نویسی بخوانید، احتمالا دیگران این برداشت را از شما خواهند داشت که برنامه نویسی تازه کار هستید و این برای جایگاه حرفه‌ای شما اصلا خوب نیست



اما اشتباه نکنید!

اینکه HTML و CSS زبان های برنامه نویسی نیستند، به این معنا نیست که بدردنخور می‌باشند و کاربردی ندارند یا اینکه نباید از آن‌ها استفاده کنیم. مسئله اصلی این است که فقط نباید آن‌ها را جز دسته‌ی زبان‌های برنامه نویسی بدانیم.

در صورتی که HTML و CSS بسیار قدرتمند هستند. پروژه‌هایی را شما میتوانید پیدا کنید که اصلا باورتان نمیشود که اینها با HTML و CSS طراحی شده‌اند. همینطور این دو تکنولوژی، پایه‌ی اصلی طراحی صفحات وب هستند و در پروژه‌های تحت وب نقشی بسیار اصلی و اساسی را بازی میکنند.



چرا HTML و CSS زبان برنامه نویسی نیستند؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا