خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
رژه روز پیروزی در روسیه بلاخره با بیش از ۱ ماه تاخیر به دلیل همه گیری ویروس کرونا برگزار شد. در این مطلب قصد معرفی پنج سلاح جدید ارتش روسیه که در این رژه شرکت داشتند را معرفی کنیم.



رژه روز پیروزی هر سال در سالگرد تسلیم شدن آلمان نازی در مسکو برگزار می‌شود. این مراسم فرصتی است برای ارتش روسیه تا با نمایش به روزترین و قدرتمندترین تسلیحاتش، اقتدار خود را به رخ بکشد. رژه امسال نیز با این که تحت تاثیر همه گیری کرونا قرار گرفت اما باز هم شاهد گذر جدیدترین تسلیحات روسی از میدان سرخ بود. در این مطلب قصد معرفی ۵ سلاح جدید روسیه را داریم که پیش از این در رژه روز پیروزی به نمایش در نیامده بودند.

سلاح جدید

۱- سامانه پدافندی Buk-M3

سامانه بوک ام ۳ – Buk-M3، یک سامانه پدافندی متحرک میان برد است که برای اولین بار در اواخر دهه ۷۰ میلادی وارد خدمت شد. تمامی اجزاء این سامانه از جمله رادار و موشک‌ها بر روی یک شاسی قرار دارند و این سامانه می‌تواند در مدت زمان کوتاهی در محل مورد نیاز مستقر و آماده عملیات شود. بوک ام ۳ – Buk-M3، جدیدترین مدل این سامانه پدافندی است که به موشک‌های جدید مجهز شده است. این موشک‌ها نسبت به موشک‌های مدل‌های قبلی این سامانه برد ارتفاع و سرعت درگیری بیشتری دارند و از توانایی درگیری با اهداف بزرگ تا فاصله ۷۰ کیلومتر برخوردارند. همچنین به دلیل کوچکتر بودن موشک جدید، ظرفیت حمل موشک‌ها نیز در این سامانه افزایش یافته و به جای ۴ موشک، هر سامانه می‌تواند تا ۶ موشک را حمل کند. از دیگر برتری‌های این سامانه نسبت به مدل‌های قبلی مقاومت بیشتر در برابر اقدامات متقابل الکترونیکی است.


سلاح جدید

۲- سامانه پدافندی Pantsir-SM

پنتسیر یکی از معروف‌ترین سامانه‌های پدافندی ساخت روسیه است و پنتسیر اس ۱ – Pantsir S1 جزو پر فروش ترین محصولات نظامی روسیه در سال‌های اخیر بوده است. با این حال عملکرد آن در سوریه و لیبی بسیار ضعیف بوده و اخیرا بیش از بیست سامانه پانتسیر در این کشورها توسط پهپادهای ترک نابود شده اند. به همین دلیل روسیه دست به به روزرسانی این سامانه زده تا ضعف آن در مقابل اهداف کوچک مانند پهپادها را جبران کند. در همین زمینه برد کشف رادار این سامانه از ۴۰ کیلومتر به ۷۵ کیلومتر و برد درگیری آن از ۲۰ کیلومتر به ۴۰ کیلومتر افزایش یافته است. این مدل همچنین دارای موشک‌های پرسرعت جدید با برد دو برابر موشک‌های قبلی است. به این ترتیب سامانه پنتسیر اس ام در مقابل اهداف کوچک مانند پهپاد‌ها کارایی بیشتری خواهد داشت.


سلاح جدید

۳- راکت انداز چندگانه TOS-2

راکت انداز تاس ۲ – TOS-2 سلاح جدید دیگری بود که در رژه روز پیروزی به نمایش درآمد. این سلاح قرار است جایگزین راکت انداز تاس ۱ شود که در زمان شوروی تولید شده است. اطلاعات زیادی در مورد این راکت انداز در دست نیست اما برد آن ۱۰ کیلومتر اعلام شده و با برخورداری از قابلیت استفاده از اطلاعات ماهواره‌ای و پهپادها برای هدف گیری، دقت بیشتری نسبت به تاس ۱ خواهد داشت. راکت‌های این راکت انداز نیز به دلیل استفاده از مواد منفجره جدید، قدرتمندتر هستند.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


پنج سلاح جدید ارتش روسیه که در رژه روز پیروزی به نمایش درآمدند

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
سلاح جدید

۴- تانک T-90M

تانک T-90M مدل به روز رسانی شده تانک‌های تی ۹۰ ارتش روسیه است. تغییر اصلی این تانک در طراحی برجک آن صورت گرفته است تا بتواند توپ جدید ۱۲۵ میلی‌متری تانک T-14 Armata را در خود جای دهد. علاوه بر توپ قدرتمندتر، تانک T-90M به سامانه کنترل آتش پیشرفته کالینا مجهز شده است که این سامانه نیز برای تانک T-14 توسعه یافته است. درکنار این تغییرات، به روزرسانی‌هایی نیز در بخش حفاظت این تانک اعمال شده که شامل نصب زره واکنشی انفجاری رلیکت و سامانه دفاع فعال افغانیت است. قرار است تمامی تانک‌های T-90 ارتش روسیه به این استاندارد ارتقاء پیدا کنند.


سلاح جدید

۵- تانک T-80BVM

تانک T-80 یکی از قدرتمندترین تانک‌هایی است که در زمان شوروی تولید شد. اما این تانک در گذر زمان و به دلیل عدم به روز رسانی قابل توجه از دیگر رقبای خود عقب افتاده است. T-80BVM مدل به روز رسانی شده این تانک است. این به روزرسانی‌ها شامل نصب زره واکنشی انفجاری رلیکت برای افزایش حفاظت، توپ دقیق‌تر، موتور توربین گازی بهتر و موارد جزئی دیگر است.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


پنج سلاح جدید ارتش روسیه که در رژه روز پیروزی به نمایش درآمدند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا