خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
در این مقاله قصد داریم شرحی جامع و کامل از عملکرد الگوریتم مرغ مگس خوار را بدهیم که این الگوریتم چیست و چرا به وجود آمد و چگونه عمل می کند؟


الگوریتم مرغ مگس خوار یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که اهداف متفاوت تری با دیگر الگوریتم های مورد استفاده گوگل را دنبال می کند. بر خلاف دیگر الگوریتم های مورد استفاده، این الگوریتم به دنبال اسپم کردن لینک های بی کیفیت و سیاه نیست، بلکه جست و جوی کاربران را بهینه کرده و به دنبال افزایش سرعت دسترسی کاربران به سوالات و نتایج مناسب است.
الگوریتم مرغ مگس خوار از چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است؟ چه فاکتورهایی را بررسی می کند؟ چه تاثیری بر سئو سایت دارد؟ چه اقداماتی لازم است که این الگوریتم به سایت شما اعتبار بالایی اختصاص دهد؟ همگی پرسش هایی است که در این مقاله به شما پاسخ خواهیم داد.



چرا مرغ مگس خوار؟

شاید برای هر فرد این سوال پیش بیاید که از میان تعداد بیشماری حیوانات، چرا این نام برای الگوریتم انتخاب شده است. بیشترین و مهم ترین این علت را می توان دقت و ظرافت مشترک میان مرغ مگس خوار و این الگوریتم دانست.
مرغ مگس خوار را یکی از تیزبین ترین و سریع ترین پرنده های دنیا می دانند. این پرنده می تواند در زمان بسیار کوتاهی هدفی را که در فاصله بسیار دور از آن قرار دارد با چشمان خود دیده و آن را شکار کند. جالب است بدانید که هنگام پرواز، چشمان انسان نمی تواند بال‌‌‌‌های این پرنده را دیده و تشخیص دهد. علت این مساله آن است که هنگام پرواز بال‌های این پرنده در هر ثانیه 70 بار حرکت می کند و یا هنگام شیرجه زدن برای گرفتن هدف این عدد به 200 می رسد!
اگر کمی عملکرد این پرنده را با خود مرور کنید، احتمالا متوجه سرعت عمل و دقت الگوریتم مرغ مگس خوار نیز خواهید شد. این الگوریتم احتمالا بدون آن که شما متوجه فعالیت آن شوید، می تواند سایت شما را با سرعت و دقت بالایی بررسی کند!



الگوریتم مرغ مگس خوار




الگوریتم مرغ مگس خوار، مهمترین الگوریتم گوگل را کامل بشناسید

 
  • تشکر
Reactions: Mana و ارمین

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
الگوریتم مرغ مگس خوار چست و چگونه عمل می کند؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این الگوریتم به دنبال پیدا کردن سایت های اسپم شده و یا لینک های سیاه نیست. هدف این الگوریتم آن است که کاربران دنیای مجازی در زمان کوتاه تری به نتایج مناسب و دلخواه خود برسند. تا قبل از پیدایش الگوریتم مرغ مگس خوار، الگوریتم های دیگر جهت نمایش سایت های مرتبط تنها به کلمه کلیدی و چگالی آن در محتوا توجه می کردند. در واقع اگر برای مثال کاربر کلمه کلیدی تالار عروسی را در موتور جست و جو ثبت می کرد، الگوریتم ها به دنبال محتواهایی بودند که دارای تعداد بیشتری از این کلمه کلیدی باشند.
این مساله باعث شده بود که بسیاری از سایت ها بدون توجه به کیفیت محتوا، مقاله های خود را تنها با کلمات کلیدی بسیار پر کنند. در نتیجه کاربران اینترنت بعد از جست و جوی عنوان مورد نظر خود با مقاله هایی بی کیفیت و بدون اطلاعات کافی روبه رو می شدند. برای رفع این مشکل و برای کمک به کاربران در پیدا کردن یک محتوای با کیفیت و مناسب، گوگل الگوریتم مرغ مگس خوار را مورد استفاده قرار داد.


در سال 2013 این الگوریتم توسط گوگل به کاربران دنیای مجازی معرفی شد. عملکرد این الگوریتم بسیار هوشمندانه است. این الگوریتم مانند یک انسان می تواند متن محتواها را بررسی کرده و سایت هایی با محتوای با کیفیت را به کاربران نشان دهد. اما چگونه؟
تصور کنید که شما با دوست خود راجع به همان تالار عروسی صحبت می کنید. در این مکالمه شما بارها از کلمات مرتبط و هم معنی مانند سالن عروسی، آهنگ، عروس و داماد، آرایش عروس، غذا و غیره استفاده می کنید. این کلمات نشان می دهد که مکالمه شما یک مکالمه صحیح با محوریت تالار عروسی است. این الگوریتم نیز دقیقا به این نکته توجه می کند.
در واقع این الگوریتم به جای تمرکز تنها روی کلمه کلیدی، به دنبال کلمات هم معنی، مشابه و مرتبط نیز گشته و کیفیت محتوا را بر اساس مجموعه آن ها می سنجد. در نتیجه بعد از هر جست و جوی کلمه کلیدی، الگوریتم مرغ مگس خوار سایت هایی با محتواهایی کاملا با کیفیت و مناسب در اختیار کاربران خود قرار می دهد.



مرغ مگس خوار از چه ابزارهایی استفاده می کند؟

این که مرغ مگس خوار برای پیدا کردن سایت هایی با کیفیت و نمایش آن به کاربران از چه ابزارهایی استفاده می کند، سوالی است که پاسخ چندان روشنی توسط گوگل به آن داده نشده است. چیزی که مشخص است این که ابزارهایی مانند گراف دانش و جست و جوی معنایی ابزارهایی اصلی هستند که این الگوریتم برای عملکرد خود از آن ها استفاده می کند. اما این ابزارها دقیقا چه کاری انجام می دهند؟


گراف دانش

گراف دانش یکی از ابزارهای قدرتمند گوگل است که فعالیت خود را یک سال قبل تر از الگوریتم مرغ مگس خوار آغاز کرده است. گراف دانش به این نکته توجه می کند که نتیجه هر جست و جو تنها یک کلمه نبوده بلکه یک هدف است. با یک مثال ساده این مساله را برای شما توضیح خواهیم داد. تصور کنید که شما نام یک بازیگر مورد علاقه خود را در موتور جست و جو می نویسید. گراف دانش هنگام جست و جو دست به کار شده و تمامی اطلاعات مربوط به آن شخص از سابقه بازیگری، جوایز، بیوگرافی، فیلم ها و غیره را در اختیار شما قرار می دهد. این مساله قبل از الگوریتم مگس خوار می توانست تا حدی کاربران را به نتایج مناسب جست و جو نزدیک کند.



گراف دانش




الگوریتم مرغ مگس خوار، مهمترین الگوریتم گوگل را کامل بشناسید

 
  • تشکر
Reactions: Mana و ارمین

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
جست و جوی معنایی

جست و جوی معنایی ابزار دیگری است که این الگوریتم برای عملکرد مناسب خود از آن استفاده می کند. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، الگوریتم مرغ مگس خوار به جای تمرکز روی کلمه کلیدی به معنا و مفهوم کلی نگاه می کند. جالب است بدانید که این ابزار برای نشان دادن نتایج جست و جو اطلاعاتی مانند تاریخچه شما در جست و جو، موقعیت مکانی و اطلاعات دیگر را بررسی کرده و به شما در پیدا کردن نتایج جست و جو کمک می کند.
اجازه دهید این نکته را نیز با یک مثال ساده برای شما روشن تر کنیم. تصور کنید شما بارها نام فوتبالیست مورد نظر خود را جست و جو کرده اید و سابقه جست و جوهای شما در موتورهای جست و جو (history) شما در مورد فوتبال، ورزش و موارد مشابه باشد. اگر شما در موتور جست و جو کلمه کلیدی بیوگرافی علی را بنویسید، در کادر پایین مطالبی مانند بیوگرافی علی پروین، علی کریمی برای شما نمایش داده می شود. در حالی که این کادر برای فرد دیگر با موقعیت جغرافیایی متفاوت و سابقه جست و جوی متفاوت، فرق می کند.
در واقع این ابزار از الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر توجه به کلیت و مفهوم که در بالا توضیح داده شد، به سابقه جست و جو و دیگر اطلاعات شما توجه کرده و بهترین نتایج را در اختیار شما قرار می دهد.



الگوریتم مرغ مگس خوار چگونه بر جایگاه سایت ها تاثیر می گذارد؟

الگوریتم مرغ مگس خوار همواره به دنبال آن است که اطلاعات مفید، با کیفیت و مناسب را در اختیار کابران قرار دهد. این الگوریتم بیش از هر چیز به رفتار کاربران در هنگام جست و جوی یک مفهوم و کلمه کلیدی توجه می کند. برای مثال زمانی که یک کلمه کلیدی و یا مفهوم را جست و جو می کنید، طبق الگوریتم های دیگر گوگل و موارد سئو، سایت ها به ترتیب در صفحه جست و جو نمایش داده می شوند.
در صورتی که به مرور برای مرغ مگس خوار ثابت شود که سایت نشان داده شده مثلا در رتبه چهارم در مقایسه با سایت های بالاتر مثلا رتبه های اول و دوم محبوب تر است، جایگاه آن ها را تغییر خواهد داد. مرغ مگس خوار میزان این محبوبیت را با عوامل مختلفی مانند میزان کلیک روی سایت، زمان ماندن در سایت، تعداد سایت هایی که بعد از آن باز می کنید و غیره می سنجد. البته بدون شک ذکر این نکته ضروری است که تاثیر این الگوریتم برای تعیین رتبه و جایگاه سایت ها، در مقایسه با الگوریتم های دیگر بسیار کم تر است.



الگوریتم مرغ مگس خوار




الگوریتم مرغ مگس خوار، مهمترین الگوریتم گوگل را کامل بشناسید

 
  • تشکر
Reactions: Mana و ارمین

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
الگوریتم مرغ مگس خوار چه کاربردهای ویژه و متمایزی دارد؟

بدون شک زمانی که گوگل یک الگوریتم جدید را به کاربران خود ارائه می دهد، این الگوریتم باید دارای ویژگی های متمایز و قابل توجهی باشد. یکی از این مزایا و ویژگی های قابل توجه در این الگوریتم قابلیت جست و جوی صوتی است. برای اولین بار در موتورهای جست و جو این الگوریتم به شما این امکان را می دهد که بتوانید موضوع مورد نظر خود را به صورت صوتی به گوگل داده تا نتایج مورد نظر را به شما نشان دهد.
ویژگی متمایز و مثبت دیگر این الگوریتم توجه به جست و جوی محلی است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد مرغ مگس خوار با استفاده از ابزارهایی مانند گراف دانش و جست و جوی معنایی، بر اساس موقعیت جغرافیایی شما، بهترین سایت ها را به شما نمایش می دهد.



الگوریتم مرغ مگس خوار و سئو

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، اسپم شدن و تغییر جایگاه سایت ها در نتایج جست و جو بیش از هر چیز به الگوریتم های دیگری مانند الگوریتم پاندا یا پنگوئن مربوط می شود. اما تاثیر مرغ مگس خوار را نیز بر سئو سایت نمی توان نادیده گرفت.
گوگل بعد از معرفی این الگوریتم عنوان کرد که اصول سئو و بررسی کیفیت و اعتبار سایت ها تغییر زیادی نکرده است و نیازی به نگرانی بابت این الگوریتم نیست. الگوریتم مرغ مگس خوار بیش از هر چیز به کیفیت محتوا توجه می کند و تاثیری بر اسپم کردن و یا جریمه کردن سایت های متقلب و بی کیفیت ندارد.



راهکارهایی برای ارتقا سایت از نظر مرغ مگس خوار

برای آن که بتوانید نظر مرغ مگس خوار را به خود جلب کنید، تنها کافی است روی کیفیت محتوای خود کار کنید. شما می توانید با رعایت چند نکته ساده جایگاه مناسبی از الگوریتم مرغ مگس خوار کسب کنید. این نکات شامل موارد زیر می باشد:



راهکارهایی برای ارتقا سایت از نظر مرغ مگس خوار



کلمات کلیدی را بهینه سازی کنید

در حال حاضر چگالی مورد نظر برای کلمات کلیدی مورد استفاده در هر محتوا تقریبا یکسان است. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که در محتوا کلمه کلیدی را به تعداد مناسب و استاندارد استفاده کنید.



الگوریتم مرغ مگس خوار، مهمترین الگوریتم گوگل را کامل بشناسید

 
  • تشکر
Reactions: Mana و ارمین

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
از محتواهای صوتی و یا تصویری استفاده کنید

یکی از موارد بسیار مهمی که بر کیفیت محتوا تاثیر می گذارد، استفاده از ابزارهای مختلف مانند تصاویر، کلیپ، موشن گرافیک و غیره است. این ابزارها به الگوریتم های گوگل نشان می دهد که محتوای شما یک محتوای با کیفیت بوده تا جایگاه مناسب تری به سایت شما اختصاص دهند.



محتواهایی با تعداد کلمات متنوع بنویسید

از دیگر مواردی که می تواند توجه الگوریتم مرغ مگس خوار را به خود جلب کند و سئو سایت شما را ارتقا دهد، نگارش محتوا با تعداد کاراکترهای مختلف است. بسیاری از کاربران به دنبال خواندن مقاله های جامع و طولانی هستند، درحالی که بسیاری دیگر مقالات مختصر و کوتاه را ترجیح می دهند. برای این که بتوانید جایگاه سئو خود را ارتقا دهید، سعی کنید محتواهایی مختلف با تعداد کاراکترهایی متنوع بنویسید.



محتواهایی جامع بنویسید

همانطور که در بخش گراف دانش دیدید، گوگل و الگوریتم مرغ مگس خوار تنها به دنبال جست و جوی یک کلمه نبوده بلکه به کابران اجازه می دهد که به تمامی اطلاعات مربوط به کلمه مورد نظر دسترسی پیدا کنند. برای آن که بتوانید نظر مساعد الگوریتم مرغ مگس خوار را در این زمینه نیز به دست آورید، حتما سعی کنید محتواهایی جامع و کامل بنویسید. این محتواها بهتر است تمامی اطلاعات مربوط به کلمه کلیدی مورد نظر را داشته باشد.



از کلمات مشابه و مرتبط استفاده کنید

الگوریتم مرغ مگس خوار به جای تمرکز به کلمه کلیدی به مفهوم و محتوا توجه می کند. از این رو برای آن که کیفیت محتوای خود را از نظر این الگوریتم بالا ببرید، از کلمات مشابه، هم معنی و مرتبط با کلمه کلیدی حتما در مقاله خود استفاده کنید.



بک لینک های داخلی سایت خود را بهینه سازی کنید

مساله دیگری که می تواند کیفیت محتوا و سئو سایت شما را بالا ببرد، لینک های داخلی است. با یک مثال ساده این مساله را برای شما توضیح خواهیم داد. تصور کنید که شما یک مقاله راجع به الگوریتم مرغ مگس خوار می نویسید و مقالات دیگری نیز در مورد دیگر الگوریتم های گوگل مثلا پاندا در سایت خود دارید. می توانید کلمه الگوریتم پاندا در مقاله خود را لینک داخلی به مقاله آن کنید تا کاربران با یک کلیک بتوانند به آن محتوا نیز دسترسی پیدا کنند.



الگوریتم مرغ مگس خوار، مهمترین الگوریتم گوگل را کامل بشناسید

 
  • تشکر
Reactions: Mana و ارمین

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
از کدهای نشانه گذاری schema استفاده کنید

زمانی که شما یک کلمه کلیدی و یک موضوع را در گوگل جست و جو می کنید، اطلاعات مرتبط دیگری در سمت راست نتایج برای شما نمایش داده می شود. این اطلاعات مرتبط به گراف دانش و کدهای schemaمربوط می باشد. شما برای بهبود سئو سایت از نگاه الگوریتم مرغ مگس خوار می توانید به سایت schema.org سری زده و از کدهای آن در بخش های مختلف سایت مانند بیوگرافی، تصویر، فیلم و غیره استفاده کنید.

جمع بندی

بر خلاف دیگر الگوریتم‌های مورد استفاده توسط گوگل، هدف الگوریتم مرغ مگس خوار اسپم کردن سایت‌های بی کیفیت نیست. این الگوریتم به دنبال آن است که کاربران در کوتاه‌ترین زمان ممکن به بهترین نتایج مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. این الگوریتم با استفاده از دو عامل گراف دانش و جست و جوی معنایی بهترین و کامل‌ترین محتوا را انتخاب و در اختیار کاربران قرار می‌دهد.



الگوریتم مرغ مگس خوار، مهمترین الگوریتم گوگل را کامل بشناسید

 
  • تشکر
Reactions: Mana و ارمین
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا