خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شایع ترین بیماری قلب و عروق چگونه ایجاد می شود؟

مهم ترین و شایع ترین علت تنگی یا انسداد کامل سرخرگ کرونری تصلب شرائین یا آترواسکلروز است. التهاب دیواره سرخرگ ها که اصطلاحاٌ آرتریت گفته می شود، آسیب های شیمیایی و فیزیکی، بیماری مادرزادی و گاهاٌ قرستاده شدن ذرات معلق چربی به داخل عروق کرونر هم از علل بیماری انسداد سرخرگ کرونری هستند.

تجمع چربی و سپس فعال شدن التهاب در سرخرگ کرونری باعث به وجود آمدن درجه هایی از تنگی های داخل رگ می شود تا جایی که انسداد قابل توجهی به وجود می آید. این انسداد داخل سرخرگ کرونری باعث می شود که کاهش جریان خون و کاهش توزیع و پخش اکسیژن و مواد غذایی در قسمت هایی از قلب که بعد ازمحل انسداد سرخرگ است به وجود بیاید.


بهتر است بدانید که بوجود آمدن بیماری انسداد سرخرگ کرونری به عنوان شایع ترین بیماری قلب و عروق, تقریبا از سال های اولیه زندگی شروع می شود و چندین دهه طول می کشد تا به سمت علامتدار شدن پیش برود.

شایع ترین بیماری قلب و عروق چه زمانی علامتدار می شود؟

با گذشت سال ها تجمعات داخل سرخرگ وسیع تر می شود و سبب تنگ تر شدن بیشتر و بیشتر فضای انتقال داخلی خون و سلول های خون و هچنین اکسیژن و کواد غذایی در عروق کرونر می شوند و نهایتا مرحله ای ایجاد می شود که آستانه بحرانی است.

این حد بحرانی معمولاٌ زمانی است که پروسه جمع شدگی چربی ها و التهاب, باعث کم شدن سطح مقطع رگ به میزان حداقل ۷۵٪ شود. وقتی به دنبال تنگی و مسدود شدن, خونرسانی به بافت قلب به طور موثری کم شود, احساس دردی در قفسه سـ*ـینه ایجاد خواهد شد.

در این شرایط وقتی بیمار در حال استراحت کردن است میزان نیاز قلب به جریان خون توسط سرخرگ کرونری در حال توزیع و پخش است و اتفاقی رخ نمی دهد و بیمار هنوز هیچ علامتی ندارد.

اما وقتی این بیمار فعالیت فیزیکی پیدا می کند یا دچار استرس جسمی و روانی می شود فعالیت سیستم قلب و عروق افزایش پیدا می کند، میزان خونی که از رگ های کرونر تنگ شده عبور می کند. برای تامین نیاز های قلب کافی نخواهد بود و یک عدم تعادل بین میزان نیازبه خون اکسیژن دار و میزان توزیع و پخش خون مورد نیاز پیدا می شود.

اگر انسداد در سرخرگ کرونری به طور کامل شود, در این وضعیت است که حمله ناگهانی و سکته قلبی ایجاد خواهد شد.





انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


بیماری انسداد سرخرگ کرونری

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا