خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
امنیت سایت یکی از مسائل مهمی است که باید به آن توجه داشت. هر سایت به یک افزونه و انجام اقدامات امنیتی نیاز دارد تا مورد هجوم هکرها قرار نگیرد. انتخاب یک افزونه کارآمد و مناسب با سایت کار سختی است. Wordfence و Sucuri دو مورد از بهترین و محبوب‌ترین افزونه‌های امنیتی وردپرس رایگان در بازار هستند. هردو برای حفظ امنیت سایت وردپرس شما بسیار توصیه شده و فوق العاده مفید هستند. اما شاید برای انتخاب یکی از این دو تردید داشته باشیم. Wordfence یا Sucuri ؟ کدامیک بهتر است؟ در این بخش به بررسی و مقایسه این دو افزونه باهم می‌پردازیم تا به شما در انتخاب یک افزونه امنیتی مناسب کمک کنیم.

Wordfence یا Sucuri

Wordfence و Sucuri دو افزونه امنیتی برتر وردپرس هستند. آنها هر دو محافظت کاملی از سایت در برابر حملات بی رحمانه، بدافزارها و سرقت داده‌ها ارائه می‌دهند.
به عنوان مدیر سایت، شما باید یک افزونه امنیتی را انتخاب کنید که به صورت همه جانبه از وبسایت شما در برابر حمله هکرها محافظت کند. در حالیکه Wordfence یا Sucuri هر کدام از ویژگی‌های مشابه زیادی برخوردارند، هر کدام جوانب مثبت و منفی خود را دارند. در ادامه به مقایسه این دو افزونه در موارد مختلف می‌پردازیم.

مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri

مورد اول: راحتی در استفاده

امنیت سایت یک زمینه کاملاً پیچیده و فنی است. بنابراین در اولین مرحلهمقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri، به بررسی سهولت و راحتی استفاده این دو افزونه می‌پردازیم.
حال بیایید باهم بررسی کنیم استفاده از Wordfence یا Sucuri برای محافظت از سایت چقدر آسان است.

  • راحتی استفاده از Wordfence
تنظیمات این افزونه امنیتی بسیار ساده است. بلافاصله پس از نصب افزونه از شما یک آدرس ایمیل برای دریافت اعلان‌های امنیتی خواسته می‌شود. همچنین می‌توانید تعیین کنید که به لیست ایمیلی wordfence بپیوندید یا خیر. در ادامه باید با شرایط استفاده از خدمات و قوانین آنها موافقت کنید و روی دکمه continue کلیک کنید.

wordfence install- نصب افزونه

مراحل نصب و راه‌اندازی wordfence
در مرحله بعد اگر نمی‌خواهید از نسخه پرمیوم افزونه استفاده کنید، بر روی گزینه “No,thanks” کلیک کنید.
سپس وارد صفحه تنظیمات افزونه می‌شوید که در اینجا پنجره‌ای جهت راهنمایی بیشتر مشاهده می‌کنید. همچنین می‌توانید اعلان‌ها و اسکن‌های امنیتی و… را ببینید:

popup guideline- Wordfence یا Sucuri

مشاهده پنجره پاپ آپ راهنما
این افزونه با انجام اسکن امنیتی، باعث برقراری امنیت در وردپرس می‌شود. افزونه Wordfence به صورت خودکار چنین فعالیتی را انجام می‌دهد اما اگر می‌خواهید این کار را به صورت دستی انجام دهید، می‌توانید بر روی گزینه “Start New Scan” کلیک کنید تا کل سایت مورد بررسی و اسکن قرار گیرد.

بسته به اندازه وبسایت شما در صورت اتمام اسکن، اعلان‌هایی را در کادر پایینی صفحه مشاهده خواهید کرد. با کلیک بر روی یک اعلان، جزئیات آن با عملکرد پیشنهادی که باید انجام دهید نشان داده می‌شود.

scan result- مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri

نتایج بدست آمده از اسکن


Wordfence یا Sucuri، کدام بهتر است؟

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
تنظیمات اولیه افزونه Wordfence کاملاً ساده است و به ورود اطلاعات توسط کاربر نیاز ندارد. رابط کاربری آن کمی به هم ریخته است که ممکن است پیدا کردن بعضی از تنظیمات و گزینه‌ها برای مبتدیان مشکل باشد.

  • راحتی استفاده از Sucuri
افزونه Sucuri دارای یک رابط کاربری تمیزتر و بدون نمایش درخواست‌های غیر ضروری در داشبور خود است. با فعال‌سازی افزونه، فرآیند اسکن سریعا انجام می‌شود و در داشبورد افزونه اعلان‌هایی را در این رابـ*ـطه مشاهده خواهید کرد.

sucuri- افزونه امنیتی
فعال کردن افزونه sucuri
برنامه فایروال وبسایت (Sucuri (WAF، یک فایروال مبتنی بر ابر است به این معنی که روی سرور اجرا نمی‌شود. به عبارت دیگر، در پایان کار نیازی به هیچگونه تعمیر و نگهداری فنی نخواهید داشت. برای شروع شما باید کلید API خود را اضافه کرده تا تنظیمات DNS را برای نام دامنه خود پیکربندی کنید. با انجام این کار فایروال، ترافیک مخرب را پیش از رسیدن به هاست شما شناسایی می‌کند.

sucuri firewall- فایروال افزونه
بررسی ترافیک مخرب
با راه اندازی این افزونه در آینده، نگرانی در مورد بروزسانی یا تعمیر و نگهداری آن نداشته باشید. افزونه امنیتی وردپرس Sucuri انجام تنظیمات سخت افزاری امنیتی توصیه شده در سایت شما را راحت‌تر می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید کلیک کردن برای اعمال تنظیمات سخت افزاری امنیتی مختلف است.

hardening option- تنظیمات سخت افراری
تنظیمات سخت افراری
رابط کاربری آن به صورت کلی خوب است. اما برای پیدا کردن برخی از گزینه‌های تنظیماتی نیاز به بررسی دقیق‌تر است.
به‌روزرسانی سرورها در ثبت دامنه، یک گام دیگر است که برای تنظیم فایروال Sucuri لازم است و این کار برای برخی از کاربران مبتدی می‌تواند دشوار باشد.

نتیجه گیری درباره راحتی کار دو افزونه

با توجه به توضیحات بیان شده در مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri، تا به این جای کار Sucuri برنده است. در ادامه به بررسی ویژگی دیگری می‌پردازیم.



Wordfence یا Sucuri، کدام بهتر است؟

 

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,208
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
نتیجه گیری درباره راحتی کار دو افزونه

با توجه به توضیحات بیان شده در مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri، تا به این جای کار Sucuri برنده است. در ادامه به بررسی ویژگی دیگری می‌پردازیم.

مورد دوم: برنامه فایروال سایت (WAF)

فایروال، ترافیک وبسایت را کنترل می‌کند و همچنین تهدیدات امنیتی مشترک را مسدود می‌نماید. روش‌های مختلفی برای پیاده‌سازی فایروال وجود دارد. مبتنی بر برنامه در مقابل مبتنی بر ابر.
طبق تحقیقات انجام شده فایروال‌های مبتنی بر ابر در دراز مدت، کارآمدتر و قابل اعتمادتر هستند. حال در ادامه بررسی می‌کنیم که فایروالی که توسط دو افزونه Wordfence یا Sucuri ارائه می‌شود، باهم چه تفاوتی دارند و کدام بهتر است.

  • فایروال افزونه Wordfence
فایروال Wordfence، ترافیک مخرب سایت را مورد بررسی و نظارت قرار می‌دهد و در صورت نیاز مسدود می‌کند.

wordfence firewall- مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri
بررسی وضعیت فایروال wordfence
باتوجه به اینکه یک فایروال در سطح برنامه است یعنی بر روی سرور اجرا می‌شود، نسبت به فایروالی که مبتنی بر ابر است کارایی کمتری دارد. بر این اساس که فایروال به عنوان افزونه وردپرس اجرا می‌شود در زمان مسدود کردن حمله باید وردپرس به صورت کامل بارگیری شود که باعث می‌شود درصد بالایی از منابع سرور را استفاده کند بنابراین زیاد کاربردی و کارآمد نیست.

برای تغییر این حالت، باید فایروال Wordfence را به صورت دستی تنظیم کنید. این کار به فایروال Wordfence این امکان را می‌دهد تا قبل از رسیدن به نصب وردپرس، بر ترافیک سایت شما نظارت داشته باشد.
فایروال این افزونه زمانی می‌تواند ترافیک سایت شما را مسدود کند که به سرور شما رسیده باشد. در صورت بروز حملات DDOS یا brute force منابع سرور تحت تاثیر قرار می‌گیرند و باعث کاهش عملکرد سایت می‌شود.

دقت کنید هنگامی که برای بار اول افزونه Wordfence را فعال می‌کنید فایروال آن در حالت یادگیری است.

  • فایروال افزونه Sucuri
فایروال افزونه Sucuri مبتنی بر ابر است به طوریکه ترافیک‌های مشکوک را قبل از رسیدن به سرور شما مورد بررسی قرار داده و آنها را مسدود می‌کند. انجام این کار باعث می‌شود که منابع زیادی از سرور استفاده نشود و همچنین سرعت سایت شما را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این وجود سرورهای CDN این افزونه در مناطق مختلف یک امتیاز به حساب می‌آید.

برای استفاده از فایروال این افزونه بایستی DNS دامنه خود را تغییر دهید این کار باعث می‌شود تمامی ترافیک‌ها قبل از ورود به سایت شما از sucuri عبور کنند.
پس از انجام تنظیمات، فایروال این افزونه از همان ابتدا از سایت شما در برابر درخواست‌های مخرب، حملات DDOS و اقدامات صورت گرفته برای پیدا کردن رمز محافظت می‌کند. همچنین آنها دارای یک الگوریتم یادگیری ماشین قوی هستند که از ترافیک‌های مثبت کاذب جلوگیری می‌کنند.
این افزونه بعد از حملات DDoS به شما این امکان را می‌دهد که از حالت High Security به Paranoid بروید تا سرور شما دچار هیچ مشکلی نشود.



محافظت از وردپرس با افزونه Secupress



نتیجه بررسی فایروال دو افزونه

در مقایسه Wordfence یا Sucuri، براساس توضیحات افزونه Sucuri در زمینه فایروال موفق‌تر است.

مورد سوم: نظارت بر امنیت و اعلان‌ها

شما به عنوان مدیر سایت، باید به امنیت و هشدارهایی که به شما داده می‌شود، کاملا توجه کنید. یک مشکل امنیتی به هر اندازه‌ای که کوچک باشد باعث از دست دادن کاربران و همچنین هزینه‌های هنگفتی را برای شما متحمل می‌شود. برای دریافت اعلان‌ها امنیتی، باید مطمئن شوید که سایت وردپرس شما می‌تواند ایمیل ارسال کند یا خیر. بهترین راه برای اطمینان از این مسئله، استفاده از سرویس SMTP برای ارسال ایمیل‌های وردپرس است.
بیایید ببینیم هرکدام از افزونه‌های Wordfence یا Sucuri چگونه مسائل امنیتی و هشدارها را کنترل می‌کنند.

  • بررسی نظارت و اعلان‌ها در افزونه Wordfence
سیستم اعلان و هشدار این افزونه بسیار عالی است. اعلان‌های این افزونه در پنل مدیریتی و در کنار گزینه Wordfence و همچنین در صفحه داشبورد وردپرس مشخص است.
این اعلان‌ها در زمان ورود به داشبورد وردپرس، قابل مشاهده هستند. همچنین براساس اهمیت‌شان برجسته و نمایان‌تر می‌شوند و برای اطلاع از هر اعلان باید بر روی آن کلیک کنید. یکی از قابلیت‌های این افزونه ارسال اعلان‌های مهم و فوری به ایمیل مدیر سایت است.

برای انجام این کار از زیرمنوی Wordfence در پنل مدیریتی گزینه All Options را انتخاب کنید. در این برگه به سمت پایین اسکرول کنید و در بخش Email Alert Preferences هشدارهای ایمیل را روشن یا خاموش کنید. علاوه بر این میزان اهمیت اعلان‌ها را برای ارسال ایمیل به مدیر سایت مشخص کنید.

  • بررسی نظارت و اعلان‌ها در افزونه Sucuri
در این افزونه هم اعلان‌های مهم بر روی داشبورد نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن می‌توانید گزارش‌های کامل از وضعیت سایت را مشاهده کنید.
برای دسترسی به تنظیمات اعلان افزونه Sucuri به صفحه Sucuri Security بروید و با کلیک بر روی Settings در برگه جدید تب Alerts را انتخاب کنید.
سپس در این صفحه می‌توانید آدرس‌های ایمیل را برای دریافت هشدارهای مهم وارد کنید و تنظیمات مربوط به اعلان‌ها را انجام دهید. به طوری‌که علاوه بر مشخص کردن اعلان‌ها برای دریافت، تعداد اعلان‌ها در ساعت را تعیین کنید.

نتیجه بررسی درباره نظارت و اعلان افزونه‌ها

با توجه به توضیحات هر دو افزونه Wordfence یا Sucuri از نظر اعلان‌ها و مسائل امنیتی در یک سطح هستند.

مورد چهارم: اسکنر بدافزار

هر دو افزونه با اسکنرهای امنیتی داخلی همراه هستند تا سایت وردپرس شما را برای شناسایی بدافزار، فایل‌های تغییر یافته و کدهای مخرب مورد بررسی قرار دهند. حال بیایید ببینیم در مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri، چگونه بدافزارها و سایر موارد را اسکن می‌کنند.

  • اسکنر بدافزار افزونه Wordfence
Wordfence دارای یک اسکنر قدرتمند است و گزینه‌ای مناسب برای رفع نگرانی‌های امنیتی سایت شما است. به طور پیش‌فرض، اسکن بدافزارها در این افزونه با محدودیت‌هایی همراه است.
در نسخه رایگان افزونه Wordfence امکان تغییر تنظیمات برای اسکن بدافزار وجود ندارد. اما در نسخه پرمیوم می‌توانید به راحتی برنامه اسکن بدافزار را تعیین و شخصی‌سازی کنید.

شما می‌توانید اسکنر بدافزار را به گونه‌ای تنظیم کنید که در حالت‌های مختلف سایت را اسکن کند. اما بعضی از گزینه‌های اسکن فقط در نسخه پرمیوم قابل دسترس است. علاوه بر این اسکنر، افزونه‌ها و قالب وردپرس را برای تطبیق نسخه آنها با مخزن وردپرس مورد بررسی قرار می‌دهد.

  • اسکنر بدافزار افزونه Sucuri
این اسکنر از API برای اسکن سایت استفاده می‌کند تا مطمئن شود که سایت در لیست سیاه قرار نگرفته است. همچنین به طور خودکار پرونده‌های اصلی وردپرس را مورد بررسی قرار می‌دهد تا توسط بدافزارها تغییر نکرده باشند.
حال برای انجام تنظیمات اسکنر به پنل مدیریتی بروید و بر روی گزینه Sucuri Security کلیک کنید و درنهایت در صفحه تنظیمات به تب اسکنر بروید.

اسکنر رایگان افزونه Sucuri قابل اجرا در پرونده‌ها و فایل‌های عمومی در سایت است. این اسکنر خاص وردپرس نیست بنابراین در تشخیص هر نوع بدافزار و کدهای مخرب فوق العاده خوب عمل می‌کند. همچنین از منابع سرور شما بسیار کمتر استفاده می‌کند که این یک امتیاز اضافی محسوب می‌شود.

نتیجه بررسی اسکنر بدافزارها

در مقایسه بین Wordfence یا Sucuri، طبق توضیحات افزونه Sucuri عملکرد بهتری دارد.

مورد پنجم: پاکسازی سایت هک شده

انجام این کار یعنی پاک‌سازی سایت هک شده در وردپرس کار راحتی نیست. زیرا ممکن است بدافزار بر روی چند فایل تاثیر بگذارد و لینک‌های مخرب در محتوای سایت تزریق کند و همچنین با مسدود کردن سایت، امکان دسترسی به سایت خود را نداشته باشید. پاکسازی سایت از بدفزارها به صورت دستی برای بیشتر مبتدیان کار سختی است.

خوشبختانه، هر دو افزونه Wordfence یا Sucuri سرویس پاکسازی و حذف نرم افزارهای مخرب سایت را ارائه می‌دهند. بیایید باهم نگاهی بیندازیم که کدام یک از این دو افزونه، پاکسازی سایت هک شده را بهتر انجام می‌دهند.

  • پاکسازی سایت با Wordfence
سرویس پاکسازی Wordfence در افزونه رایگان و یا حتی نسخه پرمیوم آن در دسترس نیست. به صورت جداگانه به عنوان یک سرویس افزودنی به این افزونه فروخته می‌شود.
با خرید سرویس پاکسازی سایت، به شما لایسنس افزونه پرمیوم Wordfence برای استفاده در یک سایت داده می‌شود. فرآیند پاکسازی سایت توسط این افزونه رو به جلو است. به طوریکه کل سایت را برای یافتن بدافزارها و کدهای مخرب اسکن می‌کند و در نهایت فایل‌های آسیب دیده را پاک می‌کند. همچنین می‌توانید گزارشاتی درمورد فرآیند پاکسازی سایت خود مشاهده کنید.

علاوه بر این نحوه دسترسی هکرها به سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با ارائه پیشنهاداتی برای مراقبت از سایت از دسترسی دوباره هکرها به سایت پیشگیری کنید.

  • پاکسازی سایت با Sucuri
تمام برنامه‌های خریداری شده Sucuri دارای سرویس پاکسازی سایت است. در این فرآیند، علاوه بر پاکسازی سایت به حذف لیست سیاه، رفع اسپم در سئو و محافظت از WAF برای پیشگیری در برابر حملات آینده پرداخته می‌شود.
این سرویس در پاکسازی بدافزارها، کد اسپم تزریق شده و فایل‌های backdoor یا درب پشتی بسیار کارآمد هستند. فرآیند پاکسازی توسط این افزونه امنیتی راحت است به طوریکه شما با ثبت درخواست، تیم آنها شروع به روند پاکسازی سایت می‌کنند.

آنها از اکانت شما برای دسترسی به FTP / SSH یا cPanel استفاده می‌کنند. در مدت زمان فرآیند پاکسازی با بررسی هر پوشه، آن را ثبت می‌کنند. همچنین به طور خودکار از همه چیز نسخه پشتیبان تهیه می‌کنند.

نتیجه گیری درمورد پاکسازی سایت

باتوجه به توضیحات بیان شده در این بخش هر دو افزونه از نظر پاکسازی سایت همانند هم هستند.

نتیجه گیری نهایی در مقایسه دو افزونه Wordfence و Sucuri

افزونه‌های Wordfence یا Sucuri از بهترین افزونه‌های امنیتی در وردپرس هستند. با این حال، طبق مقایسه‌های صورت گرفته در کل افزونه Sucuri بهترین افزونه امنیتی در وردپرس است. دلیل اصلی برتری افزونه sucuri این است که دارای یک فایروال مبتنی بر ابر است یعنی حملات را در بیرون از سرور شما بررسی می‌کند و این باعث می‌شود که عملکرد و سرعت سایت شما دچار مشکل نشود. در این‌ آموزش این دو افزونه را از جنبه‌های زیر مورد بررسی قرار دادیم:

  • راحتی در استفاده
  • برنامه فایروال سایت
  • نظارت بر امنیت و اعلان ها
  • اسکن بدافزار
  • پاکسازی سایت هک شده


Wordfence یا Sucuri، کدام بهتر است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا