خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابرکامپیوترهای ناسا به کمک تحقیقات دانشمندان جهان برای مقابله با بیماری کرونا آمده‌اند و انتظار می‌رود که منابع ارزشمند در اختیار آژانس فضایی آمریکا کمک بزرگی به توقف پاندمی کووید ۱۹ بکنند.

ابرکامپیوترهای ناسا به تازگی بخشی از بار تحقیقات مبارزه با بیماری کووید ۱۹ را به دوش گرفته‌اند؛ اخیرا اعلام شده که تجهیزات فوق پیشرفته پردازشی در اختیار سازمان فضایی ایالات متحده به کمک دانشمندان آمده‌اند و به همین دلیل بسیاری امیدوار شده‌اند که با وارد شدن ناسا به جبهه مبارزه با کرونا، به زودی مبارزه علیه این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی به پایان خواهد رسید.

البته اعلام شده که از مدتی پیش سوپرکامپیوترهای ناسا برای انجام تحقیقات علمی پایه‌ای در رابـ*ـطه با بیماری کرونا به کار گرفته شده‌ بودند و بخشی از منابع این آژانس فضایی هم در حوزه ابرپردازشگرها برای پیدا کردن درمان کووید ۱۹ مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

به کار گیری ابرکامپیوترهای ناسا

ایده استفاده از ابرکامپیوترهای ناسا و سایر کمپانی‌ها و مجموعه‌هایی که چنین تجهیزات پیشرفته‌ای را در اختیار دارند، از سوی دفتر سـ*ـیاست‌گذاری علم و تکنولوژی کاخ سفید آمریکا مطرح شده بود و علاوه بر آژانس فضایی این کشور، کمپانی‌هایی مانند آی بی ام (IBM)، آمازون (Amazon)، مایکروسافت (Microsoft) و اچ پی (HP) در کنار تعداد زیادی از دانشگاه‌های ایالات متحده و آزمایشگاه‌های وزارت نیروی آمریکا دست به دست هم داده‌اند تا با قدرت ابرپردازش تجهیزات در اختیار خود، پایان پاندمی کووید ۱۹ را نزدیک‌تر کنند.

پروژه‌هایی که به کمک سوپرکامپیوترهای مورد استفاده عملی می‌شوند، در رابـ*ـطه با تاثیر عوامل بیماری‌زا بر روی سلول‌های بدن، آثار ژنتیکی به کار گیری داروهای گوناگون برای درمان کرونا و مباحث پیچیده و مهمی هستند که هم‌اکنون مجموعا در قالب ۶۴ پروژه دسته‌بندی شده‌اند. به علاوه کاخ سفید اعلام کرده که دانشمندان می‌توانند پروپوزال‌های خود برای به کار گیری ابرکامپیوترها به منظور پروژه‌های دیگر را هم در اختیار این مجموعه قرار دهند تا میزان اهمیت پروپوزال‌ها سنجیده شده و در صورت تایید، از توان پردازشی موجود برای کار بر روی تحقیقات مورد نظر استفاده شود.

از میان ۶۴ پروژه موجود، چهار پروژه سهم ابرکامپیوترهای ناسا شده و با اینکه انجام تحقیقات بر روی کووید ۱۹ جزو فعالیت‌های عادی این سازمان نیست، مدیران ناسا اعلام کرده‌اند که مهارت‌ها و تجهیزات ابرپردازش موجود می‌توانند نقش مهمی در تحقیقات مربوط به کرونا ایفا کنند.

کاربرد سوپرکامپیوترها

معمولا از سوپرکامپیوترها برای پردازش حجم‌های زیادی از داده استفاده می‌شود و ناسا هم تجهیزات خود را به صورت معمول برای بررسی‌های جوی و آنالیز حرکات آب و هوای موجود در سیاره استفاده می‌کند. به علاوه، این آژانس فضایی داده‌های جمع‌آوری شده در مورد سیاره‌های فراخورشیدی را به کمک تجهیزات پیشرفته خود آنالیز کرده و وضعیت سیاه‌چاله‌ها و همچنین نکات مختلف مطرح شده در مورد طراحی وسایل هم و نقل هوافضا، توسط این سوپرکامپیوترها آنالیز می‌شوند.

با این حال هم‌اکنون یک نمونه از پروژه‌های مربوط به بیماری کرونا که توسط ابرکامپیوترهای ناسا در دست بررسی بوده، تاثیرات عوامل ژنتیکی بر روی مشکلات تنفسی ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ است. معمولا در موارد شدید آلودگی به کرونا، داخل ریه بیماران از نوعی مایع پر می‌شود و به همین دلیل این افراد توانایی تنفس را از دست می‌دهند. با این وجود پروژه‌ی این عارضه‌ی جانبی که به ناسا واگذار شده، به زودی کمک زیادی به مبتلایان به کرونا خواهد کرد.

در رابـ*ـطه با پر شدن ریه بیماران از مایع، ناسا اعلام کرده که تمامی مبتلایان به یک شکل چنین مشکلی را تجربه نمی‌کنند و هدف اصلی از پروژه مربوط به این مشکل هم بررسی نقش فاکتورهای ژنتیکی بر آثار جانبی بیماری کرونا بوده است.

در تحقیقات دیگری که به کمک ابرکامپیوترهای ناسا انجام می‌شوند، دانشمندان دانشگاه ام آی تی (MIT) با استفاده از نرم‌افزارهای مشخص و قدرت پردازش تجهیزات ناسا، هندسه مولکولی دخیل در پیدا کردن داروهای جدید برای درمان بیماری کووید ۱۹ را مورد بررسی قرار می‌دهند. در این نرم‌افزارها مدل‌های سه بعدی مربوط به مولکول‌ها شبیه‌سازی می‌شوند و همانند پروژه‌های دیگری که به آژانس فضایی آمریکا و سایر کمپانی‌ها و دانشگاه‌های این کشور واگذار شده‌اند، قدمی مهم در راستای توقف پاندمی کرونا برمی‌دارند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ابرکامپیوترهای ناسا به کمک تحقیقات کرونا آمدند

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا