- عضویت
- 6/2/20
- ارسال ها
- 7,624
- امتیاز واکنش
- 13,279
- امتیاز
- 428
- زمان حضور
- 82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
نیروی دریایی ژاپن برای دفاع از کشور جزیرهای خود اقدامات خیره کننده جدیدی انجام داده تا امنیت خود مقابل چین را تضمین کند.
نیروی دریایی ژاپن از دیرباز تا کنون همواره بسیار قدرتمند بوده و در نبردهایی که تجربه کرده، حتی در جنگهایی که در نهایت به شکست ژاپن ختم شد، توانست ضربههای سهمگینی بر پیکر دشمن وارد کند. نیروی دریایی امپراتوری ژاپن در جنگ جهانی دوم نبردهای مهیبی با نیروی دریایی آمریکا داشت و حتی پیشتر در طول تاریخ چند بار نیروی دریایی روسیه را با قدرت در هم کوبید و تا مرز نابودی کامل آن نیز پیش رفت.
امروزه نیروی دریایی دفاعی ژاپن که از آن با عنوان JMSDF یاد میشود، خود را در مقابل دشمنی جدید میبیند که با حرص و اشتهایی انتها ناپذیر مشغول تصرف آبها و منابع آزاد و مورد مناقشه است. این دشمن کشوری نیست جز چین که نیروی دریایی آن با سرعت در حال گسترش است.
نیروی دریایی ژاپن همواره قدرت و آمادگی خود را حفظ کرده و از نظر کارشناسان توانمندی بالاتری نسبت به نیروی دریایی چین دارد. اما ژاپن برای این که بتواند برتری دریایی خود مقابل چین را حفظ کند، اقدامات جدیدی انجام داده که توان رزمیاش را بسیار بیش از پیش افزایش داده و آن را به لقمهای بسیار بزرگتر از دهان چین تبدیل میکند.
اگر به خاطر داشته باشید تقریبا دو سال پیش در نوشتاری که دی ماه سال ۱۳۹۶ در گجت نیوز تقدیم شما عزیزان کردیم، اشاره شد که ژاپن به احتمال زیاد ناوهای هلیکوپتربر خود را تغییر کاربری داده و به ناو هواپیمابر تبدیل میکند. همچنین مطرح شد که نیروی دریایی این کشور برای ناوهای هواپیمابر جدید خود نیاز به جنگنده عمود پرواز دارد و از بین گزینههای موجود، جنگنده چندمنظوره نسل ۵ آمریکایی F-35B لایتنینگ ۲ (Lightning II) بهترین و منطقیترین گزینه برای خرید است.
F-35B معلق در هوا، همچون یک هلیکوپتر
و اما وزارت دفاع ژاپن سال گذشته به طور رسمی درخواست خود برای خرید جنگندههای عمود پرواز و کوتاه خیز F-35B را به کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) ارائه و به موجب آن قرار است ۴۲ فروند جنگنده پنهانکار و رادارگریز F-35B تحویل بگیرد که هر یک ۱۳۰ میلیون دلار قیمت داشته و توان رزمی نیروی دریایی ژاپن به شدت افزایش میدهند.
جنگنده F-35 پیشرفتهترین جنگنده ساخته شده تا به امروز بدست بشر است و مجموعهای از فناوریهای آینده در آن بکار رفتهاند. ضمن اینکه توسعه این جنگنده همچنان ادامه دارد و در آینده شاهد تکامل بیشتر آن هستیم. بد نیست بدانید ژاپن جنگندههای F-35A نیروی هوایی و F-35B نیروی دریایی خود را در خاک خود توسط کمپانیهای میتسوبیشی و IHI تولید و مونتاژ میکند؛ مثلا موتور از جمله بخشهایی است که IHI آن را تحت لیسانس کمپانی هوافضای آمریکایی پرت اند ویتنی (Pratt & Whitney) که سازنده موتور F135 است، تولید میکند. F135 موتور جنگنده F-35 است و پیشرفتهترین و همچنین قدرتمندترین موتور جت توربوفن ساخته شده تا به امروز است.
ژاپن از پیشگامان در زمینه ساخت و به خدمتگیری ناوهای هواپیمابر است. ایده ناو هواپیمابر اولین بار از سوی غربیها مطرح شد و آمریکا اولین کشوری بود که با تبدیل یک رزم ناو به ناو هواپیمابر، از آن در نقش هواپیمابر در نیروی دریایی خود استفاده کرد.
همچنین اولین تلاشها برای ساخت یک ناو هواپیمابر واقعی از سوی انگلیسیها صورت گرفت، با این حال ژاپن اولین کشوری بود که یک ناو هواپیمابر که از ابتدا به عنوان یک ناو هواپیمابر طراحی شده بود را وارد خدمت کرد؛ این ناو هوشو نام داشت و در سال ۱۹۲۲ وارد خدمت شد. جالب است بدانید انگلیسیها ۲ سال پیش از ژاپنیها کار ساخت اولین ناو هواپیمابر را آغاز کردند، اما ژاپنی ناو خود را ۲ سال زودتر از انگلیسیها عملیاتی کردند.
ایزومو و هیوگا در کنار یکدیگر
و اما امروزه این کشور ۴ ناو هلیکوپتربر دارد که دو فروند از کلاس هیوگا و دو شناور دیگر از کلاس ایزومو هستند. ناوهای هیوگا با عرشهای به طول ۲۰۰ متر، کوچکتر بوده و به اندازه کلاس ایزومو، مناسب نقش هواپیمابری نیستند. البته ناوهای هیوگا نیز میتوانند با اعمال تغییر به ناو هواپیمابر تبدیل شوند، اما تعداد هواگردهایی که حمل میکنند کمتر خواهد بود. ضمن اینکه در حال حاضر کره جنوبی مشغول تبدیل ناوهای هیلکوپتربر کلاس دوکدو خود به ناو هواپیمابر است؛ ناوهای دوکدو ابعاد و وزنی مشابه هیوگا دارند.
اما دو شناور کلاس ایزومو به شدت بزرگ بوده و در نیروی دریایی ژاپن با عنوان ناوشکن هلیکوپتربر شناخته میشوند. این دو کشتی که ایزومو و کاگا نام دارند، میتوانند با اعمال یک سری تغییرات به ناو هواپیمابر تبدیل شوند.
پیشتر گمان میشد اعمال تغییر روی این کشتیها برای حمل جنگندههای پنهانکار و رادارگریز نه تنها از نظر سـ*ـیاسی کاری ریسکدار است، بلکه هزینه مالی زیادی نیز میطلبد. البته چین درباره تبدیل کشتیهای کلاس ایزومو به ناو هواپیمابر و خرید F-35B برای استقرار روی آنها، به ژاپن هشدار داده است. با این حال ژاپن در اجرای تصمیم خود مصمم است و توجهی به هشدارهای خارجی ندارد.
ایزومو و کاگا همچون یک ناو هواپیمابر کوچکند. این شناورها دارای جزیره، عرشه پرواز تمام طول با درازای ۲۴۸ متر، آشیانه بزرگ و بالابرهای هواپیما هستند که میتوانند هواپیما را بین بخش جزیره و عرشه پرواز و برعکس، جابهجا کنند. ناوهای کلاس ایزومو ۲۷ هزار تن وزن دارند که ۳.۷ بار سبکتر و تقریبا ۹۰ متر کوتاهتر از یک ابر ناو هواپیمابر آمریکایی از کلاس جرالد آر. فورد (Gerald R. Ford) یا نیمیتز (Nimitz) هستند.
انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98
نیروی دریایی ژاپن از دیرباز تا کنون همواره بسیار قدرتمند بوده و در نبردهایی که تجربه کرده، حتی در جنگهایی که در نهایت به شکست ژاپن ختم شد، توانست ضربههای سهمگینی بر پیکر دشمن وارد کند. نیروی دریایی امپراتوری ژاپن در جنگ جهانی دوم نبردهای مهیبی با نیروی دریایی آمریکا داشت و حتی پیشتر در طول تاریخ چند بار نیروی دریایی روسیه را با قدرت در هم کوبید و تا مرز نابودی کامل آن نیز پیش رفت.
امروزه نیروی دریایی دفاعی ژاپن که از آن با عنوان JMSDF یاد میشود، خود را در مقابل دشمنی جدید میبیند که با حرص و اشتهایی انتها ناپذیر مشغول تصرف آبها و منابع آزاد و مورد مناقشه است. این دشمن کشوری نیست جز چین که نیروی دریایی آن با سرعت در حال گسترش است.
نیروی دریایی ژاپن همواره قدرت و آمادگی خود را حفظ کرده و از نظر کارشناسان توانمندی بالاتری نسبت به نیروی دریایی چین دارد. اما ژاپن برای این که بتواند برتری دریایی خود مقابل چین را حفظ کند، اقدامات جدیدی انجام داده که توان رزمیاش را بسیار بیش از پیش افزایش داده و آن را به لقمهای بسیار بزرگتر از دهان چین تبدیل میکند.
اگر به خاطر داشته باشید تقریبا دو سال پیش در نوشتاری که دی ماه سال ۱۳۹۶ در گجت نیوز تقدیم شما عزیزان کردیم، اشاره شد که ژاپن به احتمال زیاد ناوهای هلیکوپتربر خود را تغییر کاربری داده و به ناو هواپیمابر تبدیل میکند. همچنین مطرح شد که نیروی دریایی این کشور برای ناوهای هواپیمابر جدید خود نیاز به جنگنده عمود پرواز دارد و از بین گزینههای موجود، جنگنده چندمنظوره نسل ۵ آمریکایی F-35B لایتنینگ ۲ (Lightning II) بهترین و منطقیترین گزینه برای خرید است.
F-35B معلق در هوا، همچون یک هلیکوپتر
و اما وزارت دفاع ژاپن سال گذشته به طور رسمی درخواست خود برای خرید جنگندههای عمود پرواز و کوتاه خیز F-35B را به کمپانی هوافضا، امنیتی و دفاعی آمریکایی لاکهید مارتین (Lockheed Martin) ارائه و به موجب آن قرار است ۴۲ فروند جنگنده پنهانکار و رادارگریز F-35B تحویل بگیرد که هر یک ۱۳۰ میلیون دلار قیمت داشته و توان رزمی نیروی دریایی ژاپن به شدت افزایش میدهند.
جنگنده F-35 پیشرفتهترین جنگنده ساخته شده تا به امروز بدست بشر است و مجموعهای از فناوریهای آینده در آن بکار رفتهاند. ضمن اینکه توسعه این جنگنده همچنان ادامه دارد و در آینده شاهد تکامل بیشتر آن هستیم. بد نیست بدانید ژاپن جنگندههای F-35A نیروی هوایی و F-35B نیروی دریایی خود را در خاک خود توسط کمپانیهای میتسوبیشی و IHI تولید و مونتاژ میکند؛ مثلا موتور از جمله بخشهایی است که IHI آن را تحت لیسانس کمپانی هوافضای آمریکایی پرت اند ویتنی (Pratt & Whitney) که سازنده موتور F135 است، تولید میکند. F135 موتور جنگنده F-35 است و پیشرفتهترین و همچنین قدرتمندترین موتور جت توربوفن ساخته شده تا به امروز است.
ژاپن از پیشگامان در زمینه ساخت و به خدمتگیری ناوهای هواپیمابر است. ایده ناو هواپیمابر اولین بار از سوی غربیها مطرح شد و آمریکا اولین کشوری بود که با تبدیل یک رزم ناو به ناو هواپیمابر، از آن در نقش هواپیمابر در نیروی دریایی خود استفاده کرد.
همچنین اولین تلاشها برای ساخت یک ناو هواپیمابر واقعی از سوی انگلیسیها صورت گرفت، با این حال ژاپن اولین کشوری بود که یک ناو هواپیمابر که از ابتدا به عنوان یک ناو هواپیمابر طراحی شده بود را وارد خدمت کرد؛ این ناو هوشو نام داشت و در سال ۱۹۲۲ وارد خدمت شد. جالب است بدانید انگلیسیها ۲ سال پیش از ژاپنیها کار ساخت اولین ناو هواپیمابر را آغاز کردند، اما ژاپنی ناو خود را ۲ سال زودتر از انگلیسیها عملیاتی کردند.
ایزومو و هیوگا در کنار یکدیگر
و اما امروزه این کشور ۴ ناو هلیکوپتربر دارد که دو فروند از کلاس هیوگا و دو شناور دیگر از کلاس ایزومو هستند. ناوهای هیوگا با عرشهای به طول ۲۰۰ متر، کوچکتر بوده و به اندازه کلاس ایزومو، مناسب نقش هواپیمابری نیستند. البته ناوهای هیوگا نیز میتوانند با اعمال تغییر به ناو هواپیمابر تبدیل شوند، اما تعداد هواگردهایی که حمل میکنند کمتر خواهد بود. ضمن اینکه در حال حاضر کره جنوبی مشغول تبدیل ناوهای هیلکوپتربر کلاس دوکدو خود به ناو هواپیمابر است؛ ناوهای دوکدو ابعاد و وزنی مشابه هیوگا دارند.
اما دو شناور کلاس ایزومو به شدت بزرگ بوده و در نیروی دریایی ژاپن با عنوان ناوشکن هلیکوپتربر شناخته میشوند. این دو کشتی که ایزومو و کاگا نام دارند، میتوانند با اعمال یک سری تغییرات به ناو هواپیمابر تبدیل شوند.
پیشتر گمان میشد اعمال تغییر روی این کشتیها برای حمل جنگندههای پنهانکار و رادارگریز نه تنها از نظر سـ*ـیاسی کاری ریسکدار است، بلکه هزینه مالی زیادی نیز میطلبد. البته چین درباره تبدیل کشتیهای کلاس ایزومو به ناو هواپیمابر و خرید F-35B برای استقرار روی آنها، به ژاپن هشدار داده است. با این حال ژاپن در اجرای تصمیم خود مصمم است و توجهی به هشدارهای خارجی ندارد.
ایزومو و کاگا همچون یک ناو هواپیمابر کوچکند. این شناورها دارای جزیره، عرشه پرواز تمام طول با درازای ۲۴۸ متر، آشیانه بزرگ و بالابرهای هواپیما هستند که میتوانند هواپیما را بین بخش جزیره و عرشه پرواز و برعکس، جابهجا کنند. ناوهای کلاس ایزومو ۲۷ هزار تن وزن دارند که ۳.۷ بار سبکتر و تقریبا ۹۰ متر کوتاهتر از یک ابر ناو هواپیمابر آمریکایی از کلاس جرالد آر. فورد (Gerald R. Ford) یا نیمیتز (Nimitz) هستند.
انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98
خیز بلند نیروی دریایی ژاپن برای دفاع از جزیره آغاز شد
رمان ۹۸ | دانلود رمان
نودهشتیا,بزرگترین مرجع تایپ رمان, دانلود رمان جدید,دانلود رمان عاشقانه, رمان خارجی, رمان ایرانی, دانلود رمان بدون سانسور,دانلود رمان اربابی,
roman98.com