خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
کشور کره جنوبی به تازگی یکی از جدیدترین دستاوردهای نظامی خود، یعنی موشک بالستیک هیانمو ۴ را آزمایش کرد که در ادامه با این موشک آشنا می‌شویم.

کره جنوبی به عنوان کشوری که همواره از سوی همسایه شمالی خود تهدید می‌شود، یکی از قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین ارتش‌های دنیا را داشته و تسلیحات بومی متنوعی می‌سازد. موشک بالستیک هیانمو ۴ نیز از جدیدترین محصولات دفاعی این کشور است.

هیانمو (Hyunmoo-4) خانواده‌ای از مو‌شک‌های بالستیک و کروز است که نخستین عضو آن موسوم به هیانمو ۱ برای اولین بار در سال ۱۹۸۲ آزمایش شد. این موشک بالستیک ۱۸۰ کیلومتر برد داشت سرجنگی آن ۵۰۰ کیلوگرمی حمل می‌کرد. به یاد داشته باشید که سه موشک عضو خانواده هیانمو ۳، از نوع کروز بوده و مابقی بالستیک هستند.

موشک بالستیک هیانمو 4


Hyunmoo-3C​


گل سرسبد این خانواده نیز موشک کروز هیانمو-۳C است که بیش از ۱۵۰۰ کیلومتر برد داشته و سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی حمل می‌کند. این موشک از کشتی، زیردریایی و کِشنده متحرک زمینی شلیک می‌شود و هنگام پرتاب از خاک کره جنوبی، علاوه بر تمام خاک کره شمالی، بخش بسیار وسیعی از خاک روسیه و چین را نیز پوشش می‌دهد.

موشک‌های خانواده هیانمو توسط وزارت دفاع کره جنوبی با همکاری بخش دفاعی کمپانی LG موسوم به LIG Nex1 طراحی و توسط LIG Nex1 و بخش دفاعی سامسونگ موسوم به سامسونگ تکوین (Samsung Techwin) تولید شدند؛ البته سامسونگ در سال ۲۰۱۵ زیرشاخه دفاعی خود را به کمپانی خوشه‌ای کره‌ای هانوها فروخت و از این تجارت خارج شد.

کره جنوبی تا به امروز ۹ مدل موشک هیانمو ساخته است که موشک بالستیک هیانمو ۴ جدیدترین عضو این خانواده محسوب می‌شود. البته موشک کروز دیگری به نام هیانمو-۳D نیز در دست توسعه است که بیش از سه هزار کیلومتر برد داشته و سر جنگی ۵۰۰ کیلوگرمی حمل می‌کند. سرعتش نیز فراصوت است، با این حال این موشک همچنان آزمایش نشده و کره جنوبی مشغول کار روی آن است.

و اما به موشک بالستیک هیانمو ۴ برگردیم. این موشک حاصل توافق دو سال پیش آمریکا و کره جنوبی برای برداشتن محدودیت وزن سرجنگی موشک‌های «بالستیک» ساخت کره جنوبی به دلیل تهدید کره شمالی است.

به موجب محدودیت‌های قبلی که در طول زمان رفته رفته کمتر و در نهایت برداشته شدند، کره جنوبی اگر موشکی با سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی می‌ساخت، برد آن نباید از ۸۰۰ کیلوگرم بی احترامی می‌کرد. همچنین در صورتی که موشک سرجنگی ۱۰۰۰ کیلوگرمی داشت، بردش بایستی ۵۰۰ کیلومتر و در صورتی که وزن سرجنگی آن ۲۰۰۰ کیلوگرم باشد، بردش به ۳۰۰ کیلومتر محدود شود.

موشک بالستیک هیانمو 4


Hyunmoo-2C​


هیانمو ۴ همچون نسل پیشین خود یعنی هیانمو-۲C بردی بیش از ۸۰۰ کیلومتر دارد، اما برخلاف آن که سرجنگی ۵۰۰ کیلوگرمی داشت، موشک جدید سرجنگی ۲۰۰۰ کیلوگرمی (۲ تن)‌ دارد و برای نابودی مراکز نظامی و حساس زیرزمینی کره شمالی همچون مقرهای فرماندهی است.

این موشک یک موتور راکتی سوخت جامد دارد که نسبت به موتورهای مشابه نسل پیش قدرتمندتر است و در صورتی که وزن سرجنگی موشک کمتر شود، می‌تواند آن را به برد بسیار بیشتری نیز برساند.

از هیانمو ۴ تصویر و اطلاعات بیشتری در دست نیست، اما از آن جا که در نسل پیشین آن شاهد یک موشک با دقت فوق العاده و دایره خطای احتمالی ۱ تا ۵ متر بودیم، یقینا می‌توان گفت هیانمو ۴ نیز موشکی بسیار با دقت و حتی دقیق‌تر از نسل پیش خود است. هیانمو-۲C همچنین تا فاز پایانی حمله و برخورد به هدف نیز هدایت داشت که بر دقت آن می‌افزود.

موشک بالستیک هیانمو 4


Hyunmoo-2C​


همچنین در هیانمو-۲C سرجنگی موشک مانورپذیر بود تا هنگام شیرجه به سوی هدف، پدافند دشمن نتواند آن را هدف قرار دهد و می‌توان چنین انتظاری را از سرجنگی هیانمو ۴ نیز داشت. سیستم هدایتی این موشک جدید نیز به قطع مشابه هیانمو-۲C است و از هدایت داخلی (اینرسایی) در کنار هدایت ماهواره‌ای با کمک GPS بهره می‌برد.

پروژه ساخت هیانمو ۴ از سال ۲۰۱۷ آغاز شد. ناگفته نماند در نخستین آزمایش انجام شده، دو موشک شلیک شد که یکی از آن‌ها خطا رفت. این موشک به زودی وارد خدمت در ارتش کره جنوبی می‌شود و تمام خاک کره شمالی، بخش کوچکی از خاک روسیه و قسمت نه چندان کمی از کشور چین را در برد خود دارد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


کره جنوبی موشک بالستیک هیانمو ۴ را آزمایش کرد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا