خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

senorita

عضو تازه وارد انجمن
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/11/19
ارسال ها
26
امتیاز واکنش
785
امتیاز
203
محل سکونت
Wildest dreams
زمان حضور
4 روز 13 ساعت 54 دقیقه
نویسنده این موضوع
دیدنی های استرالیا,سفر به استرالیا


کشور استرالیا در قاره ی استرالیا قرار دارد



خیلی ها استرالیا را کشور فرصت ها می دانند و برای زندگی کردن در آن حاضرند خود را به خطر بیندازند و بصورت قانونی و غیر قانونی هم که شده، خود را به آنجا برسانند. این حقیقت بر همه معلوم است که استرالیا کشور زیبایی است، کشوری پر از جاذبه های گوناکون و مکان های دیدنی که تا نبینید باورتان نمی شود. می خواهیم با هم سفر به استرالیا کنیم و آنچه که قبل از سفر به این کشور دیدنی باید بدانید را مرور کنیم. با الی گشت همراه باشید:

موقعیت جغرافیایی
کشور استرالیا در قاره ی استرالیا قرار دارد و به مرکزیت کانبرا است. اگر چه کانبرا پایتخت آن است اما بزرگترین شهر این کشور، سیدنی است. این کشور هیچ مرز خاکی ای با بقیه ی کشورهای دنیا ندارد و شرق و غرب و شمال و جنوب آن را چندین اقیانوس و خلیج و دریا در بر گرفته است.

مختصری از تاریخ استرالیا
تاریخ استرالیا در واقع تاریخی بومیان این کشور است که بین ۴۰ تا ۷۰ هزار سال قبل به سرزمین های استرالیا آمدند و بنا بر اسناد، اولین اروپایی ای که به این کشور پا گذاشته است، شخصی به نام ویلم جانسون و اهل کشور هلند بود که در سال ۱۶۰۶ به استرالیا رسید.

بزرگترین شهر کشور استرالیا، سیدنی است


اطلاعات کلی در سفر به سیدنی
اختلاف ساعت استرالیا با تهران ۷٫۳۰ ساعت است و از آن جلوتر است. زبان مردم استرالیا، زبان انگلیسی و واحد پول این کشور، دلار استرالیا است.

آب و هوای استرالیا و بهترین زمان سفر به استرالیا
آب و هوای سیدنی از منطقه ای به منطقه ی دیگر متفاوت است اما اگر بخواهیم درباره ی توریستی شهر استرالیا یعنی سیدنی صحبت کنیم، باید بگوییم تابستان های این شهر گرمای مطلوبی دارد اما به همراه رطوبت است و این موضوع می تواند آزار دهنده باشد. زمستان های سیدنی هم اصلا برفی نیست و حتی برف در آن مثل یک عنصر نایاب است! بنابراین، می توان گفت که بهترین زمان سفر به این شهر، فصل تابستان و ماه های اکتبر تا آوریل است. از ماه مه تا سپتامبر، گردشگری در این شهر به پایین ترین حد خود می رسد که به اصطلاح به آن آف سیزن می گویند.

آب و هوای سیدنی از منطقه ای به منطقه ی دیگر متفاوت است


هزینه های کلی در سفر به استرالیا
هزینه های اقامت: برای یک شب اقامت در هاستل های اشتراکی باید هزینه ای بین ۲۰ تا ۴۰ دلار بپردازید بپردازید و اگر بخواهید اتاقی خصوصی داشته باشید، هزنیه ی آن ۳۵ تا ۵۰ دلار می شود. هتل ها قیمت متفاوتی دارند که به ترتیب زیر است: برای اقامت در هتل های ۱ ستاره، هزینه ای معادل ۳۵ تا ۷۵ دلار، برای اقامت در هتل هاس ۲ ستاره، ۶۵ تا ۹۰ دلار، برای اقامت در هتل های ۳ ستاره، ۷۳ تا ۲۱۹ دلار، برای ااقامت رد هتل های ۴ ستاره، ۱۰۱ تا ۲۸۸ دلار و بالاخره برای اقامت در هتل های ۵ ستاره به طور تقریبی ۱۶۶ تا ۳۹۹ دلار بپردازید.

برای یک شب اقامت در هاستل های اشتراکی باید هزینه ای بین ۲۰ تا ۴۰ دلار بپردازید


هزینه های خورد و خوراک: متاسفانه هزینه های غذا در استرالیا و به خصصوص شهر سیدی گران است برای صرف یک وعده صبحانه معمولی باید هزینه ای بین ۷ تا ۱۰ دلار بپردازید. برای یک وعده ناهار و یا شام، اگر دنبال کم کردن هزینه هایتان هستید می توانید سراغ کافه ها بروید و هزینه ای بین ۱۲ تا ۲۰ دلار بپردازید.
هزینه حمل و نقل: هزینه های حمل و نقل به طور تقریبی از فرودگاه سیدنی تا مرکز شهر سیدنی، ۴۵ تا ۵۵ دلار است، اگر بتوانید سوار اتوبوس شوید و کمی مسیر طولانی تر را تحمل کنید، می توانید آن را به ۱۶ دلار کاهش دهید. هزنیه استفاده از مترو و اتوبوس در استرالیا حدود ۳٫۷۰ دلار و استفاده از تراموا، ۳٫۵۰ تا ۴٫۶۰ دلار هزینه بردار است.




دیدنی های استرالیا,سفر به استرالیا


هزنیه استفاده از مترو و اتوبوس در استرالیا حدود ۳٫۷۰ دلار است



اگر چه پایتخت کشور استرالیا، کانبرا است اما شهر مهم و توریستی آن سیدنی محسوب می شود و به همین دلیل در پایین به معرفی جاذبه های مهم گردشگری سیدنی می پردازیم

باغ‌ های سلطنتی بوتانیک: یکی از بهترین بخش های سفر به استرالیا و شهر سیدنی، استفاده از محیط سرسبز و پردرخت باغ های سلطنتی بوتانیک است.

خانه ‌ی اپرای سیدنی: یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری سیدنی، خانه ی اپرای آن است که به نوعی نوعی نماد این شهر محسوب می شود و مشهورترین خانه ی اپرای جهان است.

پل بندرگاه سیدنی: قدم زدن در کنار این پل و تماشای این سازه پر اهمیت و با ابهت و مناظر زیبای اطراف آن را در سفرتان از دست ندهید.

خیابان کینگ کراس: اگر دوست دارید از نزدیک با سبک زندگی مردم سیدنی آشنا شوید و مهمان یکی از کافه های دوست داشتنی این شهر باشید، حتما خیابان کینگ کراس را در نظر داشه باشید.

یکی از بهترین بخش های سفر به استرالیا و شهر سیدنی، استفاده از محیط سرسبز بوتانیک است


سواحل تفریحی سیدنی
ساحل مانلی: یکی از مشهورترین سواحل سیدنی، ساحل مانلی است که دیدن ان از بایدهای سفر به استرالیا و شهر سیدنی است.

ساحل بوندی (Bondi): یکی از بهترین مکانهای سیدنی که در آن می توان علاوه بر لـ*ـذت بردن از ساحل و دریا، مردم بومی شهر را هم از نزدیک دید، ساحل بوندی است. اگر فقط قرار باشد یک ساحل را در این شهر ببینید، باید بوندی باشد.

بایدها و نبایدهای سفر به استرالیا
در سفر به استرالیا و شهر سیدنی، حتما از حیوان های شیرین این کشور یعنی کوالا و کانگورو دیدن کنید.
پیشنهاد می کنیم به هیچ وجه تا جایی که می توانید سوار تاکسی نوشید و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید.


راهنمای سفر به استرالیا

 
  • تشکر
Reactions: mahaflaki
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا