خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,666
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع


روباه‌ها

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Mana

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,666
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع


روباه‌ها

 
  • تشکر
Reactions: Mana

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,666
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع


روباه‌ها

 
  • تشکر
Reactions: Mana

SONIA.K

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
21/4/20
ارسال ها
415
امتیاز واکنش
2,666
امتیاز
248
محل سکونت
جزایر هاوایی
زمان حضور
17 روز 23 ساعت 49 دقیقه
نویسنده این موضوع


روباه‌ها

 
  • تشکر
Reactions: Mana

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه

روباه چه حیوانی است؟
امروزه افراد بسیار زیادی به حیوانات علاقه دارند و مستندات بسیار زیادی را در ارتباط با هر کدام از این حیوانات مشاهده می‌ کنند که به نظر می‌ رسد روباه به عنوان یکی از حیوانات وحشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. برای مشاهده اطلاعات بسیاری در ارتباط با گونه های مختلف این حیوان می توانیم به گوگل و سایت ویکی پدیا مراجعه کنیم و اطلاعات بسیار زیادی را در ارتباط با این حیوان مشاهده کنیم.

روباه به عنوان یکی از حیوانات پستاندار شناخته می‌ شود که از غذا های مختلفی تغذیه می کند اما بیشتر به عنوان یک حیوان گوشت خوار شناخته می شود. در قاره های مختلف روباه های بسیار زیادی مشاهده شده است و به نظر می‌ رسد که هر کدام از این حیوانات از جثه ریز و یا متوسطی برخوردار هستند و به عنوان حیواناتی در خانواده سگ سانان شناخته می شوند.

بچه روباه اگر بتواند شرایط خوبی را برای زندگی داشته باشد می تواند تا چندین سال زنده بماند. بسیاری از این حیوانات که در حیات وحش زندگی می کنند با شرایط سختی مواجه هستند که بسیاری از طرفداران حیوانات در حال مهیا کردن شرایط مناسبی برای این حیوانات هستند
معروف ترین نژاد های روباه کدامند؟
روباه مانند حیوانات دیگر از نژاد های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام از این نژاد ها از ظاهر و ویژگی‌ های خاصی برخوردار هستند. برخی از نژاد های روباه ها با توجه به شرایط نامساعد در معرض انقراض قرار گرفتند و احتمال این که آن ها در چندین سال آینده منقرض شوند بسیار زیاد است. با این وجود از معروف ترین نژاد های روباه ها می توانیم به روباه سرخ و روباه قطبی که همان روباه سفید است و روباه ایرانی و همچنین روباه خاکستری اشاره کنیم.

برای این حیوان نژاد های بسیار زیادی تعیین شده است که برای مشاهده لیست کامل از آن ها می توانیم از سایت ویکی پدیا استفاده کنیم. معروف ترین روباه ها با نژاد قرمز شناخته می‌ شوند که این روباه توانسته نژاد برتری را نسبت به دیگر روباه ها داشته باشد و همچنین از جثه بزرگتری برخوردار است. با وجود این که مستندات بسیار زیادی از حیوانات تهیه می شود بسیاری از مردم می خواهند بدانند که فایده روباه چیست و به نظر می‌ رسد که وجود این حیوان برای چرخه طبیعت بسیار تاثیر گذار است. با این وجود باید شرایط بسیار زیادی برای زندگی آن ها فراهم شود که از انقراض این گونه از حیوانات جلوگیری شود.

روباه قرمز
همان طور که گفته شد بیشترین نوع روباه که در قاره ها و کشورهای مختلفی وجود دارد به عنوان روباه قرمز شناخته می شود. این روباه دارای جثه متوسط و بزرگ تری نسبت به دیگر گونه‌ های این حیوان است. همانطور که گفته شد این حیوان از غذا های مختلفی برای تغذیه خود استفاده می‌ کند که با توجه به این که در کدام مناطق و شرایطی باشد می تواند غذا های مختلفی را برای خود تهیه کند. این حیوان همانند حیوانات دیگر تولید مثل می کند و زمان تولید مثل این حیوان از اواخر زمستان آغاز می شود.

روباه خط دار قطبی
همان طور که از نام این روباه مشخص است در مناطق قطبی و سرد زندگی می کند و با توجه به اینکه در مناطق سردی است بدن او پوشیده از خز است و می تواند سرما بسیار زیادی را تحمل کند. این حیوان به گونه‌ ای تکامل یافته که می‌ تواند در این مناطق به صورت راحت زندگی کند اما با توجه به اینکه اگر محل زندگی او تغییر کند مشکلات بسیاری برای این حیوان به وجود می آید. به نظر می‌ رسد که نوع پوشش بدن این حیوان بسیار خاص است و در فصل های مختلف امکان تغییر رنگ پوشش و وجود دارد.

روباه خاکستری
این حیوان هم مانند دیگر هم نوع های خود از مواد غذای مختلفی تغذیه می کند و با توجه به اینکه نام آن روباه خاکستری است می تواند به راحتی از روی شاخه های درخت بالا برود. با توجه به اینکه روباه خاکستری در مناطق مختلفی مانند آمریکا وجود دارد و همواره نگهداری از این حیوان بسیار اهمیت دارد تا از خطر انقراض آن ها جلوگیری شود. این حیوان همانند حیوانات دیگر از جثه ریزی برخوردار است و می تواند تا چندین سال با داشتن شرایط مناسبی زندگی کند.

روباه قطبی
همانطور که از نام این حیوان مشخص است این حیوان در مناطقی زندگی می کند که هوای بسیار سردی را دارد و می‌ تواند در این هوا تحمل بسیار خوبی را داشته باشد. حیواناتی که به عنوان حیوانات قطبی شناخته می شوند اگر محل زندگی آن ها تغییر کند دچار مشکلات بسیار زیادی می شوند به همین علت است که باید شرایط مناسبی برای آن ها در مناطق قطبی فراهم شود.

جدول اطلاعات
مهمترین خصوصیات روباه به صورت خلاصه به این شرح است که:

عنوانروباه
رده روباهپستاندار
طوب عمر۱۰ سال
دوره بارداری۵۳ روز

نوع تغذیهگوشت خوار


روباه‌ها

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه

زیستگاه این حیوانات کجاست؟
روباه به عنوان یکی از حیواناتی شناخته می شود که در کشور ایران هم به فراوانی یافت می‌ شود و با مراجعه به گوگل و جستجو کردن اطلاعاتی مانند روباه ایرانی ۳۰۰۰ ساله می‌ توانیم به قدمت هر کدام از روباه هایی که در کشور ایران از سال های گذشته وجود داشته اند دسترسی پیدا کنیم.‌ با توجه به اینکه اینگونه از جانداران دارای نژاد های مختلفی است هر کدام از نژاد های آن در شرایط و مناطق مختلفی زندگی می کنند. برخی از این حیوانات باید در مناطق گرم و تابستانی زندگی کنند به صورتی که برخی از روباه های قطبی در قطب تحمل سرما بسیار زیادی را دارند و می توانند زندگی راحتی را داشته باشند.

با وجود اینکه برخی از این حیوانات با شرایط نامساعدی روبه‌ رو هستند خطر انقراض آن ها افزایش پیدا کرده است و افرادی که به عنوان حامی حیوانات شناخته می‌ شوند در پی ایجاد شرایط مناسبی برای هر کدام از این حیوانات هستند. با مراجعه به گوگل و جستجو کردن در ارتباط با حیوان روباه می توانیم به لیست بسیار زیادی از هر کدام از گونه های آن دسترسی پیدا کنیم و ویژگی های هر کدام از زیستگاه های آن ها را مشاهده کنیم.

روباه جزو کدام دسته از جانوران است؟
روباه به عنوان یکی از حیواناتی شناخته می‌ شود که توانسته گونه‌ های مختلفی را داشته باشد و از زمان های بسیار گذشته بر روی زمین زندگی می کردند. در هر کدام از مناطق مختلف با توجه به شرایط آب و هوایی و شرایط زندگی هر کدام از گونه های مختلفی از این حیوان زندگی می کنند. روباه به عنوان یکی از حیواناتی شناخته می‌ شود که در دسته جانوران گوشتخوار و پستاندار قرار گرفته است و این حیوان با توجه به اینکه گوشتخوار است در مناطق مختلف می‌ تواند از مواد غذایی مختلفی تغذیه کند.

با توجه به اینکه این حیوان از دسته پستانداران و گوشتخواران است اما به عنوان تیره سگ‌ سانان شناخته می‌ شود اما با این وجود به نظر می رسد که از سگ ها جثه ریزتری را دارا هستند. با توجه به اینکه این حیوانات دارای جثه ریزی هستند اما یکی از گونه های این حیوان که با نام روباه سرخ شناخته می‌ شود که جثه بزرگتری را نسبت به دیگر گونه‌ های این حیوانات دارا است. از جمله گونه‌ های مختلف این حیوان می توانیم به روباه سیاه و روباه قطبی و روباه سرخ اشاره کنیم که هر کدام از این گونه ها توانستند در میان مردم بیشتر شناخته شده باشند.


روباه‌ها

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
غذای روباه چیست؟
این حیوان همانند حیوانات گوشتخوار دیگر از غذا های گوشتی مختلفی مانند حیوانات دیگر استفاده می کند اما با توجه به اینکه در کدام شرایط و در کدام مناطق زندگی می کند می تواند غذاهای مختلفی را استفاده کند. با توجه به اینکه روباه ها در کدام مناطق زندگی می کنند دارای پوشش متفاوتی هم هستند که آن هایی که در بیابان و کویر زندگی می کنند از ظاهری با پوشش خاکستری و قهوه‌ ای برخوردار هستند و روباه هایی که در مناطق قطبی زندگی می کنند از ظاهری سفید برخوردار هستند.

همان طور که گفته شد این حیوان به عنوان یک حیوان گوشتخوار شناخته می‌ شود اما با این وجود در برخی از مناطق به صورت گروهی زندگی می کنند و به صورت گروهی هم به شکار می‌ روند و غذا های گوشتی را استفاده می کنند. سایت ویکی پدیا به عنوان یکی از سایت‌ هایی شناخته می‌ شود که اطلاعات معتبری را در ارتباط با هر کدام از مسائل مختلف به اشتراک می‌ گذارد و برای مشاهده دقیق این اطلاعات که غذای هر کدام از این گونه های مختلف این روباه ها چیست می‌ توانیم از این سایت استفاده کنیم.
طول عمر این حیوانات چقدر است؟
این حیوانات به عنوان یکی از حیوانات شناخته می‌ شوند که عمر طولانی را ندارند و بسیاری از آن ها با توجه به اینکه در شرایط سختی قرار دارند جان خود را از دست می‌ دهند. با توجه به اینکه برخی از گونه‌ های این حیوانات درحال انقراض هستند باید شرایط بسیار مناسبی برای آن ها فراهم شود که آن ها بتوانند عمر طولانی را داشته باشند. با این وجود میانگین طول عمر آن ها از سه سال تا ۱۰ سال است که برخی از آن ها اگر بتوانند شرایط خوبی را داشته باشند تا ۱۰ سال عمر می‌ کنند و می‌ توانند در این حین تولید مثل هم بکنند.

طول عمر هر کدام از این گونه های خاص متفاوت است اما به نظر می‌ رسد که در این بین طول عمر حیواناتی که در مناطق قطبی و سرد زندگی می کنند کمتر است زیرا آن ها با شرایط سخت‌ تری روبرو هستند. برخی از افراد حامی حیوانات گونه های مختلفی از این حیوان را برای ادامه نسل آن ها در مناطق محافظت شده نگهداری می کنند و شرایط خوبی را برای غذا و همچنین آب و هوای آن ها فراهم می کنند. با مشاهده مستندات مختلفی می توانیم از نحوه زندگی و طول عمر هر کدام از این حیوانات آگاهی پیدا کنیم.

سن بالغ شدن این حیوانات چه سنی است؟
این حیوانات همانند حیوانات دیگر تولید مثل می کنند و توله هایی را به دنیا می آورند که سن بالغ شدن آن ها به احتمال زیاد از یک سالگی به بعد است. توله هایی که بالغ می شوند بعد از مدتی می توانند برای تولید مثل آماده باشند و زمان تولید مثل هر کدام از این حیوانات در زمان خاصی است و از اواخر زمستان آغاز می شود. با توجه به اینکه سن بالغ شدن این حیوانات می تواند تحت تاثیر عوامل مختلفی باشد و این عوامل بر روی طول عمر آن ها هم تاثیر می گذارد به طوری که برخی از این حیوانات اگر تحت مراقبت انسان ها باشند می‌ توانند تا ۱۰ سال و یا بیشتر عمر کنند.

حیواناتی که بالغ می شوند مانند روباه ها ویژگی های ظاهری آن ها تغییراتی را پیدا می کند و امکان دارد که پوشش آن ها متفاوت شود و یا رنگ آن ها تغییر کند. با توجه به این موضوع نحوه بالغ شدن هر کدام از این حیوانات برای گونه های مختلف متفاوت است و می‌ تواند تحت عوامل مختلفی مانند آب و هوا قرار داشته باشد. مقاله های بسیار زیادی در ارتباط با روباه ها وجود دارد که اطلاعات کاملی را در ارتباط با بالغ شدن آن ها ذکر کرده است.


روباه‌ها

 

Saghár✿

سرپرست بخش عمومی
عضو کادر مدیریت
سرپرست بخش
نگارشگر انجمن
کپیست انجمن
  
عضویت
28/2/20
ارسال ها
4,437
امتیاز واکنش
51,307
امتیاز
443
محل سکونت
☁️
زمان حضور
122 روز 21 ساعت 18 دقیقه
آیا امکان رام کردن این حیوانات وجود دارد؟
امروزه فیلم های بسیار زیادی تهیه می‌ شوند که در برخی از این فیلم ها حیوانات مختلفی را رام می کنند که در برخی از فیلم های سینمایی نشان می‌ دهند که روباه ها به صورت دست آموز و رام شده هستند. با توجه به اینکه روباه به عنوان یکی از حیواناتی شناخته می شود که دارای خوی وحشی‌ گری اند و به عنوان یک حیوان گوشتخوار شناخته می‌‌ شود که رام کردن آن بسیار سخت است اما برخی از افراد در حوزه‌ های مختلفی در ارتباط با حیوانات فعالیت می‌ کنند که می‌ توانند این حیوان را رام کنند.

برخی از افرادی که علاقه بسیار زیادی را به حیوانات دارند می‌ توانند این حیوان را در مدت زمان معینی با استفاده از روش‌ های مختلفی رام می کنند و بسیاری از آن ها ویدیو‌هایی را تهیه کردند و در شبکه‌ های مجازی به اشتراک گذاشتند. با توجه به اینکه روباه به عنوان یکی از حیوانات وحشی شناخته می شود با توجه به رام کردن آن ها باید مراقبت های بسیار زیادی انجام شود زیرا احتمال اینکه این حیوان در هر لحظه‌ ای بتواند خوی وحشی گری خود را نشان دهد بسیار زیاد است.

دوره بارداری روباه چقدر است؟
روباه ها به عنوان حیواناتی شناخته می‌ شوند که پستاندار هستند و در مدت زمان معینی روباه ماده توله خود را حمل می‌ کند و بعد از این مدت زمان این توله را به دنیا می آورد. مدت زمانی که برای دوره بارداری روباه در نظر گرفته شده است ۵۳ روز است و این در حالتی است که یک روباه بتواند از شرایط غذایی و شرایط دیگر خوبی برخوردار باشد. بسیاری از این روباه ها بعد از مدت زمان ۵۳ روز فارغ می شوند و آن ها باید در طی چند ماه از توله های خود مراقبت های لازم را انجام دهند زیرا به نظر می‌ رسد که توله های این حیوان قابلیت های بسیاری را ندارد.

برای مشاهده این که برای گونه های مختلف روباه ها مانند روباه خاکستری و یا روباه قطبی و یا روباه سرخ دوره بارداری به چه صورت است می توانیم در گوگل جستجو های مختلفی را انجام دهیم و به این اطلاعات دسترسی پیدا کنیم. برخی از روباه هایی که توسط انسان ها حفاظت می شوند مدت زمان بارداری آن ها کنترل می‌ شود و شرایط خوبی را برای آن ها فراهم می‌ کنند که می‌ توانند نسل آن ها را به خوبی حفظ کنند.‌
روباه چه ویژگی هایی دارد؟
یکی از حیواناتی که برای چرخه طبیعت بسیار اهمیت دارد به عنوان روباه شناخته می‌ شود که این حیوان می تواند در مناطق مختلفی از کره زمین زندگی کند و با شرایط مختلفی سازگاری پیدا کند. با این وجود برخی از این حیوانات که در مناطق قطبی و یا گرم زندگی می کنند امکان اینکه بتوانند در مناطق دیگری زندگی کنند بسیار کم است. به نظر می‌ رسد که در کشورهای مختلفی شکار هایی در ارتباط با روباه ها انجام می شود که این موضوع باعث حساسیت بسیار زیاد افراد حامی حیوانات شده است.

کدام مناطق ایران زیستگاه روباه می باشد؟
در ایران همانند کشور های دیگر حیوانات با گونه‌ های مختلفی زندگی می‌ کنند که به نظر می‌ رسد برخی از این گونه ها در معرض انقراض قرار گرفته اند. روباه قرمز و خاکستری و دیگر روباه ها در ایران زندگی می کنند که بیشتر زیستگاه های آن ها در مناطق صحرایی و یا شمالی کشور است. با این وجود به نظر می‌ رسد که احتمال انقراض بسیاری از روباه ها در کشور ایران رو به افزایش است زیرا افراد بسیاری دست به شکار روباه ها می زنند. ایران به عنوان یکی از کشورهای شناخته می شود که برخی از زیستگاه های بسیار خوبی را برای حیوانات مختلفی دارد.

منبع:هپی‌پت


روباه‌ها

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا