خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Helia.Z

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/5/20
ارسال ها
147
امتیاز واکنش
1,691
امتیاز
178
سن
17
محل سکونت
از شمال ایران ویران ^ـ^
زمان حضور
7 روز 21 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
شپشک برنج معمولا به برنج و انواع غلات دیگر حمله می‌کند و دردسرهای زیادی به وجود می‌آورد، در این مطلب به شما شیوه از بین بردن شپشک برنج را آموزش می‌دهیم.

فریز کردن برنج

برای از بین بردن شپشک برنج آن را به مدت چهار روز در فریزر بگذارید. این روش برای همه غلات دارای شپشک کاربرد دارد. پس از چهار روز برنج را از فریزر در بیاورید و در بسته بندی جدیدی بریزید.

میخک

میخک را از عطاری‌ها تهیه کنید و لای برنج‌تان قرار دهید. برای اطمینان میخک را بین ظروف غلات نیز قرار دهید.


استفاده از برگ بو یا برگ چریش

برگ بو یا برگ چریش بهترین روش برای از بین بردن شپشک برنج است. این برگ‌ها را لای برنج‌هایتان قرار دهید تا شپشک آن از بین برود. بردن ظرف برنج در فضای باز و زیر سایه و استفاده از برگ بو در این زمینه بسیار موثر است.

جعبه کبریت

یک جعبه کبریت را لای برنج‌ها قرار دهید، کمی عجیب است ولی بسیار کاربردی است. شپشک‌ها از گوگرد متنفر هستند و قرار دادن جعبه کبریت در ظرف برنج آن‌ها را به راحتی فراری می‌دهد.

نور آفتاب

اگر چند کیسه برنج شما شپشک کرده است، یک پارچه تمیز زیر نور آفتاب پهن کنید و همه برنج‌ها را روی آن بریزید. شپشک‌ها محل تاریک و مرطوب دوست دارند، شما فقط در عرض یک روز با آفتاب تند ظهر می‌توانید همه آن‌ها را نابود کنید.

استفاده از قرص برنج

قرص برنج راه حل خیلی خوبی برای از بین بردن شپشک‌ها نیست، این قرص بسیار موثر است ولی چون تصعید می‌شود و روی برنج تاثیر می‌گذارد، به کبد و کلیه‌ها آسیب می‌رساند. اگر می‌خواهید از قرص برنج استفاده کنید، آن را داخل یک جعبه کبریت قرار دهید و روی آن را چند سوراخ کوچک کنید. ولی با این حال توصیه ما این است که از روش‌های دیگر استفاده کنید.
روش‌های دیگر

استفاده از سنگ نمک، سیر، زردچوبه، زنجبیل هم به از بین بردن شپشک‌ها کمک می‌کند.

چه کار کنیم برنج شپشک نزد؟

اول اینکه برنج را در محلی خشک و خنک نگه دارد. همان طور که گفتیم شپشک‌ها عاشق فضای مرطوب و گرم هستند و در چنین فضایی به سادگی تولید مثل می‌کنند. برنج را در جایی قرار دهید که ۲۰ سانتی‌متر با زمین فاصله دارد، عبور هوا از زیر کیسه برنج مانع حمله شپشک‌ها می‌شود. یادتان باشد که گونی برنج را به دیوار هم تکیه ندهید چرا که این کار از هوادهی به برنج جلوگیری می‌کند.


راهکار هایی جالب برای از بین بردن شپشک برنج

 
  • تشکر
Reactions: Matiᴎɐ✼
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا