خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Helia.Z

دوستدار انجمن رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
9/5/20
ارسال ها
147
امتیاز واکنش
1,685
امتیاز
178
سن
17
محل سکونت
از شمال ایران ویران ^ـ^
زمان حضور
7 روز 21 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ماهور الوند بازیگران جوان سینمای ایران، متولد ۲۲ تیر ۱۳۷۳ در تهران است.
از ویژگی های چهره او لبخند خاصش می باشد که هیچ گاه از روی لبهایش کنار نمی رود.


خانواده ماهور الوند

ماهور الوند دختر سیروس الوند کارگردان سرشناس سینما و تلویزیون ایران است. مادرش، زهرا جناب و یک خواهر کوچکتر به نام آهو دارد.
«سلفی ماهورالوند با خواهرش آهو»


تحصیلات ماهور الوند

ماهور الوند دارای مدرک کارشناسی رشته کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
همچنین او درحال ادامه تحصیل در رشته بازیگری در مقطع کارشناسی ارشد می‌باشد.


شروع فعالیت هنری ماهور الوند

ماهور الوند کلاس‌های تجربی بازیگری را نزد استاد سمندریان سپری کرده‌ و مدرک بازیگری را از این استاد دانشگاه دریافت کرده‌ است.


فعالیت ماهور الوند در تئاتر

ماهور الوند در دوران دانشجویی چند کار نمایشی تئاتر با همکاری مرحوم سمندریان انجام داد و در چند نمایش بازی کرد. او ۲ سال در جشنواره تئاتر دانشجویی شرکت داشته و کارهایش هر دو بار به عنوان برگزیده انتخاب شده‌است.


درخشیدن ماهور الوند در اولین تجربه

اولین تجربه رسمی ماهور الوند، سال ۱۳۹۴، در سینما، ایفای نقش در فیلم "دختر" ساخته رضا میرکریمی و به کارگردانی مهران کاشانی بود که بازیگران بزرگی چون فرهاد اصلانی و مریلا زارعی همبازی بود. او دراین فیلم نقش ستاره را که دختری است که برای رسیدن به خواسته‌هایش دست به هر کاری می‌زند بازی می‌کند.
کار با یک کارگردان تراز اول و همچنین ایفای نقش اول در اولین تجربه، برای هربازیگر تازه کاری می تواند یک موقعیت مناسب برای پیشرفت باشد.
انتخاب ماهور الوند توسط میرکریمی از میان متقاضیان زیادی برای ایفای نقــش در این فیلم صورت گرفت و پدرش در انتخاب او برای این نقش، هیچ نقشی نداشت. اصرار ماهور الوند بر این است که اعتبار پدرش در فعالیت هنری او هیچ تاثیری نداشته باشد.
ماهور الوند با ایفای نقش در فیلم “دختر” مهارت و استعداد بالای خود را در بازیگری به نمایش گذاشت. بازى زيباى او و استقلالش در بازى كه شبيه هيچكدام از بازيگرهاى جوان اين روزها نيست در پيشبرد خوب قصه و تاثيرگذارى فيلم نقش شايانى داشته است.


درخشش فیلم دختر با بازی ماهور الوند

ماهور الوند برای این فیلم، اولین بار در کنار دیگر بازیگران چهره، بر روی فرش قرمز قرار گرفت.
فیلم سینمایی «دختر» با بازی ماهور الوند، در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فجر در سال ۱۳۹۴حضور داشت و در ۷ بخش نامزد دریافت سیمرغ بلورین از سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر شد و در نهایت سیمرغ بهترین موسیقی متن را از آن خود کرد.
جایزه گئورگ طلایی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد (فرهاد اصلانی) در جشنواره بین‌ المللی فیلم مسکو ۲۰۱۶ را به دست آورد.


ماهور الوند بازیگر نقش ملیحه در سینمایی "ملی و راه‌های نرفتهاش"

دومین تجربه بازیگری ماهور الوند، نقش اصلی فیلم تهمینه میلانی بوده است. او در این فیلم کاملا شناخته شد.
ماهور الوند در «ملی و راه‌های نرفتهاش» نقش دختری را بازی می‌ کند که در مسیر کلاس خیاطی عاشق سیامک می‌ شود و علی رغم مخالفت خانواده با او ازدواج می‌ کند ماهور الوند در این فیلم هم‌بازی میلاد کی مرام است.


ماهور الوند بازیگر نقش ژاله در "نهنگ آبی"

ماهور الوند در مجموعه‌ی شبکه نمایش خانگی "نهنگ آبی" در نقش ژاله به ایفای نقش پرداخته است. او در این سریال یکی از کارکترهای اصلی است و با بازیگران مطرحی همچون لیلا حاتمی، حسین یاری، آزاده صمدی و ساعد سهیلی همبازی شده است.


ازدواج ماهور الوند

ماهور الوند ازدواج نکرده و مجرد است. او می‌گوید تصمیمش برای ازدواج بسیار سرسختانه است و فعلا می‌خواهد تمرکزش را در عرصه بازیگری قرار دهد.


قسمتی از صحبت‌های ماهور الوند در مصاحبه‌اش

می‌خواهم مستقل از پدر کار کنم

ماهور الوند: هم من و هم پدرم دوست داریم که اگر قرار است اتفاقی برای من در این سینما بیفتد از طرف خودم باشد و من بتوانم خودم به جایی برسم. دلیل آن هم همین است که من واقعا دوست دارم مستقل از پدرم بتوانم کار کنم و واقعا این تصور نباشد که پدر من چون کارگردان است من وارد سینما شده ام. دوست دارم که کار خودم به صورت مستقل قضاوت بشود. رویای من این است که با همه کارگردان ها کار کنم.


رویای ماهور الوند برا آینده‌ی کاری‌اش

ماهور الوند می‌گوید: یکی از آرزوهای من این است که با همه کارگردان های ایرانی همکاری داشته باشم و بتوانم فیلم هایی که بازی می کنم به جشنواره های بین المللی رفته و در نهایت سقف آرزوهای هم جایزه اسکار می باشد.
رویای من این است که با کارگردان سخت گیر، منعطف، جوان، زن، باتجربه، فیلم اولی کار کنم که بعد از این بتوانم به شکل مشخص بگویم من در این زمینه یا از کار فلان کارگردان خوشم می آید. الان هیچ ایده ای ندارم


علاقه‌ی ماهور الوند به کارگردان آمریکایی

کریستوفر نولان را خیلی دوست دارم، شاید باورتان نشود ولی فیلم "ممنتو" را ماهی یک بار می بینم و هنوز هم نکات تازه ای را در آن کشف می کنم و لـ*ـذت می برم.


افتخارات و جوایز ماهور الوند

۱۳۹۶ - نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن - سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر - چهارراه استانبول
۱۳۹۷ - برنده جایزه بهترین بازیگر زن - سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر - هت تریک


فیلم های سینمایی ماهور الوند

۱۳۹۶ - چهارراه استانبول
۱۳۹۶ - هت‌تریک
۱۳۹۵ - ملی و راه‌های نرفته‌اش
۱۳۹۴ - دختر
ماهور الوند در شبکه نمایش خانگی
۱۳۹۷ - نهنگ آبی


ماهور الوند | بازیگر

 
آخرین ویرایش توسط مدیر:
  • تشکر
Reactions: n@ziii

LIDA_M

کاربر حرفه‌ای
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
8/4/20
ارسال ها
1,798
امتیاز واکنش
20,420
امتیاز
428
محل سکونت
Cemetery
زمان حضور
78 روز 19 ساعت 52 دقیقه
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا