خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Mohadeseh.f

مدیر تالار تایپوتریلر+طراحی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
طراح انجمن
نویسنده انجمن
گرافیست انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,356
امتیاز واکنش
29,187
امتیاز
418
سن
25
محل سکونت
•بیــــگ هــوپ•
زمان حضور
124 روز 5 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع


سلنا ماری گومز (به انگلیسی: Selena Marie Gomez) (زادهٔ ۲۲ ژوئیه۱۹۹۲) خواننده، ترانه سرا، بازیگر و تهیه کننده تلویزیونی اهل آمریکا است. او برای نخستین بار در نقش جایانا[۳] در فیلم «بارنی و دوستان»[۴] ظاهر شد، زمانی که او تنها ۷ سال سن داشت. او بیشتر به خاطرِ بازی در نقش آلکس روسو در مجموعهٔ کمدی «جادوگران محله ویورلی»[۵] (۱۲–۲۰۰۷) از شبکهٔ دیزنی به شهرت رسید. اولین فعالیت او در فیلم سینمایی «بچه‌های جاسوس ۳: بازی باخته» بود.

او عضو اصلی گروه «سلنا گومز و سین» است که زیر نظر هالیوود رکوردز شکل گرفته و تا به امروز همراه با گروهش سه آلبوم استودیویی با نام‌های ببوس و بگو[۶] (۲۰۰۹)، سال بی باران[۷] (۲۰۱۰)، وقتی خورشید غروب می‌کند[۸] (۲۰۱۱) را منتشر کرده‌است. تا سال ۲۰۱۱ چهار تک‌آهنگ از این گروه بین سی آهنگ برتر چارت آمریکا قرار گرفت. وی در ژانویهٔ سال ۲۰۱۲ اعلام کرد که از گروه خود «برای مدتی نامعلوم» جدا خواهد شد و قصد دارد بر بازیگری‌اش تمرکز کند. او موسیقی متن فیلم‌های «جادوگرانِ محلهٔ ویورلی»، «تینکر بل»، «داستان سیندرلای دیگر» و «بلرزانش» را خوانده‌است. سلنا در همین دوران مدتی بر حرفهٔ بازیگری تمرکز کرد و در فیلم‌هایی همچون «رامونا و بیزوس» و «مونته کارلو» یکی از نقش‌های اصلی را عهده‌دار شد. او در سال ۲۰۱۳ در فیلم «تعطیلات بهاری» بازی در نقش شخصیتی بالغ‌تر را تجربه کرد.

وی در سال ۲۰۱۰ سفیر سازمان یونیسف شد و این عنوان او را به جوانترین سفیر یونیسف تبدیل کرد. او در همین سال شرکت رسانه‌ای خود با نام «تولیدات ماهِ ژوئیه» (July Moon Productions) را راه‌اندازی کرد. او در تاریخ هفتم آوریل سال ۲۰۱۳ ترانه‌ای با نام «بیا بگیرش»[۹] را جدا از گروه موسیقی «سلنا گومز و سین» خواند. این برای اولین بار بود که آهنگی از او جزو ۱۰ آهنگ برتر ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد قرار داشت و توسط انجمن صنعت ضبط موسیقی ایالات متحده آمریکا گواهینامهٔ طلا دریافت کرد. دومین تک آهنگ او با نام «آهسته»[۱۰] در ماه ژوئن سال ۲۰۱۳ منتشر شد. او نخستین آلبوم استدیویی مستقل خود با عنوان «رقص ستارگان»[۱۱] را نیز در ۱۹ ژوئیه همان سال منتشر کرد. در همین سال تور این آلبوم را نیز آغاز کرد که بخشِ پایانی آن به علت مشکلات شخصی و پزشکی او ناتمام ماند. او در تاریخ ۹ اکتبر ۲۰۱۵ دومین آلبوم استودیویی مستقل خود با نام «احیا»[۱۲] منتشر کرد. سلنا در می ۲۰۱۶ تور آلبوم احیای خود را آغاز کرد که بعد از مدتی به علت عوارض روانی ناشی از بیماری لوپوس او ناتمام ماند. او در سال ۲۰۱۶ با چارلی پوث در آهنگ «ما دیگه با هم حرف نمی‌زنیم»[۱۳] نیز همکاری کرد. او در همین سال در فیلم‌های «همسایه‌ها ۲: انجمن خواهری برمی‌خیزد»، «اصول مراقبت»[۱۴] و «در نبردی مشکوک» ظاهر شد. سلنا گومز در ۱۶ فوریه ۲۰۱۷ تک‌آهنگی با عنوان «اون من نیستم»"[۱۵] را با همکاری کیگو آهنگسازِ نروژیِ سبک موسیقی رقص الکترونیک منتشر کرد. سلنا در ۱۸ می ۲۰۱۷ تک‌آهنگی را با عنوان «دروغگوی بد»[۱۶] منتشر کرد. ۱۳ ژوئیه ۲۰۱۷ سلنا تک‌آهنگی با نام «فتیش» را با همکاری گوچی مین منتشر کرد. ۲۵ اکتبر ۲۰۱۷ ترانهٔ «گرگ‌ها» با همکاری مارشملو از او منتشر شد.

سلنا همچنین به عنوان تهیه‌کنندهٔ اجرایی در تولید سریال «سیزده دلیل که چرا»[۱۷] با شرکت نت‌فلیکس همکاری کرد. این سریال در ۳۱ مارس سال ۲۰۱۷ منتشر شد.[۱۸] سلنا گومز تهیه‌کنندهٔ اجرایی این سریال به‌طور رسمی در اینستاگرام خود یکشنبه ۷ می ۲۰۱۷ اعلام کرد که «قصهٔ آن‌ها به سر نرسیده. فصل دوم «سیزده دلیل که چرا» در راه است.»[۱۹] فصل دومِ این مجموعه در نهایت ۱۸ می ۲۰۱۸ منتشر شد[۲۰] و سلنا گومز نیز آهنگ «برگشتن به تو» (Back to You) را به عنوان بخشی از موسیقی متن این سریال ۱۰ می منتشر کرد.[۲۱]

دی جی اسنیک در 28 سپتامبر 2018 آهنگ «تاکی تاکی» را با همکاری اوسونا، کاردی بی و سلنا گومز منتشر کرد[۲۲]، 24 ژانویه 2019 آهنگ «اضطراب» (Anxiety) با همکاری جولیا مایکلز و سلنا منتشر شد و در 28 فوریه همان سال بنی بلانکو آهنگ «ازت سیر نمی شم» (I Can't Get Enough) را با همکاری تینی، جی بالوین و سلنا منتشر کرد.[۲۳]

گومز بعد از غیبتی کوتاه در صحنه ی موسیقی، در 23 اکتبر سال 2019 اولین آهنگ صدرنشین خود در ایالات متحده آمریکا «تو را از دست دادم تا خودم را دوست داشته باشم» (Lose You To Love Me) از سومین آلبوم استودیویی مستقل خود «کمیاب» را منتشر کرد. در 24 اکتبر دومین تک آهنگ خود از این آلبوم به نام «الان نگاهش کن» (Look At Her Now) را غافلگیرانه منتشر کرد و در 10 ژانویه 2020 آلبوم «کمیاب» را منتشر کرد که نقد های مثبت زیادی دریافت کرد و سومین آلبوم این خواننده بود که صدر نشین جدول بیلبورد 200 شد.


بیوگرافی سلنا گومز |خواننده_بازیگر

 
  • جذاب
  • تشکر
  • عالی
Reactions: LãdaN.D، Ghazaleh.A، BlueMσOη و یک کاربر دیگر

Mohadeseh.f

مدیر تالار تایپوتریلر+طراحی
عضو کادر مدیریت
مدیر تالار انجمن
طراح انجمن
نویسنده انجمن
گرافیست انجمن
  
عضویت
24/7/18
ارسال ها
1,356
امتیاز واکنش
29,187
امتیاز
418
سن
25
محل سکونت
•بیــــگ هــوپ•
زمان حضور
124 روز 5 ساعت 56 دقیقه
نویسنده این موضوع

اوایل زندگی[ویرایش]

سلنا گومز در گرند پریری، تگزاس به دنیا آمد. مادر گومز، آماندا داون «مندی» تیفی[۲۴] (که دارای سابقهٔ بازیگری نیز بوده) وی را در سن ۱۶ سالگی به دنیا آورد. پدر وی «ریکاردو گومز»،[۲۵] وی را سلنا نامید. مادر سلنا که فرزندخواندهٔ یک خانواده بود، اصلیتی ایتالیایی و پدر او اصلیتی مکزیکی دارد. سلنا در مورد فرهنگ اسپانیایی خود گفته:



«خانوادهٔ من همگی جشن کویینسس داشته‌اند و ما به کلیسا می‌رویم. ما تمامی کارهایمان را بر حسب مذهب کاتولیک انجام می‌دهیم و هیچ سنت خاصی نداریم به غیر از رفتن به پارک و داشتن یک مهمانی باربیکیو بعد از رفتن به کلیسا در یکشنبه‌ها.»



هنگامی که سلنا ۵ ساله بود، مادر و پدرش از هم جدا شدند و او در کنار مادرش بزرگ شد. در سال ۲۰۰۶، مندی (مادر سلنا) برای دومین بار با شخصی به نام برایان تیفی[۲۶] ازدواج کرد و حاصل این ازدواج تولد خواهر ناتنی سلنا، گرسی الیوت[۲۷] در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۳ بود.

در مدرسه، سلنا قربانی زورگویی‌های متعددی بوده‌است. او در مورد آن دوران گفته‌است:



«من در هر ثانیه از روز در مدرسهٔ ابتدایی مورد اذیت و آزار قرار می‌گرفتم. بدیهی است که بعضی از مردم می‌خواهند شما را تحقیر کنند و پایین بکشند؛ اما در نهایت، شما را از طریقی دیگر قوی‌تر می‌سازند.» بعدها اضافه کرد: «من هیچ وقت در مدرسه بچه معروفی نبودم و فقط ۲ دوست داشتم. دوران مدرسه مثل یک دوران ناجور و افتضاح در زندگی‌تان است! من هیچگاه در مدرسه اعتماد به نفس نداشتم!»



در مه ۲۰۱۰، سلنا دیپلم خود را از طریق تحصیل در منزل کسب کرد.

روابط[ویرایش]

از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰، سلنا با ستارهٔ دیزنی، بازیگر و خواننده نیک جوناس رابـ*ـطه داشت[۲۸] که باعث حضور سلنا در آهنگی از جوناس برادرز به نام «بسوزانش» شد؛ اما در سال ۲۰۰۹ این زوج رابـ*ـطه‌شان را بهم زدند. پس از اتمام این رابـ*ـطه و در همان سال سلنا شروع به قرار گذاشتن با ستارهٔ سینمایی تیلور لاتنر کرد که این رابـ*ـطهٔ ناموفق نیز پس از چند ماه به پایان رسید.

او از دسامبر ۲۰۱۰ شروع به قرار گذاشتن با خوانندهٔ کانادایی جاستین بیبر کرد.[۲۹] در ۲۷ فوریه ۲۰۱۱، همراه با او در جشن اسکار ونتی فر حضور یافت و پس از چندین ماه گمانه‌زنی رابـ*ـطهٔ عاشقانه بین این دو نفر تأیید شد. این زوج به سرعت مورد توجه بسیاری از رسانه‌ها قرار گرفتند و توسط آن‌ها به «جلنا» (ج برگرفته از «جاستین» و لنا برگرفته از «سلنا») معروف شدند. سلنا و جاستین پس از قهر و آشتی‌های بسیار در نهایت در سال ۲۰۱۴ از هم جدا شدند.[۳۰][۳۱][۳۲]

در زمستان ۲۰۱۵، شایعات ناشی از این بود که سلنا گومز و دیجی زد با یکدیگر رابـ*ـطهٔ عاشقانه دارند. آن‌ها در مکان‌های عمومی دست یکدیگر را می‌گرفتند و در شبکه‌های اجتماعی، تصاویر جالب از یکدیگر می‌گذاشتند. در ژوئن ۲۰۱۵، دیپلو در یک مصاحبه به خبرنگاران گفت رابـ*ـطهٔ سلنا گومز و دیجی زد تقلبی است. پس از آن، در یک شو تلویزیونی دربارهٔ نظر دیپلو از گومز سؤال شد و گومز گفت: دیپلو فکر می‌کند دربارهٔ زندگی شخصی من زیاد می‌داند. اما در اشتباه است. من زد را تحسین می‌کنم و قطعاً من و دیجی زد با یکدیگر رابـ*ـطه‌ای داشته‌ایم و این رابـ*ـطه برای من خاص بوده‌است.[۳۳]

سلنا از ابتدای سال ۲۰۱۷ شروع به قرار گذاشتن با خوانندهٔ کانادایی د ویکند کرد. این دو نخستین حضور رسمی‌شان را با یکدیگر در مراسم «مت گالا» (Met Gala) تجربه کردند.[۳۴] آن‌ها در اکتبر ۲۰۱۷ پس از ده ماه دوستی از یکدیگر جدا شدند. سلنا از آن زمان بار دیگر با جاستین بیبر در مکان‌های مختلف دیده شد هرچند که این زوج برای بار دیگر در ماه مارس ۲۰۱۸ از یکدیگر جدا شدند.[۳۵]

بیماری[ویرایش]

سلنا گومز از سال ۲۰۱۳ با بیماری لوپوس و عوارض جسمی و روانی آن دست و پنجه نرم می‌کند. او به همین دلیل در سال ۲۰۱۳ تور آلبوم «رقص ستارگان» را لغو کرد و در سال ۲۰۱۵ به‌طور رسمی بیماری خود را تأیید کرد. او در سال ۲۰۱۶ نیز به دلیل عوارض روانی و جسمی این بیماری مجبور به لغو تور آلبوم «احیا» گردید. او در اوت ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با مجلهٔ Instyle دربارهٔ این دوران گفت که:



«پارسال تورم را لغو کردم و برای ۹۰ روز از فضای کارم دور شدم؛ این بهترین کاری بود که تا الان می‌توانستم انجام داده باشم. نه تلفنی و نه هیچ چیز دیگری همراهم نبود و حالِ نگران و مضطربی داشتم. اما در هر صورت دوران فوق‌العاده‌ای بود و چیزهای زیادی ازش یادگرفتم… آنجا در یک منطقه ییلاقی بودم و هیچ وقت به درست کردنِ موهایم نپرداختم. مدتی در اسب‌درمانی شرکت کردم که خیلی خوب و عالی بود؛ و خب البته خیلی هم سخت. اما خب می‌دانستم دقیقاً چه حسی دارم و با خودم فکر می‌کردم «بسیار خب، فکر می‌کنم این کار به من کمک کرده‌است که در برابر سایرین قوی‌تر باشم».»[۳۶]



سلنا چند ماه بعد در ۱۴ سپتامبر ۲۰۱۷ خبر از عمل پیوند کلیه خود به دلیل عوارض ناشی از این بیماری و جهتِ بهبود سلامت عمومی‌اش داد. فرانسیا رائیسا بازیگر آمریکایی که از دوستان او به‌شمار می‌رود، کلیه خود را به سلنا اهدا کرد.[۳۷][۳۸] او در مصاحبه‌ای که همراه با فرانسیا رائیسا در شبکه ان‌بی‌سی داشت، از این واقعه به عنوان یک موقعیت «مرگ و زندگی» یاد کرد و از فرانسیا به عنوان کسی که می‌توان گفت جان او را نجات داده نام برد. در حالت معمول پزشک‌ها زمانی حدود ۷ تا ۱۰ سال را برای پیدا شدن یک اهداکنندهٔ مناسب تخمین می‌زدند، اما اینکه دوست صمیمی سلنا و هم‌خانه او در آن برههٔ زمانی همه شرایط لازم را برای پیوند داشته، از سوی سلنا به عنوان امری «باورنکردنی و فوقِ تصور» توصیف شد. او در این مصاحبه دربارهٔ این دوران این‌طور سخن گفت که:



«نمی‌خواهم که مردم تصور کنند آنچه بر من و فرانسیا گذشت چیز بدی بوده؛ این موضوع دربارهٔ هر چیز دیگری هم در زندگی من صدق می‌کند، چون فکر می‌کنم در نهایت تمام موقعیت‌ها و شرایطی که با آن‌ها مواجه می‌شوم باعث ساخته شدن من و شکل‌دادن به تمام آن چیز که الان هستم می‌شوند. این چیز واقعاً زیبایی است و آن را همیشه می‌باید به خودم گوشزد کنم. خلاصه اینکه این یک تجربه منفی نبود.»[۳۹]



زندگی حرفه‌ای[ویرایش]

در سال ۲۰۰۹ در مصاحبه‌ای با پیپل گومز ذکر کرد که با دیدن آماده شدن مادرش برای بازی در تئاتر، وی به بازیگری علاقه‌مند شد. در یک تست بازیگری برای یک مجموعه، سلنا دمی لواتو را در حالی که برای دادن تست برای همان مجموعه آمده بود، ملاقات کرد. این دو بعدها به دوستان صمیمی تبدیل شدند و با هم در فیلم‌های مشترکی نقش ایفا کردند.

جلد مجلهٔ تایم شمارهٔ ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۷ به سلنا گومز اختصاص یافت. این مجله سلنا را به عنوان یکی از ۴۶ زنِ تأثیرگذار که در حال تغییر جهان هستند در قالب پروژهٔ «اولین‌ها» ی خود انتخاب کرد. او به عنوان «نخستین فردی که به ۱۰۰ میلیون دنباله‌کننده در اینستاگرام دست یافته‌است» معرفی شده‌است.[۴۰]

در ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی بیان کرد که: «بعد ۲۰ سال فعالیت احساس می‌کنم که می‌توانم به آن نوع موسیقی که واقعاً دغدغه خودم است بپردازم… می‌دانید جنبهٔ عجیب و غریب قضیه کجاست؟ خیلی از اوقات احساس می‌کنم که هنوز واقعاً شروع نکرده‌ام. خیلی وقت است که به این کار مشغول بوده‌ام اما خب دوره‌هایی در زندگی‌تان وجود داشته - دهه بیست سالگی و بزرگ شدنتان - که گیج‌کننده و آشفته‌است: همیشه با آدم‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوید که پیشتر با آن‌ها رابـ*ـطه نداشته‌اید.»


بیوگرافی سلنا گومز |خواننده_بازیگر

 
  • عالی
  • جذاب
  • تشکر
Reactions: LãdaN.D، Ghazaleh.A، BlueMσOη و یک کاربر دیگر
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا