خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
خمير دندان مناسب

در هنگام خرید خمیر دندان باید دقت کنید که به چه منظوری خرید انجام می دهید، چنانچه دندان های کاملا سالمی دارید و معاینات سالیانه دندانپزشکی تایید کننده این مطلب است، می توانید از خمیر دندان های سفید کننده به صورت مقطعی استفاده کنید. استفاده طولانی مدت از خمیر دندان سفید کننده به دلیل خاصیت سایندگی زیاد آن ها توصیه نمی شود.

اگر در معاینات دندانپزشکی مشخص شود که شما مستعد ابتلا به پوسیدگی دندانی هستید و هدف کاهش پوسیدگی‌ باشد بهتر است از خمیر دندان های حاوی فلوراید که ضد پوسیدگی هستند استفاده کنید. روی این خمیر دندان ها کلمه ضدپوسیدگی یاCavity Protectionدرج شده است.

در مواردی که حساسیت شدید دندانی دارید و پس از معاینات دندانپزشکی مشخص شده که حساسیت دندانی به دلیل پوسیدگی و بیماری لثه نمی باشد بهتر است از خیر دندان ضد حساسیت استفاده کنید .

خمیر دندان های ضد جرم نیز در بازار موجود هستند که روی آن ها عبارت ضد جرم یا Anti tartar نوشته شده است. این خمیردندان ها حاوی پیروفسفات می باشند که از تشکیل جرم جدید بر روی دندان ها جلوگیری می کند اما در حذف جرم های موجود هیچ نقشی ندارد. چنانچه می خواهید از این خمیر دندان ها استفاده کنید و در معاینات مکرر دندانپزشکی به شما گفته شده که دهان شما مستعد تشکیل جرم است، باید ابتدا جرمگیری کنید تا جرم های موجود در دهانتان تمیز شوند و سپس از این خمیردندان ها استفاده کنید.

بعضی از شرکت های سازنده خمیردندان، خمیردندان های ترکیبی به بازار ارائه می کنند که ضد جرم، ضد پلاک، ضد پوسیدگی و غیره هستند. می توانید حسب نیاز خود از این خمیردندان ها نیز استفاده کنید.

در پايان،مارک و برند خاصی از خمیر دندان توصیه نمی شود. انتخاب خمیردندان به سلیقه افراد و نیاز آن ها و هزینه ای که برای خمیردندان در سبد کالای خانواده درنظر می گیرند بستگی دارد.



خمیر دندان های ضد حساسیت

حاوی مواد ساینده کمتری هستند. خمیردندان‌های سفیدکننده رنگ دندان ها را از طریق سایندگی یا مکانیسم‌های شیمیایی از بین می‌برند.‏ این نوع از خمیر دندان ها همچنین حاوی بعضی مواد شیمیایی سفیدکننده مانند پراکسیدها هستند. چیزی که باعث نگرانی است، این که استفاده مکرر از پراکسیدها یا محصولات حاصل از متابولیسم این است که می‌تواند به رشد ارگانیسم‌های مضر ازجمله قارچ‌ها و پراکسیدها ممکن است باعث آسیب به پالپ یا بافت‌های نرم نیز بشوند. تأخیر در ترمیم زخم‌ها هم از دیگر عوارض استفاده طولانی‌مدت از خمیر دندان‌های سفیدکننده حاوی پر اکسیدها هستند.

خمیر دندان های ضدپوسیدگی حاوی مقادیر متفاوتی از فلوراید هستند. معمولا هر مقدار فلوراید بیشتری در خمیر دندان موجود باشد اثر ضدپوسیدگی بیشتر خواهد بود. سطح فلوراید فعال باید ‏کافی و در تمام عمر خمیر دندان ثابت بماند. چنانچه این گونه خمیر دندان‌ها تا مدت زمان انقضای مندرج روی بسته بندی مصرف نشوند عملا خاصیت ضدپوسیدگی خود را از دست می دهند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


خمیر دندان مناسب برای دندان ها

 
  • تشکر
Reactions: Mana

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
علت خونریزی لثه ها موقع مسواک زدن

حتی وقتی با حرکات آهسته مسواک می‌زنید، خون از لثه هایتان جاری می‌شود؟ خون ریزی لثه هنگام مسواک زدن اغلب ناشی از مشکل بزرگ و غیرقابل حلی نیست. اما اگر برخی نکات را ندانید، ممکن است آنقدر به لثه‌هایتان آسیب بزنید که سلامتشان با مشکلی جدی تر از خونریزی‌های گاه و بی گاه مواجه شود.



بلد نیستید نخ دندان بکشید

هر وقت نخ دندان می کشید لثه هایتان زخمی می شوند؟ فکر نکنید خونریزی لثه هنگام کشیدن نخ دندان اتفاقی است که همه افراد آن را تجربه می کنند. این مشکل در اغلب موارد به دلیل استفاده از نخ دندان نامناسب یا محکم کشیدن نخ روی لثه است و از نظر محققان، در چنین شرایطی زیان نخ دندان از سود آن بیشتر است. اگر شما به این شیوه بین دندان هایتان نخ می کشید، احتمالا هنگام مسواک زدن خونریزی لثه را تجربه می کنید، چراکه با حرکت دادن نخ دندان در موقعیت نامناسب، پیش از مسواک زدن به لثه‌هایتان آسیب ‌زده و آن‌ها را حساس کرده اید.



هورمون هایتان در نوسان اند

بسیاری از خانم ها زمانی که هورمون هایشان دچار نوسان می‌شود (دوران بلوغ، بارداری، یا یائسگی) لثه هایی حساس پیدا می‌کنند. در این روزها حتی حرکت آرام مسواک روی دندان هم می تواند زمینه را برای خونریزی دندان فراهم کند.



بی خوابی دارید

وقتی استرس دارید، دچار کمبود خوابید یا غذای نامناسبی مصرف کرده اید، حجم باکتری ها در دهانتان بیشتر می‌شود و لثه تان دچار التهاب هایی می شود که آن را مستعد خونریزی می کند. در این شرایط، لثه تان حساس و آماده خونریزی می شود و با هر بهانه کوچکی دهانتان پر از خون می شود.



داروی خاصی مصرف می کنید

مصرف برخی داروها، مثل داروهای ضدافسردگی و فشارخون ممکن است باعث خشکی دهان شود. در این شرایط کمبود بزاق ناشی از مصرف این داروها، به باکتری ها اجازه می دهد با سرعت بیشتری تکثیر شوند و لثه شما را قرمز، متورم و خونین کنند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


خمیر دندان مناسب برای دندان ها

 
  • تشکر
Reactions: Mana
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا