خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مقامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) به تازگی صحبت‌های را در مورد پایان پاندمی کرونا مطرح کرده‌اند که باعث نگرانی بسیاری از مخاطبان شده است؛ در بررسی این موضوع با ما همراه باشید.

چه وقت شاهد پایان پاندمی کرونا خواهیم بود؟ این سوالی است که اخیرا مقامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) در مورد آن اظهارنظرهای جالبی داشته‌اند. از همان ابتدای شیوع کووید ۱۹ صحبت‌های گوناگونی در مورد این بیماری مرگبار دستگاه تنفسی مطرح شده بود و اظهارات اخیر این کارشناسان بهداشتی هم باعث نگرانی بسیاری از مخاطبان شده است.

در نوامبر سال میلادی گذشته و قبل از همه‌گیری بیماری کرونا، شیوع سرخک در کشور ساموآ در اقیانوسیه جان ۸۱ نفر را گرفت. سرخک یک بیماری ویروسی خطرناک و مسری بوده که با تزریق واکسن می‌توان از آن جلوگیری کرد، اما از آن جایی که بسیاری از افراد به دلایل گوناگون میزان توصیه شده از واکسن مورد نظر را دریافت نمی‌کنند، همیشه شاهد بروز چنین اتفاقاتی هستیم.

چنین مسائلی باعث شده تا کارشناسان سازمان بهداشت جهانی در مورد مشکلات سر راه رسیدن به پایان پاندمی کرونا صحبت‌های نگران ‌کننده‌ای را مطرح کنند؛ مایک رایان (Mike Ryan) یکی از کارشناسان ارشد این سازمان می‌گوید که کسی در مورد زمان و یا حتی امکان پایان یافتن پاندمی کووید ۱۹ اطلاعی ندارد .

پایان پاندمی کرونا

رایان می‌گوید که تنها امید ما برای خاتمه دادن به این وضعیت توسعه دارویی قوی و تولید انبوه آن برای واکسینه کردن تمامی مردم جهان است و اگر بخواهیم این مشکل را برای همیشه حل کنیم، یکی از اقدامات لازم استفاده گسترده و جهانی از واکسنی خواهد بود که برای مبارزه با این ویروس ساخته خواهد شد.

صحبت‌های رایان مدت کوتاهی بعد از اظهارات سومیا سوامیناتان (Soumya Swaminathan)، از دانشمندان ارشد WHO منتشر شد؛ سوامیناتان گفته بود که در صورت عدم توسعه واکسن، امکان درگیر بودن با بیماری کووید ۱۹ تا چهار یا پنج سال آینده وجود دارد و متاسفانه نمی‌توان با اطمینان و دقت مشخص کرد که پایان پاندمی کرونا چه موقع فرا خواهد رسید.

نبود قطعیت در مورد آینده شیوع کووید ۱۹ باعث شده تا کارشناسانی مانند رایان و سوامیناتان امکان پایان نیافتند همه‌گیری کرونا را مطرح کنند. رایان در این رابـ*ـطه می‌گوید که با وجود ابتلای ۴.۴ میلیون نفر، تخمین زده می‌شود که تنها ۱۰ درصد از جمعیت کل زمین در معرض این ویروس مرگبار قرار گرفته‌اند و به همین دلیل، اکثر انسان‌های ساکن سیاره هنوز در معرض خطر ابتلا هستند.

به همین دلیل می‌توان تخمین زد که بدون داشتن واکسن، پایان پاندمی کرونا به این زودی‌ها فرا نمی‌رسد و چندین سال طول می‌کشد تا کووید ۱۹ به حالت اندمیک (endemic) برسد؛ در این حالت بیماری مورد نظر مانند آنفولانزاهای فصلی به وضعیت نسبتا پایداری می‌رسد و برای همیشه، در زمان‌های مشخصی از سال شایع می‌شود.

از طرف دیگر، دکتر آنتونی فاچی (Anthony Fauci)، رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های مسری آمریکا که تلاش‌های این کشور برای ساخت واکسن بیماری کرونا را مدیریت می‌کند، چند روز پیش به سنای ایالات متحده اعلام کرد که تا شروع سال تحصیلی بعدی در ابتدای پاییز داروی این بیماری آماده نخواهد شد.

چالش‌های گوناگون

همچنین، فاچی، رایان و کارشناسان دیگر اعلام کرده‌اند که در صورت ساخته شدن واکسنی برای پایان پاندمی کرونا همچنان چالش‌های سـ*ـیاسی، اقتصادی و تدارکاتی فراوانی بر سر راه تولید انبوه این دارو خواهند بود و حتی شاید موضوعی به سادگی تهیه سرنگ و سوزن تزریق به مقداری که برای تمامی ساکنان زمین کافی باشد، تلاش‌ها برای شکست همه‌گیری کووید ۱۹ را بی‌ثمر کند.

حتی در صورت برطرف شدن تمامی این چالش‌ها، نظرسنجی که به تازگی انجام شده نشان می‌دهد که ۵۳ درصد بزرگ‌سالان آمریکا (بین ۳۴ تا ۴۴ سال) گفته‌اند که از واکسن کووید ۱۹ استفاده می‌کنند و مابقی افراد رغبتی به این کار ندارند. بحث مخالفت با تزریق واکسن در این کشور مدت‌هاست که خبرساز بوده و در طول سال‌ها تعداد کسانی که از چنین داروهایی استفاده نمی‌کنند، بیشتر شده است.

این در حالی است که به گفته مایک رایان، برای پایان پاندمی کرونا و شکست کامل این بیماری مرگبار باید نکاتی مانند انجام واکسیناسیون گسترده توسط تمامی ساکنان زمین رعایت شوند؛ اگر قرار باشد تا موضوعاتی مانند باورهای نادرست و خرافات، از استفاده عمومی دارو توسط مردم جلوگیری کند، ساخت بهترین و کارآمدترین واکسن هم برای ریشه‌کن کردن کووید ۱۹ کافی نخواهد بود.

رایان می‌گوید که در تاریخ علم پزشکی واکسن‌های فوق‌العاده قوی و کارآمدی تولید شده‌اند، اما تلاش ما برای استفاده از این داروها شکست خورده است؛ به همین دلیل شاهد هستیم که در کشوری مثل ساموآ بیماری سرخک جان ده‌ها نفر را می‌گیرد، در حالی که واکسن این بیماری از سال ۱۹۶۳ مورد استفاده قرار گرفته است!

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


پاندمی کرونا ممکن است هیچ وقت به پایان نرسد!

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Mana
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا