خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
چگونه پلاکت خون را بالا ببریم؟



۱- الوئه ورا

شواهد بی نظیر به شدت از آلوئه ورا به عنوان روش سریع برای افزایش شمارش پلاکت ها و جلوگیری از بسیاری از نشانه های ناراحت کننده یا ناخوشایند ترومبوسیتوپنی، حمایت می کند. به خصوص، نوشیدن آب آلوئه ورا هر روز برای کاهش خونریزی لثه ها و دهان شناخته شده است و هنگامی که بدن شروع به افزایش تولید پلاکت می کند، تقویت می شود.



۲. فسفر

اگرچه مکانیسم دقیق مشخص نیست، دوزهای فسفر ماهانه می تواند بر روی تعداد پلاکت های یک فرد تاثیر بسزایی داشته باشد. فسفر همچنین دومین ماده ی معدنی در بدن پس از کلسیم است، بنابراین افزایش سطح فسفر در بدن موجب ایجاد بافت ها و سلول های جدید می شود و به همین دلیل برای افرادی که از ITP رنج می برند سودمند است.



۳. کورتیزون

کورتیزون دارای تأثیر قاطع استروئیدی است و برای کسانی که کورتیکواستروئیدها را نمی خواهند برای افزایش تولید پلاکت مصرف کنند، کورتیزون یک جایگزین عالی است. افزایش تعداد پلاکت ها در عرض چند هفته یا چند ماه رخ می دهد. کورتیزون به آسانی قابل دسترس و نسبتا ارزان است.



۴. ورزش

عدم فعالیت می تواند منجر به توسعه ی ITP در موارد بالغ شود. اساسا یک زندگی بدون تحرک می تواند باعث کاهش پلاکت های بدن شود و باعث می شود احساس خستگی بیشتر شود ولی ورزش منجر به شیوه ی زندگی آرام تر می شود. راه رفتن و ورزش کردن، راهی عالی برای متوقف کردن متابولیسم بدن و کارخانه های سلول های خون است.



۵. ویتامین C

افزایش مصرف ویتامین C ممکن است یکی از ساده ترین و موثر ترین راه های درمان باشد. با مصرف روزانه ی مکمل های ویتامین C ، می توانید میزان خونریزی را در عرض یک هفته یا بیشتر مشاهده کنید. ویتامین C جزء مهمی از کلاژن است، و چیزی است که همه چیز از استخوان ها و عضلات به بافت ها و سلول های خونی می سازد. افزایش مواد اولیه برای پلاکت ها موجب تولید بیشتر پلاکت ها می شود!



۶. کاهش استرس

سطح استرس بالا و هورمون استرس پایدار در بدن شما می تواند باعث کاهش تعداد پلاکت ها شود. شما می توانید آرامبخش، یوگا، و یا هر فعالیت تسکین دهنده ی دیگری را امتحان کنید تا از استرس خود رهایی یابید و خود را در برابر ترومبوسیتوپنی مقاوم کنید.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


درمان پلاکت خون پایین در طب سنتی

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا