خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
به تازگی استارتاپ چینی Rokid یک عینک هوشمند ضد کرونا را تولید کرده است که به صورت زنده دمای بدن دیگران را به شما نشان می‌دهد تا بتوانید از موارد غیر عادی دوری کنید.


با گسترش ویروس کرونا شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی تمام تلاش خود را می‌کنند تا محصولاتی را عرضه نمایند که به کنترل این ویروس یا حداقل راحت‌تر شدن زندگی کاربران در شرایط قرنطینه منجر شود. اپل روز گذشته با انتشار نسخه‌ی بتای جدید آی او اس ۱۳، ای پی آی جدیدی معرفی کرده که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد مبتلایان به کرونا را شناسایی نموده و به دیگر کاربران اخطار دهند تا در مناطقی که آنها تردد داشته‌اند، آیا مورد مشکوکی گزارش شده است یا خیر.

حالا طبق گزارش TechCrunch، یک گروه استارتاپی در چین به نام Rokid یک عینک هوشمند ضد کرونا ساخته‌اند که کمک شایانی به شناسایی افراد مشکوک در محیط‌های بیرون از خانه می‌کند. طراحی و تولید این محصول که عینک حرارتی T1 نامیده شده است، تنها دو هفته زمان برده و تا به حال مشتریان دولتی، شرکت‌های تجاری و مدارس در چین هزار واحد از آن را خریداری کرده‌اند. به کمک این عینک کاربر می‌تواند به طور زنده دمای بدن دیگران را مشاهده کند.

سنسور مادون قرمز و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی آن، تحت مدیریت یک پردازنده‌ی کوالکام کار می‌کنند و به کاربر امکان می‌دهند که موارد مشکوک را از طریق دمای بیش از حد بدن آنها شناسایی نماید. نایب رئیس گروه Rokid می گوید که جدا از اندازه‌گیری دما به طور ثابت، عینک هوشمند ضد کرونا T1 می‌تواند در حال حرکت، از راه دور و به طور فعال حرارت را چک کند که کمکی عالی برای کاربران خواهد شد.

عینک هوشمند ضد کرونا ، جایگزین ایستگاه‌های ثابت پایش دما

عینک هوشمند ضد کرونا T1

آنها همچنین در حال کار بر روی یک ارتقای جدید هستند تا به این محصول اجازه دهند دمای بدن چهار نفر را به طور همزمان اندازه‌گیری‌کند؛ قابلیتی که به‌خصوص برای مکان‌های شلوغ نظیر فروشگاه‌های تجاری چند طبقه و فرودگاه‌ها بسیار ایده آل خواهد بود.

یکی از ادارات بزرگ در شهر هانگژو چین، ایستگاه پایش دمای ثابت خود را با عینک هوشمند تی ۱ جایگزین کرده است تا تعداد نفرات زیادی که هر روز وارد محل کار خود می‌شوند، به طور همزمان و سریع دمای بدنشان اندازه‌گیری شود. رئیس شرکت مدیریت املاک Greentown می‌گوید: با توجه به سیل محصولات جدیدی که به تازگی وارد بازار شد‌ه‌اند، به خصوص این عینک هوشمند ضد کرونا، ما باور داریم که می‌توانیم از آنها برای اندازه‌گیری دما بدون نیاز به لمس افراد استفاده کنیم. آنها بسیار موثر هستند به ویژه زمانی که با جمعیت زیادی از مردم سر و کار داریم.

کمپانی سازنده مدعی است عینک تی ۱ می‌تواند دمای بدن حداکثر ۲۰۰ نفر را در فاصله حدود ۳ متری شناسایی کند و برای این کار تنها به دو دقیقه زمان نیاز دارد. این کمپانی استارتاپی یک دفتر نیز در سانفرانسیسکو دارد که در حال تلاش برای تجاری‌سازی محصول و فروش آن به شرکت‌های مجری قانون، بیمارستان‌ها و موسسات تجاری است. البته توجه داشته باشید که با وجود این که این محصول گزینه‌ی جذابی برای مبارزه با کرونا است، اما ۵۰ درصد از افرادی که تست کرونای آنها در کشور چین مثبت اعلام شده بود، نشانه‌ای مبنی بر تب نداشته‌اند.

همچنین با توجه به اتفاقات اخیر آمریکا و چین، مقامات دولتی به شدت به محصولات چینی بدبین شده و نهادهای قانونی عقیده دارند که آنها به جاسوسی از کاربران برای دولت چین می پردازند. مدیر اجرایی Rokid در کشور آمریکا به طور شفاف بیان می‌کند که هیچ‌گونه اطلاعاتی از این عینک هوشمند به فضای ابری ارسال نمی‌شود و این ماژول تنها اطلاعات را به صورت محلی بر روی خود دیوایس ذخیره می‌کند.

آنها مدعی هستند که امنیت کاربران به شدت برایشان مهم است و کاربران می‌توانند به این گروه اعتماد کنند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


این عینک هوشمند ضد کرونا دمای بدن دیگران را به شما نشان می‌دهد

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا