خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی رشته ها و زیرگروه های کنکور انسانی

آشنایی با رشته هایی که داوطلبان می توانند با شرکت در هر یک از گروه های آزمایشی به تحصیل در آن ها بپردازند ، به ویژه در هنگام انتخاب رشته کنکور سراسری 99 ، از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که بروز هر گونه اشتباه در انتخاب رشته می تواند آینده شغلی و تحصیلی شرکت کنندگان را تحت تاثیر قرار دهد. از همین رو ، توصیه می کنیم پس از آشنایی با رشته های کنکور انسانی ، مشاوره انتخاب رشته کنکور را نیز در دستور کار خود قرار دهید.

آگاهی از ضرایب دروس عمومی و اختصاصی در کنکور سراسری موجب می شود بتوانید از میزان اهمیت هر درس مطلع شده و متناسب با آن به برنامه ریزی بپردازید. از طرفی ضرایب دروس اختصاصی برای رشته های مختلف با یکدیگر متفاوت بوده و هر چه درصد دروس ضریب دار در یک زیرگروه بیشتر باشد ، رتبه و شانس قبولی داوطلب در رشته های آن زیرگروه بیشتر خواهد بود. ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور سراسری انسانی به شرح زیر می باشند.

ضریب دروس عمومی کنکور سراسری انسانی
نام درسضریب در تمامی زیرگروه ها
زبان و ادبیات فارسی4
زبان انگلیسی2
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3


ضریب دروس اختصاصی کنکور سراسری انسانی
مواد امتحانیزیرگروه 1زیرگروه 2زیرگروه 3زیرگروه 4زیرگروه 5
ریاضی24433
اقتصاد12322
زبان و ادبیات فارسی42222
زبان عربی41111
تاریخ و جغرافیا11131
علوم اجتماعی13223
فلسفه و منطق31122
روانشناسی12133


تفاوت در ضرایب دروس تخصصی در هر کدام از زیرگروه ها ، میزان اهمیت آن درس را نشان می دهد. در جدول زیر می توانید رشته های کنکور انسانی را به ترتیب هر پنج زیرگروه آن مشاهده نمایید.

رشته های کنکور سراسری انسانی
زیرگروهرشته
زیرگروه یککارشناسی ارشد پیوسته علوم قضایی ، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و ارشاد ، کارشناسی ارشد پیوسته معارف اسلامی و حقوق ، آموزش الهیات ، آموزش زبان و ادبیات فارسی ، ادیان و عرفان ، ادیان و مذاهب ، ایران شناسی ، تاریخ تمدن ملل اسلامی ، حقوق ، زبان و ادبیات ترکی آذری ، زبان و ادبیات عربی ، زبان و ادبیات فارسی ، زبان و ادبیات کردی ، زبان و فرهنگ عربی ، شیعه شناسی ، علوم قرآن و حدیث ، علوم قضایی ، فرهنگ و معارف اسلامی ، فقه شافعی ، فقه و حقوق اسلامی ، فقه و حقوق امامی ، فقه و حقوق حنفی ، فقه و حقوق شافعی ، فلسفه ، فلسفه و حکمت اسلامی ، فلسفه و عرفان اسلامی ، فلسفه و کلام اسلامی ، مترجمی زبان عربی ، مربیگری عقیدتی ، معارف اسلامی ، معارف اسلامی – تبلیغ و ارتباطات ، معارف اسلامی و اخلاق ، معارف اسلامی و ادیان ، معارف اسلامی و تاریخ ، معارف اسلامی و علوم تربیتی ، معارف اسلامی و علوم قرآنی ، معارف اسلامی و کلام ، معارف اسلامی و مدیریت ، کاردانی امور دولتی ، کاردانی تربیت مبلغ قرآن کریم ، کاردانی تربیت معلم قرآن کریم ، کاردانی حقوق قضایی ، کاردانی خدمات اداری ، کاردانی علوم قضایی
زیرگروه دوآموزش علوم اجتماعی ، امنیت اطلاعات ، امنیت بین الملل ، امنیت نرم ، برنامه ریزی اجتماعی و تعاون ، پژوهشگری امنیتی ، جامعه شناسی ، حفاظت اطلاعات ، روزنامه نگاری ، علوم ارتباطات اجتماعی ، علوم فنی امنیت ، مددکاری اجتماعی ، مردم شناسی
زیرگروه سهاقتصاد ، امنیت اقتصاد ، حسابداری ، روابط عمومی ، فناوری اطلاعات و ارتباطات ، گردشگری ، مدیریت امور بانکی ، مدیریت امور گمرکی ، مدیریت بیمه ، مدیریت بیمه اکو ، مدیریت دولتی ، مدیریت صنعتی ، مدیریت فرهنگی هنری ، مدیریت کسب و کارهای کوچک ، مدیریت مالی ، مدیریت و بازرگانی دریایی ، مطالعات ارتباطی و فناوری اطلاعات ، هتلداری ، کاردانی اشتغال ، کاردانی اقتصاد کار و بهره وری ، کاردانی امور بانکی ، کاردانی امور فرهنگی ، کاردانی امور مالی و مالیاتی ، کاردانی بیمه ، کاردانی حسابداری ، کاردانی روابط کار ، کاردانی گردشگری ، کاردانی مدیریت مالی ، کاردانی مدیریت صنعتی ، کاردانی هتلداری
زیرگروه چهارآموزش تاریخ ، آموزش جغرافیا ، باستان شناسی ، تاریخ ، تاریخ اسلام ، جغرافیا ، زبان شناسی
زیرگروه پنجآموزش ابتدایی ، آموزش تربیت بدنی ، آموزش کودکان استثنائی ، آموزش مشاوره و راهنمایی ، روانشناسی ، علم اطلاعات و دانش شناسی ، علوم تربیتی ، علوم ورزشی ، مشاوره ، مطالعات خانواده ، کاردانی آموزش و پرورش ابتدایی ، کاردانی علوم ورزشی


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


| آنچه باید درباره کنکور انسانی 99 بدانیم |

 
آخرین ویرایش:
  • تشکر
Reactions: Setareh7

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
معرفی منابع کنکور سراسری انسانی

پذیرش در رشته های پرمتقاضی کنکور سراسری انسانی مانند حقوق و روانشناسی علاوه بر تلاش و پشتکار ، مستلزم مطالعه بهترین منابع کنکور انسانی 99 در کنار یک برنامه ریزی کنکور هدفمند و اصولی می باشد. منابع اصلی کنکور سراسری در هر یک از گروه های آزمایشی ، کتب درسی دوره دوم متوسطه می باشند اما استفاده از کتاب های کمک درسی به ویژه کتاب های تست می تواند تاثیر بسزایی در آمادگی داوطلبان و تقویت توانایی آن ها در امر تست زنی داشته باشد.

در ادامه مقاله قصد داریم به معرفی چند منبع معتبر و مناسب در راستای آمادگی متقاضیان برای شرکت در کنکور انسانی بپردازیم. امیدواریم مطالعه این کتاب ها بتواند در مسیر موفقیت شما داوطلبان گرامی موثر واقع شود. شایان ذکر است با توجه به تغییر کتاب های درسی دو نظام آموزشی جدید و قدیم ، متقاضیان می بایست به تهیه منابع مناسب نظام آموزشی خود بپردازند. داوطلبان نظام قدیم نیز می توانند علاوه بر مطالعه کتاب های درسی خود ، از منابع کمک آموزشی و کتاب های تست متناسب با دوره آموزشی خود استفاده نمایند.

منابع کنکور سراسری انسانی
نام درسمنابع
زبان عربیکتاب عربی به زبان ساده مبتکران از ایاد فیلی ، کتاب عربی کامل گاج نقره ای ، کتاب عربی جامع خیلی سبز
دین و زندگیکتاب دین و زندگی گاج نقره ای ، کتاب جامع دین و زندگی نشر الگو
زبان و ادبیات فارسیکتاب جامع ادبیات کنکور انتشارات نشر الگو ، کتاب ادبیات عمومی میکرو طبقه بندی گاج
اقتصادکتاب لقمه اقتصاد انتشارات مهر و ماه ، کتاب ماجراهای من و درسام انتشارات خیلی سبز
ریاضیکتاب ریاضی انسانی انتشارات خیلی سبز ، کتاب ریاضی انسانی انتشارات مبتکران ، کتاب لقمه ریاضی انتشارات مهر و ماه
فلسفه و منطقکتاب تست فلسفه خیلی سبز ، کتاب آموزش و آزمون فلسفه و منطق از اصغر حجازیان
زبان انگلیسیکتاب زبان انگلیسی جامع کنکور مبتکران ، کتاب انگلیسی یازدهم سیر تا پیاز گاج
تاریخ و جغرافیاکتاب تست جغرافیای خیلی سبز ، کتاب تاریخ و جغرافیای رزمندگان ، کتاب تست تاریخ خیلی سبز ، کتاب تاریخ و جغرافیای آبی قلم چی
روانشناسیکتاب لقمه روانشناسی انتشارات مهر و ماه ، کتاب آزمون های تدریجی روانشناسی انتشارات اندیشه فائق
علوم اجتماعیکتاب تست جامعه شناسی خیلی سبز ، کتاب تست جامعه شناسی مهر و ماه


اطلاع از بودجه بندی کنکور نیز می تواند در زمان بندی مطالعه و برنامه ریزی شما نقش بسیار موثری را ایفا کند چرا که می توانید متناسب با میزان اهمیت هر درس ، زمان لازم را برای مطالعه و تست های آن اختصاص دهید. از طرفی آشنایی با بودجه بندی سوالات موجب می شود بدانید کدام یک از مباحث هر درس بیشتر مورد توجه طراحان سوالات می باشند و بدین ترتیب با شیوه مناسب تر و برنامه ریزی دقیق تری نسبت به مطالعه دروس خود بپردازید.


انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


| آنچه باید درباره کنکور انسانی 99 بدانیم |

 
  • تشکر
Reactions: Setareh7

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برنامه ریزی کنکور انسانی

همانطور که می دانید داشتن هدف و انگیزه تا حد زیادی می تواند در موفقیت داوطلبان اثرگذار باشد. در واقع داشتن هدف قابلیت آن را دارد که بتواند اشتیاق شما برای رسیدن به موفقیت را دوچندان کند. پس از تعیین هدف می بایست یک برنامه منسجم و یک جدول زمان بندی مطالعه طراحی نموده و بر اساس آن عمل کنید. دیگر نکته مهم آن است که تمامی دروس خود را به صورت جزء به جزء و کنکوری بخوانید و بعد از مطالعه هر درس ، نسبت به حل تست های آن اقدام نمایید. این امر به ثبت مطالب خوانده شده در ذهن شما و به خاطر سپردن آن ها بسیار موثر است.

توصیه می کنیم به هیچ عنوان از اهمیت حل سوالات و تست زنی غافل نشوید ، زیرا این امر موجب می شود به نقاط ضعف خود پی برده و در اسرع وقت ، در جهت رفع آن ها گام بردارید. همان طور که می دانید برای حل هر یک از سوالات کنکور سراسری مدت زمان محدودی را در اختیار دارید ، بنابراین می توانید با تست زنی فضای جلسه کنکور را برای خود شبیه سازی کرده و سرعت خود را در پاسخگویی به سوالات افزایش دهید.

توصیه می کنیم جدول زمان بندی خود را طوری طراحی کنید که پس از مطالعه هر درس اختصاصی ، یک درس عمومی قرار دهید. کنکور سراسری انسانی از 280 سوال تشکیل شده است و سوالات مربوطه در قالب دو دفترچه عمومی و اختصاصی در اختیار داوطلبان قرار می گیرند که داوطلب می بایست در مدت زمان 240 دقیقه به آن ها پاسخ دهد. دفترچه اختصاصی متشکل از 180 سوال و مدت زمان پاسخ دهی به آن 165 دقیقه است و دفترچه عمومی نیز شامل 100 سوال و مدت زمان پاسخ دهی به آن ها 75 دقیقه می باشد.

بودجه بندی سوالات عمومی کنکور سراسری انسانی
مواد امتحانیتعداد سوالمدت پاسخگویی
زبان و ادبیات فارسی2518 دقیقه
زبان عربی2520 دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی2517 دقیقه
زبان انگلیسی25 20 دقیقه


بودجه بندی سوالات اختصاصی کنکور سراسری انسانی
مواد امتحانیتعداد سوالمدت پاسخگویی
ریاضی2025 دقیقه
اقتصاد15 10 دقیقه
زبان و ادبیات فارسی3030 دقیقه
زبان عربی2020 دقیقه
تاریخ1525 دقیقه
جغرافیا15
علوم اجتماعی2015 دقیقه
فلسفه و منطق2525 دقیقه
روانشناسی2015 دقیقه


در آخر لازم است بدانید که داوطلبان قبل از برگزاری آزمون باید کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 99 را با مراجعه به سایت ثبت نام کنکور تهیه نمایند. توجه داشته باشید دارا بودن کارت ورود به جلسه ، اصل کارت ملی و یا شناسنامه برای شرکت در کنکور الزامی می باشد و در صورت عدم به همراه داشتن آن ها ، از حضور داوطلب در جلسه کنکور ممانعت به عمل خواهد آمد. در رابـ*ـطه با زمان اعلام نتایج کنکور سراسری 99 نیز باید به اطلاعتان برسانیم که داوطلبان پس از مشاهده کارنامه خود ، در صورت کسب رتبه و نمره حد نصاب ، می توانند در مرحله انتخاب رشته شرکت کنند. شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر یک از مباحث فوق ، روی لینک مرتبط با آن کلیک نمایید.

سوالات متداول

1- آیا ثبت نام کنکور سراسری انسانی صرفا به صورت اینترنتی انجام می شود؟

بله ، نام نویسی کنکور سراسری در تمامی زیرگروه های آزمایشی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام می شود.

2- من دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی رشته تجربی هستم ، آیا می توانم در کنکور انسانی شرکت کنم؟

بله ، کلیه داوطلبان می توانند بدون توجه به رشته تحصیلی خود در دوره متوسطه ، در هر یک از گروه های آزمایشی اصلی و یک یا دو گروه آزمایشی شناور (هنر و زبان) شرکت نمایند.

3- آیا سوابق تحصیلی در کنکور انسانی سال 99 موثر است؟

سوابق تحصیلی در کلیه گروه های آزمایشی کنکور سراسری سال 98 دارای تاثیر مثبت بوده اما برای کنکور سال 99 ، با توجه به عدم انتشار دفترچه آن ، اطلاعات دقیقی در دست نیست.



انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


| آنچه باید درباره کنکور انسانی 99 بدانیم |

 
  • تشکر
Reactions: Setareh7
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا