خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
تلاش برای کشف محدودیت های یک موتور سیکلت الکتریکی کمتر از یک رقابت سخت در پیست‌های مسابقه نیست! شاید شما به درجه‌ای برسید که گمان کنید، محدودیت‌های یک موتورسیکلت الکتریکی را می‌دانید! اما تا زمانی که در سخت‌ترین شرایط و دشوارترین چالش‌ها گیر نکنید، نمی‌توانید درک کنید که واقعا محدودیت‌ها و توانایی‌های یک موتور سیکلت الکتریکی چقدر است! به هر حال ما در رسانه Emotors به اندازه کافی خوش شانس هستیم تا تجربیات مختلف سوارکاران این سبک از موتور سیکلت‌ها را جمع آوری و بررسی کنیم تا در نهایت اطلاعاتی جامع و منحصر به فرد از این قضیه را با شما به اشتراک بگذاریم.

اینکه نهایت قابلیت‌های هر موتور سیکلت امروزی را بخواهید کشف کنید، تقریبا یک کار دیوانه‌وار و خطرناک محسوب می‌شود! البته نمی‌توان به این سوال که محدودیت یک موتور سیکلت الکتریکی چقدر است؟ پاسخ کوتاهی داد! چرا که دامنه جواب آن بسیار گسترده است. اما ما در اینجا یک نمای کلی از تمام چیزهایی که شما انتظار دارید در این زمینه بدانید را در اختیارتان قرار خواهیم داد. همیشه واقعیت با ادعای تولید کنندگان تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. تولید کننده ادعا می‌کند که موتور سیکلت تولیدی به میزان X سرعت می‌رود درحالی که در واقعیت این مقدار معمولا کمتر است و گاهی تاکید می‌کنم بسیار به ندرت پیش می‌آید که این مقدار از ادعا تولید کننده بیشتر باشد!

کمپانی‌هایی مانند Zero سعی می‌کنند ارقام را به صورت ترکیبی از خروجی در شهر، بزرگ‌راه، خارج شهر و شرایط مختلف ارائه دهند، اما این مسئله همیشه در خصوص موتور سیکلت های احتراق داخلی وجود دارد که مسافت پیموده شده بسیار متفاوت از ادعا طراحان است.

با تمام این توصیفات و تفاوت‌ها در اعداد و ارقام بازهم ما می‌توانیم برخی از موتور سیکلت‌های احتراق داخلی را باهم مقایسه کنیم. سرعت بالا، باعث افزایش مصرف سوخت در موتور سیکلت‌‌های الکتریکی می‌شود! هر چه بیشتر دریچه گاز را بچرخانید، مصرف بیشتری خواهید داشت. اما اگر مثل مادربزرگ‌ها سوارکاری کنید، احتمالا بسیار بیشتر از مقدار استانداردی که تولید کننده برای موتور سیکلت در نظر گرفته است، می‌توانید مسافت را بپیمایید. به هر حال اگر یک محیط متعادل و شرایط مساعد وجود داشته باشد، شما تقریبا به همان میزان که سازنده ادعا می‌کند، از موتور سیکلت استفاده خواهید کرد؛ نه بیشتر و نه کمتر!

از این مسئله که انواع جاده‌ها در محدودیت‌های شما تاثیرگذار هستند را نمی‌توانیم نادیده بگیریم. همانطور که گفتیم سوارکاری با سرعت بالا باعث مصرف بیشتر سوحت و کاهش باتری می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم زمان تردد با موتور سیکلت الکتریکی از سرعت کم استفاده کنید تا خروجی و مدیریت زمان ایده‌آلی را تجربه نمایید. به هر حال در اغلب موتور سیکلت های الکتریکی از تکنولوژی شارژ شدن خودکار باتری استفاده می‌شود که با هر بار ترمز گرفتن، مقداری باتری موتور سیکلت شارژ می‌شود، با وجود این ویژگی تردد با سرعت کم، سوخت بیشتری را برای شما فراهم خواهد کرد.


اعداد و ارقام در موتور سیکلت الکتریکی ؛ یک ادعا یا اتفاق؟

خب برای هدف این مقاله ما موتور سیکلت Zero S 2018 را که به باتری ZF 13.0 مجهز است را به عنوان نمونه انتخاب کردیم. این به آن معنی است که باتری موتور سیکلت نمونه ما حداکثر ۱۳ کیلووات ساعت ظرفیت دارد که البته ظرفیت حقیقی آن ۱۱٫۴ کیلووات ساعت می‌باشد. کمپانی Zero ادعا می‌کند که این موتور سیکلت الکتریکی با چنین مشخصاتی توانایی پیمودن ۲۶۰ کیلومتر را دارد، چنین مقداری با در نظر گرفتن ترافیک، توقف، حرکت و… و به طور کلی تردد درون شهری در نظر گرفته است که حداقل استاندارد برای موتور سیکلت‌های برقی می‌باشد. پیمودن و تست کردن این موتور سیکلت برای چنین مسافت طولانی عملا کار خسته کننده و بسیار طولانی و پر هزینه‌ای است! برای همین ما آن را به طور کامل تست نکردیم.

کاری که ما انجام دادیم، تست کردن موتور سیکلت های مختلف Zero در موقعیت‌ها و شرایط مختلف از جمله بزرگ‌راه‌ها بود. در این سناریو همانطور که قبلا گفتیم مشخص شد که کمپانی‌ها عملا ارقامی ترکیبی از ترددهای شهری، برون‌شهری و… را به عنوان مشخصات موتور سیکلت ارائه می‌کنند. به هر حال استانداردهای موتور سیکلت‌های الکتریکی برای سرعت رقمی بیش از ۸۰ کیلومتر در ساعت است و این مقدار در موتور سیکلت الکتریکی Zero S 2018 معادل ۹۰ کیلومتر در ساعت بود! این مقدار دقیقا همان چیزی است که طراحان موتور سیکلت ادعا کرده بودند.


موتور سیکلت BMW C ناجی موتور سیکلت های الکتریکی!

برای مقابله با ضعف‌های موجود در موتور سیکلت Zero S 2018 باید بگوییم که ما به شدت به بروز رسانی‌هایی که BMW قصد دارد روی موتور سیکلت BMW C Evolution خودش اعمال کند، امیدواریم. این موتور سیکلت که در کلاس موتور سیکلت‌های اسکوتر جای می‌گیرد. این موتور سیکلت ویژه حمل و نقل‌های شهری طراحی شده است و استفاده از سوخت الکتریکی اصولا برازنده چنین موتور سیکلتی است. BMW ادعا می‌کند که این موتور سیکلت با بروز رسانی‌های آینده‌اش با یک بار شارژ می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتر مسافت را طی کند. البته BMW پیش از این برای موتور سیکلت های این کلاس به چنین عدد و رقمی نزدیک نشده بود و به طور معمول موتور سیکلت های شهری الکتریکی آن توانایی تردد تا ۱۱۰ کیلومتر مسافت را داشتند. البته این مقدار، نسبت مناسبی برای موتور سیکلت‌های شهری می‌باشد.

آنچه که ما از بازار و رقابت بین کمپانی‌های تولید کننده موتور سیکلت‌های الکتریکی دیده‌ایم؛ این مسئله را روشن می‌کند که کمپانی‌ها در این زمینه بیش از هرچیز و ارائه هر تکنولوژی برجسته‌ای در این سری موتور سیکلت ها با طراحی‌های مختلف خود سعی در مقابله کردن با منتقدانی دارند که به طور کل مخالف استفاده از سوخت الکتریکی در موتور سیکلت ها هستند. در واقع باید گفت که تا اینجای کار موفق هم بوده‌اند! چرا که سال به سال شاهد افزایش اعتبار این موتور سیکلت‌ها در بین خریداران هستیم.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


محدودیت یک موتور سیکلت الکتریکی چقدر است؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا