خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
مایکروسافت در کنفرانس سالانه توسعه دهندگان صبح امروز اعلام کرد که ابر کامپیوتر ساخته شده توسط این شرکت موفق شده است به جمع ۵ کامپیوتر قدرتمند جهان راه پیدا کند.

ساعاتی پیش کنفرانس مخصوص توسعه دهندگان مایکروسافت که به طور سالانه برگزار می‌شود، برای اولین بار به صورت کاملا دیجیتال و به طور آنلاین برگزار شد. جهان تحت تاثیر همه‌گیری جهانی کرونا قرار دارد و این تغییرات بر روی دنیای دیجیتالی تاثیر گسترده‌ای گذاشته است. به همین دلیل ردموندی‌ها نیز مثل بسیاری از شرکت‌های دیگر، برنامه خود را امسال به صورت کاملا آنلاین برگزار کردند و علاوه بر معرفی چند محصول جدید، دیدگاه خود درباره مسائل مختلف را مطرح کرده و البته اطلاعات جالبی از ابرکامپیوتر خود منتشر کردند.

راهکار یادگیری ماشین AZURE وارد میدان می‌شود

ابر کامپیوتر مایکروسافت - یادگیری ماشین AZURE

در آغاز مراسم مایکروسافت از چند نوآوری در زمینه ماشین لرنینگ رونمایی کرد. این قابلیت‌ها که در مجموعه‌ای تحت عنوان یادگیری ماشین AZURE شناخته می‌شود، به صورت متن باز بر روی گیت هاب قابل مشاهده خواهد بود. در میان ویژگی‌های معرفی شده، جعبه ابزار InterpretML برای شرح دادن پارامترهای متفاوت در یک مدل به کار خواهد رفت و به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد که رفتار مدل‌های یادگیری ماشین را درک کنند.

جعبه ابزاری Fairlearn قادر به اندازه‌گیری میزان عدالت و اصلاح آن در سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی است و از سرویس June Machine learning به درون AZURE وارد خواهد شد. جعبه ابزار WhiteNoise که در یک همکاری مشترک بین مایکروسافت، موسسه علوم اجتماعی کمی و موسسه مهندسی هاروارد توسعه یافته، قادر است در زمانی که مدل به کاوش اطلاعات مربوط به حریم خصوصی می‌پردازد، ضریب متغیر حریم خصوصی را استخراج کند.

این ابزار از اصول آماری برای اطمینان از امن بودن وضعیت اطلاعات خصوصی نظیر نام‌ها و مشخصات مربوط به تاریخ تولد استفاده می‌کند. مجموعه عملیات یادگیری ماشین که تحت عنوان MLOPs شناخته می‌شوند، درون پلتفرم یادگیری ماشین AZURE تعبیه شده و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد که بر روی تمام روند ساخت، آموزش و به‌کارگیری مدل‌های خود را نظارت داشته باشند و آن را به طور اتوماتیک مدیریت کنند.

همچنین این راهکار جدید قادر است خواسته‌های نهادهای بزرگتر و مشتریان دولتی که نیاز به ابزارهای نظارتی و انطباقی بیشتری دارند را نیز پاسخ دهد.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ابر کامپیوتر مایکروسافت به جمع پنج غول پردازشی برتر جهان پیوست

 

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
ابر کامپیوتر مایکروسافت ظرفیت پردازشی فوق العاده خواهد داشت

ابر کامپیوتر مایکروسافت - یادگیری ماشین AZURE

پس از هوش مصنوعی، مایکروسافت به سراغ معرفی ابرکامپیوتر جدید خود رفته است که طی همکاری مشترک با OpenAI ساخته شده است. سوپر کامپیوتر قدرتمند Microsoft در میان ۵ غول پردازشی برتر جهان قرار می‌گیرد و برای آموزش یک هوش مصنوعی در مقایس عظیم در فضای ابری عمومی Azure به کار گرفته خواهد شد.

ابر کامپیوتر مایکروسافت ۲۸۵ هزار هسته پردازشی سی پی یو و ۱۰ هزار هسته پردازش گرافیکی خواهد داشت که هرکدام از پردازشگرهای گرافیکی از یک سیستم واحد با پهنای باند شبکه ۴۰۰ گیگابیت بر ثانیه برخوردار خواهند بود. این توان پردازشی فوق‌العاده قطعا پیشرفت‌های بزرگی را برای ردموندی‌ها در زمینه‌ی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ممکن خواهد کرد.

فضای ابری مایکروسافت به کمک سیستم سلامت می‌آید

ابر کامپیوتر مایکروسافت - یادگیری ماشین AZURE

پس از ابر کامپیوتر مایکروسافت، این شرکت به سراغ معرفی اولین سرویس ابری در حوزه‌ی سلامت و بهداشت رفته است. این اولین راهکار ارائه شده در این حوزه برای پردازش‌های کامپیوتری صنعت سلامت خواهد بود. مدیرعامل مایکروسافت، ساتیا نادلا، اعلام کرده است که آنها در دو ماه گذشته شاهد تحول دیجیتالی بزرگی بودند که پیش‌تر ممکن بود دو سال طول بکشد.

همچنین این شرکت بر روی این موضوع تاکید کرد که سرویس کنفرانس هوشمند تیم‌های مایکروسافت که یک بخش کلیدی در اکوسیستم مایکروسافت ۳۶۵ محسوب می‌شود، نقش کلیدی در این زمینه داشته است. مایکروسافت اعلام کرده که طبق آن آخرین گزارش‌ها، تعداد سیستم ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰ در سراسر جهان از یک میلیارد واحد عبور کرده است که رقم خارق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

قطعا زمانی که مایکروسافت یک تکنولوژی جدید را گسترش می‌دهد، درست مشابه زمانی که ویندوز ۹۵ معرفی شد، آن تکنولوژی ممکن است تمام جهان را تحت تاثیر قرار دهد و به یک پدیده در دنیای دیجیتال تبدیل شود. ابر کامپیوتر جدید مایکروسافت نیز ممکن است چنین نقشی در زمینه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی ایجاد کند؛ قطعا دیگر غول‌های دنیای تکنولوژی نیز در حال توسعه ابرکامپیوترهای اختصاصی خود هستند و با این توان پردازشی باورنکردنی، در آینده اخبار جدید و هیجان‌انگیزی در زمینه هوش مصنوعی خواهیم شنید.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


ابر کامپیوتر مایکروسافت به جمع پنج غول پردازشی برتر جهان پیوست

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا