خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

Afshin Javan

اخراج شده
کاربر اخراج شده
کاربر مسدود شده
عضویت
18/1/20
ارسال ها
2,337
امتیاز واکنش
13,218
امتیاز
323
زمان حضور
52 روز 9 ساعت 59 دقیقه
نویسنده این موضوع
سیستم عامل‌ موسوم به iOS اولین و تنها نسل سیستم عامل‌ اپل برای دستگاه‌های موبایل و قابل حمل است.

ios



Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA MicrosoftInternetExplorer4
این سیستم عامل برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ برروی دستگاه آی‌فون عرضه شد و تا پیش از سال ۲۰۱۰ نیز به نام iPhone OS شناخته می‌شد.
آی‌پاد تاچ، آی‌فون و تبلت آی‌پد مجهز به این سیستم عامل هستند و شرکت اپل مجوز استفاده از این سیستم عامل را در حال حاضر به هیچ شرکت دیگری واگذار نمی‌کند.
تا پایان ماه مه ۲۰۱۰ حدود ۵۹ درصد ترافیک موبایل وب از طریق این سیستم عامل ایجاد شده بود.
ایده اصلی این سیستم عامل استفاده از رابط کنترلی چند لمسی است. برای مثال برای جابجا کردن صفحات در iOS تنها نیاز به کشیدن یک انگشت روی صفحه است. با قرار دادن دو انگشت روی صفحه و دور کردن آن‌ها از هم نیز می‌توان برروی صفحات وب و عکس‌ها زوم کرد.
iOS از نطر معماری از چهار لایه Core OS، Core Services، Media Layer و Cocoa Touch تشکیل شده‌است.
با انتشار نسخه شماره ۴ اپل قابلیت Multi-Tasking را به سیستم عامل iOS اضافه کرد. نسخه ۵ نیز اولین سری از سیستم عامل iOS بر پایه پردازش ابری است.
iOS از نظر معماری و کاربردی شباهت زیادی به سیستم عامل MacOS‌ دارد. در iOS ‌ همانند MacOS از مرورگر سافاری برای مرور وب و از نرم‌افزار آی‌تیونز برای پخش موزیک و مدیریت کتاب‌ها، دفترچه تلفن و اپلکیشن‌ها استفاده می‌شود.
یکی از موفقیت‌های اپل در ساخت این سیستم عامل، راه‌اندازی فروشگاه اپلیکیشن App Store است. این فروشگاه تا پایان ماه مه ۲۰۱۱ دارای بیش از ۵۰۰ هزار اپلیکیشن بوده‌است.
شرکت اپل نرم‌افزارهای App Store را با بستن قرارداد با برنامه‌نویسان منتشر می‌کند و هر کس می‌تواند با استفاده از ابزار SDK سیستم عامل iOS اپلیکیشن طراحی کند و بعد از دریافت مجوز از اپل آن را به قیمت دلخواه در App Store‌ به فروش رساند.
سیستم عامل iOS از ابتدای انتشار مورد هدف هکرهای سیستم عامل قرار گرفت. به این ترتیب هکرها موفق شدند هم قفل شبکه موبایل (Sim Lock) گوشی آی‌فون را بشکنند و هم محدودیت نصب اپلیکیشن‌ها برروی این سیستم عامل را با استفاده از رخنه‌های امنیتی در مرورگر سافاری و الگوریتم خواندن فایل‌های PDF دور بزنند. به این کار اصطلاحاً Jailbreak گفته می‌شود.
اپل روز ۱۲ اکتبر ۲۰۱۱ همزمان با عرضه آی‌فون ۴S نسخه پنجم سیستم عامل iOS را منتشر کرد.​
  • نسخه پنجم سیستم عامل iOS منتشر شد​
این نسخه از iOS بر پایه مفهوم پردازش ابری طراحی شده‌ و دارای اپلیکیشن‌پیام فروی iMessage، خبرخوان Newsstand و اپلیکیشنی برای مدیریت اخطارها (Notifications) است.
به گفته اپل iOS۵ نسبت به نسخه پیشین ۲۰۰ قابلیت جدید دارد.
در سپتامبر ۲۰۱۲ نسخه ششم این سیستم عامل عرضه شد. در این نسخه دو نرم‌افزار Google Maps و YouTube که از اولین نسخه‌های iOS بخشی از برنامه‌های اصلی دستگاه بودند حذف شدند. شرکت اپل یک اپلیکیشن به نام Apple Maps را به عنوان اپلیکیشن نقشه گوشی عرضه کرد.
در این نسخه، فیس‌بوک بخشی از ابزارهای اجتماعی دستگاه شد. ابزاری به نام Passbook در این نسخه معرفی شدند که به کاربر اجازه می‌دهد بلیط کنسرت، سینما، هواپیما، کارت‌های خرید و هدیه خود را برروی گوشی نصب کند.
یک سال بعد در سپتامبر ۲۰۱۳ نسخه جدید سیستم عامل iOS به نام iOS۷ با طراحی کاملاْ متفاوت همزمان با معرفی آی‌فون‌ ۵S و ۵C عرضه شد. در این نسخه طراحی ظاهری سیستم عامل به Flat و بدون عمق و سایه تغییر یافت. آیکون‌ها و انیمیشن‌ها کاملاْ تغییر کردند. ابزاری به نام iTunes Radio اضافه شد که از مجموعه‌ای آهنگ شبکه‌های رادیویی اینترنتی ایجاد می‌کند و کاربران می‌توانند به صورت مجانی از آن استفاده کنند.
قابلیت دیگری به نام AirDrop در این نسخه از iOS برای آی‌پد ۴ به بعد و آی‌فون ۵ به بعد معرفی شد. با استفاده از این قابلیت کاربران می‌توانند از طریق شبکه Wi-Fi عکس، موقعیت جغرافیایی و بوک‌مارک‌های اینترنتی را به اشتراک بگذارد.​




سیستم عامل iOS چیست؟

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا