خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
رمزگشایی رنگی محیط سیستمی است که توسط دانشمندان دانشگاه کورنل توسعه یافته و به کمک آن، می‌توان به راحتی شرایط اتمسفری و محیطی سیاره‌های فرازمینی را از لحاظ توانایی میزبانی حیات آنالیز کرد.

محققان دانشگاه کورنل نیویورک (Cornell University) به تازگی مدلی با نام سیستم رمزگشایی رنگی محیط را طراحی کرده‌اند که امکان تحلیل وضعیت سیاره‌های خارج از منظومه شمسی را فراهم کرده و کار تشخیص توانایی این اجرام آسمانی در میزبانی از حیات فرازمینی را بسیار ساده می‌کند. در بررسی این خبر با گجت نیوز همراه باشید.


سیستم رمزگشایی رنگی محیط

دانشمندان کورنل در این رابـ*ـطه می‌گویند که نور بازتاب شده از سطح یک سیاره اطلاعات ارزشمندی را در مورد شرایط محیطی و همچنین شباهت آن به اجرام آسمانی قابل سکونت مانند زمین آشکار می‌کند؛ با در نظر داشتن این موضوع، می‌توان مدلی را توسعه داد که بر اساس نور بازتابی و همچنین ویژگی‌های ستاره میزبان سیاره فراخورشیدی، وضعیت محیط اجرام آسمانی را پیش‌بینی می‌کند.

به عنوان مثال اگر سیاره‌ای بیش از حد نور به خود جذب کند و میزان سنگ‌های بازالت سطح آن زیاد باشد، چنین مسئله‌ای نشان دهنده گرمای زیاد اتمسفر سیاره است. با این حال اگر کمی شن و سنگ‌های روشن‌تر در سطح سیاره مورد نظر وجود داشته باشد، میزان قابل توجهی از نور تابیده شده به آن بازتاب شده و دمای محیط را پایین‌تر می‌آورد. از طرف دیگر وجود پوشش گیاهی هم نقش بسیار مهمی در کم کردن دمای سیاره و کاهش تاثیر شدت نور ستاره میزبان دارد.

فاکتورهای دیگری مانند وجود ابر در جو سیاره و همچنین نوع ستاره میزبان و نور آن هم بر روی وضعیت زیست پذیری سیاره‌های فرازمینی تاثیر داشته و به همین دلیل سیستم رمزگشایی رنگی محیط می‌تواند نقش مهمی در پیشرفت تحقیقات دانشمندان حوزه سیاره‌های فراخورشیدی داشته باشد. دانشمندان کورنل هم در حال حاضر به دنبال جمع‌آوری اطلاعات بیشتر توسط تلسکوپ‌های گوناگون در این رابـ*ـطه هستند تا دقت مدل خود را بالاتر ببرند.

انتظار می‌رود که در مراحل بعدی این سیستم طراحی شده در کنار پیشرفت‌های دیگر تجهیزات ستاره شناسی رویای بشر در پیدا کردن حیات در خارج از جو زمین را به حقیقت برساند.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


کشف سیاره‌های قابل سکونت با سیستم رمزگشایی رنگی محیط

 
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا