خوش آمدید به رمان ۹۸ | بهترین انجمن رمان نویسی

رمان ۹۸ با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی و تقویت قلم عزیزان ایجاد شده است.
هدف ما همواره ایجاد محیطی گرم و صمیمی و دوستانه بوده
برای مطالعه کامل رمان‌ها و استفاده از امکانات انجمن
به ما بپیوندید و یا وارد انجمن شوید.

ASaLi_Nh8ay

مدیر بازنشسته رمان ۹۸
کاربر رمان ۹۸
  
عضویت
6/2/20
ارسال ها
7,644
امتیاز واکنش
13,283
امتیاز
428
محل سکونت
خیابآن بَهآر | کوچه اُردی‌بهشت | پِلآکِ 1
زمان حضور
82 روز 4 ساعت 42 دقیقه
نویسنده این موضوع
برخی معتقدند که امکان ابتلای مجدد به کرونا پس از یکبار ابتلا و بهبودی کامل، وجود ندارد. اما سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت که شواهدی برای اثبات این عقیده وجود ندارد.



روز یکشنبه هفتم اردیبهشت ماه، سازمان بهداشت جهانی هشدار داد شواهدی مبنی بر این که افراد مبتلا به ویروس کرونا پس از بهبودی کامل در برابر این عامل بیماری‌زا ایمن خواهند شد، وجود ندارد.

این هشدار زمانی صادر شد که برخی کشورها تصمیم به صدور پاسپورت ایمنی برای برخی شهروندان کردند. به عقیده سازمان بهداشت جهانی، در پیش گرفتن چنین رویه‌هایی به اوج‌گیری شدید سرعت شیوع کووید ۱۹ منجر خواهد شد. این سازمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد هنوز شواهدی درباره این موضوع که افراد مبتلا به کووید ۱۹ و سپس بهبود یافته از آن، به خاطر داشتن آنتی بادی در بدن خود مجددا به آن مبتلا نمی‌شوند، وجود ندارد.

تا روز پنجم اردیبهشت ۱۳۹۹، هنوز هیچ مطالعه‌ای به بررسی تاثیر وجود آنتی‌بادی‌های تولید شده برای دفع SARS-COV-2 در جلوگیری از ابتلای مجدد به کرونا انجام نشده است.

برخی کشورها تمایل دارند مردمشان آرام آرام کار کردن را از سر گرفته و فعالیت‌های اقتصادی را آغاز کنند. آن‌ها برای اطمینان خاطر از عدم اوج‌گیری مجدد این بیماری ویروسی و تنفسی در جامعه خود تصمیم دارند به افرادی که یک مرتبه به بیماری مبتلا شده و سپس از آن رهایی پیدا کرده‌اند، پاسپورت‌هایی اهدا کنند، با این تصور که آن‌ها دیگر در برابر کرونا مصون شده‌اند. سازمان بهداشت جهانی این تصور را رد کرد، چرا که ابتلای مجدد به کرونا پشتوانه علمی ندارد.

سایر عواقب تصور عدم ابتلای مجدد به کرونا

سازمان بهداشت جهانی درباره سایر عواقب تصور عدم ابتلای مجدد به کرونا در افراد بهبود یافته از این بیماری هشدار داد. افراد، در صورتی که تصور کنند در برابر این ویروس مصون شده‌اند، به احتمال زیاد دیگر همانند قبل مسائل بهداشتی را رعایت نخواهند کرد. این موضوع سلامت بقیه را در خطر خواهد انداخت. از طرفی تضمینی برای مصونیت خود آن‌ها وجود ندارد.

ریسک راهکارهایی همچون اعطای پاسپورت ایمنی، افزایش سرعت شیوع بیماری کووید ۱۹ است. سازمان بهداشت جهانی معتقد است اطمینان از دقت و قابلیت اطمینان تست‌های سرولوژیکی کنونی نیازمند ارزیابی‌های بیشتری است.

یکی از مشکلات، تشخیص درست نوع آنتی بادی‌ها است. تست‌های سرولوژیکی باید بتوانند نوع آنتی بادی را تشخیص بدهند. از بین هفت کروناویروس جدید، چهار مورد از آن‌ها متداول بوده و سبب سرماخوردگی عادی می‌شوند. در صورتی که به خاطر وجود آنتی بادی‌های مقابله‌کننده با یکی از آن‌ها، به فردی پاسپورت ایمنی اهدا شود، با دردسر بزرگی مواجه خواهد شد.دقت تست‌های آنتی بادی هنوز پایین است.

انجمن رمان 98
انجمن رمان 98 | برترین انجمن رمان نویسی
رمان 98


تضمینی برای عدم ابتلای مجدد به کرونا بعد از بهبودی وجود ندارد

 
  • تشویق
Reactions: Mana
shape1
shape2
shape3
shape4
shape7
shape8
بالا